InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > FIFA 16: Beste RW en RM in Career en FIFA 16 Ultimate Team

FIFA 16: Beste RW en RM in Career en FIFA 16 Ultimate Team

Aan de rechterkant op het middenveld van het voetbalveld kun je in FIFA 16 Career en Ultimate Team (FUT) de posities RW, RF en RM terugvinden in de meeste formaties. Deze middenvelders zijn van groot belang, omdat zij de opbouw kunnen verstoren van een tegenstander en zelf ook nuttig kunnen zijn in de aanval. Ze kunnen bijvoorbeeld een beslissende assist geven of naar ‘binnen trekken’ en schieten op doel. Wie zijn de talenten en de beste spelers in FIFA 16 op de posities RW, RF en RM? Wat betekenen deze afkortingen eigenlijk?

De posities RW, RF en RM in de voetbalwereld

Rechter vleugelaanvaller – RW of RF

De Right Winger (RW) of Right Forward (RF) wordt in het Nederlands ook wel de rechter vleugelaanvaller genoemd. Deze voetballer is in een wedstrijd minder bezig met verdedigen, maar meer met het verstoren van de opbouw van de tegenstander en zelf aanvallen. Belangrijke statistieken voor deze speler zijn onder andere dribbelen, snelheid, voorzetten, passen en schieten op doel. Bekende Nederlandse spelers op deze positie zijn Dirk Kuijt (Feyenoord), Luciano Narsingh (PSV) en Anwar El Ghazi (Ajax). Alle drie de spelers blinken onder andere erg uit in snelheid.

Rechtermiddenvelder - RM

Een rechtermiddenvelder staat iets centraler tussen de verdediging en aanval opgesteld, vergeleken met de RW. Deze speler zal daarom ook iets meer verdedigende taken moeten verrichten in een wedstrijd. Daarnaast is het ook van groot belang dat hij de opbouw van de tegenstander kan verstoren en mee kan helpen in de aanval. Bekende spelers van Nederlandse afkomst, die een voorkeur hebben voor deze positie zijn Arjen Robben (FC Bayern) en Roy Beerens (Hertha BSC). Robben is tevens een van de beste spelers van FIFA 16 en zijn speelkaart in het online onderdeel FIFA 16 Ultimate Team (FUT) is dan ook een van de duurste kaarten in het spel.

De beste spelers op deze posities in FIFA 16

De volgende vijf spelers zijn in de spelmodus Ultimate Team en aan de start van een Career het beste:

Lionel Messi – 94 rating

28 jaar oud, speelt voor FC Barcelona, geboren in Argentinië, RW
Messi is de beste speler op de positie RW en tevens de beste speler van FIFA 16. Hij heeft een geweldige algemene rating van 94 en is daarmee 1 punt hoger gewaardeerd dan zijn grote concurrent Cristiano Ronaldo. Messi blinkt in alle statistieken uit die je moet bezitten als volwaardige middenvelder, vleugelaanvaller en aanvaller. Hij heeft alleen een lage waardering voor verdedigen, maar zijn aanvallende capaciteiten maken alles goed in het spel. Messi is de duurste normale kaart in FIFA 16 Ultimate Team en is in een Career onbetaalbaar. FC Barcelona wil hem niet graag kwijt. Een aantal spelers van FIFA 16 is het wel gelukt om Messi in het eerste of tweede seizoen te laten verhuizen van club, maar die hebben er meer dan 150 miljoen euro voor neer moeten leggen.

Arjen Robben – 90 rating

31 jaar oud, speelt voor FC Bayern, geboren in Nederland, RM
Ook al heeft de Nederlander Arjen Robben in het voetbalseizoen 2014/2015 veel blessures gehad en daardoor weinig gespeeld, heeft hij nog steeds een torenhoge rating. Hij blinkt, net als Messi, in vrijwel alle benodigde statistieken uit. Hij is een perfecte dribbelaar en kan goed zelf op doel schieten. Zijn spelerskaart in Ultimate Team is erg duur. Je moet hier veel coins voor betalen. In Career is hij wat minder gewild wegens zijn leeftijd. Arjen Robben is tevens de hoogst gewaardeerde Nederlander in FIFA 16 in Ultimate Team en aan de start van de Career Mode.

Gareth Bale – 87 rating

26 jaar, speelt voor Real Madrid, geboren in Wales, RM
Bale is, zowel in het echt als in FIFA 16, een van de snelste spelers ter wereld. Dit zie je ook terug in zijn statistiek. Hij krijgt namelijk een 94 voor snelheid, een 93 voor acceleratie en 95 voor sprintsnelheid. Hij is lastig af te stoppen als hij op volle snelheid is. Volgens veel fans wordt Gareth Bale ondergewaardeerd in FIFA 16 met een algemene rating van 87. Gelukkig is hij in FIFA 16 pas 26 jaar oud en kan hij de komende jaren in Ultimate Team en in Career Mode uitgroeien tot een van de beste spelers ter wereld. In beide speelmodi is hij eigenlijk onbetaalbaar voor de meeste clubs.

Hulk – 84 rating

29 jaar, speelt voor Zenit, geboren in Brazilië, RW
Hulk is een van de sterkste spelers in het spel. Zijn kracht wordt gewaardeerd op 90. Hij blinkt daarnaast uit in sprintsnelheid, dribbelen, schieten van afstand, schieten van dichtbij en het nemen van vrije trappen. Hulk is, vergeleken met Bale, Robben en Messi, in Ultimate Team en Career een stuk goedkoper. Het is een goede optie om over na te denken als andere, hoger gewaarde spelers, niet naar jouw club willen of kunnen komen.

Juan Mata – 84 rating

27 jaar, speelt voor Manchester United, geboren in Spanje, RM
Juan Mata is uitgegroeid tot een steunpilaar voor het Manchester United onder de Nederlandse coach Louis van Gaal. Hij is pas 27 jaar oud en daarom perfect als je een carrière in FIFA 16 start als manager. Hij blinkt uit in schieten, reactievermogen, acceleratie, passen, vrije trappen, voorzetten en positiespel.

De beste jonge talenten voor Career

Talenten in FIFA 16 zijn erg belangrijk. Dit zijn spelers van jonge leeftijd die uit kunnen groeien tot de beste spelers ter wereld. Voor op de positie RW, RM en RF worden de volgende spelers in de Career Mode gezien als de beste jonge talenten onder de 21 jaar. De talenten zijn gesorteerd op de potentiële rating die ze kunnen behalen.
NaamTeamPositieRating bij start CareerPotentiële ratingGroei
Gelson MartinsSporting CPRM748511
François KamanoSC BastiaRM718514
MunirFC BarcelonaRW738512
Anwar El GhaziAjaxRW76859
BrumaReal SociedadRM76859

RM, RW, RF met de hoogste groei

Spelers die in je Career Mode snel groeien kunnen erg handig zijn. Ze kunnen bijvoorbeeld uitgroeien tot vaste waarde voor jouw club of je kunt ze met winst doorverkopen. De volgende spelers hebben de hoogste groei in FIFA 16 Career, gesorteerd op groei.
Nikolai LaursenPSVRW638320
Andy FaustinValenciennes FCRW527119
Paolino BertacciniKRC GenkRM557419
Sandro SemedoLeyton OrientRM506818
Ainsley Matiland-NilesIpswich TownRM648218

Lees verder

Gerelateerde artikelen
FIFA 16: de beste spelersFIFA 16: de beste spelersOp 24 september 2015 is de nieuwe versie van het videospel FIFA uitgekomen. De beste spelers van het nieuwe spel FIFA 16…
FIFA 16 Ultimate Team, coins kopen voor iOS (iPhone, iPad)Via de gratis applicatie genaamd FIFA 16 kun je het voetbalspel met het onderdeel Ultimate Team spelen. In dit onderdeel…
FIFA 16: Deluxe en Super Deluxe Edition PS3, PS4 & XboxDe uitgebreide versies van FIFA 16 heten dit jaar de Deluxe Edition en Super Deluxe Edition. Voorgaande jaren werd deze…
Deelnemende landen WK 2014: plaatsen op de FIFA-ranglijstDeelnemende landen WK 2014: plaatsen op de FIFA-ranglijstDe wereldranglijst van FIFA is sinds december 1992 een ranglijst om uit te drukken welk land zich de sterkste van de wer…
FIFA 15 Ultimate Team: TOTY keepers, genomineerden en ratingFIFA 15 Ultimate Team: TOTY keepers, genomineerden en ratingOp 12 januari 2015 wordt, door de FIFA, de beste keeper van het jaar bekend gemaakt op het jaarlijks terugkerende gala F…
Bronnen en referenties
  • FIFA 16 Career - PS4
  • FIFA 16 Ultimate Team - PS4
  • FIFA 16 Career - Xbox 360
  • FIFA 16 Web App PC

Reageer op het artikel "FIFA 16: Beste RW en RM in Career en FIFA 16 Ultimate Team"

Infoteur: Eddwin
Gepubliceerd: 03-10-2015
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Special: FIFA 16
Schrijf mee!