InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > FIFA 16: Beste CB en CV in Career en FIFA 16 Ultimate Team

FIFA 16: Beste CB en CV in Career en FIFA 16 Ultimate Team

In het voetbalspel FIFA 16 speel je met voetballers die je kent uit de echte wereld. De meest gespeelde opties in het spel zijn de Career en het online onderdeel FIFA Ultimate Team (FUT). Je moet in beide gevallen zelf een team samenstellen. Hier horen ook CBs en CVs bij. Dit zijn centrale backs of centrale verdedigers. In een Career kunnen spelers nog groeien als ze veel opgesteld worden in jouw team. Als je slim spelers koopt, koop je dus spelers die nog veel kunnen groeien. Deze spelers worden ook wel talenten of wonderkids genoemd. In FUT groeien spelers echter niet meer. Dan is het dus verstandig om de beste centrale verdedigers te kopen. Wie zijn de beste CBs en CVs in het spel? Wie zijn de jonge talenten die nog veel groeien in FIFA 16 Career?

De positie CB (CV)

CB staat in het spel voor center back in het voetbalspel FIFA 16. In sommige gevallen wordt het ook wel CV, centrale verdediger genoemd. Dit is een verdedigende positie op het veld. De speler die hier staat wordt in voetbal gezien als het defensieve hart van de verdediging. Hij speelt net voor de keeper en is grotendeels van een voetbalwedstrijd bezig met het verdedigen. Over het algemeen zijn centrale backs stevig gebouwde en lange spelers die uitblinken in het koppen van de bal, het duel aangaan in de lucht en visie. De beste CBs in FIFA 16 blinken daarnaast ook uit in het passen van de bal. Het opbouwen van een aanval begint immers vaak vanaf de verdediging al.

De beste centrale verdedigers in FIFA 16

In FIFA 16 Ultimate Team (FUT 16) hebben alle spelers een vaste waarde (rating). Deze waarde groeit niet naarmate je de speler vaak opstelt, zoals bij de modi Career wel het geval is. De beste CBs in het spel zijn niet de kaarten die het meeste coins kosten, omdat men toch minder geld uitgeeft aan de verdediging in dit online onderdeel. De beste vijf centrale verdedigers in het spel zijn:

Thiago Silva 88 rating

31 jaar, speelt bij PSG, geboren in Brazilië
Ondanks de afgang van het nationale voetbalelftal van Brazilië tijden het WK in eigen land, heeft de centrale back Thiago Silva de hoogste rating van alle CBs in het spel. Hij krijgt een beoordeling van 90 voor verdedigen en blinkt uit in reactievermogen, balcontrole, koppen, tackelen, mandekking en het onderscheppen van de bal. Ook is hij erg sterk en kan hij erg hoog springen. Hij is een vaste waarde voor zijn team PSG. In de spelmodi Career zal je veel geld moeten bieden om Silva te halen voor jouw team. Hij wordt door zijn werkgever gezien als de beste speler voor de positie CB en heeft nog een contract tot 2018.

Jérôme Boateng 87 rating

27 jaar, speelt bij FC Bayern, geboren in Duitsland
Boateng is een sterke, lange en snelle verdediger. Hij blinkt uit in verdedigen, kopduels, tackelen, mandekking en het onderscheppen van de bal. Boateng is voor zowel een Career als in een Ultimate Team, een zeer geschikte speler. Hij kan namelijk nog jaren mee in een Career en heeft de perfecte stats voor een FUT-team.

Sergio Ramos 87 rating

29 jaar, speelt bij Real Madrid, geboren in Spanje
Sergio Ramos is al jaren een vaste waarde voor zijn club Real Madrid en voor het nationale elftal van Spanje. Hij wordt gezien als een van de beste verdedigers ter wereld. Hij blinkt, net als de bovenstaande twee spelers, uit in verdedigen, balonderschepping, koppen, mandekking, tackelen en balcontrole. Daarnaast is Sergio Ramos ook fysiek erg sterk en gedraagt hij zich op het veld als een leider.

Giorgio Chiellini 87 rating

31 jaar, speelt bij Juventus, geboren in Italië
Samen met de nummer 1 van deze lijst, heeft Giorgio Chiellini de hoogste rating voor de stat verdedigen. Veel FIFA 16-spelers begrijpen niet dat hij nog steeds wordt gezien in het spel als een verdediger van wereldklasse. Men vindt hem lang niet zo goed als de bovenstaande drie spelers. Dit valt ook goed te zien als je goed kijkt naar de waardering op de overige punten. Giorgio Chiellini blinkt uit in alle stats die te maken hebben met verdedigen. Stats die niets te maken hebben met verdedigen, stellen bij Chiellini ook helemaal niets voor. Verdedigen is zijn leven. Hij zal niet snel de mooie steekpassen geven, prachtige doelpunten maken of spelers uitspelen met mooie actie. Hij verdedigt perfect, niets meer, niets minder. Hij is daarom al jarenlang een vaste waarde voor zijn nationale team en sinds 2005 voor de club Juventus.

Mats Hummels 87 rating

26 jaar, speelt bij Borussia Dortmund, geboren in Duitsland
Het seizoen 2014/2015 was voor Mats Hummels erg wisselvallig. Met het nationale team won hij het wereldkampioenschap, maar met zijn club ging het niet erg goed. In de eerste seizoenshelft stond Borussia Dortmund helemaal onderaan in de Duitse Bundesliga. De tweede seizoenshelft verliep een stuk beter. Mede dankzij de kracht, het verdedigen en de leiderschap van Mats Hummels, wist Borussia Dortmund zich terug te vechten in de top 10. Dankzij deze prestaties behoort Hummels nog steeds tot de beste centrale verdedigers in FIFA 16 en van de wereld. Omdat hij pas 26 jaar is, is hij ook voor een Career een aanwinst. Je zult echter wel diep in de buidel moeten tasten voor deze Duitse topverdediger.

De beste jonge CB-talenten in Career

In de modi Career (Carrière) kunnen spelers qua rating nog groeien. Een speler kan bijvoorbeeld starten met een rating van 80, maar uitgroeien tot een potentiële rating van 93. Dit worden de talenten in FIFA 16 genoemd. Het kan echter per carrière verschillen wat het potentieel van een speler is. Een speler met een potentieel van 93 kan ook stijgen naar 95, maar ook blijven hangen bij 90. Dit is afhankelijk van meerdere factoren. De beste vijf talenten onder de 21 jaar in FIFA 16 zijn:

NaamTeamPositieRating bij start CareerPotentile ratingGroei
Niklas Sle1899 HoffenheimCB788810
Alessio RomagnoliAC MilanCB758712
Kurt ZoumaChelseaCB778710
VallejoReal ZaragozaCB748612
Jaro RiedewaldAjaxCB758611

CBs met de hoogste groei

De volgende centrale backs of centrale verdedigers in FIFA 16 hebben de hoogste groei:

Dael FryMiddlesbroughCB527422
Gkhan GlVfL BochumCB577922
Regan PooleNewport CountyCB547622
Jrme Junior OnguneFC SochauxCB588022
Oumar GonzalezFC MetzCB527220

Lees verder

Gerelateerde artikelen
FIFA 16: Beste LB en LWB in Career en FIFA 16 Ultimate TeamDe meest gespeelde modi van het voetbalspel FIFA 16 zijn de Career (carrière) en het online onderdeel FIFA 16 Ultimate T…
FIFA 15: De beste verdedigersFIFA 15: De beste verdedigersIn het spel FIFA 15 is het verdedigen nog belangrijk geworden. Een goede defense is essentieel voor een goed FUT (FIFA U…
Talenten Fifa 12Talenten Fifa 12Fifa 12, een zeer bekend voetbalspel in de hele wereld. Met Fifa 12 kun je ervoor kiezen je eigen carrière te spelen. Je…
FIFA 15: Beste middenvelder, talenten en sterrenFIFA 15: Beste middenvelder, talenten en sterrenIn zowel de career van FIFA 15 en de Ultimate Team mode van het spel, zijn middenvelders (midfielders) van groot belang.…
Talenten FIFA 14Talenten FIFA 14De FIFA-serie is ook dit seizoen weer uitgebreid met een nieuwe versie: FIFA 14. Het meest verkochte voetbalspel op aard…
Bronnen en referenties
  • FIFA 16 Career - PS4
  • FIFA 16 Career - Xbox 360
  • FIFA Ultimate Team PS4
  • Web App FIFA 16 PC

Reageer op het artikel "FIFA 16: Beste CB en CV in Career en FIFA 16 Ultimate Team"

Infoteur: Eddwin
Laatste update: 03-10-2015
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Special: FIFA 16
Schrijf mee!