InfoNu.nl > Electronica > Multimedia > Nokia N95 8GB: mobiele telefoon & pc

Nokia N95 8GB: mobiele telefoon & pc

Nokia N95 8GB: mobiele telefoon & pc Nokia is jarenlang marktleider geweest op het gebied van mobiele telefoons. Nog altijd gaat de Nokia veelvuldig over de toonbank, maar de concurrentie is groter dan voorheen. Aan ontwikkeling, vernieuwing en vooruitgang mag het dus niet ontbreken. Met trots presenteert Nokia één van haar nieuwste mobiele telefoons. De Nokia N95 8GB is tevens een computer en wordt als dusdanig aangeprezen door de firma. In dit artikel vindt u meer informatie.

Nokia

Een beursgenoteerde Finse fabrikant van telecommunicatieapparatuur kennen we als Nokia Corporation. Het bedrijf is gevestigd in Finland en voert reeds jaren de bekende slogan Connecting People. Het bedrijf is vernoemd naar de stad waar de oorspronkelijke onderneming is gestart. In 1865 opgericht als bedrijf dat rubberprodukten maakte om zich ruim honderd jaar later, in 1978, te begeven op de telefonie-markt. Nokia ontwikkelt dan een digitale telefooncentrale met een Intel-chip als basis.

Het eerste mobiele telefonie-netwerk ter wereld werd in Scandinavië ingevoerd. Nokia Corporation ontwikkelde telefoons voor in de auto, die op dat betreffende netwerk konden functioneren. De definitieve entree van Nokia in de telefonie-markt was een feit.

Nokia behaalde een record door in 2005 haar miljardste telefoon te verkopen.

Nokia N95 8GB

Met trots presenteert Nokia één van haar nieuwste mobiele telefoons. De Nokia N95 8GB is tevens een computer en wordt als dusdanig aangeprezen door de firma. De mogelijkheden zijn divers en het lijkt aan niets te breken.

Een overzicht van de mogelijkheden en specificaties:

Meest belangrijke functies van de Nokia N95:

  • Ingebouwde GPS [ondersteuning voor A-GSP]
  • Intern dynamisch geheugen 8 GB
  • Blogging dmv foto en video
  • Ondersteuning TV-out
  • QVGA display 2,8"

Enkele specificaties van de Nokia N95:

Geheugenfuncties
  • Tot 100 MB intern dynamisch geheugen.
  • Tot 8 GB intern flashgeheugen.

Afmetingen
  • Gewicht: 128 g
  • Lengte: 99 mm
  • Breedte: 53 mm
  • Dikte: 21 mm

Algemeen
  • Batterij: Nokia Batterij1200 mAH
  • Spreektijd: tot 210 min. WCDMA en tot 300 min. GSM
  • Stand-by tijd: tot 280 uur
  • Handsfree luidspreker geïntegreerd

Video & Foto
  • Camera 5 megapixels
  • Carl Zeiss Tessar-lens
  • MPEG-4 VGA video-opname tot 30 fps
  • Video-opname: tot 215 min.
  • Zoom: digitale zoom tot 10x
  • Resolutie beeld: tot 5 megapixels
  • Sluitersnelheid: mechanische sluiter: 1/1000~1/4 s

Nokia N95 mobiele telefoon & PC

Er zijn nog veel meer opties en specificaties... Bekijk de 3D demo online om een volledig beeld te krijgen van deze nieuwe telefoon van Nokia, de N95 8GB. Nokia is jarenlang marktleider geweest op het gebied van mobiele telefoons. Nog altijd gaat de Nokia veelvuldig over de toonbank, maar de concurrentie is groter dan voorheen. Aan ontwikkeling, vernieuwing en vooruitgang mag het dus niet ontbreken. Met trots heeft Nokia één van haar nieuwste mobiele telefoons gepresenteerd. De N95 is een stijlvolle en complete mobiele telefoon met functies die vergelijkbaar zijn met die van een computer.
© 2008 - 2017 Alex, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Nokia N95 8GB: mobiele telefoon & pc"

Infoteur: Alex
Gepubliceerd: 28-05-2008
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Multimedia
Schrijf mee!