InfoNu.nl > Electronica > Multimedia > Beste LCD TV's voor 2012 - Tips en reviews

Beste LCD TV's voor 2012 - Tips en reviews

Hier een overzicht met reviews van de beste lcd-televisies van 2012. Jaarlijks worden allerlei prijzen uitgereikt voor de best hd en 3d tv's. Wij gaan de reviews bij langs om te kijken welke aanbiedingen het beste zijn. Niet alleen voor de goedkope lcd tv's, de beste koop lcd tv, maar ook de allerbeste lcd tv's in de hogere prijsklasse voor de beste kwaliteit met 32, 37, 40 en zelfs 46 inch.. Ook staan we kort stil bij een aantal vragen. Zoals wat is lcd en hoe verschilt het van led en plasma tv? Is het geschikt voor 3d televisie? En meer tips.

Wat is een lcd-televisie?

Samen met het plasmaschermen was Liquid Crystal Silver (LCD) de opvolger van de ouderwetse grote beeldbuis. Een lcd-tv heeft een plat beeldscherm en staat bekend om het lage energieverbruik. De term vertaalt naar het Nederlands betekent vloeibaar kristal scherm en zo kun je het ook omschrijven. De weergave van het beeld ontstaat uit het effect van deze vloeibare kristallen veroorzaken. Voor een uitgebreid technisch overzicht kunt u kijken op de LCD Wikipedia.

Lees in mijn special het verschil tussen alle televisies en daarbij horende beoordeling voor 2012 in:
Beste televisies HD: 2012's LED, LCD, Plasma, 3D TV's en projectors

Is lcd slechter dan led? - kwaliteit/prijs analyse

In principe is een led niet een aparte categorie. Het is slechts een lcd-televisie die gebruik maakt van leds als lichtbron. Veel experts menen nu dan ook dat het verschil tussen een led tv en lcd tv minimaal is. Een led is wellicht iets zuiniger met energie, gaat het langer mee en heeft het een snellere reactie tijd. Toch beweren de meeste experts dat deze voordelen niet per se het extra geld waard zijn. Wilt u u toch graag een led-tv aanschaffen? In mijn beste led televisie voor 2012 artikel (link onderaan) ga ik de beste televisies voor 2012 langs.

Is lcd slechter dan plasma tv? - kwaliteit/prijs analyse

Vroeger waren er veel klachten over de plasma tv's. Deze tijd ligt nu achter ons. Met de verbeterde technologie is het duidelijk dat plasma televisies de toekomst zijn. Ze hebben een betere reactietijd, kleurenweergave, contrast, lichtopbrengst en een ruimere kijkhoek. Een groot nadeel is natuurlijk dat er een prijskaartje aanzit. Het verschil in prijs is nog steeds bijzonder aanzienlijk. Heeft u dit er toch voor over? Dan kunt u even kijken in mijn beste plasma tv's van 2012 (link onderaan).

Lcd televisie en 3d televisie? Een goede match?

Ja, lcd televisies lenen zich goed voor 3d televisie. Ook zijn deze in veel gevallen goedkoper dan de andere televisietoestellen voor 3d. Toch kunt u zich afvragen of u niet beter nog een eventjes moet wachten. De 3d technologie is momenteel in een snel veranderende fase en daardoor moeten vaak nieuwe producten worden aangeschaft. Zo loopt u toch een beetje achter de feiten aan. Ook moeten bij een 3d televisie natuurlijk ook 3d-brillen, 3d-dvdspelers en 3d-blurays worden gekocht.

Beste lcd tv van 2012: Samsung LN46D630 46" LCD HDTV

Deze geweldige 46 inch lcd tv van Samsung wordt op internet naar voren geschoven als de best lcd tv van 2012. Hij heeft een redelijk betaalbare prijs. Zeker in verhouding tot de kwaliteit. Het heeft sterke accurate kleuren, diepe zwart niveaus en 120 Hz refresh rate. Ook is het in vergelijking tot zijn voorganger, de Samsung LND550, veel preciezer in de kleurenweergave. De televisie wordt ook geroemd vanwege zijn lage energie verbruik. Deze is zelfs zo goed dat het kan concurreren met de led concurrent. Het komt samen met de SRS TheaterSound die zorgt voor optimaal geluid.

Een goede nummer 2 is de LG 55LK520

Voor de beste budget koop - goedkope lcd tv van 2012: TCL L40FHDF12TA 40" LCD HDTV

Deze bijzonder gunstig geprijsde lcd tv kan worden gezien als een van de beste lcd kopen van dit jaar. Hoewel TCL vaak wordt gezien als een niet erg sterk merk, heeft deze 40 inch televisie iedereen verrast. Hij is vooral erg in trek bij gamers en computergebruikers. De tv heeft een sterke contrast en goede kleurkwaliteit. Daarnaast heeft het ook bijna alle functies en ingangen die andere hdtv's hebben. Deze tv kan voor ongeveer 300 euro gekocht worden.

Beste lcd tv van Europa volgens EISA: Sony BRAVIA KDL-55HX920

Ook dit jaar kwam de EISA weer met de jaarlijkse prijzen voor videoapparatuur. Volgens deze organisatie was de beste lcd tv voor 2011-2012 de 55 inch Sony Bravia. Het is inderdaad een erg goede televisie. Ook bij de andere verkiezingen kwam het vaak op een tweede of derde plek binnen.

Ik hoop dat u uit deze opties een keuze kunt maken voor de beste lcd tv van 2012. Veel kijkplezier.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Beeldbuis, lcd of plasma televisie?Beeldbuis, lcd of plasma televisie?Geleidelijk stappen consumenten over van de traditionele beeldbuis naar een lcd televisie of plasma televisie. Wat zijn…
Goedkoopste zorgverzekering studenten 2012Goedkoopste zorgverzekering studenten 2012Wat is de goedkoopste zorgverzekering voor studenten in 2012? Is het verstandig om een aanvullende zorgverzekering en ee…
Aandachtspunten bij het kopen van een televisieDe televisie is een belangrijk elektronicatoestel in ons dagelijks leven en daarom is het belangrijk een goede keus te m…
Bedragen studiefinanciering 2012 & 2013Bedragen studiefinanciering 2012 & 2013De hoogte van de studiefinanciering voor 2012 en 2013 is bekend. In dit artikel: de hoogte van de studiefinanciering 201…
LG Plasma TV 60PG7000: 60" fantastisch kijkplezierLG Plasma TV 60PG7000: 60" fantastisch kijkplezierLG presenteert de nieuwe Plasma TV met 60" kijkplezier. De LG 60PG7000 Premium Full HD plasma tv heeft ingebouwde blueto…

Reageer op het artikel "Beste LCD TV's voor 2012 - Tips en reviews"

Infoteur: Euromark
Laatste update: 19-06-2012
Gepubliceerd: 19-06-2012
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Multimedia
Special: Beste televisies HD
Schrijf mee!