InfoNu.nl > Electronica > Diversen > Digitale HDTV zenders via de satelliet

Digitale HDTV zenders via de satelliet

Digitale HDTV zenders via de satelliet HDTV is een grote hit in Amerika en hier in Europa begint het in een stroomversnelling te komen. Steeds meer HD diensten worden aangeboden. Waren enkele jaren geleden nog slechts enkele tv zenders HD, nu kent de Nederlandse digitale HDTV een ruime keus uit HD zenders via de Astra satelliet. Via welke satelliet kan ik welke digitale tv zenders in HD ontvangen? Hoe kan ik HDTV zenders vinden? Hoe kom ik aan een smartcard om naar HD kanalen te kunnen kijken via de satelliet?

HD diensten

HDTV groeit, enorm. Niet alleen in Amerika, waar HTV een bestseller is, maar ook hier in Europa. Film studio´s in Hollywood en andere commerciele tv bedrijven produceren voornamelijk hun films en producten in HD uit. Dat de HD diensten uitbreiden is ook optv te merken, begonnen we in Nederland met een promo kanaal van Astra en Brava, een culturele zender, in HD kwaliteit, nu hebben we een ruime keus uit vele Nederlandse digitale tv zenders in HDTV kwaliteit.

HDTV zenders via de Astra satelliet 19.2

De volgende Nederlandse digitale tv zenders zijn in HDTV kwaliteit te ontvangen op de 19.2 Astra satelliet:
  • Brava HDTV.

Dit is geen F.T.A. zender, voor ontvangst moet een abonnement geregeld worden bij canal digitaal. Voor deze zender moet betaald worden.

HDTV zenders via de Astra satelliet 23.5

De volgende Nederlandse digitale tvzenders zijn in HDTV kwaliteit te ontvangen op de 23.5 Astra satelliet:
  • Canvas HD,
  • Brava HDTV,
  • Disney XD HD Nederland,
  • Een HD,
  • Film 1.1 ,
  • Ketnet HD,
  • National Geografic Channel HD Nederlands,
  • Nederland 1 HD,
  • Nederland 2 HD,
  • Nederland 3 HD,
  • Net5 HD,
  • RTL4,
  • RTL5,
  • RTL7,
  • SBS6,
  • Sport 1 HD,
  • Veronica,
  • VTM HD
  • Eurosport HD.

Ontvangst HD zenders

Al deze HDTVzenders via de Astra satelliet zijn niet gratis op te pikken. Via een digitale satelliet ontvanger stoppen we het abonnementskaart, de smartcard, van canal digitaal erin. Na betaling van het verschuldigde abonnementsgeld aan canal digitaal zelf of via een dealer van canal digitaal, kunnen we bovenstaande HDTV zenders via de satelliet ontvangen.

Hoe kan ik Astra otvangen?

Astra heeft een bijzonder behulpzame website ontwikkeldin werkelijk alle beschikbare talen. Via de "ontvangstgebied" van hun website, vul je je eigen woongebied in. Sterker nog, woon je in het buitenland en wil je in het buitenland Nederlandse digitale tv kijken, vul je de buitenlandse plaatsnaam in. Door de plaatsnaam in te vullen van het woongebied, kan gezien worden welke satellieten er te ontvangen zijn. Bekijk de favoriete tvlijst aandachtig om de juiste orbitale positie (in Europa zal dat voornamelijk de 19.2 Astra of de 23.5 Astra satelliet zijn) in te stellen. Volg de link om naar de Astra ontvangstgebied te gaan.

Publieke en commerciele tv zenders

Met een smartcard van Canal Digitaal ontvangt iedereen, na betaling, ruim 400 verschillende tvkanalen in zowel digitale als HDTV kwaliteit. Deze kanalen bevatten zowel de Nederlandse publieke als alle Nederlandse commerciele tv zenders.

HD kwaliteit

Er zijn via de smartcard van Canal Digitaal verschillende typen abonnementen af te sluiten, waaronder ook een abonnement in HDTV kwaliteit.

Zenderoverzicht

Doordat vrijwel dagelijks veranderingen optreden in de beschikbare ruimtens op de verschillende satellieten, veranderen tv zenders nog al eens van plek. Dan op de ene satelliet en kunnen razendsnel verdwijnen en op een andere satelliet terug komen. Dit gebrek aan ruimte is een wereldwijd probleem binnen de wereld van de satellieten. Daarom is het vrijwel onmogelijk en ondoenlijk om dagelijks een up-to-date van alle zenders weer te geven. Ook hier heeft Astra een oplossing voor bedacht:via hun website is er een zenderoverzicht, waar iedereen naar Nederlandse tvzenders kan zoeken met ontvangst binnen Europa. Volg de link om de zender zoeker van Astra binen te komen. Let op! Zoekt u HDTV zenders, gebruik dan ook "zoekopties" om HDTV zenders te vinden!

Smartcard Canal Digitaal

Met een smartcard van CanalDigitaal in bezit, kan iedereen na het kiezen van zijn type abonnement en na het betalen van het verschuldigde abonnementsgeld, HDTV kijken via de satelliet. Dat wil zeggen: de satelliet en de digitale satelliet ontvanger zijn geinstalleerd en klaar voor gebruik. De TV is HDTV ready,via HD ready kan er naar HDTV op de televisie toestel zelf gekeken worden.Hoe komt u aan een smartcard? Dat kan geregeld worden via de website van Canal Digitaal, om naar CanalDigitaal zelf bij u in de buurt te gaan, of naar een dealer van Canal Digitaal bij u in de buurt te gaan.
Gerelateerde artikelen
Nederlandse tv ontvangen via de Astra satellietenAanbod van de Nederlandse tv via de ASTRA satellieten 19.2º en de 23.5º Oost is enorm. Keuze tussen free to air, gratis,…
Astra satellietenAstra satellietenEigenaar van de Astra satellieten is SES ASTRA in Luxemburg van de SES groep. De SES groep is het grootste, beursgenotee…
Satellietontvanger DreamboxSatellietontvanger DreamboxWat is het grote voordeel van de digitale satellietontvanger Dreambox? Wat is een satellietontvanger en wat doet hij? Wa…
Britse BBC FTA tv via de Astra satellietBehalve de BBC tv zenders is sinds kort de commerciële Channel4 FTA (ongecodeerd, lees: gratis) te ontvangen op de Engel…
In België TV kijken met satellietDigitaal televisie kijken met Belgacom en Telenet is erg duur. Bovendien zijn er niet erg veel alternatieven voorhanden.…
Bronnen en referenties
  • http://www.ses-astra.com/business/en/solutions/media/hdtv/index.php
  • http://www.onastra.nl/261303/zender-zoeken
  • http://www.canaal-digitaal.nl/

Reageer op het artikel "Digitale HDTV zenders via de satelliet"

Reactie

Sabine, 17-10-2012 20:34 #1
"Astra heeft een bijzonder behulpzame website ontwikkeldin werkelijk alle beschikbare talen. Via de "ontvangstgebied" van hun website, vul je je eigen woongebied in. Sterker nog, woon je in het buitenland en wil je in het buitenland Nederlandse digitale tv kijken, vul je de buitenlandse plaatsnaam in."
Misschien wel handig om erbij te zetten dat buitenlanders aan deze info niets hebben, het is namelijk alléén mogelijk om een abonnement bij CD te krijgen met een Nederlands adres. Ben je woonachtig in het buitenland en wil je je vrienden/familie niet lastigvallen door hun adres te gebruiken, heb je dus een probleem.

Infoteur: Roberta
Gepubliceerd: 14-09-2010
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Diversen
Reacties: 1
Schrijf mee!