InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > Habbo: Het maken van vrienden (tips en waarschuwingen)

Habbo: Het maken van vrienden (tips en waarschuwingen)

Habbo (ook bekend als habbohotel) is een online spel gericht op jongeren. Het is de ideale plek om online vrienden te maken. Er zijn verschillende manieren om op habbo vrienden te maken. Je vriendenlijst is de plek waar al je vrienden staan en via je vriendenlijst kan je waar je ook bent met je vrienden chatten.

Het maken van habbovrienden

Een habbo toevoegen aan je vriendenlijst

Habbovrienden maak je in eerste instantie door ze toe te voegen aan je vriendenlijst. Een habbo toevoegen aan je vriendenlijst doe je als volgt:
  • Klik op de habbo waar je vrienden mee wilt worden. Er komt nu een menu tevoorschijn boven deze habbo.
  • Klik in het menu op 'Voeg toe als Vriend'. De habbo heeft jouw vriendenverzoek ontvangen en kan deze accepteren of weigeren.

Je kan ook een habbo vriendenverzoek sturen zonder eerst in de buurt van die habbo te zijn. Dit doe je als volgt:
  • Klik rechts onder in je scherm op 'vriendenlijst'
  • Klik onderin het nieuwe schermpje op 'zoek'.
  • Zoek de naam van de habbo waar je vrienden mee wilt worden en druk op enter of klik op 'zoek'.
  • Als je de juiste habbo hebt gevonden, druk dan op het poppetje met het groene plusje (naast de juiste habbonaam). Deze habbo heeft nu jouw vriendschapsverzoek ontvangen.

Vriendschappen opbouwen; chatten en vrienden volgen

Net als met echte vriendschappen geldt dat je pas echte habbovrienden wordt als je veel met elkaar omgaat. Je kan samen dingen doen, zoals spellen, of je kan met elkaar chatten. Je kan heel makkelijk, in wat voor habbokamer je ook bent, chatten met de habbo's die in je vriendenlijst staan. Dit doe je als volgt:

  • Klik rechtsonder in het scherm op 'vriendenlijst', je krijgt nu een nieuw schermpje te zien waarin je al je vrienden staan.
  • Naast elke vriend staat een tekstballonnetje. Klik hierop. Je krijgt nu een nieuw schermpje te zien.
  • Chatten doe je door in het nieuwe schermpje iets in de witte balk te typen, waarna je op enter drukt, of op 'zeg' klikt. Jouw habbovriend heeft jouw berichtje ontvangen en zal al dan niet antwoorden.
  • Je kan het schermpje weg doen door op het minnetje te klikken. Nu kan je verder bezig in de kamer waar je was.
  • Je kan het schermpje weer terughalen door linksonder in het scherm op het tekstballonnetje te klikken. Deze is blauw als er ongelezen berichten zijn.

Als je habbovriend in een kamer is, kan je er ook voor kiezen naar je habbovriend toe te gaan. Klik hiervoor in je vriendenlijst niet op het tekstballonnetje, maar op het poppetje met het groene pijltje dat ernaar wijst. Je gaat dan automatisch naar je habbovriend toe.

Relatiestatus instellen

Als je wil, kan je jouw habbovrienden onderverdelen in hele goede, goede en hele slechte vrienden. Als andere habbo's op jouw klikken zullen ze jouw relatiestatussen kunnen zien. Er zijn twee manieren om je relatiestatus in te stellen.
  • Open je vriendenlijst, en klik bij de vriend waarbij je jouw status wilt instellen rechts op het driehoekje. Er komen nu drie hele kleine symbooltjes tevoorschijn. Klik op het hartje als jullie hele goede vrienden zijn. Klik op de gele smiley als jullie goede vrienden zijn, en klik op het doodskopje als jullie hele slechte vrienden zijn.
Of:
  • Ga naar de vriend waarbij je jouw status wilt instellen toe en klik op deze vriend. Klik in het menu dat boven deze habbo tevoorschijn komt op 'relatiestatus'.Klik opnieuw op het hartje als jullie hele goede vrienden zijn, op de gele smiley als jullie goede vrienden zijn en op het doodskopje als jullie hele slechte vrienden zijn.

Waarschuwingen en tips

Geef nooit, maar dan ook nooit je persoonlijke gegevens aan andere habbo's. Zelfs niet je e-mailadres. Habbo's zijn online vrienden, geen echte vrienden. Er zijn habbo's met slechte bedoelingen die misbruik willen maken van je gegevens. Chat altijd binnen habbo met iemand, en geef niets van jezelf bloot. Geen woonplaats, geen leeftijd. Er bestaan - ook al worden ze gauw ontdekt en zijn ze een grote minderheid - pedofielen en loverboys op habbo, die op slimme wijze jou van alles kunnen beloven als je jouw gegevens verstrekt. Ga hier nooit op in.

Daarnaast zijn er ook hackers actief, die bijvoorbeeld eerst jouw Hotmailaccount willen hacken, zodat ze daarna jouw habbowachtwoord aan kunnen vragen. Geef daarom naast je gegevens ook nooit je wachtwoord weg van welke site dan ook.

Habbo (onderdeel van het bedrijf Sulake) is in 2012 slecht in het nieuws geweest op de Engelse televisiezender Channel 4. Er waren mensen die het pedofilieprobleem in habbo aan het licht brachten. Veel habbo's vonden de beschuldigingen onterecht, omdat hun ervaringen met habbo vooral positief waren. Habbo heeft destijds alle chatmogelijkheden stilgelegd en de veiligheid aangescherpt, voordat ze de chatmogelijkheden weer beschikbaar stelden.

Lees verder

© 2013 - 2017 Flippo, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Habbo: Het promoten van je kamerHabbo (ook bekend als habbohotel) is een online spel gericht op jongeren. Wellicht speel je het en heb je ook al een moo…
Hoe maak ik een account aan bij Habbo Hotel?Hoe maak ik een account aan bij Habbo Hotel?Habbo Hotel is een grote online gemeenschap waar iedereen een gratis account kan aanmaken. Hoe maak je een account aan b…
Habbo Hotel, het hacken van wachtwoorden is strafbaarHabbo Hotel, het hacken van wachtwoorden is strafbaarHabbo Hotel krijgt regelmatig klachten van ouders en kinderen, dat een account gehackt is. Iemand heeft het wachtwoord v…
Habbo: Het bouwen van je kamer (Tips en ideeën)Habbo (ook bekend als habbohotel) is een online spel voor tieners. Wellicht heb je al (wat) meubi en wil je een kamer bo…
Sunnieday, het online spelSunnieday is een online spel wat gratis gespeeld kan worden. Sunnieday lijkt op het populaire Habbo Hotel maar is minder…

Reageer op het artikel "Habbo: Het maken van vrienden (tips en waarschuwingen)"

Infoteur: Flippo
Gepubliceerd: 19-03-2013
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Special: Habbo
Schrijf mee!