InfoNu.nl > Electronica > Diversen > Beste navigatiesystemen & navigatie apps in 2016

Beste navigatiesystemen & navigatie apps in 2016

De beste navigatiesystemen voor 2016 en van 2015. Ook zijn de beste navigatie-apps voor in de auto op een rij gezet. De lijsten zijn op basis van waarderingen van de consumentenbond en andere internationale review websites. Zo kun je hier de beste koop of keuze autonavigatie en apps vinden. Van de goedkopere budget navigatie tot de duurdere navigatiesystemen. Voor de applicaties betreft het betaalde en beste gratis navigatie-apps van 2016.

Wat is een autonavigatiesysteem?

Iedereen is inmiddels al bekend met de navigatiesystemen. Hier ligt de nadruk op auto's, maar ze worden ook gebruikt op de fiets, motor en andere voertuigen. Een navigatiesysteem, ook wel routenavigatiesysteem genoemd, is een apparaat dat visueel of met stem instructies geeft aan de chauffeur ten aanzien van de te volgen route. Het navigatiesysteem maakt gebruik van een satellietverbinding om de huidige plaats te bepalen (GPS) en te bepalen welke route het snelst is. Met behulp van een up-to-date kaarten database zie je precies wat jou route zal zijn.

Wat is een autonavigatie app of software?

Een navigatiesysteem app is niet een daadwerkelijk apparaat, maar is de software die een apparaat gebruikt. Dit kan dus een los navigatiesysteem zijn, maar ook andere apparaten als en mobiele telefoon of tablet. Natuurlijk, vandaag de dag bestaan er steeds betere navigatie apps voor op de Smartphone, maar daar deze veel energie gebruiken, is een daadwerkelijk navigatiesysteem ook in 2016 nog raadzaam. Eerst zal de nadruk gelegd worden op de losse navigatiesystemen, maar later zullen ook de beste navigatie apps van 2015 en 2016 besproken worden.

Bekende en beste autonavigatie merken

Dit zijn de bekendste en meest verkochte navigatiesystemen in Nederland en in de rest van de wereld. In Nederland is natuurlijk de Tomtom het meest bekend. Ook internationaal is het nog steeds een toonaangevend bedrijf.
  • Garmin
  • TomTom
  • Magellan
  • Mio
  • Medion
  • Navigon
  • Pioneer

Beste navigatiesystemen voor 2016

Deze lijst is gebaseerd op de testen van de consumentenbond en van andere internationale review websites. De meeste websites waren het behoorlijk eens over welke gps systemen het beste uit de test kwamen. Dit was de vorige jaren het geval, en lijkt in 2016 niet anders. Wederom draait het eigenlijk om de volgende drie merken: Garmin, Magellan en Tom Tom. Vooral Garmin en Tom Tom gaan in 2016 de strijd met elkaar. Beide merken zijn goed, maar wat hen onderscheid is dat Tom Tom een cleanere en simpelere interface heeft, terwijl de Garmin gps systemen meer smartphone-achtig zijn met veel features.

  • TomTom Go 5100 (Techradar's nummer 1)
  • Garmin Nuvi 3597LMTHD (wordt vaak gezien als de beste koop gps)
  • Garmin NuviCam LMT-D
  • Magellan SmartGPS 5390
  • TomTom GO Live 1535M (sterke app integratie)
  • TomTom Rider 400 + Premium packs (uitstekend voor op de motor)

Beste Budget navigatie gps systemen

Ook voor de kleine beurs zijn er goede merken op de markt. Vandaag de dag zijn de meeste navigatiesystemen als niet erg duur, maar ook voor zelfs onder de 100 euro kun je redelijke kwaliteit in huis halen. De Tom Tom Go 50 en de Garmin Nuvi 57 zitten in die prijsklasse.

Beste navigatie-apps voor de Android 2016 - Autonavigatie software

Tot zover de hardware. Laten we nu kijken naar navigatie software op basis van apps - de steeds populair wordende keuze.
Hier een lijst met de beste navigatie-apps voor Android. Nu.nl, Apparata.nl en PCMag.com hebben de beste betaalde en gratis navigatie-apps op een rij gezet. Beschikbaar voor iOS (iPhone), Android, en Windows 8.

Google Maps

Het blijft een prima systeem en is nog steeds de populairste GPS app. Komt natuurlijk al geïnstalleerd op de Android maar werkt ook steeds beter op iOs. Helaas nog niet op Windows 8 telefoons. De beste app en gratis natuurlijk.

TomTom Go Mobile (Android)

Grote voordeel van deze Tom Tom app (redelijk prijsje) is dat je kaarten offline kunt lezen. Zeer handig in gebruik - geeft ook aan welke afrit je moet nemen etc.

Sygic

Een app die goedkoper is dan de TomTom app, maar wel gebruikt maakt van de de TomTom kaarten.

Copilot

Copilot moet genoemd worden omdat het de enige navigatie app is die beschikbaar is voor de Windows 8 telefoon.

Hopelijk heb je iets aan deze overzichten van de beste navigatiesystemen en navigatie-apps.
Gerelateerde artikelen
Navigatie voor fietsen en wandelenFietsers en wandelaars die graag zonder kaart een (nieuw) gebied willen ontdekken, hebben tegenwoordig een ruime keuze a…
Hoe betrouwbaar is de gps als snelheidsmeter?Navigatiesystemen als de TomTom zijn niet meer weg te denken uit onze verkeerswereld. Gebruikten we een paar jaar gelede…
Navigatiesystemen Top 10 - HD Traffic - NaviTV en BluetoothNavigatiesystemen Top 10 - HD Traffic - NaviTV en BluetoothAutorijden met navigatie is hot. De navigatiesystemen (PNDís) worden in snel tempo multi-functioneler en veelzijdiger. Z…
Diefstal van inboedel uit uw autoDiefstal van inboedel uit uw autoHelaas komt het nog regelmatig voor, u komt terug bij uw auto en ziet dat er is ingebroken in uw auto. Naast de schade a…
Google Maps Navigatie, navigeren op uw mobiele telefoonGoogle Maps Navigatie is sinds woensdag 9 juni 2010 ook in Nederland verkrijgbaar. Het is een gratis GPS Navigatiesystee…
Bronnen en referenties
  • Top-ten-reviews.com
  • Expertreviews.com
  • Nutech.nl
  • PCmag.com
  • Techradar.com
  • Apparata.nl

Reageer op het artikel "Beste navigatiesystemen & navigatie apps in 2016"

Infoteur: Euromark
Laatste update: 16-05-2016
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!