InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > The Sims 4: Gratis patch “Holiday Celebration Pack”

The Sims 4: Gratis patch “Holiday Celebration Pack”

EA Games, de uitgever van het simulatiespel The Sims 4 heeft op 17 december 2014 een gratis patch voor het spel uitgebracht. De uitbreiding is een samengestelde pack genaamd Holiday Celebration Pack en brengt een hoop nieuwe toevoegingen aan het spel, zoals objecten, nieuwe bedrijfstakken en carrières voor je sim. Waar kun je de patch krijgen en hoe installeer je deze? Haal kerst in huis met deze gratis patch voor The Sims 4!

The Sims 4

The Sims 4 is het vierde deel in de populaire reeks games genaamd The Sims. In het spel moet je een huis bouwen voor je sim(s) en carrière maken om geld (simoleons) te verdienen. Het spel is op 2 september 2014 uitgegeven door EA Games en er zijn sindsdien miljoenen exemplaren wereldwijd verkocht. Het spel valt onder het genre simulatiespel en levenssimulatie. De game is alleen beschikbaar voor systemen die draaien op het besturingssysteem van Microsoft Windows.

Holiday Celebration Pack

Op 17 december 2014, vlak voor de kerst, heeft EA Games in samenwerking met ontwikkelaar Maxis een grote patch uitgebracht. In deze gratis update zijn er honderden verbeteringen aangebracht in het spel. Naast een groot aantal bugs en crashes die ze opgelost hebben voor het spel, zijn er ook nieuwe carrièremogelijkheden, items, reacties en emoties toegevoegd. Voor de kerstdagen is het mogelijk om het huis te versieren met allerlei objecten die met kerst te maken hebben. Voor een volledig overzicht van alle bugs die opgelost zijn kun je een kijkje nemen op de officiële website van de uitgever.

Betaald verlof
Bij de meeste beroepen moet je sim vijf dagen per week doorwerken. Dit is een vermoeiend bestaan voor een sim. Na het verkrijgen van de nieuwste patch is het mogelijk om voor een bepaalde periode verlof op te nemen. Je sim krijgt deze periode gewoon salaris. Regels voor een PTO (Paid Time Off) zijn:
  • Je sim kan een vrije dag of meerdere vrije dagen nemen zonder dat hij of zij vaardigheden zal verliezen
  • Je sim kan geïrriteerd raken als ze geen vrije dag krijgt van jou
  • Je sim krijgt automatisch 3 vrije dagen bij de start van de carrière. Deze vrije dagen kunnen altijd worden opgenomen

Een zwangere sim
In de eerste versie van het spel moest je sim nog doorwerken tijdens bijna de gehele zwangerschap. Hier is veel kritiek op gekomen door, voornamelijk de vrouwelijke, fans van het spel. Een sim die een baby verwacht heeft, na het installeren van de gratis patch, de mogelijkheid om verlof op te nemen. Zwangerschapsverlof. Regels die horen bij een zwangerschapsverlof (family leave):
  • Als het kind bijna geboren gaat worden kan een sim vrij krijgen van werk
  • Moeders krijgen tijdens het derde trimester vrij van werk, de opgebouwde vaardigheden blijven behouden.
  • De vader kan echter pas na de geboorte van het kind vrij krijgen.
  • Zwangerschapsverlof of family leave staat los van betaald verlof. Deze opgebouwde vrije dagen blijven behouden voor je sim.

Nieuwe carrière voor je sim

Sims kunnen nu nog meer beroepen uitkiezen. Als je een van de onderstaande beroepen voor je sim uitkiest speel je ook nieuwe beloningen en interacties vrij¬. De volgende beroepen zijn toegevoegd aan het spel:
  • Angel Invester (Business Career)
  • Business Tycoon (Business Career
  • Hall of Famer (Atletic Career)
  • Mr./Ms. Solar System (Atletic Career)

Hoe installeer je de gratis patch?

De gratis patch kun je op de volgende manier installeren. Je hebt hier wel een legale versie van het spel voor nodig. Spelers die The Sims 4 gratis hebben gedownload kunnen geen gebruik maken van de volgende optie.

  1. Log in bij Origin met je accountgegevens
  2. Start The Sims 4 op via Origin
  3. Er staan banners in de vorm van een advertentie met de tekst: Redeem the Holiday Celebration Pack. Klik hierop.
  4. Mocht er een bericht over betaling komen, kun je deze negeren
  5. Bevestig je ‘aankoop’ en druk op sluiten of close
  6. Na de bevestiging krijg je een bericht dat de download klaarstaat
  7. Start het spel opnieuw op en geniet van de nieuwe gratis content

Lees verder

Gerelateerde artikelen
The Sims 3 en uitbreidingspakkettenThe Sims 3 is het vervolg op het daverende succes van zijn twee voorgangers: The Sims en The Sims 2. Het spel is versche…
De Sims 3 - Een uitgebreid spelDe Sims 3 - Een uitgebreid spelIn de Sims 3 gaat er wederom een hele nieuwe wereld voor je open. Je sims zijn nu in staat om vrij te breken en zitten n…
De Sims 2: cheats, codes, informatie en tipsDe Sims 2: cheats, codes, informatie en tipsDe Sims 2 is het vervolg op The Sims, de populaire levenssimulator van Maxis. Het spel verkocht wereldwijd erg goed en z…
PC game The Sims 3PC game The Sims 3De Sims 3 is in 2009 uitgekomen na lang wachten. Inmiddels zijn er al vele uitbreidingen beschikbaar, waardoor de Sims 3…
Bronnen en referenties
  • http://help.ea.com/en/article/the-sims-4-updates/
  • http://frontpage.fok.nl/nieuws/681621/1/1/50/the-sims-4-wordt-extra-feestelijk-met-nieuwe-content.html
  • The Sims 4 voor PC

Reageer op het artikel "The Sims 4: Gratis patch “Holiday Celebration Pack”"

Infoteur: Eddwin
Gepubliceerd: 18-12-2014
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Special: Sims
Schrijf mee!