InfoNu.nl > Electronica > Multimedia > Films op je iPod

Films op je iPod

Films op je iPod De nieuwste iPods beschikken bijna allemaal over een videofunctie. Toch wordt deze functie door veel mensen niet gebruikt, hoewel ze dat wel zouden willen. De nieuwste films op je iPod, het is heel simpel! Volg deze handleiding en je hebt in luttele minuten jouw films op je iPod!

iTunes

Om te beginnen heb je natuurlijk het synchroniseerprogramma iTunes nodig (meegeleverd bij elke iPod). Dit is een populair programma van Apple, wat draait op alle besturingssystemen. Door hier je bibliotheek aan te leggen, vul je je iPod. Als jou iPod een videofunctie heeft, is iTunes de plek om jouw film toe te voegen!

Filmbestand converteren

Er zit één nadeel aan het kijken van videobestanden op je iPod: het moeten .mp4 bestanden zijn. Misschien zegt dit je niet zoveel, dus een korte uitleg is wel op zijn plaats. Binnen de computerwereld is het zo dat videobestanden verschillende indelingen kunnen hebben. Dit om de bestanden geschikt te maken voor een bepaald programma (bijvoorbeeld iTunes!) of bepaald besturingssyteem (Windows). Enkele indelingen: .mov, .mpg (mpg-2, mpg-3), .wmv, .avi en .mp4. Om een video op je iPod te kunnen afspelen hebben we dus de laatste nodig. Meestal hebben je videobestanden echter niet de .mp4 indeling. Heeft jouw bestand dit wel, kijk dan verder bij het kopje Videobestand op je iPod zetten. Heeft je videobestand een andere indeling, lees dan hier verder. (De bestandsindeling van een bestand kun je vinden door er met je rechtermuisknop op te klikken en te kijken bij Eigenschappen.) Om de goede bestandsindeling (.mp4) te verkrijgen, maken we gebruik van een online converter. Deze converter zet het bestand voor jou om in de goede indeling. Je kunt dit doen op bijvoorbeeld http://media-convert.com/omzetten/. Bovenaan laad je je bestand in, de converter herkent dan automatisch de indeling. Als je iets naar beneden scrollt, kun je kiezen voor de indeling van de output: .mp4. Verdere informatie hoef je niet in te vullen. Vervolgens accepteer je de eventuele voorwaarden en start je het converteren. Afhankelijk van de grootte van het bestand, zul je even moeten wachten tot de converter zijn werk gedaan heeft.

Videobestand op je iPod zetten

Als je eenmaal je .mp4 bestand hebt, is het een kwestie van je bestand in iTunes zetten. Open dus iTunes en druk op Bestand > Bestand aan mediabibliotheek … toevoegen en zoek jouw bestandje. iTunes laadt het bestand in en deelt het in onder Films. Nu synchroniseer je je iPod en (als alles goed gegaan is) je videobestand of film staat op je iPod, klaar om gekeken te worden!

Vragen

Als je nog vragen hebt, of je stuit op problemen, kun je altijd een reactie bij dit artikel achterlaten: ik reageer dan zo snel mogelijk om je te helpen!
© 2008 - 2014 Sanderp, gepubliceerd in Multimedia (Electronica) op . Het auteursrecht van dit artikel en antwoorden op reacties ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
ITunes: muziek en video beheren!ITunes: muziek en video beheren!ITunes is een muziek en videobeheerprogramma, gemaakt door Apple. Het is één van de beste programma's in zijn soort! Hie…
Muziek en video's op een iPad, iPod of iPhone zettenMuziek en video's op een iPad, iPod of iPhone zettenApple heeft met de iPod Nano, iPod Touch, iPod Shuffle, iPhone, iPad en iPad mini systemen op de markt gebracht die muzi…
Hoe werkt Itunes + muziek op je Ipod zetten (handleiding)Hoe werkt Itunes + muziek op je Ipod zetten (handleiding)Ipod, Itunes is een muziekspeler die ontwikkeld is door Apple. Apple maakt naast computers ook nog de Ipod, Iphone, Ipad…
Verschillende iPodsVerschillende iPodsDe Apple iPods zijn tegenwoordig meer dan populair. Je kan er ondenkbaar veel muziek en video’s op kwijt. Dit artikel ga…
VHS cassettes digitaliserenHeb je ook een stapel videocassettes die je graag op DVD willen zetten, maar weet je niet hoe je eraan moet beginnen? Wi…

Reageer op het artikel "Films op je iPod"

Reacties

Anke, 24-11-2012 09:18 #20
Als ik een dvd heb met allemaal korte filmpjes en ik wil deze omzetten naar 1 mp4 bestand (dus niet allemaal losse mp4 filmpjes), hoe doe ik dat dan met een mac? Met handbreak lukt het me niet, want dan blijven het allemaal losse filmpjes…

Marieke, 11-11-2012 20:18 #19
Ik heb op veel manieren geprobeerd om films op mn ipod touch 4g te zetten. Ik heb allemaal converters enzo gedownload. En telkens als ik ''bestand aan bibliotheek toevoegen'' doe en ik selecteer hem. Hoor ik een soort belletje en verder gebeurt er niks. Hij staat er ook niet op. Ik hoop dat je kunt helpen het is echt heel irritant!

Gerard van der Made, 29-10-2012 12:32 #18
Als je een filmpje met je ipod touch hebt opgenomen, hoe zet ik die dan op de computer?

C., 17-07-2012 23:35 #17
Ik gebruik een ipod converter om video´s op mijn ipod touch 32 gb te zetten, en dat werkt heel goed maar elke keer als ik ze erop wil zetten loopt hij vast, terwijl hij helemaal niet overbelast is ofzo. Iemand oplossing voor dat? Gr.

Ramon, 29-04-2012 13:29 #16
Ik heb het bestand in mp4 maar als ik dan op 'bestand aan bibliotheek toevoegen' klik en het bestand aanklik, dan gaat hij in muziek zetten. En als ik dan nog eens probeer dan doet hij het niet

Martine, 07-04-2012 21:51 #15
Ik heb een aantal films in mijn iTunes bibliotheek staan, onder de categorie "Films". Maar telkens als ik mijn iPod Touch synchroniseer komen ze er niet op te staan! Ik heb wel podcasts op mijn iPod maar verder lukt het me niet om er films op te zetten, ze blijven als het ware "steken" in mijn bibliotheek. Heeft dit met mijn bibliotheek of mijn iPod te maken, en kan ik er iets aan doen? :)

Linda de Hooge, 12-08-2011 20:52 #14
Ik heb een vraagje, want ik gebruik I-Tunes en ik heb alle bestanden in mp4 formaat, maar als ik het dan in i-tunes zet en mijn i-pod synchroniseer zegt hij dat het bestand niet afgespeeld kan worden. Kan je me hiermee verder helpen? Want ik wil heel graag leuke filmpjes op m'n i-pod kunnen zetten (:

Ken Hundscheidt, 24-06-2011 11:37 #13
Ik heb nu een ipod touch 32gb en ik wil graag een concert wat in mp4 staat op men ipod willen zetten maar hij staat wel in itunes maar ituns sychroniseert de andere filmpjes wel maar deze niet hoe kan ik dit probleem verhelpen?

D., 22-05-2011 11:55 #12
Ik heb gedaan wat er stond, maar bij het synchroniseren stond er: kan niet door deze Ipod afgespeeld worden? Ik heb gewoon een Ipod Classic, zou toch moeten kunnen? Wat kan er aan de hand zijn?

Janneke, 06-02-2011 16:01 #11
Ik heb mijn films in.mp4 omgetoverd via Handbraek, werkt allemaal prima, maar nu, na 4 films op mijn Ipod te hebben gezet wil hij 2 andere er niet meer opzetten, terwijl deze exact het zelfde zijn als de andere 4. Hoe kan dit?
Ze staan wel in mijn Itunes, maar hij wil ze niet overzetten op mijn Ipod, terwijl er ruimte genoeg is voor nog wel 50 films!

:), 25-09-2010 13:20 #10
Ik snap wel hoe je (als het bestand op je computer staat) het filmpje op iTunes moet zetten en zo op je iPod, maar ik wil dus weten hoe je vanaf youtube een filmpje op slaat, en dan op je iPod zet.

Saskia, 21-08-2010 10:22 #9
Nou ik ben echt een leek met computers, maar ik heb speciaal een ipod touch gekocht om er films op te kijken en dat lukt mij dus niet! Als ik het in itunes wil synchoniseren zegt hij dat hij al mijn nummers zal verwijderen… Verder krijg ik mijn films als ik op bestand, bestand in bibliotheek toevoegen doe, komen mijn films niet in mijn bibliotheek te staan. Super vermoeiend! wat nu?! Ik weet trouwens ook niet hoe je kan zien of het een mp4 bestand is… Groetjes

Renate, 28-03-2010 23:46 #8
Nou ik doe het allemaal netjes hoor zoals hier boven beschreven. Ik haal de films echter al als mp4 binnen dan hoef ik niet om te zetten, maar als ik de mp4 naar i tunes sleep gaat het mis. HIj zet ze netjes in films en speelt ze netjes af maar bij het synchroniseren verschijnen er geen films in mijn ipod (classic 30g) vervolgens heb ik rechter muisknop geklikt en maak een ipod versie gekozen en dan krijg ik op mijn ipod geen beeld. (wel een klein plaatje van de films en dan enkel het geluid.) Ik heb al gekeken dat ik geen luisterboeken download het zijn echt mp4 films. Ra ra wat doe ik verkeerd?

Freek, 08-03-2010 16:02 #7
Hallo, ik heb net een i-pod, en nog genoeg ruimte erop (zo'n 28gb) en ik heb een film gedownload. het is een mp4 bestand en staat dus ook op itunes.
maar als ik mijn i-pod synchroniseer zegt hij: bestand blabla kan niet overgezet worden.
wie helpt mij?

Tara, 08-02-2010 16:07 #6
Reactie op W. Dat komt waarschijnlijk omdat je geheugen vol is van je Ipod, en dan is dus automatisch de grootte van je film te groot!

Rascha, 15-01-2010 16:23 #5
Ik heb een film gedownload en het bestandstype is: videofragment. De converter herkent dit bestand niet. Wat moet ik doen om de film toch op mijn iPod te krijgen?

Eva, 09-12-2009 16:53 #4
Ik heb nu al allerlei handleidingen op internet geprobeerd, overal zeggen ze eigenlijk hetzelfde alleen dan weer met andere programma's, namelijk dat je je eerst je dvd om moet zetten zodat het.mp4 wordt en vervolgens in iTunes zetten, waarna je het dan op je iPod kan zetten. Maar, elke keer krijg ik weer een stuk of 10 losse bestandjes. Het is me 1 keer gelukt die losse bestanden op iTunes te zetten, maar als ik ging synchroniseren of de bestandjes naar mijn iPod sleepte, kwamen ze niet op mijn iPod terecht. Later vond ik ergens een uitleg waarbij werd gezegd dat je voordat je het omzet naar.mp4 nog iets moest doen met de bestanden, dit had ik toen gedaan en toen kreeg ik allemaal losse bestanden waar ik niks mee kon (nadat ik het had omgezet had ik nog steeds allemaal losse bestandjes en stond het logo van dat programma door heel de film heen). Ik hoorde van iemand dat je een film moet downloaden van maximaal 600MB en dat je die er dan op moet zetten, maar bij limewire kan ik er geen vinden. Toen vond ik net een geweldige site met allemaal films speciaal voor op de iPod, maar daar stond met miniscule lettertjes onder dat je 40 euro per maand moest betalen.

Kan iemand me helpen?:-(

Eva, 07-08-2009 08:28 #3
Ik probeer steeds mijn bestanden over te zetten op de link die hierboven gegeven is, maar hij zegt bij alles 'bestand te groot', dat zegt hij bij films maar ook bij serieafleveringen. Wat moet ik doen?

Ellen, 18-02-2009 17:35 #2
Beste, ik heb al enkele films probleemloos op mijn IPod kunnen zetten met converter Handbrake, nu heb ik een MPEG4 betsand veilig van het internet gehaald. Geen problemen mee het speelt goed af met ITunes enzo maar als ik het wil synchroniseren op mijn IPod wilt het er niet op :-( geen pop-ups ofzo het wilt het gewoon niet accepteren.

Ik zou graag verdere hulp willen hebben hiermee :-p

W., 14-12-2008 22:00 #1
Ik had een Ipod Apple gekocht en als ik er films op wil zetten, dan staat er: Weet u zeker dat u films wilt synchroniseren? Alle bestaande nummers, films en tv-programma's op de iPod IPOD worden verwijderd en vervangen door films uit uw iTunes-bibliotheek. Wilt dat zeggen dat dan al mijn nummers worden verwijderd?

Infoteur: Sanderp
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Multimedia
Reacties: 20
Schrijf mee!