InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > Vind de geheime gebieden in de Sims 4

Vind de geheime gebieden in de Sims 4

Vind de geheime gebieden in de Sims 4 In de Sims 4 zijn er enkele locaties die op het eerste gezicht niet te vinden zijn. Het zijn gebieden die je zelf moet vinden. Wanneer je gebieden hebt gevonden moet je bepaalde acties ondernemen om de gebieden te bereiken en soms moet je over bepaalde vaardigheden beschikken. In deze gebieden vind je objecten die vaak zeldzaam zijn en die je verzamelingen compleet kunnen maken.
Let op: voor dit artikel is gebruikgemaakt van de Engelse versie van het spel, sommige woorden en namen zijn hierdoor in het Engels genoemd en niet in het Nederlands.

De vergeten Grotto

De "vergeten Grotto" kun je vinden in de "Oasis Springs" wereld. Er zijn twee verschillende ingangen, waarvan er één achterin het park is, en de ander kun je bij de klif op het "Landgraab" landgoed vinden. Om de ingang te kunnen openen moet je niveau 10 behalen in handigheid wat een tijdje kan duren. Wanneer de ingang is geopend krijg je een aantal opties die je in de goede volgorde moet gaan kiezen, deze zijn:
  1. Wijde pad
  2. Klim op de ladder
  3. Klim op de richel
  4. Reis af naar de Grotto

In dit geheime gebied kun je de vleermuis-vis vangen zonder aas te gebruiken en je kunt er drankjes vangen.

Sylvan Glades

Het verborgen gebied de Sylvan Glades bevindt zich in Willow Creek. Ga naar de kavel met een cabana (woonwagen) die zich in het gebied met kavels rechtsonder in het overzicht bevindt. Als je deze kavel bezoekt vind je een een grote boom met een dikke stam. Deze boom bevat de ingang naar het verborgen gebied.

Benader de boom
Om toegang te krijgen tot de ingang in de boom zul je een aantal acties moeten verrichten. De boom geeft namelijk niet direct de optie om naar binnen te gaan. De volgende acties moeten op volgorde worden ondernomen om toegang te krijgen:
  1. Bekijk de boom (een aantal keren)
  2. Geef de boom water (een aantal keren)
  3. Praat met de boom over zijn wortels
  4. Geef de boom een compliment over zijn bladeren
  5. Verken/onderzoek de boom

In de boom
Nu ben je binnen in de boom, maar je bent er nog niet. Er volgen nu een aantal keuzes die je in de goede volgorde moet nemen voordat je de Sylvan Glades kunt bereiken. Je kunt het zo vaak als je wilt proberen, maar de juiste volgorde is:
  1. Volg het geluid
  2. Ga stroomafwaarts
  3. Betreed de mist
  4. Ga naar de Glades

Binnen in de Sylvan Glades
De Sylvan Glades is een plek waar je verschillende verzamelobjecten kunt vinden en je kunt er ook gaan vissen. Op deze plek kun je de meer zeldzamere objecten vinden en je verzamelingen zo compleet maken. Deze verzamelobjecten zijn onder andere:
  • Vissen
  • Kikkers
  • Metalen
  • Kristallen
  • Geoden
  • Elementen
  • Etc.

Het buitenaardse gebied Sixam

Het geheime gebied Sixam is alleen beschikbaar wanneer je de uitbreiding "Sims aan het werk" hebt. Sixam is een buitenaards gebied waar je niet alleen aliens tegenkomt, maar ook buitenaardse planten en nieuwe metalen en kristallen. Er zijn twee manieren om Sixam te bereiken:
  • Het hoogste niveau (10) van raketgeleerde bereiken en een "wormhole"-generator installeren.
  • De baan als wetenschapper aannemen en zo de "wormhole"-generator kunnen installeren.

Raketgeleerde
Om je niveau in raketwetenschap te bereiken moet je in het bouwen-menu de "Steampunk Flyamajig" kopen. Deze kost vijfduizend Simoleons. Terwijl je de raket repareert zul je je niveau in raketwetenschap verhogen. Je kunt ook andere Sims vragen je te helpen met bouwen. Je kunt andere raketten bouwen door de baan als astronaut aan te nemen. Je verhoogt tijdens deze baan ook je niveau in raketwetenschap. Wanneer je niveau tien hebt bereikt, krijg je de optie om de "wormhole"-generator te installeren.

Wetenschapper worden
Met de "Sims aan het werk" kun je wetenschapper worden en met je Sim meegaan naar zijn/haar werk. Tijdens zijn/haar loopbaan zul je allerlei objecten gaan uitvinden die leuk zijn om mee te spelen en ook je kans op het ontmoeten van aliens vergroten, maar je zult rond niveau 6 de "wormhole"-generator gaan uitvinden. Je werkplek is in het bezit van een raket waaraan je gedurende je loopbaan aan zult werken. Het duurt wel langer om Sixam te bereiken met de raket op deze manier, maar het feit dat je met deze loopbaan andere leuke buitenaardse objecten kunt gebruiken maakt het wel de interessantere optie.
Gerelateerde artikelen
The Sims 4: Verborgen kavels, werelden en bewonersIn het vierde spel van De Sims heeft de ontwikkelaar tientallen geheimen, collecties, verzamelobjecten en kavels verstop…
The Sims 3 en uitbreidingspakkettenThe Sims 3 is het vervolg op het daverende succes van zijn twee voorgangers: The Sims en The Sims 2. Het spel is versche…
De Sims 4 verschijnt herfst 2014De Sims 4 verschijnt herfst 2014Het nieuwste deel van de Sims serie laat nog even op zich wachten. In de herfst van 2014 zal De Sims 4 op de markt versc…
De Sims 3 - Een uitgebreid spelDe Sims 3 - Een uitgebreid spelIn de Sims 3 gaat er wederom een hele nieuwe wereld voor je open. Je sims zijn nu in staat om vrij te breken en zitten n…
De Sims 2: cheats, codes, informatie en tipsDe Sims 2: cheats, codes, informatie en tipsDe Sims 2 is het vervolg op The Sims, de populaire levenssimulator van Maxis. Het spel verkocht wereldwijd erg goed en z…
Bronnen en referenties
  • www.desims4.nl

Reageer op het artikel "Vind de geheime gebieden in de Sims 4"

Infoteur: Esthercita79
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Schrijf mee!