InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > FIFA 16: Deluxe en Super Deluxe Edition PS3, PS4 & Xbox

FIFA 16: Deluxe en Super Deluxe Edition PS3, PS4 & Xbox

De uitgebreide versies van FIFA 16 heten dit jaar de Deluxe Edition en Super Deluxe Edition. Voorgaande jaren werd deze luxe editie nog Ultimate Team Edition genoemd, naar het gelijknamige populaire onderdeel. Je kunt het spel kopen voor op de PlayStation 3 (PS3), PlayStation 4 (PS4), Xbox One, Xbox 360 en de Windows PC. Als je deze game als pre-order vooruit bestelt, krijg je deze versie op de dag van de release op jouw deurmat. Wat zijn de extra’s die je bij deze game krijgt? Waarom loont het om FIFA 16 Deluxe Edition of de Super Deluxe Edition te pre-orderen?

Inhoud

Release van FIFA 16

Het voetbalspel FIFA 16 komt op 24 september 2015 uit in Nederland en België. Uniek in deze nieuwe game van EA sports is dat je ook kunt spelen met twaalf vrouwenteams. Het spel heeft een groot aantal verbeteringen ten opzichte van de vorige game. Het spel is beschikbaar in de standaard, Deluxe en Super Deluxe edities. Je kunt FIFA 16 kopen voor op de:
  • PlayStation 3
  • PlayStation 4
  • Xbox 360
  • Xbox One
  • Windows PC

Naast deze officiële versie, komt er ook een versie uit voor op mobiele apparaten zoals smartphones (Android, iPhone) en tablets (iPad, Android tablet).

FIFA 16 De Deluxe Edition

Bij de Deluxe versie van FIFA 16 krijg je de volgende zaken als extra:
  • Je ontvangt FUT Jumbo Premium Goud-pakketten tot een waarde van € 60. Je krijgt gedurende 20 weken maximaal 2 FUT Premium Goud-pakketten per week.
  • Mogelijkheid om 1 wedstrijd met Lionel Messi te spelen in de modus FIFA Ultimate Team.
  • Manier om te juichen: Bailandorobot
  • Manier om te juichen: KO

FIFA 16 Super Deluxe Edition

Als je er voor kiest om de Super Deluxe Edition te bestellen of te kopen in de winkel voor of na de release, krijg je er de volgende zaken bij:
  • Je ontvangt FUT Jumbo Premium Goud-pakketten tot een waarde van € 120. Je krijgt gedurende 40 weken maximaal 40 FUT Jumbo Premium Goud-pakketten. Dus iedere week een groot FIFA Ultimate Team pakket.
  • Mogelijkheid om 5 wedstrijden met Lionel Messi, Sergio Agüero en Thibaut Courtois te spelen in de modus FIFA Ultimate Team.
  • Manier om te juichen: Bailandorobot
  • Manier om te juichen: KO

Moet ik de game pre-orderen voor alle extra’s?

Nee, je hoeft het spel niet te bestellen voor de release om gebruik te maken van de extra’s. Het is wel de meest makkelijke manier om het spel zo snel mogelijk in huis te hebben. Als je een paar dagen wacht met het spelen van FIFA 16 Ultimate Team, zal je merken dat je meteen een flinke achterstand hebt opgelopen ten opzichte van de rest van de spelers. Als je het spel een aantal weken later pas koopt, krijg je bij de Super Deluxe Edition niet alle pakketten. Je maakt dan vaak de 40 weken niet vol. Dan is er alweer een nieuwe FIFA uit. Aan te raden is om de game op de dag van de release te kopen, of voor de releasedatum te bestellen via een betrouwbare webwinkel.

Verschillen met de normale editie

Je krijgt bij de normale editie 15 weken lang, iedere week een goud pakket met de waarde van € 15. Dit is dus aanzienlijk minder dan bij de andere edities. Als je Ultimate Team graag speelt, kun je het beste voor de FIFA 16 Deluxe of Super Deluxe Edition gaan. Je krijgt ook maar één nieuwe manier van juichen (vreugdedans). Welke nieuwe exclusieve dans je krijgt, hangt af van waar je het spel koopt.

Kopen, pre-order, adviesprijs en aanbiedingen

Het spel kun je vanaf 24 september kopen in de Nederlandse en Belgische winkels. Als je er voor kiest om het spel vooraf al te bestellen (pre-order), dan krijg je FIFA 16 op de dag van de release op jouw deurmat bezorgt. De volgende adviesprijzen zijn door Electronic Arts vrijgegeven:

FIFA 16 standard Edition

De normale editie, zonder al teveel extra’s, heeft de adviesprijs van €59,99. Deze prijs is voor alle consoles gelijk.

FIFA 16 Deluxe Edition

De Deluxe Edition is het meest populair onder de spelers van de game. Deze versie is met de adviesprijs van €79,99 slechts €20 duurder dan de normale editie. Je krijgt er wel voor €60 in waarde aan extra’s bij.

FIFA 16 Super Deluxe Edition

De Super Deluxe Edition, met €120 in waarde aan extra’s, heeft de adviesprijs van €99,99.

Welke versie moet ik kopen?

Als je geen fan bent van het online onderdeel FIFA 16 Ultimate Team of je bent van plan deze modus niet te gaan spelen, kun je het beste de goedkoopste editie kopen of pre-orderen. Ben je echter wel een groot fan bent van FUT en FUT 16, en je wilt de game rond de releasedatum kopen of pre-orderen. Dan kun je het best voor de Super Deluxe Edition gaan. Je krijgt hier dan voor 40 weken lang veel gouden pakketten bij met misschien wel de beste spelers in het spel. Natuurlijk kun je ook kiezen voor 20 weken lang, iedere week 2 pakketten in Ultimate Team. Dit is helemaal handig als het spel al een tijdje uit is.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
FIFA 16: Vrouwen en vrouwenteamsIn het spel FIFA 16, dat vanaf 24 september te koop is in Nederland en België, is het mogelijk om met twaalf nationale v…
FIFA 17: storymode The Journey met Alex HunterFIFA 17: storymode The Journey met Alex HunterIn het spel FIFA 17 (te koop vanaf 29 september 2016 op Xbox, PlayStation en PC) is het voor het eerst in de geschiedeni…
FIFA 16 demo: Downloaden, teams en speelmodiOp dinsdag 8 september 2015 heeft EA Sports de demoversie van het voetbalspel FIFA 16 als gratis download beschikbaar ge…
FIFA de voetbalgame (alle edities + FIFA 10)FIFA de voetbalgame (alle edities + FIFA 10)FIFA is een voetbalspel die ontwikkeld word door Electronic Arts. Het eerste spel van FIFA kwam uit in het jaar 1994, si…
Prijzengeld WK 2014: Hoeveel verdient het Nederlands ElftalPrijzengeld WK 2014: Hoeveel verdient het Nederlands ElftalNa de verloren WK-finale van 2010, hopen vele voetballiefhebbers dat het Nederland Elftal wederom de voetballiefhebbers…
Bronnen en referenties
  • https://www.easports.com/nl/fifa/kopen/NL/
  • http://www.bol.com/nl/p/fifa-16-deluxe-edition/9200000046157033/#
  • https://store.playstation.com/#!/nl-nl/games/ea-sports-fifa-16-super-deluxe-edition-reserveren/cid=EP0006-CUSA02126_00-FIFA16PRESELLSUP

Reageer op het artikel "FIFA 16: Deluxe en Super Deluxe Edition PS3, PS4 & Xbox"

Reacties

Ardin, 10-09-2015 19:26 #2
Weet iemand waar je FIFA 16 super deluxe edition kan reserveren gewoon met cd?

alvast bedankt

Teun, 06-08-2015 00:33 #1
Hallo,
Weten jullis misschien ergens waar je fifa 16 super deluxe edition kan reserveren gewoon met CD?
Ik kijk overal maar kan nergens wat vinden, hopelijk weten jullie het. Groetjezzz Teun👻

Infoteur: Eddwin
Laatste update: 17-07-2015
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Special: FIFA 16
Reacties: 2
Schrijf mee!