InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > FIFA 15: Team of The Season (TOTS), gevolgen en datums 2015

FIFA 15: Team of The Season (TOTS), gevolgen en datums 2015

FIFA 15: Team of The Season (TOTS), gevolgen en datums 2015 Vanaf 6 mei 2015 maakt EA Sports in FIFA 15 Ultimate Team (FUT) de beste spelers van het seizoen 2014/2015 bekend. Zes weken lang verschijnen de beste spelers als blauwe card in packs. Deze spelers kosten veel coins (het geld in FIFA FUT) en zijn erg populair bij de gamers. In totaal worden er 11 teams vrijgegeven met ieder tussen de 18 en 23 kaarten. De teams van het seizoen kunnen, naar alle waarschijnlijkheid, in de volgende categorieën worden geplaatst: EASFC, Gold, Silver, Bronze, Ligue 1, Liga BBVA, Premier League, Serie A, Football League, Rest of the World (ROTW) en Bundesliga. Wanneer komt Team Of The Season precies uit? Wat heeft dit voor gevolgen voor de markt (crash)? Kun je veel coins verdienen in deze periode?

FIFA 15 Ultimate Team

FIFA Ultimate Team wordt ook wel FUT of UT genoemd en is een deel van het populaire voetbalspel FIFA. De game wordt ieder jaar rond september uitgegeven door EA Sports en is ontwikkelt door de Canadese divisie van het gelijknamige bedrijf. De speler moet in FUT een team samenstellen met hulp van spelerskaarten. Op de kaarten of cards staan de namen van echte voetbalspelers zoals Ronaldo, Messi, Robben, en ook onbekendere voetballers. Met dit team moet je wedstrijden spelen tegen de computer of live tegen andere spelers van het spel. Als je een wedstrijd hebt gespeeld krijg je een beloning in de vorm van coins of munten. Dit is de valuta die in het online gedeelte van UT wordt gebruikt. Met dit geld kun je nieuwe en betere spelers kopen, maar ook nieuwe coaches, voetballen, medewerkers en stadia aanschaffen. Deze coins kunnen worden gekocht via websites zoals Goldah en Fifabuycoins.nl voor de Xbox, PlayStation, iOS besturingssystemen zoals iPhone en iPad en Windows (PC, laptop). Ook kan je dit FIFA geld verdienen door actief en slim te handelen op de transfermarkt of auction.

Wat is TOTS en wanneer komt TOTS in 2015?

Zodra de meeste voetbalcompetities zijn afgelopen en ieder land een winnaar heeft van een bepaalde divisie, maakt EA Sports en FIFA 15 het Team Of The Season (beste team van het seizoen) bekend. In FIFA 15 Ultimate Team krijgen de best presterende voetballers van het seizoen 2014/2015 een speciale TOTS-kaart. Naast de TOTY kaarten hebben de seizoenkaarten in FIFA de hoogste waarde in coins op de veiling (auction). Er komen echter veel meer TOTS kaarten uit vergeleken met de TOTY kaarten. EA brengt namelijk in FUT voor meerdere teams en competities de best presterende teams een selectie kaarten uit. De verwachting voor FIFA 15 is dat de Team Of The Season kaarten, net als bij FIFA 14, in de volgende elf categorieën worden onderverdeeld:

Hoeveel teams komen er uit en waar bestaat een team uit?

In totaal komen er naar verwachting 11 teams uit in TOTS in 2015. Deze kaarten kun je niet tegelijkertijd vinden in packs, maar worden per team voor een bepaalde periode (meestal tussen 24 uur en een week) beschikbaar gemaakt. De veel gebruikte opstelling (1)-4-3-3 wordt gebruikt voor de teams. De bronze, silver en gold community, EASFC en ROTW (Rest Of The World) teams krijgen 23 spelers. Er staan dus per team in de basis 1 keeper, 4 verdedigers, 3 middenvelders en 3 aanvallers. Ieder team heeft 11 spelers in de basis, 7 wisselspelers en 5 reserves. De overige teams krijgen geen reservespelers.

Datums Team Of The Season (TOTS) 2015

Vanaf woensdag 6 mei 2015 komt er wekelijks een Team Of The Season uit. De spelers uit een bepaald team zijn slechts voor een korte tijd beschikbaar in (speciale) packs. In sommige gevallen kun je een special 100k pack kopen, deze kosten 100.000 coins en bevatten veel zeldzame gouden spelers. Zodra er meer informatie is over welke teams er op een bepaalde dag, of in een bepaalde week wordt uitgegeven, zal dit artikel worden aangepast.
  • 20 mei 2015:Het eerste Team van het seizoen (TVHS) wordt bekendgemaakt en beschikbaar gesteld in packs, die je in de shop kunt kopen. Het gaat om de Gold, Silver en Bronze community teams.
  • 27 mei 2015: Nieuw team
  • 3 juni 2015: Nieuw team
  • 10 juni 2015: Nieuw team
  • 17 juni 2015: Nieuw team
  • 24 juni 2015: Nieuw team
  • 1 juni 2015 Nieuw team
  • 31 juli 2015:MLS All Star Players worden bekendgemaakt en uitgegeven

Gevolgen voor de coins en prijzen, de TOTS marktcrash

Zodra er meer dan anderhalve maand lang verbeterde cards op de markt komen, gaan de gamers miljoenen packs kopen. Dit doen ze in de hoop een TOTS card te vinden. Alle overige spelers die in een pack zitten worden snel op de veiling (action) gegooid. Veel goede en waardevolle kaarten komen voor weinig coins terecht op de markt. Hierdoor zal de in-game economie crashen. Je kunt gemakkelijk en goedkoop de beste spelers krijgen voor jouw club. Ook is dit een periode waar je veel geld kunt verdienen in het spel door creatief te handelen op de transfermarkt.

Disclaimer: De bovenstaande gegevens zijn op basis van de TOTS uitgave in FIFA 14 en FIFA 13. Zodra de datums en definitieve teams bekendgemaakt worden via een officieel kanaal van Electronic Arts, zal dit artikel worden aangepast

Lees verder

Gerelateerde artikelen
FIFA 15 Ultimate Team: EASFC team – TOTS 2015FIFA 15 Ultimate Team: EASFC team – TOTS 2015Het EASFC team van het Team of The Season is geselecteerd door de makers van het voetbalspel FIFA 15 en het online onder…
FIFA 15 Ultimate Team: Serie A Team of the Season- TOTS 2015FIFA 15 Ultimate Team: Serie A Team of the Season- TOTS 2015De Serie A is de belangrijkste en hoogste voetbalcompetitie van Italië. Teams zoals Internationale, AC Milan en Juventus…
FIFA 15 Ultimate Team: Bundesliga team - TOTS 2015FIFA 15 Ultimate Team: Bundesliga team - TOTS 2015In de maanden mei en juni van 2015 komt het Team of The Season, ook wel afgekort als TOTS uit in het voetbalspel FIFA 15…
FIFA 15 Ultimate Team: Rest of the world (ROTW) - TOTS 2015FIFA 15 Ultimate Team: Rest of the world (ROTW) - TOTS 2015In mei en juni 2015 zijn er speciale weken in FIFA 15 Ultimate Team. In het voetbalspel, dat gemaakt is door EA Canada e…
FIFA 15 Ultimate Team: MLS All-Stars Team of the Season 2015FIFA 15 Ultimate Team: MLS All-Stars Team of the Season 2015De Major League Soccer is de professionele competitie van voetbalteams uit de Verenigde Staten en Canada. Deze ‘vergeten…
Bronnen en referenties
  • http://nl.wikipedia.org/wiki/Major_League_Soccer
  • http://www.ultimateteam.co.uk/category/tots/
  • http://www.easports.com/fifa/news/2014/fut-14-tots
  • FIFA 15 voor PS4
  • FIFA 15 Ultimate Team Edition
  • FIFA 15 voor iOS
  • FIFA 15 voor Xbox
  • FIFA 15 web app (companion applicatie)
  • https://www.easports.com/fifa/news/2015/fut-tots-update

Reageer op het artikel "FIFA 15: Team of The Season (TOTS), gevolgen en datums 2015"

Infoteur: Eddwin
Laatste update: 13-07-2015
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Special: FIFA 15
Schrijf mee!