InfoNu.nl > Electronica > Multimedia > Goedkope tablet: Yarvik GoTab Xerios 10" (TAB424 & TAB464)

Goedkope tablet: Yarvik GoTab Xerios 10" (TAB424 & TAB464)

Goedkope tablet: Yarvik GoTab Xerios 10" (TAB424 & TAB464) De Yarvik GoTab Xerios tablets zijn twee van de goedkope tablets van het merk Yarvik. De TAB424 en TAB464 zijn de tweede generatie Xerios tablets. De TAB242 beschikt over een resistief scherm, de TAB464 heeft een capacitief scherm. Beide tablets beschikken over een Android 4.0 besturingssysteem. De Xerios tablets zijn Yarviks eerste goedkope 10 inch tablets met Android 4.0.

Yarvik

Yarvik is een merk van het bedrijf Sweex. Sweex is producent van producten gerelateerd aan computers. Voorbeelden van van broducten zijn computerluidsprekers, webcams en modems. Onder het merk yarvik verkoopt Sweex tablets, media spelers en portable dvd systemen. Het grootste deel van het assortiment van Yarvik bestaat uit tablets. Tablets zijn namelijk erg populair en Yarvik speelt hier handig op in door goedkope maar kwalitatief goede tablets te verkopen.

Yarvik Xerios tablets

De Yarvik GoTab Xerios tablets zijn enkele van de vele goedkope tabets die zijn verschenen onder de merknaam Yarvik. De TAB424 en TAB464 zijn de tweede generatie Xerios tablets. De eerste generatie (TAB420 & TAB460) hadden een Android 2.3 besturingssysteem. De Tweede generatie heeft een Android 4.0 besturingssysteem. De tablets beschikken over een 10" scherm, waardoor he tmakkelijk is om mee te werken.

De Yarvik GoTab Xerios tablets hebben een resistief (TAB424) en capacitief (TAB464) scherm. Het verschil zit vooral in de rpijs. De resistieve versie is namelijk ongeveer €30 goedkoper dan de capacitieve versie. Resistief reageert over het algemeen wat minder op aanraking en het nauwkeurigst gaat gegevens invoeren met een stylus. Maar de resistieve schermen van tegenwoordig hebben steeds betere specificaties, al is dat niet bij alle goedkope tablets het geval. WIl je een goed scherm hebben, dan is een capacitief scherm zeker aan te raken. Dit scherm reageert alleen op aanraking door je vingers of een speciale stylus (er zijn ook speciale handschoenen te koop). Hierdoor is ook multi touch mogelijk wat het mogelijk maakt om foto's en pagina's makkelijk in en uit te zoomen.

Over het algemeen hebben goedkope tablets wat mindere specificties. Maar Yarvik is dit aan het verbeteren. Zo hebben de Xerios tablets 1,2 GHz Cortex A8 processors. Dit zijn aardige processors die zorgen dat de tablet snel reageert en opdrachten uitvoerd. Daarnaast is de kwaliteit van de schermen erg goed, tot 2160p Playback. dat is QuadHD, dus films en afbeeldingen worden zeer mooi weergegeven op deze tablets. Om YouTube en andere films te bekijken is deze tablet dus wel een aanrader.

Specificaties

  • 10" capacitief scherm / 10" resistief scherm
  • Android 4.0 Ice Cream Sandwich
  • 1,2 GHz Cortex A8 processor
  • 512 MB intern geheugen
  • 4 GB harddisk (uitbreidbaar tot 32 GB)
  • MicroSD
  • Mini HDMI out (1080p, Full HD)
  • Mini USB
  • 2160p QuadHD Playback
  • GetJar Market

Prijs

De prijs van een resistieve Xerios tablet (met 4.0) ligt rond de €150. De prijs van een capacitieve Xerios tablet ligt zo'n €30 hoger.

Voordelen van de GoTab Xerios tablets

Het grote voordeel van deze goedkope tablets is natuurlijk de prijs. De prijs is zeker ten opzichte van de kwaliteit laag. De tablet werkt prettig, maar is niet geschikt voor dagelijks intensief gebruik. Internetten en wat e-mailen gaat goed (zo lang er geen zware webpagina's worden geladen). Verder reageert de tablet goed. Daarnaast is het een mooie tablet voor kinderen aangezien apps als Angry Birds goed te spelen zijn op het grote scherm.

Nadelen van de GoTab Xerios tablets

Het grote nadeel bij de meeste goedkope tablets is dat er geen toegang is tot de officiële Google Android Market, en dat is ook bij de GoTab Xerios het geval. Dit heeft te maken met kosten voor een licentie voor de Android Market, dat zou de prijs van de tablet verhogen. Yarvik heeft wel een connectie met de GetJar market kunnen maken, maar hier zijn lang niet alle apps te vinden. Wel zijn er de basisapps te vinden. Daarnaast is het wat goedkoop gebouwd, maar dat doet verder niets af aan de functies van de tablet.

Deze tablet is dus een goede keuze voor mensen die niet te veel willen uitgeven en niet te intensief gaan gebruiken. Voor het lichte werk is dit een prima tablet. Daarnaast erg leuk voor de kinderen.

Lees verder

© 2012 - 2014 Schrijver254, gepubliceerd in Multimedia (Electronica) op . Het auteursrecht van dit artikel en antwoorden op reacties ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde links
Koop de Xerios tablet bij Bol.
Gerelateerde artikelen
Goedkope tablet: Yarvik GoTab Exxa 9.7 inch (TAB465EUK)Goedkope tablet: Yarvik GoTab Exxa 9.7 inch (TAB465EUK)De Yarvik GoTab Exxa tablet is een van de goedkope tablets in het assortiment van electronicamerk Yarvik. De GoTab Exxa…
Welke tablet kopen? (vergelijking)Welke tablet kopen? (vergelijking)Een tablet is het hebbe-dingetje van het jaar. Vandaar dat zoveel verschillende producenten een eigen tablet op de markt…
Goedkope tablet 7" Protab 2Goedkope tablet 7" Protab 2De Protab 2 is een goedkope tablet die erg veel mogelijkheden heeft. Het systeem draait op Android 2.3 en het apparaat b…
Notion Ink Adam TabletNotion Ink Adam TabletDe Notion Ink Adam Tablet is een Tablet-PC ontworpen en geproduceerd door Notion Ink. De Adam heeft veel weg van andere…
BlackBerry PlaybookBlackBerry PlaybookDe BlackBerry Playbook is een tablet die draait op BlackBerry Tablet OS. De Playbook is ontwikkeld door Research In Moti…
Bronnen en referenties
  • Yarvik.com
  • Bol.com

Reageer op het artikel "Goedkope tablet: Yarvik GoTab Xerios 10" (TAB424 & TAB464)"

Reactie

J. de Boer, 07-03-2013 23:29 #1
Ik heb wat andere ervaringen… apparaat loopt vast(vaak) valt uit, start dan weer op. Bij het browsen (vaak zeer traag!) valt hij terug op startscherm, ook tijdens spelletjes. Heb andere firmware geplaatst (cherry), is wel beter geworden, maar niet geweldig… dus… al met tablet is dan niet zo duur, maar ik had toch beter verwacht.

Infoteur: Schrijver254
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Multimedia
Special: Yarvik tablets
Reacties: 1
Schrijf mee!