InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > Top 10 PS3 games 2013 - nieuwe Playstation 3 spellen

Top 10 PS3 games 2013 - nieuwe Playstation 3 spellen

Een overzicht van de nieuwste releases voor de Playstation 3. Een top 10 van de beste PS3 games van 2013 en 2012. Hier anticiperen we de meest veelbelovende aankomende verwachte nieuwe spellen voor de Playstation. Naast een korte beschrijving van de nieuwe PS3 games zal, waar bekend, een Nederlandse release datum staan.

Playstation 3 - de trends en vooruitzichten

Sony blijft het betrekkelijk goed doen, maar de jaren van dominantie zijn voorbij. De Playstation 3 heeft wel een een aantal interessante exclusieve games. Waar de Playstation 2 in 2011 nog de meest populaire en best verkochte console was, is nu de Xbox 360 de marktleider. Voorheen was dit al het geval voor Amerika, maar sinds juni 2012 is dit ook de realiteit voor de rest van de wereld. Dit komt met name door de introductie van Kinect, waar de PS3 en de Wii nog niet aan kunnen tippen. De nieuwe Playstation 4 zit er ook aan te komen. De release datum is nog onbekend, maar hij gaat nu onder de naam Orbis.

Hoe wordt de games top 10 bepaald?

De top 10 is voornamelijk een studie van de meest vooraanstaande internationale gaming websites. Na uitgebreid vergelijken en onderzoeken is er tot de volgende titels gekomen. Deze zijn het meest besproken of hebben de hoogste scores gekregen. Voor de titels die nog niet zijn uitgekomen, geldt dat er is gekeken naar in hoeverre er naar ze wordt uitgekeken. Er komen dan ook veel bekende namen langs, waaronder een groot aantal sequels.

Beste PS3 games voor de kerst van 2012

Het jaar komt alweer bijna tot een einde, maar niet voordat de laatste top games zijn gelanceerd. Zoals gewoonlijk zijn de beste games voor rond de kersttijd bewaard. Het zijn dan ook bijzonder leuke kerstcadeautjes. Hier een top vijf overzicht van de grootste PS3 releases voor de maanden november en december:
  • Playstation's All Star Battle Royale
  • Hitman Absolution
  • Farcry 3
  • Call of Duty Blackopps 2
  • Sly Cooper - Thieves in Time

Top 10 Beste PS3 Games in 2013

Devil May Cry - Januari

Oorspronkelijk een game van ontwikkelaar Capcom. Ninja Theory hoopt de franchise nu nieuw leven in te blazen. Het is ook niet daadwerkelijk een vervolg van de vroegere games, daar het een eigen unieke storyline heeft. Devil May Cry is een duistere actiegame en komt uit in Europa op 18 januari.

The Last of us - Nog onbekend

The Last of us is een exclusieve PS3 game die zal worden uitgebracht door Naughty Dog. In deze game ben je een overlevende van een apocalyps en leeft nu omringt door steden die terug nomen zijn door moeder natuur. Onder de mensen die nog leven bestaat geen vrede, maar een harde strijd om te overleven. Een oudere man en een tienermeisje besluiten samen een team te vormen.

Sly Cooper - Thieves in time - Maart

Sly Cooper staat in de planning voor maart 2013 en is van het platformer genre. Dit is ook een van de nieuwe ps3 games van dit jaar die alleen uitkomt op de Sony Playstation. De game bouwt voort op de voorgaande game binnen de series. Deze zal echter nog uitgebreider zijn en qua kwaliteit het meest ambitieuze project tot nu toe.

Dust 154 - Sterke combinatie tussen een shooter en strategy - Nog onbekend

Dit is een first-person-shooter game zowel als een real-time strategie spel. In essentie is het een actie MMO voor consoles, waaronder voor de PS3. In het spel speel je de rol van een marinier die zich begeeft in het EVE universum. Je kunt het online spelen met maximaal 32 spelers. Het is naast Far Cry 3 en Call of Duty de PS3 game waar mensen naar hebben uitgekeken als het om shooters gaat.

God of War: Ascension - Nu inclusief Multi-Player Feature Maart

Een voortzetting van de epische God of War series. Nu voor het eerst is het ook uitgebracht met de mogelijkheden om het als multiplayer te spelen (met 8 man). Kratos gaat wederom op zoek naar vrijheid en wraak. Deze actiegame van SCE Studios kom uit in maart 2013. Exclusief voor de PS3.

Injustice - Gods Among Us - Superhelden worden supervillainsTBA

In deze duistere vechtgame keren de superhelden zich tegen ons. Een wereld waarin we niet kunnen vertrouwen in onze helden, maar waar we ze moeten vrezen. De makers van Mortal Combat, kwamen met het idee om deze verwachte PS3 game helden als Superman, Wonder Woman en The Flash te laten strijden voor het kwaad. De release datum is nog niet bekend gemaakt.

Tomb Raider - Kwartaal 1

Deze game verschijnt zoals de voorgaande delen op alle platforms. Van oorsprong een Playstation game blijft Tomb raider toch het sterkst gespeeld op zijn maker. Dit deel richt zich op de jongere jaren van de bloedmooie Lara Craft. Hier moest ze nog worden gevormd tot de vechtmachine die ze later zou worden. Deze klassieke actiegame komt uit in het eerste kwartaal van 2013.

Metal Gear rising - Revengeance - Kwartaal 1

Nog een klassieker die gepland staat voor in het eerste kwartaal van 2013. Metal Gear Rising - Vengeance neemt ons naar een strijd tussen Cyborgs. Het spel kwam tot stand door een samenwerking tussen Platinum Games en Kojima Productions.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Gratis Playstation (PS3) games downloaden en spelen op de PCGratis Playstation (PS3) games downloaden en spelen op de PCHet kan allemaal. Gratis Playstation, waaronder PS3 games, op de PC downloaden en spelen. Met een Playstation emulator k…
Een Sony PlayStation Plus abonnement, wat is dat?Om online te gamen moet je voor de PlayStation 4 een speciaal Sony PlayStation Plus abonnement kopen. Deze zijn in Neder…
Playstation 4: een revolutie in de gamewereldPlaystation 4: een revolutie in de gamewereldOp 21 februari 2013 was het dan eindelijk zo ver. De releasedatum van de Playstation 4 werd bekendgemaakt. Er werd ook a…
Koop ik een Xbox, Wii of Playstation voor mijn kind?Koop ik een Xbox, Wii of Playstation voor mijn kind?Wanneer je een game-console wilt kopen voor je kind, dan is het belangrijk om zorgvuldig na te gaan welke game-console b…
PlayStation 4, wat zijn de mogelijkheden?PlayStation 4, wat zijn de mogelijkheden?De PlayStation 5 is in aantocht, maar wanneer de opvolger van de PlayStation 4 op de markt komt is op dit moment (mei 20…
Bronnen en referenties
  • IGN.com
  • Gamer.nl
  • Gamespot.com

Reageer op het artikel "Top 10 PS3 games 2013 - nieuwe Playstation 3 spellen"

Infoteur: Euromark
Laatste update: 26-01-2013
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Special: Beste game releases
Schrijf mee!