InfoNu.nl > Electronica > Diversen > Duurste horloges ter wereld

Duurste horloges ter wereld

Duurste horloges ter wereld Dit artikel belicht de duurste horloges ter wereld. Horloges worden niet alleen verkocht omdat het functioneel is om de tijd te weten. Ze worden ook verkocht als statussymbolen. Net zoals bij sieraden kan ook iemands welvaart worden afgelezen aan het soort horloge dat hij heeft. Er zijn dus genoeg mensen die er duizenden euro's voor willen uittrekken om een duur horloge te kopen. Het duurste horloge is 1,9 miljoen euro.

Frank Muller Aeternitas Mega 4 Grande Sonnerie Westminster Carillon

De Frank Muller Aeternitas Mega 4 Grande Sonnerie Westminster Carillon kostte 1.9 miljoen euro toen het eerste exemplaar in november 2009 in Parijs werd verkocht. Het is het meest gecompliceerde horloge ter wereld. Het hele horloge bestaat uit maar liefst 1483 onderdelen. Het kostte Frank Muller 5 jaar om het horloge te ontwikkelen.

Sky moon Tourbillon Ref 5002 P

Dit horloge is gemaakt door Patek Philippe en kost 1,06 miljoen euro. Elk jaar worden er maar drie exemplaren van gemaakt. Philippe is zelf verantwoordelijk voor het uitkiezen van de klanten die het horloge mogen kopen, omdat hij niet wil dat het in de handen van handelaren komt. Het bestaat uit 686 onderdelen. Naast tijd en datum is het mogelijk de positie van de sterren en de stand van de maan te bekijken.

Tour de l’Ile van Vacheron Constantin

Dit horloge is ontworpen door de gelijknamige horlogemaker Vacheron Constantin. Het is gemaakt ter gelegenheid van de 250e verjaardag van het merk. Er zijn maar zeven exemplaren van gemaakt. Het koste zeer veel tijd om het horloge te ontwikkelen. Het kost 0,94 miljoen euro. Alleen al het graveren van het serienummer kostte twee weken. Het horloge is van goud gemaakt. Ook zitten er robijnen in.

One Million Dollar Black Caviar Bang

Dit horloge is een van de horloges met de meeste blingbling-bling. Er zijn veel diamanten en juwelen in verwerkt. Het in elkaar zetten van een horloge kost al meer dan 2000 uur. Het is ontworpen door Hublot en kost 0,73 miljoen euro. Er zitten bijvoorbeeld 322 diamanten in de wijzerplaat, 179 op de witgoudenkast en 79 op de gesp van het bandje waarmee het horloge gesloten kan worden.

De Magistralis

Er is maar een exemplaar van dit horloge. Het kost 0,61 miljoen euro en is ontworpen door Louis Moinet. Hij deed dat maar liefst honderd jaar geleden dus het horloge is ook zeer oud. Het unieke van het horloge is dat de schijf van de maanstand is gemaakt van een een stukje van een meteoriet die van de maan afkomstig was. Deze is tweeduizend jaar geleden op aarde ingeslagen.

Zenith Grande Class Traveler Repetition Minutes

Van dit horloge worden er jaarlijks ook maar drie gemaakt. Het heeft 36.000 vibraties per minuut. Ook zit er een groot scala aan functionaliteiten op, zoals een minutenrepetitie, een mechanisch alarm en allemaal verschillende slagwerken voor de uren, minuten en kwartieren. Het kost 0,6 miljoen euro.

Le Brassus1735 Grande Complication

De Le Brassus1735 Grande Complication is het meest gecompliceerde uurwerk van Blancpain. Het wordt door alle verschillende functies door een groot aantal verzamelaars gezien als een superieur uurwerk. Er zit een eeuwigdurende kalender op met dagaanduiding, datum- en maandaanduiding, een chronograaf en er is een tourbillion met een rotatie van een minuut. Het horloge kost 0,58 miljoen euro.

Breguet 1907BA/12

De Breguet 1907BA/12 is een zakhorloge en kost 0,54 miljoen euro. Op internet zijn er veel sites die dit bestempelen als het duurste horloge ter wereld, maar dat is dus niet zo. Het is wel het duurste zakhorloge ter wereld. Brequet maakt al meer dan 225 horloges en wordt beschouwd als de uitvinder van de tourbillon.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Duurste horloges ter wereld"

Infoteur: Simcha
Laatste update: 17-10-2015
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!