InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > Pokémon GO-evenementen in 2017 (Valentijnsdag, Pasen, kerst)

Pokémon GO-evenementen in 2017 (Valentijnsdag, Pasen, kerst)

Pokémon GO-evenementen in 2017 (Valentijnsdag, Pasen, kerst) Als je in Pokémon GO inmiddels een hoog level bereikt heb en je Pokédex bijna compleet is dan kan het spel gaan vervelen. Niantec probeert spelers echter geboeid te houden door het met regelmaat opzetten van evenementen. Vaak gebeurt dit rondom feestdagen zoals kerst, Pasen, Valentijnsdag en Halloween. Bepaalde Pokémon komen dan extra veel voor in het wild en er is extra candy te verdienen door het vangen van Pokémon of het gebruiken van een buddy. Met kerst in 2016 werd zelfs een limited edition Pikachu met kerstmuts in het spel gebracht.

Evenementen in Pokémon GO

Wat zijn Pokémon GO-evenementen?

Bij het woord evenement denk je wellicht aan een festival waar je fysiek naartoe kunt gaan. Een evenement in 'Pokémon-jargon' heeft echter een andere betekenis. Het gaat meestal om een actie rondom een feestdag zoals Pasen, Halloween, kerst of Valentijnsdag. Aan verschillende evenementen zitten verschillende voordelen verbonden. Zo kan het zijn dat je extra candy krijgt, een vergrote kans hebt op het ontvangen van eieren bij een Pokéstop, bepaalde Pokémon vaker voorkomen of dat er een speciale editie van een Pokémon te vangen is zoals de kersteditie van Pikachu.

Pokémon GO Valentijnsdagevenement 2017

In 2017 wordt er in Pokémon GO voor het eerst een evenement rondom Valentijnsdag gehouden. Dit evenement brengt een aantal voordelen voor de fanatieke spelers. Het Valentijnsdagevenement wordt georganiseerd van vrijdag 8 februari tot en met woensdag 15 februari 2017. Spelers kunnen profiteren van vijf voordelen:
  • De Pokémon die je als buddy gebruikt verdient twee keer zo snel candy (je hoeft er dus maar de halve afstand voor te lopen)
  • Bij het vangen van Pokémon en het uitbroeden van eieren krijg je dubbele candy
  • In plaats van een halfuur is een lure module zes uur actief
  • De baby-Pokémon Smoochum, Igglybuff en Cleffa komen vaker uit eieren
  • Er zijn heel veel spawns van roze Pokémon

Welke roze Pokémon komen vaker voor?
Het leukste aan het Valentijnsevenement is toch wel dat alle roze Pokémon veel vaker in het wild te vinden zijn. Dit is een groot voordeel voor alle spelers die bepaalde roze Pokémon zoals Clefairy en Jigglypuff nog zoeken. Ook is het een kans om de gouden medailles te veroveren die horen bij het vangen van een groot aantal beestjes van een bepaald type zoals de Fairy-Pokémon. De roze Pokémon die tijdens het Valentijnsdagevenement extra vaak kunnen worden aangetroffen zijn de volgende:
  • Nidoran, Nidorino en Nidoking
  • Clefairy en Clefable
  • Jigglypuff en Wigglytuff
  • Slowpoke en Slowbro
  • Exeggcute
  • Lickitung
  • Chansey

Pokémon GO Paasevenement 2017

De verwachting is dat het Paasevenement rond 15 april 2017 zal beginnen en zal duren tot en met 20 april 2017. Dit past Pokémon natuurlijk perfect vanwege de associatie met eieren, die ook in de app een belangrijke rol spelen. Diverse Pokémon-fansites speuren naar aanwijzingen over de precieze inhoud van het evenement. Dit wordt gedaan door de code uit te lezen waarop de app draait en te bekijken waarvoor in de app ruimte wordt gecreëerd. Volgens speculaties zullen tijdens het Paasevenement meer Pokémon in het wild te vinden zijn van de typen Exeggcute, Omanyte, Omastar, Kabuto, Kabutops en Aerodactyl. Tevens wordt rekening gehouden met de mogelijkheid dat tegen april 2017 inmiddels de tweede generatie Pokémon is toegevoegd en dat er dan ook een vergrote kans ontstaat om Togepi uit een ei te hatchen: natuurlijk de ei-Pokémon bij uitstek.

Pokémon GO Halloweenevenement 2017

In 2016 zag Pokémon GO voor het eerst een Halloweenevenement. Deze feestdag, die vooral in Noord-Amerika populair is, draait natuurlijk helemaal om spoken en griezelen en het uiterlijk van enkele Pokémon sluit hier natuurlijk uitstekend bij aan. Dit evenement, dat plaats had in de laatste week van oktober, zag een grote hoeveelheid spawns van Pokémon van de typen Gastly, Haunter, Gengar, Zubat, Golbat, Drowzee en Hypno. Elke Pokémon die je ving leverde bovendien zes in plaats van drie candy op. De verwachting is dat er in 2017 wederom een evenement rondom Halloween georganiseerd zal worden.

Pokémon GO kerstevenement 2017

In 2016 had Pokémon GO voor het eerst een evenement rondom kerst. Dit duurde van 11 tot en met 26 december, best wel lang dus vergeleken met andere evenementen. De bonussen waren vergelijkbaar met die van het Halloween evenement alleen waren het hierbij de de ijs-type Pokémon die extra veel in het wild te zien waren zoals Lapras, Seel, Dewgong evenals Ponyta en Rapidash. Een extra element was de introductie van een limited edition Pikachu met kerstmuts. Wanneer je deze evolueerde in Raichu had deze helaas geen kerstmuts. De verwachting is dat er in 2017 wederom een evenement rondom kerst georganiseerd zal worden.

Lees verder

© 2017 Dessal, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Pokémon Go: hoe maak je je Pokémon sterker?Pokémon Go: hoe maak je je Pokémon sterker?In Pokémon Go is het de bedoeling om zoveel mogelijk verschillende Pokémon te vangen. Hiervoor moet je daadwerkelijk naa…
Pokémon GO: evoluties in de tweede generatie (Gen 2)Pokémon GO: evoluties in de tweede generatie (Gen 2)De app Pokémon GO zoals deze in juli 2016 gelanceerd werd bevat enkel Pokémon uit de eerste generatie. Veel fans zullen…
Pokémon Go: tips om meer verschillende Pokémon te vindenPokémon Go: tips om meer verschillende Pokémon te vindenIn de app Pokémon Go is het de bedoeling om zo veel mogelijk Pokémon te verzamelen. Als je een Pokémon vindt die je nog…
Nationale en overige feestdagen 2013 en 2014Nationale en overige feestdagen 2013 en 2014Feestdagen in 2013 en 2014: Zowel België als Nederland kent veel feestdagen. Sommigen zijn gebonden aan een religie, and…
Halloween smoothiesHalloween smoothiesHalloween smoothies zijn een gezond en origineel alternatief voor de normale Halloween snoepjes. Smoothies op basis van…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Stux / Pixabay
  • https://pokemondb.net/pokedex/national
  • http://pokemongo-guide.nl/valentijnsdag-event/

Reageer op het artikel "Pokémon GO-evenementen in 2017 (Valentijnsdag, Pasen, kerst)"

Infoteur: Dessal
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Special: Pokémon GO
Schrijf mee!