InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > FIFA 15: Beste aanvallers, talenten en sterren

FIFA 15: Beste aanvallers, talenten en sterren

FIFA 15: Beste aanvallers, talenten en sterren In het voetbalspel FIFA 15 kun je in je carrière of in het spelonderdeel FIFA Ultimate Team handelen in spelers. Iedereen wil de beste en meest talentvolle aanvallers met een transfer naar zijn of haar team halen. Je kunt de beste verdediging hebben en een uitstekend middenveld, maar zonder de beste aanvallers om goals te scoren ben je helemaal niets. Iedereen wil sterren als Ronaldo, Ibrahimovic, Messi of Falcao in het team hebben! Helaas is dit voor de kleinere teams en teams met een lager budget niet mogelijk. Je kunt er dan voor kiezen om jonge talenten en wonderkids te halen voor je team. Deze spelers groeien snel, zijn betaalbaar en hebben een hoog potentieel. Wie zijn de beste talenten in de aanval? Wie zijn de beste aanvallers en wat voor soorten spitsen heb je in het spel?

FUT en een career starten

Het onderdeel FUT (FIFA Ultimate Team) is het bekendste en meest gespeelde gedeelte van het spel. Miljoenen mensen wereldwijd spelen FUT tegen elkaar. Iedereen probeert elkaar af te troeven door een steeds beter team samen te stellen. Een team wordt samengesteld door zo snel mogelijk coins te verzamelen en steeds betere kaarten te kopen. Coins verzamelen en doorverkopen aan websites, ook wel gold farming genoemd, is een miljardenbusiness geworden. Bij een career (single player) is het de bedoeling dat een speler een heel team gaat runnen. Hierbij is het van groot belang dat je de beste verdedigers, middenvelders en aanvallers naar jouw team weet te lokken. Je kunt naast het handelen in spelers zelf een formatie en tactiek uitkiezen voor jouw team. Wie weet win je wel de champions cup (de beste prestatie in een career) met jouw team!

Soorten aanvallers en de bekendste per positie

Een aanvaller in FIFA is niet alleen de diepe spits of de schaduwspits maar kan ook een winger zijn. De bekendste aanvaller in het spel is Lionel Messi, de bekendste striker is Ibrahimovic, de populairste linkervleugelaanvaller is Cristiano Ronaldo en aan de rechterkant is Alexic Sánchez het duurste en beste.

Lionel Messi, de meest populaire speler in FIFA 15 / Bron: Christopher Johnson / Wikimedia CommonsLionel Messi, de meest populaire speler in FIFA 15 / Bron: Christopher Johnson / Wikimedia Commons
De CF
CF is in FIFA de afkorting voor de centre forward. Deze spits staat het liefst diep in de 16 meter, zo dicht mogelijk bij het doel van de tegenstander. Ze zijn over het algemeen fysiek erg sterk en bemoeien zich nauwelijks met verdedigen. Een CF is een echte goaltjesdief en heeft maar één doel: zoveel mogelijk, mooie, doelpunten maken voor jouw team.

De ST

ST staat voor striker. Een striker is de positie vlak achter een CF en heeft in uitzonderlijke gevallen wel enkele verdedigende taken. Het verschil tussen een ST en een CF is het feit dat een centre forward geen speler voor zich heeft. Deze positie is populair geworden dankzij de invulling die Lionel Messi er bij FC. Barcelona aan heeft gegeven.

De wingers (left en right)

Op het middenveld hebben wij te maken met de RM en de LM, de rechter- en linkermiddenvelder. De positie voor deze spelers, richting het doel van de tegenstander, wordt aangeduid als RW en LW. Deze wingers blinken vaak uit in snelheid (PACE) en in dribbelen (DRI). Ze kunnen naar binnen toe trekken om op doel te schieten, maar ook gemakkelijk een voorzet geven (assist).

Beste aanvallers in FIFA 15

De 10 beste, en vaak ook onbetaalbare, aanvallers uit het spel FIFA 15 zijn:
Naam spelerTeamPositieRating aan het beginPotentieelGroeiLeeftijd
Lionel MessiFC. BarcelonaCF9395227
Cristiano RonaldoReal MadridLW9292029
Zlatan IbrahimovićPSGST9090033
Luis SuárezFC. BarcelonaST8991227
FalcaoManchester UnitedST8888028
Robin van PersieManchester UnitedST8888031
Robert LewandowskiBayern MünchenST8789226
Wayne RooneyManchester UnitedST8686029
Sergio AgüeroManchester CityST8687126
NeymarFC. BarcelonaLW8691522

Aanvallers van 20 jaar of jonger: talenten

Talenten zijn vaak goedkoop op te pikken en zullen snel groeien als je ze vaak speelt in een career. Deze kaarten zijn in Ultimate Team ook erg populair, omdat ze op het veld, in het echt, ook uitblinken. De 10 beste jonge talenten met het hoogste potentieel in de aanval zijn:
Julian BrandtBayer 04LW70861618
Richairo ŽivkovićAjaxST69861718
Raheem SterlingArsenalRW8086620
Zakaria BakkaliPSVRW71851418
Divock OrigiLilleLW75851019
Ricardo KishnaAjaxLW73851219
Balde Diao KeitaLazioLW7685919
Bertrand TraoréVitesseRW72841219
M'Baye NiangMilanRW74841020
Bilal Ould-ChikhFC TwenteRW66841817

Aanvallers met de snelste groei

Deze jonge aanvallers zijn uitermate geschikt voor teams met een mager budget. De voetballers zijn voor weinig geld op te pikken, omdat hun rating aan het begin van de game nog erg laag is. Ze zullen echter, als ze vaak worden opgesteld, erg snel groeien. De goedkope aanvallers met een snelle groei en toch een hoog potentieel zijn:
José Luis SierraUnión EspañolaST53782517
Gabriele MonciniCesenaST49732418
Karim AchahbarEA GuingampST53752218
Harry CardwellSuperligaST55762118
PozoManchester CityCF56772118
Alberto CerriLancianoST55752018
Gian-Luca WaldschmidtEint. FrankfurtST59792018
Artun AkçakınGençlerbirliğiST59792021
Federico BonazzoliInterST60802017
Donis AvdijajFC Schalke 04ST60802018

Lees verder

Gerelateerde artikelen
FIFA 15: Beste middenvelder, talenten en sterrenFIFA 15: Beste middenvelder, talenten en sterrenIn zowel de career van FIFA 15 en de Ultimate Team mode van het spel, zijn middenvelders (midfielders) van groot belang.…
FIFA 15 Ultimate Team: TOTY keepers, genomineerden en ratingFIFA 15 Ultimate Team: TOTY keepers, genomineerden en ratingOp 12 januari 2015 wordt, door de FIFA, de beste keeper van het jaar bekend gemaakt op het jaarlijks terugkerende gala F…
FIFA 15 Ultimate Team: TOTY aanvallers, de genomineerdenFIFA 15 Ultimate Team: TOTY aanvallers, de genomineerdenAanvallers, spitsen en aanvallend ingestelde voetballers zijn de meest populaire kaarten in FIFA 15 Ultimate Team. Spele…
Deelnemende landen WK 2014: plaatsen op de FIFA-ranglijstDeelnemende landen WK 2014: plaatsen op de FIFA-ranglijstDe wereldranglijst van FIFA is sinds december 1992 een ranglijst om uit te drukken welk land zich de sterkste van de wer…
Talenten Fifa 12Talenten Fifa 12Fifa 12, een zeer bekend voetbalspel in de hele wereld. Met Fifa 12 kun je ervoor kiezen je eigen carrière te spelen. Je…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "FIFA 15: Beste aanvallers, talenten en sterren"

Infoteur: Eddwin
Gepubliceerd: 19-11-2014
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Special: FIFA 15
Schrijf mee!