InfoNu.nl > Electronica > Multimedia > Samsung 9000 Series - 3D LED tv en Wireless Media Box

Samsung 9000 Series - 3D LED tv en Wireless Media Box

De nieuwe 3D LCD LED tv van de Samsung 9000 Series doet stof opwaaien. Niet alleen is het scherm ongezien dun (0,3 inch of 7,6 mm), ze wordt ook gekenmerkt door onder andere een hoge beeldkwaliteit, USB aansluiting, 3D compatibele technologie, DNLA, DVB-T en DVB-C tuners met MPEG4 support en Medi@ 2.0. Ook de afstandsbediening bevat een beeldscherm waarop u wireless naar tv programma’s, blu-ray films en computerbestanden zoals video en foto’s kunt kijken.

Speciale afstandsbediening

Het gebeurt niet vaak dat we eerst over de afstandsbediening in plaats van over de daadwerkelijke tv spreken, maar in het geval van de Samsung 9000 Series is de afstandsbediening één van de opvallendste kenmerken. De remote heeft immers zijn eigen scherm die het mogelijk maakt om op andere plaatsen in huis naar een tv programma te kijken. Dat kan hetzelfde tv programma als op televisie zijn, maar het kan ook om een tweede uitzending gaan. Zo wordt het mogelijk om bijvoorbeeld op het toilet naar uw favoriete tv serie te kijken zodat u geen enkel spannend moment meer hoeft te missen. Of u kan op de afstandsbediening naar een voetbalmatch kijken terwijl uw vrouw op tv America’s Next Top Model volgt. Eigenlijk gaat het dus om twee televisies voor de prijs van één.

TV programma’s zijn trouwens niet het enige waarvoor u het LED scherm van uw Samsung 9000 afstandsbediening kunt gebruiken. Dankzij de WiFi technologie kunt u ook van een film op blu-ray genieten of u kunt foto’s en video’s die op uw computer zijn opgeslagen bekijken. Het zal dan ook niet verwonderen dat deze speciale afstandsbediening bij Samsung bekend staat onder de naam Wiereless Media Box.

De afstandsbediening zit weldra standaard bij de Samsung 9000 Series. Later zal de Wireless Media Box ook los te krijgen zijn voor andere LED televisies waaronder de 7000 en 8000 Series.

Samsung 9000 tv

Combinatie van LCD en LED
Als we de specialisten mogen geloven zal 2010 het jaar van de LED tv worden. LED televisies bieden immers een betere beeldkwaliteit dan LCD televisies en bovendien springen ze zuiniger met energie om. De Samsung 9000 Series bestaat echter niet volledig uit LED technologie. Eigenlijk is het scherm nog altijd LCD, maar in dit geval maakt Samsung gebruik van een LED backlight. Net als bij de Philips 9803 LED Lux wordt de Samsung 9000 Series ook gekenmerkt door een Edge LED die als nut heeft het contrast te vergroten. Ondanks de combinatie LCD en LED backlight blijft het scherm van de Samsung 90000 Series ongezien dun (7,6 mm of 0,3 inch). De tv van de Samsung 9000 Series is verkrijgbaar in de maten 46 inch en 55 inch.

3D
De Samsung 9000 Series is compatibel met 3D. U kunt er trouwens niet alleen films in 3D op bekijken; het is ook mogelijk om oudere films in twee dimensies mee om te zetten naar 3D.

Multimedia mogelijkheden
De USB aansluiting op de Samsung 9000 Series geeft de mogelijkheid om van externe dragers muziek, video en foto’s te openen. Het is ook mogelijk dezelfde bestanden wireless te streamen met DLNA. Alle televisies van de Samsung 9000 Series hebben ook DVB-T en DVB-C tuners met MPEG4-support. Dankzij Medi@ 2.0 kunt u gebruik maken van internetdiensten zoals YouTube en Yahoo Widgets.

Prijs
De prijs van de Samsung 9000 Series is op dit moment nog niet bekend.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Samsung 9000 Series - 3D LED tv en Wireless Media Box"

Infoteur: Avalon
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Multimedia
Schrijf mee!