InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > De Sims 3 - Strandwacht beroep

De Sims 3 - Strandwacht beroep

De uitbreiding “Exotisch eiland” dat in juni 2013 is uitgekomen voor de PC versie van de Sims 3, brengt een aantal zonnige en strand-gerelateerde dingen met zich mee. Dit is onder andere het nieuwe beroep van strandwacht. Dit beroep is een meer actieve carrière waarin je Sim andere Sims in nood uit het water zal moeten redden.

Hoe en waar?

Het beroep van strandwacht kun je beginnen via het gemeente gebouw. Je werkt bij alle niveaus op dezelfde dagen, waarbij je na elke dag werken erna een dag vrij hebt. Deze dagen kun je goed gebruiken om je vaardigheden te oefenen. Je wordt bij dit beroep niet opgehaald met de (carpool) auto, maar je krijgt vanuit het scherm een melding wanneer je je werk kunt beginnen. Je kunt ook via het stadsoverzicht zoeken naar een oranje icoon en hier op klikken. Je werk is altijd buiten op het strand, maar welk strand het dan is, verschilt soms.

Vaardigheden opbouwen

Om een promotie te krijgen als strandwacht heb je de volgende vaardigheden nodig:
  • Atletisch
  • Charisma
  • Mensen redden

De atletische vaardigheden zijn nodig om de mensen uit het water te kunnen redden en het hebben van voldoende charisma is nodig om de mensen gerust te stellen. Op de vrije dagen kun je je vaardigheden oefenen en op deze manier kun je in het begin van je carrière één tot twee promoties per week behalen.

Reddingsacties

Je zal tijdens je carrière als strandwacht op verschillende stranden de wacht moeten houden. Terwijl je op het strand bent tijdens je werktijd kun je overzicht houden op het strand (klik hiervoor op het strand of de strandwachters-stoel). Houd vooral in de gaten ondertussen wanneer er Sims het water in gaan. In de meeste gevallen zullen ze dan gered moeten worden en er verschijnt op dat moment een oranje icoon met een plusteken erin. Klik hier op en je kunt dan kiezen voor “redden”. Eenmaal aan land kan het zijn dat de Sims mond-op-mond beademing nodig hebben. Vaak zijn er meerdere Sims tegelijkertijd in gevaar en helaas duurt het in het begin wel even voordat je een Sim gered hebt en zal je niet op tijd zijn voor de tweede of derde redding. Deze Sims zullen echter meestal gewoon zelf aan land gaan en dan op je mopperen. Ze kunnen ook verdrinken, maar dit gebeurt niet zo heel vaak. Het beste is wel om de Sims in de volgorde van het te water gaan te redden. Bij promotie niveau 6 zal je wat sneller te water gaan en sneller zwemmen, dit zal dan ook helpen in het aantal reddingsacties die je achter elkaar kunt doen.

Promoties en verdiensten

In de beginnende niveaus verdien je niet veel en moet je het meer hebben van de beloningen die je krijgt van degene wiens leven je redt. Je kunt daarom besluiten om voor 10.000 levenspunten de “Simoleon booster” beloning aan te schaffen. Deze beloning zorgt ervoor dat je inkomsten hoger worden. Je hebt, om het charisma niveau te verhogen, vrienden nodig en je zult hier dus ook aandacht aan moeten besteden. Een tip is om plaats te maken voor een paar huisgenoten in je huis zodat je daar altijd mensen hebt om mee te praten. Je hoeft dan minder tijd te besteden om ze uit te nodigen in je huis of ze mee uit te nemen. Maak gewoon regelmatig een praatje met hen. De carrière van strandwacht is regelmatig; de werkdagen en werktijden blijven gedurende alle promotie niveaus hetzelfde. De werkdagen zijn op: maandag, woensdag, vrijdag en zondag en de werktijden zijn van 10 uur ‘s morgens en 6 uur ’s avonds.

NiveauTitelSalaris p/wkDetails
1Beademings-pop276 Simoleons
2Mond-op-mond beademer340 Simoleons
3Drijvend object400 Simoleons
4Strand beschermer520 Simoleons
5Snelle redder640 SimoleonsJe krijgt een speciaal strandwacht badlaken
6Boeien expert840 SimoleonsSneller in water lopen en zwemmen
7Professionele redder1132 SimoleonsDemonstraties geven in mond-op-mond beademing
8Adelaars-ogen1480 SimoleonsMogelijkheid om in slow-motion te redden
9De oude Strandwacht1840 Simoleons
10De Strand Wachter2480 Simoleons

Onbewoond eiland

In dit uitbreidingspakket van de Sims kun je in totaal acht onbewoonde eilanden tot je beschikkingen krijgen op allerlei manieren. Wanneer je 35 Sims hebt gered van de verdrinking krijg je de beschikking tot één van deze acht eilanden. Houd er wel rekening mee dat dit een paar weken in Sim-tijd kan duren, aangezien je de ene dag twee of drie mensen kan redden en de andere dag wellicht niemand.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • www.desims3.nl
  • www.thesims3.com
  • www.wikipedia.com

Reageer op het artikel "De Sims 3 - Strandwacht beroep"

Infoteur: Esthercita79
Laatste update: 22-02-2016
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Special: De Sims 3
Schrijf mee!