InfoNu.nl > Electronica > Multimedia > Instagram, wat is dat?

Instagram, wat is dat?

Instagram, wat is dat? Instagram, wat is dat? Instagram is een gratis applicatie voor de mobiele telefoon, Tegenwoordig heeft Instagram meer dan 100 miljoen actieve gebruikers. Ook is Instagram inmiddels overgenomen door Facebook. In dit artikel kunt u lezen wat u nu precies kunt met de applicatie, en hoe Instagram zo populair is geworden.

Artikel Indeling

Wat is Instagram?

Instagram is een gratis applicatie voor mobiele apparatuur waarmee u foto's en video's op een gemakkelijke en leuke manier kunt bewerken en vervolgens kunt delen met uw vrienden en anderen gebruikers over de hele wereld. Ook is het mogelijk om deze foto’s direct te delen op andere sociale netwerken zoals Facebook,Twitter, Tumblr en Flickr.

Hoe werkt Instagram?

Wanneer u Instagram heeft gedownload uit de App Store, dient u eerst een account aan te maken. U creëert dan een eigen profiel net zoals bij Facebook.

Vervolgens kunt u beginnen met het toevoegen en maken van foto’s en video’s.
Wanneer u een foto/video heeft gemaakt of heeft toegevoegd, kunt u hier een speciale filter over heen gooien. Zo kunt u de foto bijvoorbeeld een retro uiterlijk of juist een warm uiterlijk geven met behulp van de filters. De meeste gebruikers van Instagram kiezen echter voor de filter "Normal". Dit is een filter waarbij de foto onveranderd blijft. Na de filter "Normal" worden de filters Earlybird, Valencia en X-pro II het meest gebruikt.

Wanneer de filter is toegevoegd, kunt u eventueel hashtags toevoegen aan de foto. Deze hashtags zorgen ervoor dat iedereen met behulp van die hashtag de foto kan vinden. U voegt een hashtag toe door een woord in te typen en er een “#” voor te plaatsen, bijvoorbeeld #Fotografie. Het toevoegen van #Fotografie zal ervoor zorgen dat wanneer andere gebruikers op #Fotografie zullen zoeken, ze uw foto tegen zullen komen. Ten slotte kunt u ook een locatie aan de foto toevoegen.

De laatste stap is om uiteindelijk de foto te uploaden, zodat deze zichtbaar wordt in uw profiel en uw volgers de foto kunnen zien.

Zelf kunt u ook andere gebruikers volgen. Wanneer u iemand volgt kunt u zijn of haar foto’s en video’s zien. Net zoals bij Facebook kunt u deze foto’s en video’s ook liken en commentaar erop geven. Verder kunt u zien welke foto’s de gebruikers die u volgt hebben geliked.

Ook kunt u Instagram bereiken vanaf uw computer door naar Instagram.com te gaan en vervolgens in te loggen. Vanaf uw computer is het enkel mogelijk om foto’s te bekijken, u kunt dan zelf geen foto’s toevoegen.

De geschiedenis en de groei van Instagram

De ontwikkeling van Instagram begon in San Francisco door Systrom en Mike Krieger, wanneer zij ervoor kozen om zich te concentreren op mobiele fotografie. De applicatie van Instagram werd gelanceerd op 6 oktober 2010 in iTunes.
Op januari 2011 werd instagram uitgebreid met de functie om hashtags toe te kunnen voegen. Vervolgens kwam in september 2011 de tweede versie van Instagram uit. Bij deze versie was het voor het eerst mogelijk om foto's te bewerken met filters.

Op 3 april 2012, werd instagram uitgebracht voor Android. Instagram is toendertijd meer dan een miljoen keer gedownload in minder dan een dag!

Op april 2012 kocht Facebook Instagram en zijn personeel over voor bijna één miljard dollar. Destijds had Instagram meer dan 30 miljoen gebruikers.

Op 27 februari 2013 kondigde Instagram aan 100 miljoen actieve gebruikers te hebben, slechts 2,5 jaar nadat Instagram voor het eerst op de markt verscheen. Tegenwoordig maken ook veel bedrijven en beroemdheden gebruik van Instagram.

Lees verder

© 2013 - 2017 Bankdrukker, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Smartphone app: InstagramSmartphone app: InstagramBen je op zoek naar een nieuwe applicatie voor je smartphone? De fotoapplicatie Instagram wordt steeds vaker gedownload.…
6 Tips voor meer volgers op Instagram6 Tips voor meer volgers op InstagramInstagram is één van de grootste internationale sociaal media sites van dit moment. Op Instagram wordt voornamelijk geco…
Gratis foto-apps voor op je smartphoneVandaag de dag kan je met een smartphone ongelooflijk leuke foto’s trekken. Met behulp van foto-apps kun je deze foto’s…
Fotografie met InstagramFotografie met InstagramKlik op mij, vind mij leuk, kijk naar mijn foto’s en deel het met de wereld. Naast alle sociale media zoals Facebook en…
Hoe werkt Instagram?Hoe werkt Instagram?Met Instagram kun je foto’s bewerken en delen met vrienden en andere Instagramgebruikers. De mobiele applicatie Instagra…
Bronnen en referenties
  • www.instagram.com

Reageer op het artikel "Instagram, wat is dat?"

Infoteur: Bankdrukker
Laatste update: 27-07-2014
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Multimedia
Schrijf mee!