InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > FIFA 16: Beste RB en RWB in Career en FIFA 16 Ultimate Team

FIFA 16: Beste RB en RWB in Career en FIFA 16 Ultimate Team

De positie RB staat voor right back. In het Nederlands wordt deze positie afgekort als RA, wat staat voor rechtsachter. Deze verdediger is in het voetbalspel FIFA 16 erg belangrijk. Deze speler moet namelijk naast verdedigende taken ook aanvallend goed zijn. Verdedigen, snelheid, dribbelen en voorzetten geven zijn statistieken waar een moderne RB goed in moet zijn. In het onderdeel FIFA 16 Ultimate Team (FUT 16) groeien spelers qua rating niet meer. Een RB moet dan ook direct een hoge rating hebben. In het onderdeel Career (Carrière) kunnen spelers nog groeien, je kunt dan het beste een talent als RB of verdediger kopen.

De posities RB en RWB in FIFA 16

RB is een afkorting voor right back. In het Nederlands wordt deze positie op het voetbalveld vaak afgekort als RA, een rechtsachter. RWB staat voor right wingback, een positie die aan het uitsterven is, omdat er van een normale RB verwacht wordt dat ze ook de vleugel (wing) bestrijken. Een RB moet uitblinken in verdedigende statistieken, maar ook in de aanvallende. Ze moeten naast verdedigende taken ook een voorzet kunnen geven, op doel kunnen schieten en een aanval opbouwen. Bij bijvoorbeeld FC Barcelona komt in FIFA 16 en in de echte wedstrijden, de verdediger RB Dani Alves vaak vanaf de verdediging op om een beslissende assist te geven. In Nederlandse Eredivisie vervullen spelers zoals Santiago Arias van PSV en Kenny Tete van Ajax dezelfde rol.

De beste RB en RWB in FIFA 16

Spelers met een hoge rating op de positie RB en RWB zijn in het voetbalspel FIFA 16 lastig te vinden. Het is tevens de positie met de laagste rating voor de hoogst gewaardeerde speler op een bepaalde positie. De beste speler is namelijk Dani Alvast van FC Barcelona, die slechts een algemene rating van 84 heeft. De volgende vijf voetballers hebben in FIFA 16 Ultimate Team en als startrating in de speelmodus Carrière de hoogste waardering gekregen:

Dani Alves – 84 rating
32 jaar, speelt bij FC Barcelona, geboren in Brazilië
Dani Alves kan zowel op de positie RB als LB spelen. Dankzij zijn leeftijd is Dani Alves een minder geschikte aankoop voor een langdurige carrière, maar in FIFA 16 Ultimate Team (FUT) is het een geweldige aankoop voor deze positie. Hij blinkt uit in snelheid, dribbelen, balcontrole, schotkracht, voorzetten en tackelen. Dankzij zijn hoge snelheid en uithoudingsvermogen kan hij met gemak de gehele rechtervleugel bestrijken, zodat hij zowel aanvallend als verdedigend mee kan helpen.

Pablo Zabeleta – 82 rating
30 jaar, speelt bij Manchester City, geboren in Argentinië
Pablo Zabeleta wordt door veel voetbalkenners gezien als de beste RB ter wereld. Helaas heeft hij in het voetbalseizoen 2014/2015 zijn gebruikelijke vorm niet gehaald. Vergeleken met zijn statistiek in FIFA 15 is hij 1 punt achteruit gegaan. Hij is een vaste waarde voor zijn club en ook voor zijn nationale team. Hij blinkt uit in reactievermogen, springen, tackelen, mandekking en het onderscheppen van de bal. Deze veelzijdige verdediger is een aanwinst voor elk team dat de positie RB of RWB gebruikt.

Stephan Lichtsteiner – 82 rating
31 jaar, speelt bij Juventus, geboren in Zwitserland
Stephan Lichtsteiner wordt door voetbalkenners geroemd om zijn passie en werklust. Hij zet zich voor elke wedstrijd voor de volle 100% in. Lichtsteiner is een enorm snelle speler met een hoge waardering voor verdedigen. Hij kan daarnaast ook aanvallend veel voor een team betekenen. Hij dribbelt met gemak een paar tegenstanders voorbij om daarna een beslissende voorzet te geven of zelf op doel te schieten.

Carvajal – 81 rating
23 jaar, speelt bij Real Madrid, geboren in Spanje
Carvajal is een jong talent in dienst van Real Madrid. Hij is een moderne en zeer veelzijdige rechtsachter. Hij blinkt uit in verdedigen, snelheid, fysieke kracht en aanvallen. Hij kan met gemak de gehele wedstrijd van de verdediging naar de aanval rennen. In de verdediging stopt hij bijvoorbeeld een voorzet van de tegenstander, om een paar tellen later een beslissende assist te geven voor zijn eigen team. Hij is in FIFA 16 Ultimate Team niet zo duur, maar is wel direct een aanwinst voor jouw team.

Danilo – 81 rating
24 jaar, speelt bij Real Madrid, geboren in Brazilië
Danilo speelt net zoals Carvajal bij Real Madrid. Hij blinkt uit in onderscheppingen, snelheid, balcontrole, tackelen en kracht. Daarnaast is hij aanvallend ook zeer sterk. Hij kan namelijk erg goed op doel schieten van grote afstand. Ook is hij enorm snel met de bal aan zijn voet. Danilo heeft zeker de potentie om een van de beste RB’s ter wereld te worden. Ook voor in een langdurige carrière (career mode) is Danilo een zeer geschikte, maar wel dure, optie.

De beste jonge RB, RWB talenten in Career

De volgende vijf spelers onder de 21 jaar zijn de meest talentvolle spelers op de positie RB:
NaamTeamPositieRating bij start CareerPotentiële ratingGroei
Héctor BellerínArsenalRB748410
Petar StojanovicVrije spelerRB728311
Kenny TeteAjaxRB75838
Timothy CastagneKRC GenkRB718211
Calum ChambersArsenalRB728210

RB en RWB met de hoogste groei

In de carrièremodus kunnen de volgende vijf spelers de hoogste groei in algemene rating behalen:
NaamPositieRating bij start CareerPotentiële ratingGroei
Giuseppe PezzellaRB567822
James BreeRB587820
Brian TorrealbaRB557419
Mason HolgateRB618019
Tobi Adebayo-RowlingRB496718

Lees verder

Gerelateerde artikelen
FIFA 15: Beste middenvelder, talenten en sterrenFIFA 15: Beste middenvelder, talenten en sterrenIn zowel de career van FIFA 15 en de Ultimate Team mode van het spel, zijn middenvelders (midfielders) van groot belang.…
FIFA 16: Beste RW en RM in Career en FIFA 16 Ultimate TeamAan de rechterkant op het middenveld van het voetbalveld kun je in FIFA 16 Career en Ultimate Team (FUT) de posities RW,…
FIFA 16: Beste LB en LWB in Career en FIFA 16 Ultimate TeamDe meest gespeelde modi van het voetbalspel FIFA 16 zijn de Career (carrière) en het online onderdeel FIFA 16 Ultimate T…
FIFA 15: Beste aanvallers, talenten en sterrenFIFA 15: Beste aanvallers, talenten en sterrenIn het voetbalspel FIFA 15 kun je in je carrière of in het spelonderdeel FIFA Ultimate Team handelen in spelers. Iederee…
FIFA 15 (FUT), de beste koppers (heading)FIFA 15 (FUT), de beste koppers (heading)De bal in het doel koppen, de bal met het hoofd uitverdedigen of een bal op het middenveld naar een medespeler toespelen…
Bronnen en referenties
  • FIFA 16 Career - PS4
  • FIFA 16 Career - Xbox 360
  • FIFA Ultimate Team PS4
  • Web App FIFA 16 PC

Reageer op het artikel "FIFA 16: Beste RB en RWB in Career en FIFA 16 Ultimate Team"

Infoteur: Eddwin
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Special: FIFA 16
Schrijf mee!