InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > Playstation 4, de nieuwe gameconsole

Playstation 4, de nieuwe gameconsole

Playstation 4, de nieuwe gameconsole Op 20 februari 2013 introduceerde Sony Computer Entertainment Inc. (SCEI) haar nieuwe console. Sony belooft een krachtige machine te hebben geproduceerd die grafisch ongeevanaard is. Met maximale snelheden gaat deze console voor een intensieve entertainment ervaring zorgen. Toe aan de volgende generatie game-beleving?

De volgende generatie console van Sony

Het is alweer een poos geleden dat Sony zijn succesvolle PlayStation 3 (PS3) presenteerde. Dat was op 16 mei 2005 tijdens de E3 conferentie. Nog geen 8 jaar later presenteert Sony zijn 8e generatie spelcomputer; de veelbelovende Playstation 4

Veranderingen

De president van Sony Computer Entertainment Inc. (SCEI), Andrew House, kondigde aan dat de PS4 een significante verandering gaat brengen aan de tot op heden bestaande consoles. En dat de PlayStation 4 een leidende rol gaat verzorgen. Dit gaat onder meer gebeuren door de console meer dan voorheen te koppelen aan het PlayStation Network. Hierdoor moet de PS4 een variatie aan games mogelijk maken die op de eerste plaats de keuzevrijheid van de gamer centraal stelt. Dit houdt onder meer in dat er meerdere labels hun games zullen uitbrengen op de Playstation 4, daar waar in het verleden bepaalde spelfabrikanten niet gecertificeerd waren om hun spel op de het Sony platform uit te brengen. Volgens Andrew maakt de PS4 het straks voor iedereen mogelijk om waar en wanneer dan ook te genieten van totale controle over je Playstation Entertainment Center in combinatie met een razendsnelle internetverbinding en een variatie aan mogelijheden.

Niet alleen gamen

De nieuwe console wordt niet alleen technisch superieur met veel meer rekenkracht, (een spel wordt binnen secondes geladen) maar stelt spelers in staat om aan via een totaal online concept games te ervaren samen met andere entertainment - diensten zoals het gebruik maken van diverse applicaties zoals op de smartphone of tablet. Sony heeft niet stil gezeten en begrijpt dat de huidige tijd vraagt om ervaringen met elkaar te delen.. Daarom is het binnenkort mogelijk om fragmenten van je game te delen met anderen. Dit kan straks in de vorm van videobeelden of screenshots. De Playstation heeft hier zelfs een speciale share-button voor.
De Sony Playstation gaat het daarom ook mogelijk maken om toegang te krijgen tot diverse Social Media, zoals Facebook om in contact te blijven met je vrienden of andere online-gamers. Het PS-Netwerk gaat ook andere mogelijkheden bieden, te denken valt aan het downloaden van muziek en films. Iets waar Microsoft, de makers van de X-box al een voorsprong in hebben genomen.

De controller

De voorganger van de PS4, de Playstation 3 werd geleverd met een draadloze controller. In die tijd een buitengewone innovatie. De nieuwe console wordt straks geleverd met eveneens een draadloze game-controller, maar nieuw eraan is het touchscreen dat er op zit.

Playstation 4 eye

De PS-eye is een 3D-camera en is Sony’s antwoord op de Kinect van de XBOX.

Games

Veel games zullen online gespeeld kunnen worden. Het PlayStation Network stelt gebruikers in staat om games te downloaden en tegelijkertijd te spelen. Duidelijk is in ieder geval dat games van de PlayStation 3 niet compatibel zijn voor de PlayStation 4

Onduidelijkheid

Tot op de dag van vandaag heeft Sony nog geen beelden getoond van de uiteindelijke console. Eveneens laten ze niets los over de prijs de betaald moet worden om het apparaat aan te schaffen en wat de exacte release datum wordt. Men verwacht wel dat er meer duidelijkheid komt op de Electronic Entertainment Expo (E3) in juni 2013
© 2013 - 2017 Startzones, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • http://www.nu.nl/tech/3242781/playstation-4-aangekondigd.html

Reageer op het artikel "Playstation 4, de nieuwe gameconsole"

Infoteur: Startzones
Gepubliceerd: 24-02-2013
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Schrijf mee!