InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > Beste PC Games 2013 - Top 10 nieuwe spellen voor de PC

Beste PC Games 2013 - Top 10 nieuwe spellen voor de PC

Hier een overzicht van de beste PC games 2013 en 2012. Een bespreking van de nieuwste games die uitkomen op de PC. Nu of binnenkort in de winkels in Nederland. Van grote RPG's tot bekende shooters en van moderne actie games tot klassieke avonturen games. Bij de beschrijvingen wordt ook een release datum geplaatst.

Top 10 Nieuwe game releases voor eind 2012 en overzicht van heel 2013

De volgende games zijn de grootste producties die binnenkort uitkomen. Deze zijn geselecteerd op basis van hoeveel aandacht de bekendste gaming websites aan hen hebben gegeven. Naar deze top 10 nieuwe games wordt het meest uitgekeken. Ze zijn allemaal sowieso in 2013 beschikbaar en te koop in de winkels (online of fysiek). Veel plezier met gamen dit jaar!

The Elders Scroll online - Nieuwe RPG game van formaat

Deze RPG is een gigantische multi-player en neemt je mee naar het universum van de Elder Scrolls. Het vindt plaats op het gehele Tamriel continent en dateert 1000 jaar voor de gebeurtenissen van Elder Scrolls V. Het staat een maximum van 1000 spelers toe. Het is ontwikkeld door Zenimax online studios. The Elders Scrolls online komt ergens in 2013 uit, er is nog geen vaste datum genoemd.

Grand Theft Auto 5 - April 2013

Het is eindelijk zo ver! De fans hebben geduldig (of niet) zitten wachten op deze release van Grand Theft Auto 5. De GTA series zijn ongekend populair en elke game is tot nu toe een bestseller geworden. In GTA 4 kropen we nog in de huid van een Russische gangster. Deel 5 speelt zich af in het fictieve Los Santos, in de San Andreas wereld. Er is nog betrekkelijk weinig bekend, maar schijnbaar wil de hoofdrolspeler zich terugtrekken om een rustig leventje te leiden. Dat gaat natuurlijk niet lukken. Voor de Xbox 360 en PS3 komt het in april uit. Voor de PC is het nog niet openbaar gemaakt. Sowieso weer in de running om bij de beste PC games van 2013 te horen.

Crysis 3 - Het derde deel van deze populaire shooter game

Deze first-person shooter komt uit in kwartaal 2 van 2013. Het is alweer het derde deel in de immens populaire Crysis series van Crytek Studios. Het inmiddels behoorlijk ingewikkelde verhaal verplaatst zich naar het jaar 2047 waar je de rol gaat spelen van 'Prophet' die met een nieuwe nanosuit en buitenaardse technologie de meest gevaarlijke jager ooit wordt.

SimCity - De nieuwe versie van de grondlegger van bouw simulatie spellen komt terug in 2013

In deze nieuwe versie van Simcity wordt alles in een nieuw en moderner jasje gestoken. De oorspronkelijke game gaat al weer twee decennia terug. In deze versie komt al het goede van vroeger samen met de technologische mogelijkheden van nu. Zo kun je niet alleen veel meer bouwen, maar kun je dit ook samen met anderen doen via de multi-player optie. Het is een pc spel van Maxis (ook van de Sims) en komt uit op PC in maart 2013.

Dead Space 3 - een actie en avonturen game voor februari

Deze third-person actie game van ontwikkelaar Visceral games gaat komt 15 februari uit. In dit derde deel wordt je meegenomen op een reis door de ruimte met Isaac Clarke en soldaat John Carver om de bron van de Necromoprh uitbraak te achterhalen. De twee crashen onderweg op een bevroren planeet en moeten daar hun weg te zien vinden in het onherbergzame landschap. Je kunt dit spelen samen met een vriend spelen of alleen met het opt-in opt-out systeem.

BioShock Infinite

De grote klapper van dit jaar. Bioshock Infinite is door Gamer.nl verkozen tot beste PC game van 2012 (beste game voor alle platforms zelfs). Waar de vorige twee Bioshock spellen nog plaats vonden in een onderwater wereld, speel je nu de game in een vliegene stad setting in de tijd 1912. Deze shooter van Irrational games is door vele critici uitgeroepen tot beste game. Ook de voorgaande spellen waren zeer succesvol. BioShock ligt vanaf 26 februari in de winkels. Zal op iedereen zijn top 10 games van 2012/2013 staan.

Tomb Raider - oude pc klassieker in een nieuw jasje met de mooie Lara Croft

Ook deze stond hoog in het lijstje van beste PC games van Gamer.nl. Tomb Raider is inmiddels bij iedereen wel bekend. De seksbom Lara Croft is door Angelina Jolie vertolkt in de films en sindsdien is ze niet meer uit de popular culture weg te slaan. Dit deel gaat over een jongere Lara Croft in de jaren dat ze nog gevormd moest worden tot de vechtmachine van nu. De game komt uit in het eerste kwartaal van 2013.

Total War: Rome 2 - Historische strategie game

Na het succes van het eerste deel is er nu eindelijk de opvolger. Het geeft bijzonder veel ruimte aan de speler voor hoe hij/zij zijn rijk wil opbouwen en regeren. Dit nieuwe strategie spel komt uit in 2013, maar er is nog geen vaste release datum bekend.

Lees over meer nieuwe spellen per platform in deze special (ook meer PC Games):
Top 10 Games - 2012/2013's nieuwe game releases

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Steam: Gratis downloaden Steam en Steam gamesSteam: Gratis downloaden Steam en Steam gamesWat is Steam? Steam is een applicatie en digitaal distributie platform, waarmee je online games kunt downloaden en spele…

Reageer op het artikel "Beste PC Games 2013 - Top 10 nieuwe spellen voor de PC"

Infoteur: Euromark
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Schrijf mee!