InfoNu.nl > Electronica > Multimedia > Beste camera's en videocamera's in 2017

Beste camera's en videocamera's in 2017

De nieuwe beste digitale fotocamera's en videocamera's voor 2017 en van 2016. De beste camera's (compact camera's en spiegelreflexcamera's) en beste videocamera's (van de goedkoopste pocket budget videocamera's tot professionele digitale HD camcorders) voor in 2017 zijn geselecteerd op basis van internationale gespecialiseerde websites en de Nederlandse consumentenbond. Zo zijn hier lijsten te vinden met de beste koop camera of videocamera van 2017 en de beste budget camera's en camcorders van dit moment volgens Techradar, 2cameraguys, Epfilms en Expert Reviews. Elk jaar komen er nieuwe amateur fotografen bij. Het is een passie die door veel verschillende mensen op zijn minst één keer in het leven wordt uitgeprobeerd. Toch blijft het voor aanstormende fotografen of (voornamelijk) mensen die een nieuwe fototoestel voor de vakantie willen hebben, lastig om uit het grote aanbod de geschikte camera te kiezen. Hier de beste camera's voor zowel professionele fotografen als beginners. Van de basic pocket camera's tot high-end camera's.

Welk type fototoestel is op de markt verkrijgbaar?

Moderne camera's worden veelal onderverdeeld in de volgende twee types: de compacte digitale camera of wel compactcamera, en de systeem- en spiegelreflexcamera (met verscheidene lenzen, uitgebreide zoommogelijkheden, licht etc.). Binnen deze onderverdeling is er ook nog veel verschil tussen de camera's. Op Wikipedia staan de specifieke verschillen uitgebreid beschreven. Hierbij moet gedacht worden aan zaken als batterij, beeldkwaliteit, resolutie, optische zoom, ultra-zoom en sluitertijd. Het belangrijkste verschil tussen de camera's is of het een digitale spiegelreflexcamera, ook wel Digitale Single Lens Reflex-camera (DSLR) genoemd is, of dat het een aan analoge spiegelreflexcamera, ook wel single-lens reflex (SLR) genoemd is. Ook heb je nog de zogenaamde superzoomcamera's.

De beste camera merken 2017

Hier een korte lijst van de best gewaardeerde en meest verkochte camera merken. In 2017 kunnen deze merken worden gezien als de beste camera merken.
  • Nikon
  • Fujifilm
  • Olympus
  • Sony
  • GoPro
  • Pentaax
  • Samsung
  • Canon
  • Panasonic
  • Kodak

Nieuwe beste camera's van dit moment

5 lichte camera's - beste compact camera's van 2017

Compact camera's zijn steeds meer intrek en worden steeds beter gemaakt. De kwaliteit van de foto is bijzonder hoog daar bijna alle goede camera's nu doorgaans met 16 mega pixels zijn uitgerust. Het is ideaal voor beginners en voor vakantiegangers. Ze zijn bijzonder gebruiksvriendelijk en vooral bedoelt voor het zogenaamde 'point-and-shoot' werk. Ook zitten er uitgebreidere compact camera's bij met meer functies zoals ultra-zoom. De lijst van beste camera's 2017 is op basis van Techradar.com, Expert-reviews, de Photography Factor en onze eigen Consumentenbond.
  • Panasonic Lumix LX100 - tevens na prijsaanpassing de beste koop
  • Fuji X70
  • Panasonic Lumix LX10 / LX15
  • Canon PowerShot G7 X II
  • Fuji X100T

Beste DSLR camera's en SLR cameras's 2017

Hier de digitale camera's van 2017. Dit zijn allemaal DSLR of SLR Camera's. Dit zijn de geavanceerde fototoestellen met de verstelbare lenzen en groot aanbod aan andere functies. Deze vallen vrijwel allemaal in een hogere prijsklasse. Hoewel ze een stuk duurder zijn dan compact camera's kun je er veel meer mee. Voor beginners wel een hele kluif om onder de knie te krijgen.
  • Nikon D810- dure DSLR camera voor professionals
  • Canon EOS 5DS - de ideale camera
  • Canon EOS 760D
  • Sony A77 II
  • Nikon D3300 - volgens Tomsguide.com de beste camera voor beginners - goedkoop ook
  • Olympus OM-D E-M1

Beste budget camera's - goedkope fototoestellen in 2017

Voor het kleinere budget is er binnen de goedkopere prijsklasse ook nog genoeg kwaliteit te vinden. Hier de beste goedkope camera's voor 2017. Zonder al te veel extra functies, maar met hoge kwaliteit tegen een redelijke prijs, tussen de 300 en 400 euro. Ook moet je niet vergeten dat een camera tweedehands kopen niet veel kwaad kan. Zo lang je maar goed op de lenzen let, kunnen camera's heel lang meegaan. Zo zijn Canon d60 nog steeds top tweedehands camera's.
  • Sony RX100
  • Canon EOS Rebel SL1
  • Nikon 1 J5
  • Sony Alpha A5000
  • Panasonic Lumix ZS50

Beste waterproof of waterdichte fototoestellen

Hier zijn de beste nieuwe waterdichte camera's van 2017. Deze zijn bij uitstek geschikt om onder water leuke foto's mee te maken. Ze zijn absoluut niet prijzig en kunnen dus ook nog tegen een stootje.
  • Olympus Tg-4 Tough
  • Nikon Coolpix Aw130
  • Gopro Hero 4 Silver Edition - Actie Editie

Beste videocamera's/camcorders van dit moment (2017)

Naast fotografie wordt ook het maken van video's steeds populairder. Ook bij camcorders geldt dat het lastig is om het product te kiezen dat bij je past. Hier zijn de beste internationale tech websites geraadpleegd zoals Techradar.com, Digitaltrends.com, epfilms.tv en de consumentenbond. Ook biedt de jaarlijkse jaarlijkse European Video Awards (EISA) een goed overzicht. Voor deze websites waren belangrijke criteria de optische kwaliteit (beeldkwaliteit) en de opslagcapaciteit.

Beste camcorder merken

Een overzicht van de meest verkochte en best gewaardeerde videocamera's.
  • Canon
  • Panasonic
  • Sony
  • Kodak
  • Veho
  • Samsung
  • JVC
  • Nikon

Beste digitale videocamera's 2017 - 4k

De volgende camcorders kunnen gerekend worden tot de high-end kamers die in de hogere prijsklasse vallen. Dit zijn de beste videocamera's die op dit moment in 2017 op de markt zijn of zullen verschijnen voor professionals. De volgende camera's zijn allemaal 4K camera's
  • Panasonic Hc-X1000 4K Camcorder (komt op veel websites op nummer één binnen)
  • Panasonic AG DVX200 4K Pro Camcorder
  • Sony PXW-Z150 XDCAM Camcorder
  • Sony PXW-Z100 Pro 4k Camcorder
  • JVC HM-200 4K Camcorder

Beste Pocket Camcorders

Overzicht van de beste pocket camcorders. Het is voornamelijk van belang dat de videokwaliteit, minimaal 1080 HD, bij pocket camcorders aanwezig is. Ondanks dat deze pocket videocamera's heel klein zijn, kun je er wel degelijk goed mee filmen.
  • Polaroid iD820
  • Sony Bloggie Touch 8GB (MHS-TS20/S)
  • GE DV1
  • HTC RE
  • Kodak Playsport Video Camera
  • Coleman CVW9HD
  • Vivitar DVR 925HD
Gerelateerde artikelen
Wat is een geschikte videocamera?Wat is een geschikte videocamera?Een videocamera aanschaffen is een investering. Ze worden steeds goedkoper, maar voor een goede camera moet je een redel…
Videocamera of camcorder kopen: Waar moet je op letten?Videocamera of camcorder kopen: Waar moet je op letten?Met een videocamera of camcorder kun je herinneringen vastleggen voor de toekomst. En een videocamera kan dat beter dan…
Hoe de beste digitale camera uit te zoekenHoe de beste digitale camera uit te zoekenHet lijkt er op dat er elke maand, zo niet elke week, fabrikanten met nieuwe digitale camera’s uitkomen om potentiële ni…
Beveilig je huis met cameratoezichtBeveilig je huis met cameratoezichtHet aantal woninginbraken is het afgelopen jaar flink gestegen. Vooral woningbezitters in de grote steden zijn nogal een…
Nieuwe digitale camera compact en intelligentNieuwe digitale camera compact en intelligentDigitale camera's worden steeds kleiner en compacter, bezitten extra functies en hebben intelligente technieken ingebouw…
Bronnen en referenties
  • Techradar - http://www.techradar.com/news/photography-video-capture/cameras/best-cheap-cameras-2016-1325474 & http://www.techradar.com/news/photography-video-capture/cameras/best-compact-camera-2013-34-reviewed-963985
  • Expert Reviews - http://www.expertreviews.co.uk/digital-cameras/1403360/best-camera-2016-compact-csc-slr-picks-and-buying-guide
  • Epfilms.com - http://epfilms.tv/top-ten-video-cameras-latest-camcorders/
  • Consumentenbond

Reageer op het artikel "Beste camera's en videocamera's in 2017"

Reactie

Henk, 18-09-2013 14:00 #1
De kodak camera's worden toch door nikon gemaakt dus zelfde techniek.

Infoteur: Euromark
Laatste update: 09-01-2017
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Multimedia
Reacties: 1
Schrijf mee!