InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > The Sims 4 uitbreiding: Get to Work! (Aan het werk)

The Sims 4 uitbreiding: Get to Work! (Aan het werk)

The Sims 4 uitbreiding: Get to Work! (Aan het werk) In april 2015 komt de eerste officiële uitbreiding van de game The Sims 4 uit. Deze heet “Get to Work” in het Engels en in het Nederlands “Aan het werk!”. De uitbreiding kan worden gekocht in de (online) winkel of als download via de website Origin. Zodra je de game hebt geïnstalleerd krijg je de vaardigheden bakken en fotografie en de nieuwe carrières wetenschapper, dokter en politieagent als mogelijkheden er bij. Wat houden deze nieuwe carrières in? Hoe duur is The Sims 4: Get to Work? Hoe kun je een eigen winkel openen en daar Simdollars of simoleons mee verdienen?

The Sims 4

Het spel The Sims 4 is in de maand september van het jaar 2014 uitgekomen voor het besturingssysteem Windows. Op 17 februari kent de game ook een release voor de spelers op een Mac apparaat. Het spel valt onder het genre simulatie en levenssimulatie. Een speler moet een gezin (kan een enkel persoon zijn) aanmaken en gebied betrekken. Op dit stuk land kan er een huis gebouwd worden, dat je moet betalen met geld (simoleons). Hiervoor gebruiken veel mensen cheats, omdat geld verdienen een tijdrovend proces kan zijn. Om geld te verdienen kan een sim namelijk carrière gaan maken en vaardigheden leren. Als je een leefomgeving hebt gecreëerd voor jouw sims, kan het echte leven beginnen. Je moet werkelijk alles regelen voor jouw karakters. Zo bepaal jij wanneer ze naar het toilet gaan, gaan slapen of zelfs kinderen moeten gaan maken. Deze serie staat, tot frustratie van veel fans, bekend om de vele uitbreidingen die voor veel geld kunnen worden gekocht of gedownload. De eerste uitbreiding is vanaf april 2015 te koop en heet “Get to Work” (vrij vertaald: Aan het werk!).

De uitbreiding Get to Work

Get to Work! heet in het Nederlands Aan het Werk! en komt in april 2015 op de markt in Nederland en België. De uitbreiding voegt een aantal spannende en unieke vaardigheden en carrières toe voor jouw sims. Ook krijg je na het kopen of downloaden en installeren van de uitbreiding een groot aantal nieuwe items. Het is tevens mogelijk om een bedrijf te gaan runnen en daar je geld mee te gaan verdienen. Zo kun je een bakkerij, kledingzaak, boekhandel en galerie voor kunst openen.

Carrière maken

De uitbreiding brengt vier nieuwe opties met betrekking tot carrière maken met je sim met zich mee. Dit zijn drie volledige carrière mogelijkheden en één optie waarbij je een gehele winkel kunt gaan runnen. De volgende opties zijn mogelijk na het kopen en installeren van de uitbreiding Get To Work:

Dokter worden

Je sim kan de carrière kiezen om uiteindelijk dokter te worden. Deze sim zal de levens aan redden van anderen, moet noodoperaties uitvoeren en kan zelfs baby’s ter wereld gaan brengen.

Politieagent

Als er een boef in huis is, komt vaak de politie om de hoek kijken. Je moet er wel zelf een belletje voor plegen of de juiste alarmen hebben aanschaft en opgehangen in huis. Nu kun je ook zelf agent worden en de strijd met de criminelen in de buurt aangaan. Uiteindelijk is het mogelijk om jezelf op te werken tot hoofdcommissaris.

De wetenschap in

Voor de slimme sim die soms goede dingen wil doen, maar ook interesse heeft in het kwade, is het mogelijk om een carrière in de wetenschap de ambiëren. Je kan vreemde uitvindingen gaan doen, monsters gaan verzamelen en zelfs kwade uitvindingen doen. Het is aan jou (of aan het karakter dat jij jouw sim hebt meegegeven) wat voor uitvindingen er gedaan gaan worden.

Ondernemer worden

Je kan met de uitbreiding Get to Work (Aan het werk) een eigen winkel of meerdere winkels gaan openen. Dit bedrijf moet je volledig gaan runnen. Alle aspecten die met een winkel te maken hebben moet jij uit gaan kiezen. Je kunt onder andere een bakkerij, kledingzaak, boekhandel en galerie voor kunst openen.

Nieuwe vaardigheden

Met hulp van vaardigheden kan een sim groeien. Ze groeien in hun baan en maken promotie, of ze worden beter in sociale vaardigheden. De uitbreiding Get to Work krijgt een aantal nieuwe belangrijke vaardigheden die jij je sim aan kunt gaan leren. De vaardigheden die je er bij krijgt zijn: bakken en fotografie. Met allebei de nieuwe vaardigheden is het mogelijk om geld (simoleons of Simdollars) te verdienen voor jouw huishouden.

Overige dingen die je krijgt bij de uitbreiding

Naast de bovenstaande mogelijkheden binnen de carrière en de nieuwe vaardigheden, zijn er ook een groot aantal nieuwe items in het spel. Omdat je op veel nieuwe locaties kunt gaan werken met je sims, heeft EA Games en Maxis ook een hoop nieuwe items moeten maken voor het spel. Ook kun je aliens (buitenaardse wezentjes) gaan zoeken in de buurten. Ook is het steeds meer mogelijk om de ruimte te gaan ontdekken. Nog meer dan in het basisspel al mogelijk was.

Release en pre-order

Het spel en de uitbreiding kan vanaf 04-02-2015 worden gekocht via de website van Origin (je hebt een account aangemaakt tijdens de start van het spel, dit is namelijk verplicht). Daarnaast worden er ook pre-order aanbiedingen verwacht bij verschillende online retailers. Zodra deze bekend zijn wordt dit artikel aangepast.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
The Sims 3 en uitbreidingspakkettenThe Sims 3 en uitbreidingspakkettenThe Sims 3 is het vervolg op het daverende succes van zijn twee voorgangers: The Sims en The Sims 2. Het spel is versche…
De Sims 4 verschijnt herfst 2014De Sims 4 verschijnt herfst 2014Het nieuwste deel van de Sims serie laat nog even op zich wachten. In de herfst van 2014 zal De Sims 4 op de markt versc…
De Sims 3 - Een uitgebreid spelDe Sims 3 - Een uitgebreid spelIn de Sims 3 gaat er wederom een hele nieuwe wereld voor je open. Je sims zijn nu in staat om vrij te breken en zitten n…
De Sims 2: cheats, codes, informatie en tipsDe Sims 2: cheats, codes, informatie en tipsDe Sims 2 is het vervolg op The Sims, de populaire levenssimulator van Maxis. Het spel verkocht wereldwijd erg goed en z…
PC game The Sims 3PC game The Sims 3De Sims 3 is in 2009 uitgekomen na lang wachten. Inmiddels zijn er al vele uitbreidingen beschikbaar, waardoor de Sims 3…
Bronnen en referenties
  • http://www.thesims.com/nl_NL/news/get-to-work
  • http://www.pcgamer.com/the-sims-4-get-to-work-expansion-turns-your-sims-into-doctors-and-detectives/
  • http://www.gamekings.tv/nieuws/eerste-expansion-van-the-sims-4-aangekondigd/
  • http://sims-online.com/sims-4-get-to-work-expansion-pack/

Reageer op het artikel "The Sims 4 uitbreiding: Get to Work! (Aan het werk)"

Infoteur: Eddwin
Gepubliceerd: 05-02-2015
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Special: Sims
Schrijf mee!