InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > Pokémon Go: hoe kom je aan meer Pokéballs?

Pokémon Go: hoe kom je aan meer Pokéballs?

Pokémon Go: hoe kom je aan meer Pokéballs? Pokémon Go is een verslavend spel voor de mobiele telefoon, waarin de speler de wijde wereld in moet gaan om Pokémon te vinden en vangen. Dit doe je door middel van Pokéballs. Pokéballs zijn speciale ballen waar de Pokémon in bewaard kunnen worden. Je kunt deze Pokéballs naar een Pokémon swipen en als je geluk hebt, dan vang je de Pokémon. Het is echter ook mogelijk dat je verkeerd gooit, of dat de Pokémon weer weet te ontsnappen. In Pokémon Go krijg je in het begin 60 Pokéballs, maar je zult al snel merken dat je snel zonder zal zitten. Hoe kom je aan meer Pokéballs? Welke methodes zijn er om aan extra Pokéballs te komen, zodat je lekker lang kunt blijven spelen?

Wat is Pokémon?

Pokémon is een franchise met een wereldwijde bekendheid. Veel mensen zijn opgegroeid met de games en tekenfilms van Pokémon. Pokémon zijn kleine wezentjes, die vaak lijken op dieren die we kennen. Pikachu doet bijvoorbeeld een beetje denken aan een hamster. Pokémon kunnen met elkaar vechten en de trainer met de sterkste Pokémon wint. Van Pokémon zijn allerlei spullen te verkrijgen. Het meest bekende zijn de games, tekenfilms, films en trading card game, maar er zijn ook veel accessoires met Pokémon, zoals knuffels, tassen en bekers. Sinds juli 2016 is het ook mogelijk om Pokémon Go op je mobiel te spelen.

Pokémon Go

Pokémon Go is een app waarbij het de bedoeling is om actief te worden en de wijde wereld in te gaan. Bij monumenten, gebouwen en bezienswaardigheden zijn Pokéstops of Pokegyms te vinden en overal waar je loopt heb je de mogelijkheid om Pokémon tegen te komen. Deze kun je vervolgens vangen met een Pokéball. Er zijn rond de 150 verschillende Pokémon te vinden in Pokémon Go en het is de bedoeling dat je ze allemaal verzamelt en de beste trainer in de buurt wordt.

Pokéballs

De Pokéballs in Pokémon Go zijn dus erg belangrijk. Je gebruikt een Pokéball om naar je Pokémon te gooien. Dit doe je door op je scherm te swipen met de bal, in de richting van de Pokémon. Wanneer je dit op het juiste moment doet, kun je de Pokémon vangen. Je kunt hier dan zelfs extra XP voor krijgen, wanneer je bijvoorbeeld een great of een nice catch hebt. Er zijn verschillende type Pokéballs in het spel te krijgen, bijvoorbeeld de Pokéball en de Great Pokéball. De Great Pokéball wordt unlocked wanneer je level 12 bereikt. Wanneer je veel Pokémon probeert te vangen, kost dit ook veel Pokéballs. En het is dus goed mogelijk dat je zonder Pokéballs komt te zitten. Hoe kom je aan meer Pokéballs?

Level up in Pokémon Go

Elke keer dat je een hoger level bereikt in Pokémon Go, ontvang je sowieso een aantal gratis Pokéballs. Behalve Pokéballs krijg je ook nog andere interessante items, dus het is handig om te proberen zo veel mogelijk nieuwe levels te halen. De XP die je nodig hebt voor nieuwe levels, krijg je door Pokémon te vangen en te evolven (evolueren). Het evolven wordt lang niet door ieder gezien als nuttig, vooral als het gaat om het evolven van Pokémon die je al hebt, maar het levert dus wel extra XP op. Nog handiger is om gebruik te maken van een Lucky Egg. Voor dertig minuten lang ontvang je dan het dubbele aantal XP. Het kan dan dus hard oplopen.

Ga naar Pokéstops

Pokéstops staan op de kaart aangegeven met een blauw icoontje. Dit zijn meestal monumenten, kunstwerken of andere opvallende bouwwerken in de omgeving. Bij een Pokéstop kun je altijd een paar items ontvangen, waaronder ook Pokéballs. Als je de Pokéstop hebt bezocht, wordt het icoontje paars. En elke vijf minuten kun je opnieuw items bij een Pokéstop halen en wordt het dus weer blauw van kleur. Wanneer je in het centrum van een stad zit, of op een andere locatie met veel Pokéstops, kun je dus ontzettend veel items halen. En wellicht kun je ook ergens een drankje doen, precies op een punt van een Pokéstop. Je hoeft dan enkel elke vijf minuten even je beloning op te halen.

Haal ze in de shop

Pokéballs kunnen ook worden gehaald in de shop van Pokémon Go. In de shop zijn allerlei nuttige items te koop. Behalve Pokéballs kun je er bijvoorbeeld ook lucky eggs kopen. Het betaalmiddel zijn speciale Pokécoins. Wat betaal je voor Pokéballs?
  • 20 Pokéballs – 100 coins
  • 100 Pokéballs – 460 coins
  • 200 Pokéballs – 800 coins

Coins kun je kopen in de shop door middel van een microtransactie. Voor 0,99 euro krijg je al 100 coins. Er zijn coins te koop tussen de 0,99 cent en de 99 euro. Hoe meer geld je besteedt, hoe meer coins je uiteraard krijgt. Wil je liever geen geld besteden aan de shop? Dan is het ook mogelijk op een andere manier aan coins te komen. Zo kost het je geen geld.

Gratis aan coins komen

Wanneer je een Pokégym in Pokémon Go kunt houden, krijg je daar dagelijks 10 Pokécoins voor. Maximaal kun je tien verschillende Pokégyms tegelijk vasthouden en dit kan je dus 100 coins per dag opleveren. Om een Pokégym te kunnen krijgen, kun je een Pokégym van een ander team aanvallen. Je moet dan de Pokémon verslaan. Het is mogelijk dat je dit meerdere keren moet doen tot de Pokégym daadwerkelijk is verslagen. Als dit eenmaal is gebeurd, kun je de Pokégym claimen en coins ontvangen waar je weer Pokéballs voor kunt kopen. Let wel op dat je daarna ook weer aangevallen kunt worden door de andere teams.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Pokémon Go: kost Pokémon Go geld?Pokémon Go: kost Pokémon Go geld?Pokémon Go is een app, waarbij je daadwerkelijk rond moet gaan lopen om verschillende Pokémon te kunnen vinden. Het is e…
Pokémon GO: gebruik van de Lure ModulePokémon GO: gebruik van de Lure ModuleWil je in korte tijd veel Pokémon vangen in je app Pokémon GO? Dan kun je het beste een locatie opzoeken waar meerdere P…
Pokémon Go: batterij snel leeg, hoe voorkom je dit?Pokémon Go: batterij snel leeg, hoe voorkom je dit?Pokémon Go is een app die gespeeld kan worden op je smartphone. Het is de bedoeling om Pokémon te vangen door daadwerkel…
Hoe speel je Pokemonspellen: een leidraadHoe speel je Pokemonspellen: een leidraadSinds het ontstaan van de Pokemonrage zijn er links en rechts vele versies van Pokemon ontstaan. Het wachten is nu op de…
Pokémon GO: evoluties in de tweede generatie (Gen 2)Pokémon GO: evoluties in de tweede generatie (Gen 2)De app Pokémon GO zoals deze in juli 2016 gelanceerd werd bevat enkel Pokémon uit de eerste generatie. Veel fans zullen…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Pokémon Go (http://www.pokemongo.com)

Reageer op het artikel "Pokémon Go: hoe kom je aan meer Pokéballs?"

Reactie

Danilo, 26-08-2016 10:41 #1
Kopen natuurlijk! Je kunt wel net doen of je heel handig speelt, maar het snelst gaat het spel vanzelfsprekend door die ballen te kopen. Dat is leuker voor de bouwer/maker van het spel en het speelt fijner.

Infoteur: Writingsuus
Laatste update: 15-07-2016
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Special: Pokémon Go
Reacties: 1
Schrijf mee!