InfoNu.nl > Electronica > Multimedia > Gratis foto-apps voor op je smartphone

Gratis foto-apps voor op je smartphone

Vandaag de dag kan je met een smartphone ongelooflijk leuke foto’s trekken. Met behulp van foto-apps kun je deze foto’s nog leuker maken en vervolgens delen met de rest van de wereld.

Instagram

Nadat je een profiel hebt aangemaakt kan je foto’s posten op Instagram. Je foto's op Instagram zijn altijd vierkant, dus met een beeldverhouding van 4:3, net zoals de foto's die je maakt met een polaroidcamera. Je kan je foto's bewerken met filters en frames, en vervolgens ook delen met vrienden op Twitter, Facebook of andere sociale netwerksites. Ook kan je er foto’s ‘liken’ en reageren op foto’s die jij leuk vindt. Instagram werd voor 1 miljard dollar overgenomen door Facebook. Met de foto's die je op Instagram hebt gedeeld kan je de dag van vandaag zelfs eenvoudig een fotoalbum maken. Surf hiervoor naar de website van Blurb of Hema.

Pixlr-o-matic

Pixlromatic lijkt sterk op Instagram. Je trekt een foto of selecteert er eentje uit je archief, om vervolgens aan de slag te kunnen met verschillende effecten en kaders. Deze app wordt voornamelijk gebruikt om foto's een vintage effect toe te meten. Met meer dan 100 filters en overlays kan je foto's in enkele klikken extra flair geven, om ze vervolgens te delen op je favoriete website.

Snapseed

Een andere populaire fotobewerkingsapp is Snapseed. Google heeft deze app overgenomen, waardoor foto’s delen voornamelijk wordt gedaan via Google+. Vandaar ook dat voornamelijk fotografische fijnproevers deze app zo leuk vinden. Foto's filteren doe je op Snapseed à la Instagram, maar dan met iets meer opties.

Foto bewerken met Line CameraFoto bewerken met Line Camera

Line camera

In Japan is Line camera de nummer één fotobewerkingsapp in de App Store. Met deze applicatie kan je makkelijk foto’s bewerken en decoreren. Zo zijn er verschillende effecten, meer dan 100 frames en 700 stempels waarmee je foto’s makkelijk kan versieren. Line camera heeft meer dan 20 miljoen gebruikers in meer dan 200 landen over de hele wereld.

Pic Collage

Door middel van enkele klikken kan je met deze app een foto-collage maken. Je kan meerdere foto’s tegelijkertijd toevoegen, en deze vervolgens rangschikken zoals je zelf wilt. Met deze app kan je foto's heel makkelijk importeren en exporteren. Pic Collage heeft ondertussen al 15 miljoen gebruikers en staat in de top 10 foto-apps voor iPad en iPhone in Amerika en Japan.

Frame your life

Ook Frame your life is een app waarmee je makkelijk foto-collages kunt maken. Met de verschillende effecten, kaders, en kleurinstellingen kan je makkelijk en snel een leuke collage maken. Ook deze kan je delen op Facebook, Twitter, Tumblr,... .

Squaready

Als je foto’s op Instagram wilt posten moeten die vierkant zijn, waardoor er dikwijls delen van de foto verloren gaan bij het bijsnijden ervan. Squaready lost dit probleem op. Kies een achtergrondkleur en zet je foto in werkelijk formaat in een vierkant vormpje met een leuk gekleurde achtergrond.

PhotoWonder

Met PhotoWonder kan je makkelijk en snel foto’s bijsnijden en roteren. Ook heeft deze app vele leuke stickers, kaders en effecten om je foto’s mee te bewerken. Met PhotoWonder kan je ook makkelijk collages maken.

Reflection

Reflection bevat niet zoveel opties, maar je kan er foto’s wel makkelijk mee weerspiegelen. Het is eens wat anders dan alle effecten die lijken op de filters uit Instagram.

Color Cap

Met Color Cap kan je op een snelle en eenvoudige manier tekst aan je foto’s toevoegen. Kies een lettertype en een kleur, type je tekst in het tekstkader en voeg het geheel toe aan je foto. Simpel en snel.

Eye Color

Met deze app kan je jezelf een andere oogkleur geven. Heb je altijd al blauwe, bruine, of misschien wel paarse ogen gewild? Met deze app kan het.
© 2013 - 2017 Sarahh, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
De beste apps voor fotobewerkingDe beste apps voor fotobewerkingEr zijn zeer goede apps beschikbaar om foto's mee te bewerken. Sommige apps zijn gewoon leuk om de vrije tijd een beetje…
App of Apps voor iPhone of Android. Wat is een app?App of Apps voor iPhone of Android. Wat is een app?Een app of apps lees je vaak in combinatie van smartphones. Tegenwoordig bestaan er echter al apps voor televisies en al…
Smartphone app: InstagramSmartphone app: InstagramBen je op zoek naar een nieuwe applicatie voor je smartphone? De fotoapplicatie Instagram wordt steeds vaker gedownload.…
De leukste en handigste apps voor de iPhoneDe leukste en handigste apps voor de iPhoneJe hebt net een nieuwe iPhone en wilt graag een aantal Apps installeren. Maar welke?! In de App Store van Apple staan zo…
Nuttige en leuke iPad appsNuttige en leuke iPad appsDe iPad is in 2010 in razend tempo uitgegroeid tot het meest begeerde apparaat van Nederland. Dankzij het prachtige ontw…
Bronnen en referenties
  • https://itunes.apple.com/be/

Reageer op het artikel "Gratis foto-apps voor op je smartphone"

Infoteur: Sarahh
Laatste update: 16-03-2013
Gepubliceerd: 14-03-2013
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Multimedia
Schrijf mee!