InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > Pokémon GO: wat is een nest migratie?

Pokémon GO: wat is een nest migratie?

Pokémon GO: wat is een nest migratie? Ben je bezig met het compleet maken van je Pokédex dan kan een nest migratie net zijn wat je nodig had. Bij een nest duiken steeds dezelfde Pokémon op. Vindt er een migratie plaats dat heeft dit tot gevolg dat er zomaar een nest van een ander type Pokémon bij jou om de hoek kan opduiken. Het kan er zelfs toe leiden dat een Pokémon die voorheen amper in Nederland voorkwam hier nu ineens wel veel te vinden is. Niantic maakte bekend dat een vrouw uit de Verenigde Staten dankzij een nest migratie haar Pokédex compleet kon maken.

Nest migraties in Pokémon GO

Nesten in Pokémon GO

Wie fanatiek Pokémon GO speelt heeft vast al wel eens iemand horen zeggen dat hij ergens een nest ontdekt heeft. Een nest in Pokémon GO wil zeggen dat er een klein gebied is waar één bepaalde Pokémon zeer vaak opduikt. Er wordt dan ook wel gesproken van een spawn. Zo kun je dus bijvoorbeeld een Charmander-nest, Pikachu-nest of Pinsir-nest aantreffen. Gaat het om een Pokémon met twee evoluties waardoor je dus veel candy nodig hebt, dan heb je geluk. Die evoluties heb je dan zo te pakken: het is gewoon een kwestie van regelmatig terugkomen op deze plek. Hoe lang het duurt voor dezelfde Pokémon weer op hetzelfde punt opduikt is variabel.

Meehelpen met het mappen van nesten

Diverse fanatieke spelers verzamelen (mappen) allerlei data met betrekking tot de details van het spel, zo ook met betrekking tot nesten. Wil je weten of er zich bij jou in de buurt een bepaald nest bevindt dan kun je hiervoor bijvoorbeeld de website The Silph Road raadplegen. Op een kaart van Google Maps wordt hier in één oogopslag getoond welke nesten allemaal gerapporteerd zijn. Als je zelf een nest ontdekt denkt te hebben kun je dit hier bovendien rapporteren. Andere spelers kunnen jouw vermoeden dan checken door na te gaan of zij hier de betreffende Pokémon ook bovengemiddeld vaak tegenkomen. Blijkt dit het geval dan bevestigen zij dit op de website en wordt de informatie getoond voor iedereen. Je kunt de informatie niet alleen checken voor Nederland maar ook voor andere landen.

Nest migratie: de nesten veranderen van locatie

Met enige regelmaat voert Niantic een nest migratie door. Dit houdt in dat alle informatie met betrekking tot de nesten zoals deze bestonden gewist wordt en de nesten op nieuwe locaties worden gevestigd. Bij de eerste nest migraties die werden doorgevoerd ging het vaak simpelweg om een wisseling: een Bulbasaur-nest werd verwisseld met een Magnamite-nest en een Cubone-nest werd een Clefairy-nest. Sinds nest migratie 5 gaat het lang niet meer alleen maar om verwisselingen maar verdwijnen er ook nesten en komen er ook regelmatig nieuwe locaties bij. De frequentie waarmee de migraties worden doorgevoerd is variabel. Het komt voor dat er na twee weken al een nieuwe migratie plaatsvindt.

Een nest migratie kan net maken dat je die ene felbegeerde Pokémon bij jou in de buurt kunt vangen. Niantic stuurde zo bijvoorbeeld na nest migratie 12 (27 januari 2017) een tweet de wereld in waarin het meldde dat een 72-jarige vrouw uit de Verenigde Staten dankzij de laatste nest migratie haar Pokédex compleet had kunnen maken, inclusief alle Gen 2 baby-Pokémon. Zij mag zich nu dus een echte Pokémon master noemen.

Regionale Pokémon vangen dankzij nest migratie

Wil je je Pokédex compleet maken dan zit je vaak het langst achter de zogenoemde regionale Pokémon aan: de Pokémon waarvan bekend is dat ze echt alleen maar in bepaalde landen of continenten voorkomen. Zo was Mr. Mime lange tijd exclusief beschikbaar in Europa, Tauros in Noord-Amerika, Farfetch'd in Azië en Kangaskhan in Australië. De betreffende Pokémon kunnen daarnaast wel uit eieren komen in andere continenten. Tot aan nest migratie 12 is het helaas nog niet voorgekomen dat regionale Pokémon op een ander continent beschikbaar kwamen.

Lees verder

© 2017 Dessal, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Articuno in Pokémon GOArticuno in Pokémon GOSinds de release van de app Pokémon GO nemen wereldwijd miljoenen spelers de slogan 'Gotta catch' em all' wel heel lette…
Wat is Pokémon GO en is het spelen van het spel wel veilig?Wat is Pokémon GO en is het spelen van het spel wel veilig?Pokémon GO is de rage van de zomer van 2016. Het is een interactieve game, waarbij met behulp van je smartphone Pokémons…
Pokémon Go: hoe maak je je Pokémon sterker?Pokémon Go: hoe maak je je Pokémon sterker?In Pokémon Go is het de bedoeling om zoveel mogelijk verschillende Pokémon te vangen. Hiervoor moet je daadwerkelijk naa…
Pokémon Go: GPS Spoofing, hacks en bots mag dat?Pokémon Go: GPS Spoofing, hacks en bots mag dat?Pokémon Go is een app waarmee je Pokémon kunt vangen door je huis uit te gaan en te wandelen. Er zijn echter ook heel ve…
Pokémon Black en WhitePokémon Black en WhitePokémon Black en White zijn de twee nieuwste Pokémon games voor de Nintendo DS. De spellen zit vol met nieuwe features d…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Stux / Pixabay
  • https://thesilphroad.com/atlas#8/50.868/6.921
  • http://pokemongo-guide.nl/nest-migratie-12-maakt-pokedex-compleet-voor-72-jarige-oma/
  • http://www.eurogamer.net/articles/2016-12-15-pokemon-go-region-exclusive-pokemon-locations-how-and-where-to-catch-tauros-kangaskhan-mr-mime-and-farfetchd
  • http://www.recknews.com/2017/01/pokemon-go-think-you-can-beat-this-unlikely-pokemon-master/

Reageer op het artikel "Pokémon GO: wat is een nest migratie?"

Infoteur: Dessal
Gepubliceerd: 30-01-2017
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Special: Pokémon GO
Schrijf mee!