InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > FIFA 16: Beste LW en LM in Career en FIFA 16 Ultimate Team

FIFA 16: Beste LW en LM in Career en FIFA 16 Ultimate Team

FIFA 16 is een voetbalspel dat in september 2015 is uitgekomen. In het spel speel je met echte voetballers. Iedere voetballer heeft van EA Sports, de maker van het spel, een rating (waardering) meegekregen. Dit is een waardering van 0 tot 100. Waar een speler met een rating van 94 wereldtop is en een speler van 65 middelmatig. Op posities van linkermiddenvelder (LM) en left winger - linkervleugelaanvaller (LW) spelen veel van de beste spelers in FIFA 16. De left winger wordt soms ook wel afgekort als LF, de left forward. Wie zijn de beste LW en LM spelers in FIFA 16 en wie zijn de jonge talenten op deze positie?

De posities LW en LM in de voetbalwereld

Zoals je al af kunt leiden aan de naam, spelen deze spelers op het middenveld. Spelers die hier voetballen moeten in staat zijn om de aanval en opbouw van de tegenstander te verstoren en de bal af te pakken. Ook moeten zij aanvallend werk verrichten door te helpen in het opbouwen van een aanval, voorzetten en assists te geven en te scoren. Belangrijke eigenschappen voor dit soort spelers zijn onder andere snelheid, kracht, voorzetten geven, passen en scoren van dichtbij en/of van afstand. Een LM bemoeit zich vaker met de verdediging dan de LW. Deze is in de aanval een stuk actiever. In de voetbalwereld spelen veel van de grootste talenten en wereldtoppers op deze positie.

De beste spelers op deze positie in FIFA 16

De volgende vijf spelers zijn in de spelmodus Ultimate Team en aan de start van een Career het beste:

Cristiano Ronaldo – 93 algemene rating
30 jaar, speelt voor Real Madrid, geboren in Portugal, LW
In FIFA 16 staat Cristiano Ronaldo op nummer 2 van de beste spelers uit het gehele spel. Hij scoort voor zijn team Real Madrid aan de lopende band en wordt gezien als een van de beste voetballers allertijden. Samen met Lionel Messi breekt hij record na record. Het is dan ook niet gek dat hij zo hoog gewaardeerd wordt in FIFA 16. Zijn algemene rating is 93 en hij blinkt eigenlijk in alle eigenschappen die een middenvelder en aanvaller zou moeten bezitten. De speelkaart van Ronaldo is in het onderdeel FIFA 16 Ultimate Team (FUT) een van de duurste kaarten om te kopen met coins. In een Career is het vrijwel onmogelijk om Ronaldo te kopen, of je moet er echt meer dan honderd miljoen voor over hebben.

Eden Hazard – 89 algemene rating
24 jaar, speelt voor Chelsea, geboren in België, LM
Eden Hazard is uitgeroepen tot beste speler van de Barclays Premier League (Engelse competitie) het seizoen 2014/2015. Als linkermiddenvelder heeft hij in dat seizoen 14 doelpunten gemaakt en 9 assists gegeven. In FIFA 16 is hij een speler die je graag in je team wilt zien. Hij is erg jong, blinkt uit in alles, behalve meeverdedigen. Op het middenveld en in de aanval is hij heer en meester. Als je in een Career veel geld over hebt, dan is het de moeite waard om Hazard te kopen. Hij is nog jong en heeft een potentiële rating van boven de 90.

Neymar – 88 algemene rating
23 jaar, speelt voor FC Barcelona, geboren in Brazilië, LW
Neymar wordt gezien als de opvolger van spelers zoals Messi en Ronaldo. Hij is pas 23 jaar oud en speelt nu al iedere week in de basis bij FC Barcelona. Hij is tevens de belangrijkste speler van het nationale team van Brazilië, nu al een ware volksheld. Hij is enorm snel, kan perfect dribbelen en heeft een neusje voor een goal. Ook geeft hij vaak de beslissende assist. In FIFA 16 Ultimate Team zal je veel coins moeten betalen om hem te kopen. In een Career ben je ook veel geld kwijt (meer dan 70 miljoen in de meeste gevallen), maar dan heb je ook een speler die nog kan groeien tot minimaal een rating van 93. Tip: zijn contract bij FC Barcelona loopt in 2018 af, na twee seizoenen in Career kun je hem vaak wat goedkoper overnemen.

Franck Ribéry – 87 algemene rating
32 jaar, speelt voor FC Bayern, geboren in Frankrijk, LM
Vergeleken met de rating in FIFA 15, is Franck Ribéry er gemiddeld 1 punt op achteruit gegaan. Toch behoort hij nog steeds tot de beste linkermiddenvelders ter wereld. In FIFA 16 blinkt hij uit in snelheid, reactievermogen, balcontrole, dribbelen, positiespel en alle statistieken die met passen en schieten op doel te maken hebben. Hij is inmiddels al 32 jaar, maar ondanks dat gegeven nog steeds uitermate populair in Ultimate Team. In Career is het geen populaire speler, omdat hij geen jaren meer mee kan. Hij heeft bij FC Bayern nog een contract tot 2017, dus misschien kun je hem wel goedkoop oppikken om nog 1 á 2 seizoenen te gebruiken in jouw team.

Marco Reus – 86 algemene rating, LM
26 jaar, speelt voor Borussia Dortmund, geboren in Duitsland
Toen Marco Reus nog jonger was, werd er gezegd dat hij de nieuwe Ronaldo zou worden. Helaas raakte Reus veel geblesseerd en heeft hij dat niveau nooit kunnen behalen. Toch is het een zeer goede speler en een waardige afsluiting van deze top 5. Reus is een zeer snelle middenvelder met geweldige statistieken voor alles wat te maken heeft met passen, dribbelen en schieten op doel. Marco is voor zowel een Career als in Ultimate Team erg geschikt en voor elk team een aanwinst.

De beste jonge talenten voor Career

Een jong talent in FIFA 16 is een voetballer van onder de 21 jaar, die een heel hoog potentieel heeft. Normaal gesproken zijn dit soort spelers erg goedkoop, maar voor de positie LW, LF en LM valt dit vaak toch tegen. Er zitten namelijk al een aantal wereldtoppers in de lijst met jonge talenten, die met voorkeur op deze positie spelen. De volgende spelers, gesorteerd op potentiële rating, worden gezien als de talenten voor de positie LW, LF en LM:
NaamTeamPositieRating bij start CareerPotentiële ratingGroei
Goncalo GuedesSL BenficaLM708818
Julian BrandtBayer 04LM748814
Raheem SterlingManchester CityLM82886
Dani CeballosReal BetisLM738714
Václav CernýAjaxLW668620

LW, LF en LM met de hoogste groei

In Ultimate Team heb je helaas niet veel aan spelers die nog veel kunnen groeien qua algemene rating in het spel. In de spelmodus Career (carrière) wel. Een speler met een lage beginwaardering kun je voor weinig geld kopen voor jouw team. Deze speler heeft de potentie om binnen enkele jaren veel geld waard te worden. Een tactiek die je goed kunt gebruiken als je met een team uit een lagere divisie of een team met een laag transferbudget een Career opstart. In FIFA 16 hebben de volgende spelers op de positie LW, LF en LM de hoogste groei, gesorteerd op groei:
Thomas TorgersenSarspborgLM517322
Václav CernýAjaxLW668620
Oscar BorgWest HamLM587719
Dennon LewisWatfordLW638219
Philipp Ochs1899 HoffenheimLM607919

Lees verder

Gerelateerde artikelen
FIFA 15: Beste middenvelder, talenten en sterrenFIFA 15: Beste middenvelder, talenten en sterrenIn zowel de career van FIFA 15 en de Ultimate Team mode van het spel, zijn middenvelders (midfielders) van groot belang.…
Fifa 07: het beste voetbalspel van het momentFifa 07 is één van de populairste voetbalspellen van deze eeuw. Het ziet er levensecht uit en je kan er heel wat uren sp…
Talenten Fifa 13Talenten Fifa 13Fifa 13 is waarschijnlijk het meest realistische en mooiste voetbalspel dat er bestaat. Het is ook het meest gespeelde v…
FIFA 15 (FUT): Beste spelers uit de Bundesliga, DuitslandFIFA 15 (FUT): Beste spelers uit de Bundesliga, DuitslandDe Bundesliga is de hoogste competitie van Duitsland. In deze divisie spelen tientallen topspelers en talenten bij clubs…
Talenten Fifa 12Talenten Fifa 12Fifa 12, een zeer bekend voetbalspel in de hele wereld. Met Fifa 12 kun je ervoor kiezen je eigen carrière te spelen. Je…
Bronnen en referenties
  • FIFA 16 Career - PS4
  • FIFA 16 Career - Xbox 360
  • FIFA Ultimate Team PS4
  • Web App FIFA 16 PC

Reageer op het artikel "FIFA 16: Beste LW en LM in Career en FIFA 16 Ultimate Team"

Infoteur: Eddwin
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Special: FIFA 16
Schrijf mee!