InfoNu.nl > Electronica > Diversen > Waar moet u opletten als u een notebook/ laptop koopt?

Waar moet u opletten als u een notebook/ laptop koopt?

Waar moet u opletten als u een notebook/ laptop koopt? Notebooks verdringen de pc’s, ze verbreken records. Toch moet er opgepast worden. Er zijn bijvoorbeeld Notebooks met hoogglans displays. Deze bieden bij zacht licht briljante kleuren. Eigenlijk besparen producenten en laten de dure spiegeling weg. Het gevolg hiervan: bij normaal licht spiegelen de displays zo sterk, dat men niet daarmee werken kan. Waar moet u opletten als u een notebook koopt?

De checklist voor aanschaffen notebook/ laptop

Windows Vista
De nieuwe Notebooks worden alleen nog met ‘Windows Vista’ geleverd. Daar dit goed loopt, heeft u minstens 1024 Megabyte, 1 Gigabite, voor de fotoverzameling zelfs 2 Gigabyte. Pas dus op met Vista-Notebooks met maar 512 Megabyte.

Accu
Gebruikt u de Notebook ook onderweg, zal de accu ongeveer 4 uur moeten volhouden. Wie in de buurt van het stopcontact werkt, zal de accu uit de Notebook nemen, blijft de accu erin zitten, zal de accu bij elke keer dat hij aangezet wordt, opladen. Dat is natuurlijk handig, maar het verkleint de levensduur: een vervangaccu kost al snel 100 tot 200 euro.

Bediening
Probeer voor u een Notebook koopt, of u overweg kunt met het toetsenbord. Let erop dat als u de Notebook dichtklapt, er geen toetsen in het display drukken.

Aansluiting
De muis, het toetsenbord etcetera wordt aangesloten via USB. Let op of er genoeg USB-aansluitingen in de Notebook zijn. Wilt u een film van de Camcorder afspelen, let dan op of er een Firewire-aansluiting is. Het is mogelijk om zonder kabel te internetten, er dient in dit geval een WLAN verbinding aanwezig te zijn.

Spelletjes
U wilt ook spelletjes spelen? Dan gebruikt u een Notebook met 3D-grafiek. De actuele, gemiddelde prijs van zo’n apparaat ligt ongeveer bij €1.500. Notebooks zonder dit kosten ongeveer €1.000.

DVD/ LCD
Een hulpmiddel dat cd’s brandt en films en DVD’s afspeelt. Iedereen gebruikt dat tegenwoordig wel. U heeft een DVD brander nodig alleen als u regelmatig grotere data op DVD zekeren wilt. In dit geval kunt u een Double Layer brander gebruiken, brandt ongeveer 8,5 Gigabyte op een DVD.

Voordelen Apple MacBook
Met de Apple MacBook kunt u kiezen of met Apple systemen of Windows programma’s te werken. Voor het surfen op internet is het Apple systeem super, het is namelijk veel veiliger.

Succes met de aanschaf van uw notebook!
© 2007 - 2014 Jootje, gepubliceerd in Diversen (Electronica) op . Het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
De nieuwe 17-inch MacBook ProDe nieuwe 17-inch MacBook ProIn januari 2008 bracht Apple de MacBook Air uit. Deze laptop voor consumenten was t.z.t. het dunste notebook aller tijde…
Apple Mac: goed alternatief voor WindowsApple Mac: goed alternatief voor WindowsEen Apple Mac is een prima alternatief voor een Windows-computer. Alle populaire programma's werken er mee, behalve de m…
Windows Vista: met truc 120 dagen zonder activeringGebruikers kunnen de activering van Windows Vista met een eenvoudige instructie van 30 naar 120 dagen uitstellen.
Windows Vista: overzicht van alle versiesWindows Vista: overzicht van alle versiesMicrosoft Windows Vista is de populairste besturingssysteem van vandaag. Het is de opvolger van Windows XP en vertoont o…
Geef Windows gratis een MAC OS X look!Geef Windows gratis een MAC OS X look!Microsoft is ongetwijfeld de populairste software-fabrikant op dit moment. De grootste concurrent van Microsoft is Apple…

Reageer op het artikel "Waar moet u opletten als u een notebook/ laptop koopt?"

Infoteur: Jootje
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!