InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > FIFA 16: Beste LB en LWB in Career en FIFA 16 Ultimate Team

FIFA 16: Beste LB en LWB in Career en FIFA 16 Ultimate Team

De meest gespeelde modi van het voetbalspel FIFA 16 zijn de Career (carrière) en het online onderdeel FIFA 16 Ultimate Team (FUT 16). Bij allebei de modi moet je voetballers kopen voor jouw eigen club. De verdedigende positie LB (left back) is een lastige positie om op te vullen. Er is in FIFA 16 een gebrek aan goede linkerverdedigers. Een verdedigende voetballer die linksachter op het veld staat moet naast verdedigen ook mee kunnen voetballen in de aanval, snel zijn en een goede voorzet kunnen geven. Er wordt dus erg veel van dit soort spelers verwacht. Wie zijn eigenlijk de beste LBs in FIFA 16? Wie zijn de jonge talenten op deze positie?

De posities LB en LWB in FIFA 16

In de verdediging van een voetbalteam spelen spelers op de posities LB (left back) en LWB (left wingback). In het Nederlands wordt deze positie ook wel LA (linksachter) genoemd. Spelers die op deze positie in de verdediging spelen zijn vaak erg veelzijdig. Er wordt van deze voetballers verwacht dat ze voorzetten van de tegenstanders blokkeren en verdedigen, maar ze moeten ook meehelpen in de aanval en op het middenveld. De opkomende back is zeer populair geworden in het voetbal en zo ook in FIFA 16. Denk bijvoorbeeld aan Jetro Willems van PSV. Naast zijn verdedigende taken, geeft hij ook regelmatig een scherpe voorzet in de aanval. Een goede linkerverdediger is lastig te vinden in FIFA 16. LWBs van een hoog niveau zijn al helemaal zeldzaam.

De beste LBs en LWBs in FIFA 16

De volgende vijf spelers hebben de hoogste algemene rating op deze verdedigende positie meegekregen in FIFA 16 Ultimate Team. De rating die aangegeven staat is vaak ook de rating die de speler heeft gekregen in het offline spelmodus Career.

David Alaba 85 rating

23 jaar, speelt bij FC Bayern, geboren in Oostenrijk
David Alaba is een jonge, snelle, sterke en betrouwbare verdediger. Hij staat bij voorkeur op de LB-positie. Zowel voor een carrière (Career) als FIFA 16 Ultimate Team (FUT) is Alaba een zeer goede - misschien wel de beste - optie voor deze positie. Hij is enorm snel en blinkt uit in alle statistieken waar verdedigers goed in behoren te zijn. Hij is ook erg goed met schoten op doel. Iets wat niet vaak voorkomt bij verdedigers.

Jordi Alba 84 rating

26 jaar, speelt bij FC Barcelona, geboren in Spanje
Jordi Alba is al jaren een vaste waarde voor FC Barcelona, een van de beste teams ter wereld. Zijn hoge rating is dan ook geen toeval. Hij blinkt uit in het onderscheppen van de bal, tackelen, springen en voorzetten geven. Daarnaast is hij de snelste hoog gewaardeerde LB in het spel. Met een snelheid van 92 is hij lastig af te stoppen voor de tegenstander.

Ricardo Rodriguez 83 rating

23 jaar oud, speelt bij VfL Wolfsburg, geboren in Zwitserland
De club Wolfsburg heeft een geweldig seizoen gehad in 2014/2015. Ze zijn op de tweede plaats geëindigd in de Duitse Bundesliga. Dit hebben zij onder andere te danken gehad aan de solide LB Ricardo Rodriguez. In FIFA 16 heeft hij een algemene rating van 83 meegekregen. Hij blinkt uit in passen, onderscheppingen, penaltys nemen, voorzetten geven, tackelen en balcontrole. Helaas is hij niet de snelste LB van het spel. Toch is Ricardo Rodriquez een goede optie voor een FIFA 16 Ultimate Team, omdat hij een stuk goedkoper is dan Jordi Alba en David Alaba.

Marcelo 83 rating

27 jaar, speelt bij Real Madrid, geboren in Brazilië
Marcelo is in FIFA 16 een van de beste LBs ter wereld. Hij is al jaren een vaste waarde voor Real Madrid en voor het Braziliaanse nationale elftal. Ook al heeft Brazilië tijdens het wereldkampioenschap in eigen land het erg zwaar gehad, Marcelo heeft nog steeds een hoge waardering in het voetbalspel. Hij blinkt uit in snelheid, dribbelen, verdedigen en het geven van voorzetten.

Leighton Baines 83 rating

30 jaar, speelt bij Everton, geboren in Engeland
Leighton Baines wordt gezien als de meest complete verdediger in de Engelse Barclay Premier League voetbalcompetitie. Hij blinkt uit in alle statistieken voor verdedigen, alleen is geen goede kopper. Dit heeft te maken met zijn lengte (170cm). Hij blinkt ook uit in het nemen van penaltys, voorzetten geven en schotkracht. In FIFA 16 is snelheid niet meer zo belangrijk als in de voorgaande spellen, waar je met gemak langs langzame spelers kon rennen. Hierdoor is Leighton Baines een erg gewilde speler geworden voor zowel een carrière als FUT 16.

De beste jonge LB, LWB-talenten in Career

Talenten zijn erg belangrijk in de offline modus Career in FIFA 16. Talenten zijn jonge spelers, jonger dan 21 jaar, met een hoge startrating of een hoge potentiële rating. De rating van een speler groeit in een carrière onder andere als je hem vaak opstelt in een team, trainingen met hem doet en als hij goed presteert tijdens wedstrijden. De beste vijf talenten voor de posities LBs en LWBs in een carrière van FIFA 16 zijn:

NaamTeamPositieRating bij start CareerPotentile ratingGroei
Luke ShawManchester UnitedLB778811
GayValencia CFLB80877
Fedrico MattielloChievo VeronaLB718312
Dzhamaldin KhodzhaniyazovZenitLB698314
ArellanoBilbao AthleticLB638219

LBs, LWBs met de hoogste groei

Als je geen hoog transferbudget hebt, is het handig om goedkope spelers te kopen die nog veel kunnen groeien. Deze spelers hebben vaak een belabberde rating bij de start van een seizoen, maar groeien erg snel. De volgende vijf spelers hebben de hoogste groei van alle spelers op de posities LB en LWB:

Julian RyersonViking FKLB507020
Chidiebere NwakaliMlaga CFLB597819
ArellanoBilbao AthleticLB638219
Kieran TierneyCelticLB517019
Ben HarrisonAFC WimbledonLB557419

Lees verder

Gerelateerde artikelen
FIFA 15: Beste middenvelder, talenten en sterrenFIFA 15: Beste middenvelder, talenten en sterrenIn zowel de career van FIFA 15 en de Ultimate Team mode van het spel, zijn middenvelders (midfielders) van groot belang.…
FIFA 15: Beste aanvallers, talenten en sterrenFIFA 15: Beste aanvallers, talenten en sterrenIn het voetbalspel FIFA 15 kun je in je carrière of in het spelonderdeel FIFA Ultimate Team handelen in spelers. Iederee…
FIFA 15 (FUT), de beste koppers (heading)FIFA 15 (FUT), de beste koppers (heading)De bal in het doel koppen, de bal met het hoofd uitverdedigen of een bal op het middenveld naar een medespeler toespelen…
FIFA 16: Beste CB en CV in Career en FIFA 16 Ultimate TeamIn het voetbalspel FIFA 16 speel je met voetballers die je kent uit de echte wereld. De meest gespeelde opties in het sp…
FIFA 16: Beste LW en LM in Career en FIFA 16 Ultimate TeamFIFA 16 is een voetbalspel dat in september 2015 is uitgekomen. In het spel speel je met echte voetballers. Iedere voetb…
Bronnen en referenties
  • FIFA 16 Career - PS4
  • FIFA 16 Ultimate Team - PS4
  • FIFA 16 Career - Xbox 360
  • FIFA 16 Web App PC
  • http://www.soccerpunter.com/soccer-statistics/Germany/Bundesliga-2014-2015/team_info_overall/968_VfL_Wolfsburg

Reageer op het artikel "FIFA 16: Beste LB en LWB in Career en FIFA 16 Ultimate Team"

Infoteur: Eddwin
Laatste update: 03-10-2015
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Special: FIFA 16
Schrijf mee!