InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > FIFA 16: De snelste spelers

FIFA 16: De snelste spelers

In het voetbalspel FIFA 16 hebben de voetballers meerdere eigenschappen. Een zeer belangrijke eigenschap voor een voetballer in de onderdelen FIFA 16 Career en FIFA 16 Ultimate team is snelheid. Een snelle aanvaller speelt vaak erg gemakkelijk en scoort ook vaak meer. Alhoewel de statistiek snelheid, sprintsnelheid en acceleratie in FIFA 16 iets minder belangrijk is gemaakt, blijven spelers met een hoge snelheid zeer gewild. Wie zijn de spelers met een hoge snelheid?

FIFA 16

Het populaire voetbalspel FIFA 16 is al tientallen jaren een grote hit. Op 24 september 2015 is het spel te koop in Nederland en België. Het is een vervolg op FIFA 15 en beslaat het seizoen 2015/2016 in de echte voetbalwereld. Je kunt in de game tegen vrienden op de bank spelen, maar ook een solocarrière starten als speler of manager, of het online opnemen tegen miljoenen spelers die het spel ook hebben gekocht. FIFA 16 heeft de volgende belangrijke speelbare onderdelen
  • Aftrap: ga een duel aan tegen de computer of tegen een vriend die naast je zit
  • Career: Bouw een carrière op als manager van een team of als voetbalspeler
  • Ultimate Team: Verzamel speelkaarten met voetbalspelers erop, plaats deze in een team en ga uitdagingen aan tegen de computers of tegen andere spelers
  • Draft: Kies voor iedere positie uit vijf willekeurige spelers en speel vijf wedstrijden online tegen andere spelers of tegen de computer om beloningen te winnen
  • Skill Games: Oefen onder andere vrije trappen, penalty’s, dribbelen en andere situaties
  • FIFA 16 Trainer: Krijg tijdens het spelen van een oefenwedstrijd tips om je spel te verbeteren

Statistieken die met snelheid te maken hebben

De twee meest gespeelde modi in FIFA 16 zijn Ultimate Team en Career. In allebei de spelmodi is snelheid een belangrijke statistiek. De snelheid wordt op de spelerskaarten in FUT (FIFA 16 Ultimate Team) aangegeven als PAC, de afkorting voor Pace. Soms zie je ook SNL staan, de afkorting voor snelheid. Een speler met een hoge rating (0/100) voor Pace hoeft echter niet meteen de snelste speler in het spel te zijn. Je moet in Career ook goed kijken of een speler een hoge rating heeft voor versnelling. Een speler met zowel een hoge rating voor versnelling als sprintsnelheid, is op het veld erg snel en is binnen een paar tellen op hoge snelheid.

Legends
Spelers die op de Xbox One of Xbox 360 het online onderdeel FIFA 16 Ultimate Team (FUT) spelen, maken kans op een ‘legend-kaart’. Dit zijn spelers die met pensioen of overleden zijn en op deze manier geëerd worden. Je kunt gewoon spelen met deze legendarische spelers. Hierbij moet je denken aan spelers zoals: Pele, George Weah, Jari Litmanen, Ryan Giggs, Deco, George Best en Victor Baia. Deze spelers hebben vaak een geweldige rating, vaak zelfs beter dan huidige voetbalsterren. Deze legends, exclusief voor de Xbox One en Xbox 360, zijn niet meegenomen in de onderstaande lijsten.

De snelste spelers in het algemeen

De volgende vijf spelers hebben een hoge rating voor sprintsnelheid (de belangrijkste statistiek voor snelheid), gesorteerd van snel naar minder snel. Onder de naam staan de gegevens gesorteerd als: leeftijd, algemene rating bij start van het spel, positie, team, geboorteland.

1. Theo Walcott – 96 sprintsnelheid
26 jaar, 81 algemene rating, rechtermiddenvelder (RM), Arsenal, Engeland
Theo Walcott is al jaren een vaste waarde voor Arsenal, dat uitkomt in de Barclays Premier League in Engeland. Hij heeft naast een hoge snelheid ook nog eens een hoge rating voor dribbelen en het schieten op doel. In FIFA 16 Ultimate Team (FUT) is hij niet een bijzonder dure speler, maar wel erg gewild om zijn hoge snelheid. In Career kun je Walcott vaak oppikken voor een mooie prijs. Het is een speler die makkelijk een mannetje kan passeren, een cruciale voorzet kan geven of zelf een doelpunt kan maken.

2. Matthis Bolly – 96 sprintsnelheid
24 jaar, 67 algemene rating, rechtermiddenvelder (RM), Fortuna Düsseldorf, Ivoorkust
Matthis Bolly staat al drie jaar in de top vijf van snelste spelers van FIFA. Dit is in FIFA 16 ook niet anders. Het is alleen jammer dat hij een lage algemene rating heeft. Hierdoor wordt hij niet of nauwelijks gebruikt in teams. Alleen kleine teams uit lagere divisies in Career kunnen proberen om hem te huren of te kopen. Het is een speler die je wel heel veel plezier kan bezorgen dankzij zijn snelheid. Hij heeft in de careermodus een potentiële rating van 71.

3. Pierre-Emerick Aubameyang – 95 sprintsnelheid
26 jaar, 82 algemene rating, spits (ST), Borussia Dortmund, Gabon
Aubameyang is al jarenlang een van de meest gewilde snelle spelers in het spel. Hij heeft een zeer hoge startrating in het spel. Hierdoor wordt hij in zowel Ultimate Team als Career vaak ingezet. In Career kan hij nog met twee punten groeien naar 84. Hij blinkt, naast een hoge versnelling en sprintsnelheid, uit in dribbelen, voorzetten, afmaken en strafschoppen nemen. Een aanwinst voor ieder team!

4. Ernest Asante – 95 sprintsnelheid
26 jaar, 70 algemene rating, rechtermiddenvelder (RM), Stabaek Fotball, Ghana
Ernest Asante is een vrij onbekende voetbalspeler. Hij speelt in de Noorse Tippeligaen competitie. Deze competitie wordt niet gezien als een populaire of hoogstaande competitie. Toch is er veel vraag naar de spelerskaart van Ernest Asante in FIFA 16 Ultimate Team. Hij is erg snel, heeft geen hele slechte rating en blinkt uit in versnelling, lenigheid en sprintsnelheid. Hij kan in een Career voor weinig geld worden gekocht.

5. Jürgen Damm – 95 sprintsnelheid
22 jaar, 73 algemene rating, rechtermiddenvelder (RM), Tigres U.A.N.L, Mexico
Jürgen Damm is de jongste speler uit de top 5. Als je hem koopt voor jouw team in een managercarrière, kan hij nog groeien naar een rating van 78. Hij blinkt uit in de statistieken versnelling, lenigheid en sprintsnelheid. Voor de kleinere teams in de Career mode is Jurgen Damm zeker een leuke aankoop. Grotere clubs hebben betere alternatieven.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
FIFA 16: de beste spelersFIFA 16: de beste spelersOp 24 september 2015 is de nieuwe versie van het videospel FIFA uitgekomen. De beste spelers van het nieuwe spel FIFA 16…
De Web App van FIFA Ultimate Team (Companion App)De Web App van FIFA Ultimate Team (Companion App)FIFA 15 Ultimate team (FUT) is een populair onderdeel van het voetbalspel genaamd FIFA 15. In FUT moet je onder andere h…
FIFA 17: Coin Boost rewards in Ultimate TeamFIFA 17: Coin Boost rewards in Ultimate TeamEen goede manier om meer coins te krijgen in FIFA 17 Ultimate Team is door gebruik te maken van een coin boost. Je kunt…
Fifa 07: het beste voetbalspel van het momentFifa 07 is één van de populairste voetbalspellen van deze eeuw. Het ziet er levensecht uit en je kan er heel wat uren sp…
FIFA 16 coins online kopen: Player AuctionFIFA 16 coins online kopen: Player AuctionHet voetbalsimulatiespel FIFA 16 is erg populair over de hele wereld, vooral de Ultimate Team-functie waarin je zelf je…
Bronnen en referenties
  • FIFA 16 demo
  • FIFA 16 PS4 Early Acces
  • FIFA 16 Xbox 260

Reageer op het artikel "FIFA 16: De snelste spelers"

Infoteur: Eddwin
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Special: FIFA 16
Schrijf mee!