InfoNu.nl > Electronica > Multimedia > Wat is Philips Net TV?

Wat is Philips Net TV?

Wat is Philips Net TV? Internet-TV bestaat sinds enkele jaren. Verschillende producenten bieden hardware aan om het wereldwijde web te browsen met je televisietoestel. Ook Philips doet dit sinds 2009 met Net TV.

Internet-TV

Internet-TV is de term die gebruikt wordt voor televisietoestellen die de mogelijkheid hebben om op het net te surfen. De mogelijkheden zijn onbeperkt. Met een internet-televisietoestel kan je dus net zoveel doen als in de klassieke browser van je desktopcomputer of notebook.

Net TV van Philips

In 2009 lanceerde Philips zijn eerste generatie internet-televiesies onder de naam; Net TV. Net TV biedt internet op maat voor een optimale weergave op het TV-scherm. Een toetsenbord of muis is niet nodig, de inhoud is makkelijk toegankelijk via de afstandsbediening van het televisietoestel. Ook een extra abonnement of het gebruik van een decoder is niet nodig.

Teletekst op een hoger niveau
Net TV heeft bepaalde websites geselecteerd die volledig aangepast zijn aan het Net TV formaat. Zo is de inhoud altijd duidelijk en gaat navigeren als een fluitje van een cent. Zo kan je makkelijk toegang krijgen tot informatie en entertainment op het internet. Het verkeer, nieuws of weerbericht bekijken ging ook nog nooit zo snel als nu. Of wat dacht u van online fotoalbums bekijken met de hele familie? Het is allemaal mogelijk met Philips Net TV. Laat die oude Teletekst dus maar achterwege.

Lokale talen

Zulke diensten waren in het verleden al vaker beschikbaar maar mislukten vaak door een te beperkt aanbod in lokale talen. Philips heeft begrepen dat met enkel Engelstalige websites ze er niet zullen komen. Daarom beschikt Net TV over een breed aanbod aan verschillende websites per land in de lokale taal. Naast lokale talen zullen de Engelstalige diensten van Net TV natuurlijk ook gratis beschikbaar zijn in ieder land.

Alles gaat vanzelf

Net TV is volledig geïntegreerd in het toestel. Wanneer u het televisietoestel aansluit op het net wordt automatisch de lokale startpagina geopend. U hoeft niets meer te installeren!

Met of zonder kabel

Tegenwoordig zijn zoveel lokale netwerken uitgerust met een draadloze router (Wi-Fi) dat ook Philips genoodzaakt was daaraan te denken. Op bepaalde toestellen is het dan ook heel simpel mogelijk om uw televisietoestel te verbinden met uw draadloos netwerk. Wie geen draadloze router heeft hoeft natuurlijk niet te treuren, alle Net TV's zijn standaard uitgerust met een ethernet-poort.

Aangepaste sites

YouTube, TomTom, eBay, MeteoGroup, Funspot, MyAlbum en Netlog zullen in heel Europa aangeboden worden onder de lokale taal. In Nederland werkt Philips samen met volgende aanbieders; ABNAMRO.tv, AD, Bright.tv, Buienradar, Iens, MijnAlbum, OV9292, PhotoTV, PSV, Rabobank, Radio538, Sportwereld, TomTom, Tunein.fm, Voetbalprimeur en Weer.nl. Natuurlijk zijn dit niet de enige websites die bezocht kunnen worden. Iedere mogelijke website op het wereldwijde web is toegankelijk via Net TV

Films huren

Sinds midden 2010 is het in Nederland en België ook mogelijk om inhoud on demand (op aanvraag) te huren. Via een nieuwe overzichtelijke toepassing is het mogelijk om allerhande films en TV-series in HD of analoge kwaliteit te huren. Deze kunnen betaald worden behulp van een prepaid kaart, een creditcard of Paypal.

Programma herbekijken

In samenwerking met enkele vooraanstaande TV-omroepen is het ook mogelijk om gemiste TV-programma's te herbekijken. In Nederland zul je de programma's van RTL, Eredivisie Live, AVRO Klassiek,... etc. nooit meer hoeven te missen. De kwaliteit van deze beelden mag ook geen probleem vormen voor de LED-schermen van Philips. De Super Resolution minimaliseert de analoge en digitale fouten bij beeldmateriaal van slechte kwaliteit en verbeterd zelfs bij goede.

Prijskaartje

Al dit moois komt natuurlijk niet voor niets. Voor een Philips Net TV moet je al snel 900 EUR neertellen. Maar dan krijg je wel kwaliteit voor je geld. Naast Net TV bieden deze generatie Philips TV's ook een ongeëvenaarde kijkervaring via de LED-technologie, Philips Ambilight (achtergrondverlichting) en natuurlijk gewoon een mooie TV.
Gerelateerde artikelen
Een LCD- of Plasma TV aansluitenDe goede oude beeldbuis met alleen een stroomkabel, een aansluiting voor antenne en een scartaansluiting, is al lang ach…
Beeldbuis, lcd of plasma televisie?Beeldbuis, lcd of plasma televisie?Geleidelijk stappen consumenten over van de traditionele beeldbuis naar een lcd televisie of plasma televisie. Wat zijn…
Facebook: Je privacy beschermen en profiel afschermenFacebook: Je privacy beschermen en profiel afschermenIedereen heeft tegenwoordig Facebook. Dat het ook een aanslag op je privacy betekent, beseffen veel gebruikers niet. Hoe…
Philips Cinema 21:9 ambilight televisie: bioscoop voor thuisPhilips introduceert de eerste televisie ter wereld met de verhouding van een bioscoopbeeld: de Philips Cinema 21:9. Met…
LG Plasma TV 60PG7000: 60" fantastisch kijkplezierLG Plasma TV 60PG7000: 60" fantastisch kijkplezierLG presenteert de nieuwe Plasma TV met 60" kijkplezier. De LG 60PG7000 Premium Full HD plasma tv heeft ingebouwde blueto…

Reageer op het artikel "Wat is Philips Net TV?"

Reacties

Harrys (infoteur), 30-12-2010 19:51 #2
Alle activiteiten die je doet via Net TV zijn via internet. Extra dataverkeer is dan ook logisch. Maar de hoeveelheid daarvan zal wel meevallen als je niet on demand gaat bestellen.

Van der Wolf, 30-12-2010 12:56 #1
Kost net tv kijken exstra data, zodat ik daar voor moet bijbetalen kom ik boven mijn limiet?

Infoteur: Harrys
Laatste update: 10-12-2010
Gepubliceerd: 09-12-2010
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Multimedia
Reacties: 2
Schrijf mee!