InfoNu.nl > Electronica > Multimedia > Verschil tussen iPad en Samsung Galaxy Tab

Verschil tussen iPad en Samsung Galaxy Tab

Verschil tussen iPad en Samsung Galaxy Tab De iPad, de platte minicomputer van Apple, heeft serieuze concurrentie, na zes maanden. Laat de strijd beginnen! De Samsung Galaxy Tab is namelijk op de markt gelanceerd door Samsung.

Wat is de Galaxy Tab?

De Galaxy Tab is een tablet-pc die bedoeld is voor het kijken van films, het luisteren van muziek, e-mailen, internetgebruik, het lezen van e-books en navigatie. Er zijn nog meer toepassingen. Je kunt het zo gek niet bedenken, of het is mogelijk. Daarnaast is het mogelijk om met het apparaat te bellen. Hij heeft als voordeel dat hij kleiner en lichter is dan de iPad, zijn concurrent. De iPad weegt 700 gram, de Galaxy Tablet zo'n 380. Het besturingssysteem van de Galaxy Tablet is Android.

De Galaxy Tab heeft een touchscreen van 7 inch en lijkt op een grote iPhone. De resolutie van het scherm is 1024 bij 600 en er is een 1GHz Cortex A8 processor ingebouwd. De opslagruimte is 16 GB. Via een MicroSD-kaart kan de capaciteit worden uitgebreid met 32 GB.

Wanneer is de Tab beschikbaar?

De tab zou in september al beschikbaar moeten zijnin Europa, maar dit is uitgesteld naar november.

Prijs Galaxy Tab

Van de Galaxy bestaat slechts één uitvoering, in tegenstelling tot de iPad. De Galaxy kost €749 euro en is daarmee duurder dan de eenvoudigste iPad die al beschikbaar is vanaf €499 euro.

Vodafone levert de Galaxy gratis bij een abonnement van €50 in de maand.
Toch is de verwachting dat de prijs van tablets binnen twee jaar onder de €300 zal duiken. Nog even wachten met de aanschaf, misschien.

iPad en Samsung Galaxy Tablet online kopen

Zowel de iPad als de Galaxy Tablet zijn online te koop. Het is het beste om de verschillende sites die aanbieder zijn van deze apparaten, met elkaar te vergelijken, qua prijs, maar ook qua mogelijkheden. Ze zijn ook los te koop in telefoniewinkels of in combinatie met een telefoonabonnement.

Verschil tussen iPad en Galaxy Tab

  • De iPad is te koop vanaf €499 en de Galaxy Tab kost €749 euro
  • Met de Galaxy Tab is het mogelijk om te bellen
  • De Galaxy Tab heeft twee camera’s
  • De Galaxy Tab is met één hand vast te houden; de iPad met twee handen
  • De Galaxy Tab is tweemaal zo klein als de iPad. Je stopt hem gemakkelijk in je broekzak.
  • Sommige websites passen niet in hun geheel op de Galaxy Tab
  • De Galaxy Tab heeft een virtueel toetsenbord
  • Met de Galaxy Tab is het mogelijk om Flashanimaties af te spelen, vanwege het besturingssysteem Android 2.2.
  • Bij de Galaxy Tab zijn er twee plaatsen waar zich de iconen bevinden
  • De Galaxy Tab bevat een GPS chip
  • De Galaxy Tab heeft usb-aansluiting
  • De batterij van de Galaxy Tab gaat minder lang mee dan die van de iPad
  • Bij aankoop van de Galaxy Tab krijgt u een papieren handleiding in het Nederlands
  • Het apparaat is handig Nederlandstalig in te stellen.

Conclusie: Galaxy of iPad?

Een Galaxy heeft een groter gebruikersgemak dan de iPad, vanwege de geringe omvang. Dit is echter ook een nadeel, omdat het scherm soms te klein is om een internetpagina volledig weer te geven. Wel is het besturingssysteem van de Galaxy beter dan dat van zijn tegenhanger. Daarnaast is het mogelijk om met de Galaxy te bellen. Dit kan met en iPad niet. Een drempel om over te gaan op de aanschaf van een Galaxy is de prijs, die €250 euro hoger ligt dan de eenvoudige versie van de iPad.
Gerelateerde artikelen
Samsung Galaxy Tab - 7 inch tabletSamsung Galaxy Tab - 7 inch tabletDe Galaxy Tab van Samsung is een van de concurrenten van de iPad van Apple. De Galaxy Tab heeft een scherm van 7 inch en…
Recensie mobiele telefoon: Samsung Galaxy MiniEr zijn vele telefoons op de markt. Een ervan is de Samsung Galaxy Mini, over deze telefoon wordt meer beschreven in dit…
De Samsung Galaxy Ace - Productinfo, specs en ervaringenDe Samsung Galaxy Ace - Productinfo, specs en ervaringenSamsung introduceert de Samsung Galaxy Ace. Deze 'lady's phone' is het klein broertje (of zusje) van de bekende Galaxy S…
Vergelijking; Samsung Galaxy S vs Galaxy Ace; Welke is beterVergelijking; Samsung Galaxy S vs Galaxy Ace; Welke is beterDe Samasung Galaxy S en de Galaxy Ace zijn twee toestellen met vrijwel dezelfde naam. De verschillen zijn echter goed te…
De Samsung Galaxy S2De Samsung Galaxy S2De Samsung Galaxy S2 is het nieuwste model van Samsung en vervangt de Galaxy S als hun vlaggenschip. Het is een mobiele…

Reageer op het artikel "Verschil tussen iPad en Samsung Galaxy Tab"

Infoteur: Rebeccahoogers
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Multimedia
Schrijf mee!