InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > FIFA 16: release en belangrijke data Ultimate Team (FUT)

FIFA 16: release en belangrijke data Ultimate Team (FUT)

In het najaar van 2015 komt het nieuwste voetbalspel in de lange reeks van de FIFA-games uit. FIFA 2016 gaat, net als de voorgaande delen, een career mode en een FIFA 16 Ultimate Team (FUT) gedeelte krijgen. In FUT moet je veel coins verzamelen (of kopen voor echt geld) om een zo goed en sterk mogelijk team te bouwen. FIFA 16 met in het bijzonder het UT-gedeelte, gaat een zeer bijzondere editie worden. Er komen namelijk, naast de TOTW, TOTY en TOTS packs, zeldzame en waardevolle iMOTM (international Man Of The Match) cards uit, omdat het EK 2016 in Frankrijk gespeeld gaat worden. Wanneer is de release van FIFA 16 in Europa? Wat voor pre-order aanbiedingen zijn er? In welke maanden of weken komen de kaarten met hoge waarde (TOTS, TOTY en TOTW) uit en wat houden deze precies in? Wanneer geven EA Sports en EA Canada de demo vrij? Komt de game net als het vorige deel ook uit op de PlayStation 4, PlayStation 3, Xbox One, Android en iOS besturingssystemen?

Wanneer komt de game uit?

Alle nieuwe FIFA games zijn in het najaar van een jaar uitgekomen. Zo is FIFA 15 uitgegeven op 25 september 2014 en FIFA 14 op 27 september 2014. In Nederland en België komt het spel op 24 september 2015 uit. De game is te koop in drie edities: FIFA 16 Standaard, Deluxe en Super Deluxe Editions.

Pre-order aanbiedingen en gratis gold packs

Voordat de game wordt uitgegeven komen er leuke aanbiedingen en deals als je het spel van tevoren bestelt. Dit heet ook wel een pre-order plaatsen. Zodra de pre-order aanbiedingen van FIFA 16 bekend zijn, wordt dat in dit artikel kenbaar gemaakt. De verwachting is dat de aanbiedingen en extra’s niet veel verschillen van de voorgaande versie. Voor FIFA 15 kon je onder andere kiezen uit de volgende extra’s bij aanbieders als Mediamarkt, Bol.com, Bart Smit en EA Sports zelf:
  • Een Ultimate Team Edition met daarbij gratis het All Star team van Adidas, de schoenen van Adidas (in-game) en nieuwe manieren om doelpunt te vieren
  • Een editie waarbij je 40 weken lang een gouden pakket krijgt voor jouw FUT (FIFA Ultimate Team) krijgt
  • FIFA 15 cadeau bij een abonnement op het voetbalblad Voetbal International
  • Extra packs (speler pakketten met daarin cards) cadeau

Ontwikkeling van het spel door EA Canada

Net als de voorgaande versies van het spel wordt FIFA 16 ontwikkelt door EA Canada en uitgegeven door Electronic Arts. Deze gamestudio is anno 2015 de grootste ter wereld met meer dan 1800 medewerkers. Naast de populaire FIFA-serie is het team ook verantwoordelijk voor games zoals Need for Speed, NHL, NBA Live en veel andere titels. Voordat FIFA 15 uit was gebracht begon een deel van het team van EA Canada al met het werken aan de titels FIFA 16 en 17. Omdat het lastig om een grote game aan te passen in een later stadium zijn er altijd mensen bezig met nieuwe FIFA games. Het werk aan deze serie games is een lopend en blijvend proces geworden. Het contract met de organisatie Fédération Internationale de Football Association loopt tot 2022 en zal daarna hoogstwaarschijnlijk voor miljoenen euro’s worden verlengd. Dankzij de huidige licentie komen de titels FIFA 16, 17, 18, 19, 20, 21 en 22 zeker op de markt.

FIFA 16 Ultimate Team (FUT)

Net als de voorgaande vier edities zijn de verwachtingen voor het populaire Ultimate Team hooggespannen. Dit onderdeel wordt veruit het meeste gespeeld door de gamers die het spel hebben gekocht. Iedereen wilt namelijk zo snel mogelijk het beste team bouwen nadat het spel in Nederland, België en de rest van Europa is uitgebracht. Hier hebben de spelers zelfs veel geld voor over. Ze kopen hier FIFA 16 coins of FUT munten voor van eigen (zak)geld. Dit onderdeel zal, volgens een ontwikkelaar van EA, geen extreem grote aanpassingen gaan krijgen. Er zullen echter een aantal leuke toevoegingen gedaan worden.

Belangrijke data voor FIFA 16, TOTY, TOTS en FIFPro team van het jaar

Ieder jaar vragen de spelers zich af wanneer er de speciale TOTY (Team Of The Year), de TOTS (Team Of The Season) kaarten en andere belangrijke cards uitkomen van spelers. Deze worden ieder jaar volgens een vast patroon uitgegeven. Belangrijke data op een rij voor FIFA 16:

Eind oktober/begin september 2015
EA Sports geeft de fans de eerste speelervaring vrij voor FIFA 16. Het bedrijf brengt een gratis te downloaden demo uit. Er zijn een select aantal teams uitgekozen die je tegen elkaar kunnen spelen in oefenwedstrijden. In FIFA 15 waren: Chelsea, Liverpool. Napoli, Borussia Dortmund, FC Barcelona, Manchester City, Boca Juniors en Paris Saint-Germain speelbaar.

Wekelijks na de release in september 2015
Iedere week maakt FIFA 15 voor Ultimate Team het beste team van de week bekend (TOTW, Team Of The Week). Deze voetballers hebben in het echte leven uitzonderlijke prestaties geleverd in een huidige week en krijgen een verbeterde rating en een speciale zwarte TOTW kaart in FIFA 16 Ultimate Team (FUT16)

Januari 2016
Op maandag 11 januari 2016 (datum staat nog niet vast) is het FIFA Ballon D’Or gala. Tijdens dit gala wordt de beste voetballer van het jaar 2014 bekendgemaakt. Hij wint dan de gouden bal. Ook maakt de FIFPro het team van het jaar bekend. Na de bekendmaking maakt FIFA 16 speciale TOTY (Team Of The Year) kaarten van de beste keeper, 4 beste verdedigers, 3 beste middenvelders en 3 beste aanvallers.

Einde van het voetbalseizoen
Zodra de meeste voetbalcompetities zijn gestopt voor de zomervakantie maakt FIFA 16 de TOTS (Team of The Season) kaarten bekend. Er worden meerdere teams samengesteld. Naar verwachting krijgt ieder team tussen de 18 en 23 spelers. Deze voetballers krijgen een sterk verbeterde rating en hebben dus een zeer hoge waarde. Er wordt sowieso een team uit de Liga BBVA, Serie A, Premier League, Benelux, MLS All-stars, Bundesliga en de Liga 1 verwacht. Dit zijn de kaarten, na TOTY, met de hoogste waarde in FIFA 16. Een reden voor veel spelers om coins te kopen voor echt geld.

Mei, juni en juli 2016
Het Europees Kampioenschap voetbal (EK 2016) zal in zomer van 2016 plaats gaan vinden in Frankrijk. Tijdens en na dit EK komt FIFA 16 Ultimate Team met speciale iMOTM (international Man Of The Match) kaarten. Na een wedstrijd (niet allemaal) op het EK 2016 krijgt de belangrijkste of beste speler van het veld een speciale en zeldzame oranje kaart. Deze kaarten staan qua waarden net achter de TOTW en de TOTS kaarten in het spel.

Disclaimer: De bovenstaande gegevens zijn op basis van de voorgaande edities van het spel FIFA. Zodra de data, pre-orders en andere gegevens bekendgemaakt worden via een officieel kanaal van Electronic Arts, zal dit artikel worden aangepast.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
FIFA 17: Coin Boost rewards in Ultimate TeamFIFA 17: Coin Boost rewards in Ultimate TeamEen goede manier om meer coins te krijgen in FIFA 17 Ultimate Team is door gebruik te maken van een coin boost. Je kunt…
De Web App van FIFA Ultimate Team (Companion App)De Web App van FIFA Ultimate Team (Companion App)FIFA 15 Ultimate team (FUT) is een populair onderdeel van het voetbalspel genaamd FIFA 15. In FUT moet je onder andere h…
FIFA 16 Ultimate Team (FUT), coins kopen voor PS3 en PS4FIFA 16 Ultimate Team (FUT), coins kopen voor PS3 en PS4FIFA 16 Ultimate Team (afgekort als FUT of FUT16) kun je spelen op de PlayStation 3 en PlayStation 4. Als je zelf geen z…
Fifa 07: het beste voetbalspel van het momentFifa 07 is één van de populairste voetbalspellen van deze eeuw. Het ziet er levensecht uit en je kan er heel wat uren sp…
FIFA 16 Ultimate team, coins en points kopen voor Windows PCDe game omtrent het voetbalseizoen 2014/2015 heet FIFA 15 en is in september 2014 voor het Windows besturingssysteem uit…
Bronnen en referenties
  • http://www.nairaland.com/1899345/fifa-16-release-date-likely
  • http://when-will.net/games/548-when-will-the-game-fifa-16-be-launched-release-date-september-2015.html
  • http://gamerant.com/ea-sports-fifa-16-17-development/
  • http://www.game-en-co.nl/ea-sports-en-fifa-verlengen-tot-2022/
  • http://www.futhead.com/tots/

Reageer op het artikel "FIFA 16: release en belangrijke data Ultimate Team (FUT)"

Reactie

Pogback10, 09-10-2016 09:46 #1
Maar wanneer komt hij uit voor de ipad (fifa 17)

Infoteur: Eddwin
Laatste update: 09-09-2015
Gepubliceerd: 22-01-2015
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Special: FIFA 16
Reacties: 1
Schrijf mee!