InfoNu.nl > Electronica > Multimedia > De beste LED televisies in 2016

De beste LED televisies in 2016

De beste LED televisies in 2016 Hier een kort overzicht van de beste led-televisies voor hd tv in 2016. Zo wordt er gekeken naar wat kwalitatief de beste led-tv is, maar ook welke led-televisie de beste koop is. Dus van een goedkope led-tv tot de wat hogere prijsklasse van 37, 40, 46 en zelfs 55 inch. Wat zijn de goede aanbiedingen en waar betaal je graag wat meer voor? Daarnaast beantwoorden we kort een aantal vragen. Wat is een led-tv en hoe verhoudt het zich tot lcd-televisies? En is het verstandig om ook 3d televisie te willen hebben in 2016?

Was is een led hd televisie?

Led staat voor 'light-emitting diode'. Eigenlijk is een led-televisie praktisch hetzelfde als een lcd-televisie. Je hoeft er geen expert voor te zijn om te zien dat ze feitelijk dezelfde uiterlijke kenmerken hebben. Het enige verschil is dat bij de led uitvoering de televisie gebruik maakt van Leds als een weergave- of lichtbron. Daar de term voor veel verschillende type televisie word gebruikt, onstaat er nog al eens wat verwarring over wat een led-tv nu precies is. Tv-fabrikanten zoals Samsung, Sony, Panasonic gebruiken vanuit marketing perspectief de term led-tv. Uit technisch oogpunt zou lcd-tv met led-backlight correcter zijn. Let wel dat bijna geen enkele televisie op de markt in 2016 voor 100% loopt op leds.

Lees in mijn special het verschil tussen alle televisies en daarbij horende beoordeling voor 2016 in:
Beste televisies HD: 2016 LED, LCD, Plasma, 3D TV's en projectors

Beste televisie merken die LED tv's maken

De meest gewaarde en verkochte merken op de markt in 2016.

  • Samsung
  • LG
  • Sony
  • Panasonic
  • Sharp
  • TCL
  • LG
  • Philips

Waarom is led beter dan lcd?

Over het algemeen zijn led-televisies duurder dan lcd-televisies. Je kunt je dus afvragen of het de moeite waard is om een hogere prijs te betalen. Vooral omdat er in kleur, contrast en licht vrijwel geen verschil is met een lcd-tv. Aan de andere kant gebruiken ze wel minder energie, gaan ze langer mee en heeft het een iets snellere reactie tijd. Wat ook een groot voordeel is, is dat het het scherm van een led-tv erg dun is. Toch zijn veel mensen het er over eens dat de led-tv meer een hype is dan een noodzaak.

Wil je 3d tv op je led-televisie?

Dat is een vraag die veel mensen zich op dit moment stellen. Het is nu mogelijk om in 3d films te kijken op je televisie. Het is echter wel een industrie die zich snel verandert, dus je zult altijd een beetje achter de feiten aanlopen. Ook moet iedereen die meekijkt natuurlijk een eigen 3D bril hebben en moeten alle films op bluray 3d worden gekocht.

De beste led-tv voor HD televisie in 2016 volgens de experts

Smaak verschilt natuurlijk altijd. Toch zijn een aantal toonaangevende websites, zoals Techradar, Tomsguide, PCMag en onze Nederlandse Televisies.nl, het er over eens dat in 2016 dit de led-televisies zijn die de beste koop zijn voor de consument. Samsung televisie worden de laatste tijd ook steeds populairder. In de voorgaande jaren haalden ze de top 3 niet, maar nu domineren ze alle lijsten die op internet circuleren.
  • Samsung UN65JU7100
  • Sharp LC55UB30U
  • Samsung UE65JS9500
  • Vizio M Series 2015
  • TCL 55FS3700
  • Sony KDL-65W855C
  • LG 55UF850V
  • Philips 55PUS7600

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • PCMag - http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2372085,00.asp
  • Techradar.com - http://www.techradar.com/news/television/best-tv-2013-what-tv-should-you-buy-this-year-709255
  • Televisies.nl - http://www.televisies.nl/beste-tv/led-tv/ - beste geteste LED's
  • Tomsguide.com - http://www.tomsguide.com/us/best-tvs,review-2224.html

Reageer op het artikel "De beste LED televisies in 2016"

Infoteur: Euromark
Laatste update: 12-05-2016
Gepubliceerd: 17-06-2012
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Multimedia
Special: Beste televisies HD
Schrijf mee!