InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > Nintendo DS & DSi spellen downloaden en spelen

Nintendo DS & DSi spellen downloaden en spelen

Nintendo DS & DSi spellen downloaden en spelen Hoe kun je Nintendo DS & DSi spellen downloaden, op uw DS zetten en vervolgens spelen? Lees verder voor meer informatie over hoe en waar je ze kunt downloaden, hoe je ze erop moet zetten en vervolgens moet spelen. Lees het artikel rustig en goed door voor een goed resultaat. Succes!

Benodigdheden

Naast een Nintendo DS of DSi heeft u verschillende dingen nodig die u veel geld kunnen besparen.

  • Een computer mét verbinding tot internet: Ook heeft u een USB-aansluiting nodig om de R4-kaartadapter op aan te sluiten.
  • Een Nintendo DS-flashkaart: De beste flashkaart voor de DS op dit moment is de R4DS. Deze kunt u op verschillende sites kopen voor ongeveer 35 euro, waaronder Marktplaats en Google. Zoek naar een R4-kaart-pakket met pc-adapter EN een 2gb micro-SD geheugenkaart!
óf
  • Een Nintendo DSi-flashkaart: Voor de Nintendo DSi moet u een andere flashkaart zoeken. Mogelijkheden zijn de volgende flashkaarten: R4i, Acekard 2i of DSTTi. Bovenstaande geld ook voor deze.

Maak nooit inbreuk op auteursrechten gebruik deze informatie alleen voor legale doeleinden!(zie kopje: Legaal?)

Downloaden

Er zijn verschillende sites om DS spellen te downloaden, als de voorbeeldsite niet werkt of u deze niet fijn vindt kun u op google even zoeken op "Nintendo DS Rom download". U vindt dan vanzelf een goede site.

Een goede site om DS-spellen van te downloaden is Rom Freaks: Rom-Freaks site . Vul rechts in bij 'search' welk spel u wilt en druk op de knop eronder. Klik het spel aan welke u wilt. Naast de naam staat een letter tussen haakjes die voor de taal staan.

Hier staan de letters met de bijbehorende talen:
  • (U) = USA (English)
  • (E) = Europe (English, Italian, French, Spanish, German, Netherlands)
  • (J) = Japan (Japanese)
  • (I) = Italy (Italian)
  • (S) = Spain (Spanish)
  • (K) = Korea (Korean)
  • (H) = Netherlands (Dutch)
  • (G) = Germany (German)

R4 pakket
R4 pakket
Nadat u dat hebt gedaan ziet u info over het spel en moet u op 'download' drukken. Dan zijn er twee kleine testjes, om computergestuurde bots tegen te gaan, waarbij u de open cirkel moet aanklikken. Een nieuwe site opent waarbij u 20 seconde moet wachten. (Reclame wegklikken indien deze er is) Na 20 seconde kunt u rechts op 'download' drukken en dan nogmaals op 'download'. Sla het op in een map waarin u het kunt terugvinden.

Nadat de download binnen is heeft u een .RAR-bestand. Deze moet u het bestand uitpakken met Winrar, gratis te downloaden: Winrar downloaden. In de nieuwe map vindt u een paar bestanden waarvan alleen het NDS-bestand belangrijk is.

(Soms komt het voor dat er meerdere .rar-bestanden zijn, dan kunt u dezelfde stap op 1 bestand uitvoeren, waarna een nieuw .rar-bestand gemaakt wordt en dan weer dezelfde stap. Daarna heeft u de map met het NDS-bestand).

Op de DS of DSi zetten en Spelen

Afhankelijk van welke kaart u heeft zijn de instructies hieronder verschillend. Als voorbeeld heb ik hier de R4 kaart voor de DS genomen. Veel andere kaarten werken hetzelfde, maar ik raad toch aan om de bijbehoren instructies per kaart op te zoeken.
AceKard2i voor de DSi
AceKard2i voor de DSi
Stop de Micro-SD kaart van je R4 kaart in de PC-Adapter en plaats die in de computer. Als het goed is komt er een pop-up waarbij u moet kiezen om de map te openen. Kopieer het NDS-bestand dat je gedownload hebt en plak deze in de map van de Micro-SD. Als deze klaar is doet u de PC-adapter uit de computer, de Micro-SD kaart uit de PC-adapter en in de R4DS-adapter.

Vervolgens doet u de R4 kaart in de DS en zet u de DS aan. Je klikt op het Game-pictrogram (meestal met die twee smilies of een controller) en je ziet vervolgens een lijst met spellen. Selecteer de game die je wilt spelen en hij start op!

Niet gelukt of een foutmelding?

Toets uw foutcode in op Google met er achter de naam van uw flashkaart. Bijvoorbeeld: foutcode 800d3 r4 of error 800d3 r4. Zo komt u vanzelf op een forum met de oplossing. Indien dat geen antwoord oplevert kunt u hieronder uw vraag posten, zodat andere gebruikers erop kunnen antwoorden, dit kan echter langer duren dan even op Google zoeken.

Legaal?

Veel mensen vragen zich af of het spelen van gekopieerde spellen voor de Nintendo DS legaal of illegaal is. Verschillende organisaties zoals Brein en BIG zeggen het volgende erover: "Het (laten) ombouwen van een gameconsole, zodat je er gekopieerde games mee kunt spelen, is verboden." Maar als u een kopie maakt van een spel dat u bezit en dat speelt, om het origineel mooi te houden dan is het gewoon legaal en mag het dus.
© 2008 - 2014 Sanpaulo, gepubliceerd in Spellen en consoles (Electronica) op . Het auteursrecht van dit artikel en antwoorden op reacties ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde links
DS download info, Unieke Downloads, Zoutzuur.com en Limewire downloaden.
Gerelateerde artikelen
Nintendo pointsIn de winkel is Nintendo points te koop voor 10, 20 en 50 Euro. Maar wat is het nou eigenlijk? En wat kan je ermee?
Populairste videogames ter wereldPopulairste videogames ter wereldDe bekende Game-magazine Edge heeft een Top100 samengesteld in 260 pagina's, deze kwam uit in Engeland. De Top 100 werd…

Reageer op het artikel "Nintendo DS & DSi spellen downloaden en spelen"

Reacties

Jan, 08-10-2013 21:18 #357
Sinds mijn zoon op you tube heeft gezeten, geeft de nintendo DS! XL het volgende aan; An error has occurred. Press and hold the POWER Button to turn the system off. Please refer to the Nintendo DSi Operations Manual for details. Leuk maar kan er niets mee. Hoe krijg ik de nintendo weer aan de gang? Hetzelfde is ook met de oude DSI gebeurt na internetverbinding te hebben gehad.

Gr. Jan

Rilanda, 29-09-2013 23:04 #356
Ik krijg binnenkort een nintendo 2ds. kan ik de kaartje voor de nintendo 3ds ook gebruiken die ik nu ook voor de dsixl had gebruikt?

Amber, 04-08-2013 14:13 #355
Ik heb een normale Nintendo. Ik heb een R4 kaartje, en ik heb een spel per ongeluk verwijderd. Hoe krijg ik hem terug? Want via de usb-stick kan ik dat spelletje niet meer vinden.

Monique, 28-05-2013 15:38 #354
Hoe zet je spelletjes van de SD kaartje op je DSI (kaartje zit aan de zijkant in de nintendo). En van de nintendo terug op het kaartje?

Anoniem5, 08-03-2013 08:45 #353
Mijn dochter heeft een nintendo ds xl waar mario kart standaard op zit. Zij heeft dit per ongelijk verwijderd. Hoe krijg ik mario kart weer terug?

Anoniem, 11-02-2013 14:08 #352
Ds spellen zijn gemakkelijk te downloaden via torrent sites. Wel krijg je dan een rar of zip bestand wat je nog even moet uitpakken, daarna op je kaart zetten en spelen maar.

Anoniem0123, 19-11-2012 10:03 #351
Weet iemand waar ik ds spellen kan dowloaden voor mijn r4 kaartje?

Liesbeth, 29-03-2012 22:53 #350
We hebben alles gedaan, maar de ds geeft alleen Loading aan. Wie weet wat we moeten doen?

, 08-03-2012 17:38 #349
Ik wil een r4 kaart voor de dsi kopen maar ik krijg allemaal sites waar je er een kan kopen maar je kan er dan geen spellen op downloaden

alvast bedankt

Hoihoihoi3, 29-02-2012 08:59 #348
Hoooi,
Ik heb een r4 kaartje en daar wil ik my baby girl op spelen en ook my baby 2 maar bij my baby girl krijg ik als ik hem opstart een wit beeld en als ik heel lang wacht blijft hij wit, en bij my baby 2 dan start ik hem op en dan tik ik hem aan en dan komt er opeens ook wit beeld…

Iemand een idee?
Alvast bedankt 1

Peter, 14-02-2012 19:09 #347
Ik heb pas een sd kaart gekocht voor mijn dsi maar als ik die erin doe dan valt mijn dsi meteen uit, en dan gaat hij ook niet meer aan.
maar als ik hem eruit haal dan doet alles het gewoon weer.
wie kan mij helpen?

Schoeman, 21-01-2012 18:17 #346
Ik heb een probleem met de Dsi van mijn zoon. Ik heb een acekard gekocht en een 4gb sd kaartje. Een kennis heeft er spellen opgezet en nou krijgen wij steeds de melding System File is Missing. Hoe kan dit en wat moet ik nu? Originele spellen pakt hij wel meteen dus het ligt niet aan de dsi. Ik zag net dat ik de datum moest terugzetten en dat heb ik gedaan maar hij doet het nog niet. Wie kan mij helpen of heeft tips?

Plas, 05-01-2012 19:34 #345
Ik heb dezelfde melding als Celine zoals zij dat verwoord op 06-10-2010.
Datum teruggezet, maar de melding blijft. Wie heeft nog een oplossing? Een nieuw kaartje kopen?
Wie kan mij helpen? Bedankt!

Meneer, 01-01-2012 23:33 #344
Ik heb lang geleden een R4 kaartje gekocht en heb er toen een paar spelletjes op gezet. Nu wil ik dat weer doen, maar doet hij het niet. Ik ben er achter gekomen dat ik de nieuwste firmware moet downloaden, maar waar kan ik dat gratis doen?

Dawud, 01-01-2012 21:27 #343
Als ik mijn memory stick gebruik zegt ie:
het spel kan niet gestart worden kan iemand mij helpen
groeten dawud

Hugo, 26-12-2011 10:46 #342
Je moet je R4 kaart uit je Nintendo halen en je Nintendo dan aanzetten dan ga je naar gegevens (onderin) en naar datum en zet je hem terug naar ongeveer 2000 dan je kaart er weer in en dan doet hij het

Kaatje, 08-12-2011 20:56 #341
Ik lees hier op het forum dat mensen veel problemen hebben met hun R4 kaartje. Ik heb hetzelfde probleem. Ik las hier de tip dat je de datum moet aanpassen, maar welke datum moet ik aanpassen? Die van het spel? en hoe doe ik dat dan?

Filiz, 20-11-2011 08:32 #340
Had eerst een Nintendo een R4 en n5 KAART nu hebben we een Nintendo DSI gekocht maar de kaartjes werken niet wat kan ik doen?

Vince, 01-11-2011 14:52 #339
Bodi dan moet je de nieuwe software downloaden als het goed is doet die het dan dat heb ik ook gedaan daarna deed hij het bij mij maar. je moet uit kijken met de software soms krijg je in een keer een virus ob de ds dan moet je een nieuwe kopen dan kan hij niet gemaakt worden

Bodi, 15-10-2011 12:49 #338
Wie kan mij vertellen waarom ik spellen zoals Inazuma11 en PokemonBlack wel kan downloaden maar niet kan spelen? Bij het opstarten kom ik niet verder dan een wit scherm.
Oudere spellen downloaden en spelen lukt wel. Zijn de nieuwe spellen extra beveiligd of is er iets anders aan de hand?

Rishi, 10-10-2011 18:57 #337
Je moet de datum een jaar terug zeten dan doet ie het weer want die van mijn dochter had dat ook toen ik de datum terug gezet had deed ie het weer gewoon.

Celine, 06-10-2011 10:46 #336
Halloo, ik heb een R4i hij heeft meer dan een jaar gedaan en nu zegt tie:
an error has occurred. press and hold the POWER button to turn the system off. pleas refer to the nitendo dsi operations manual fot details.
ik snap er nix van ik heb hem al een paar x uit en aan gedaan maar snap er egt nix van kunnen jullie me helpen pleas ben hopeloos
groetjess celine

Bijou40, 03-09-2011 15:40 #335
Mijn zoontje heeft twee jaar geleden een dsi XL gekregen. Ik heb een spellenkaartje gekocht met 200 spelletjes dat perfect werkt. Nu heb ik vorige week voor mezelf een nieuwe dsi XL gekocht. Maar mijn zoon zijn spellenkaart werkt niet op mijn nintendo.
Kan iemand mij helpen?

Steendam, 31-08-2011 11:17 #334
Hallo allemaal,

Onlangs heeft iemand in een winkel voor mij de nieuwste software van de R4 kaart erop gezet. Nu doet hij het alleen als je er 1 spelletje erop zet, wanneer er meerdere opstaan dan loopt hij vast.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt,

Steendam

Sigrid Bekkema, 21-08-2011 14:24 #333
Hallo, Ik heb een probleempje.
Ik heb een r4 kaartje en ik weet niet hoe je ds spellen moet downloaden.
En ik weet niet echt wat roms zijn. Als je die download en op je kaartje zet
doen zijn het dan gewoon spelletjes?

Roannne, 13-08-2011 10:28 #332
Tip: Als je r4 kaartje het niet meer doet moet je de datum 3 dagen, maanden en 3 jaar terug zetten. Dan doet hij het weer als je alleen het jaar doet dan doet hij het wel weer maar dan kan het zijn dat hij het over een paar maanden niet meer doet.

Sanne, 25-07-2011 10:22 #331
Lange tijd hebben wij al 2 ds'en in huis met een r4 kaartje en een m3 kaartje, door een spelletje op beide kaartjes te hebben gezet is er iets veranderd in System waardoor de ds alleen nog het eigen opstartscherm wil geven (met de tekst: Touch the touchscreen to continue). Maar kan ik, door de hele map system te verwijderen en nieuwe firmware te downloaden de schijfjes weer aan de praat krijgen?

Hendrikse, 21-07-2011 13:28 #330
Heb net een R4dsi kaart incl firmware gekocht en spellen erop gezet, volgens comp staan de spellen erop maar op de nintendo is alleen de software te zien en de spellen niet Wie weet een oplossing?

Jaap Busman, 18-07-2011 11:14 #329
Hallo allemaal
Ik heb een probleem met een R4i SDHC Zilver RTS Lite kaartje.
Als ik er de firmware van wood 1.33 op zet dat krijg is steeds een melding van there is not enough space on the disk terwijl er op mijn 8 gig kaartje nog 4 gig over is zet ik er maar 1 spelletje op dan doet hij het wel.
Als ik de firmware van de R4 kaart er op zet werkt het wel maar dan kan ik weer niet alle nieuwe spellen zoals oa rio spelen.
weet iemand hoe ik die melding weg krijg en hoe dat komt
groetjes JApio

Annie, 13-07-2011 18:36 #328
Hallo allemaal,
ik heb een groot probleem, ik heb dus laats allemaal spelletjes gedownload. maar nu staat er een heel verhaaltje in het engels, met ERROR
nou lekker is dat dan… nu kan ik het niet meer openen.
weet iemand wat ik kan doen?
op de pc doet hij wel!

Debra, 13-07-2011 08:07 #327
Wij hebben 2x ds lite gekocht en 2 dezelfde r4 kaart met het zelfde programma erop bij de ene ds lite doet hij het wel en bij de andere krijg ik het bericht fake kaart.
hoe kan dit. wie weet er een oplossing.
is er iets niet goed met die ene nintendo

groetjes debra

Bella, 12-07-2011 15:03 #326
Beste Esther, als je bij een gewone r4 kaart een micro sd kaartje met meer dan 2gb koopt, en dat in je r4 doet werkt hij niet, want dat kan hij niet aan, dus niet meer dan 2gb, bij een r4sdhc kaart kan je wel meer dan 2gb.

groet, Bella

Esther, 11-07-2011 14:55 #325
Ik heb eeb R4i gold cart + 8gb gekocht voor DSI XL.
Firmware geistalleerd, nu zou hij het moeten doen.
Er verschijnt alleen een zwart scherm met "loading… "
Wat nu te doen?
HELP! Ik weet het echt niet meer!

Gerda, 07-07-2011 10:41 #324
Wij hebben 2 DSI's. Eén met een R4 kaartje en één met een R4 V1.4 kaartje.
De micro SD kaarjtes zijn exact geijk. (kopieen) Nu werkt het kaartje met V1.4 vermelding niet meer in beide DSI's. Krijg dan de melding MENU? Het andere kaartje werkt in beide DSI's super. Weet iemand hoe dit kan en hoe ik dit probleem kan oplossen voor mijn zoons?

Meneer J., 18-06-2011 14:23 #323
Hallo allemaal. ik heb voor jullie (bijna) allemaal een tip. als veel (nieuwe) spellen het niet doen. Moet je de software van de R4 vernieuwen. nog een andere tip is om waar het kaartje erin gaat te blazen. doe ditzelfde op de R4. dit helpt vaak als de R4 niet wil opstarten.

X., 05-06-2011 11:06 #322
Hallo sandra, dat had ik ook!
alleen toen heb ik de datum verandert naar 2008
toen deed hij het wel
probeer het maar

Sandra Desaunois, 01-06-2011 18:15 #321
Hallo,

onlangs een tweede hands nintendo ds gekocht voor mn zoontje van vijf met een tweede hands R4 kaart met spellen erbij. deed het perfect, kind blij, helemaal top.
Alleen nu doet hij het niet meer, als je de R4 kaart er in doet blijft het scherm zwart en staat
er 'loaden' in beeld.
ander gekocht spel doet het wel.
wie kan mij aub helpen? alvast bedankt

Ritchie, 29-05-2011 12:18 #320
Hallo,
ik heb een superkaartje en als ik die in de computer stop en ik wil er een spelletje op wil zetten zegt hij dit: kan het onderdeel niet kopieren omdat er onvoldoende ruimte beschikbaar!
maar ik heb helemaal geen spelletjes erop staan!
weet iemand wat ik moet doen?

ritchie

Wesleydoorn, 26-05-2011 16:53 #319
Hallo mensen. ik heb hulp nodig.
ik heb perongeluk alles van me ds kaartje verwijderd en hoe krijg ik dat terug.
m.v.g wesleydoorn

Arno, 05-05-2011 15:29 #318
@marc321, weet jij toevallig of er alternatieven bestaan voor de R4 kaart waarmee je wel de laatste DS spellen kunt spelen?

Patrick, 23-04-2011 19:47 #317
Ik heb een ds lite met een r4 kaartje, hier stond voorgeprogrammeerde software op (vanuit webbershop), nu krijg ik bij elk nieuw gedownloade game een wit scherm. Ik heb al regelmatig een update geprobeerd te installeren maar dan krijg ik alleen nog een zwart scherm met de melding loading, verder gaat hij niet. Wie o wie kan me helpen?

Marc321 (infoteur), 19-04-2011 09:36 #316
Voor iedereen met een R4 kaartje: De makers zijn gestopt met het updaten van de firmware. Dit is nodig om de spelletjes correct te laten werken. Dus iedereen die witte en zwarte schermen krijgt of dat het spel tijdens het spelen vastloopt heeft nog oude firmware en de makers updaten dit niet meer. De nieuwere spellen werken dus niet meer op de R4.

Anoniem, 17-04-2011 17:37 #315
Jullie weten toch wel dat een R4 niet op een DSI kan. Daar heb je een R4I voor nodig.
Ik zelf heb ook het probleem: Ik heb nu een ds lite en een R4 maar als ik download en opstart dan krijg ik eerste een wit en dan een zwart scherm. Ik weet nu niet wat ik moet doen. Wie kan mij helpen?

Vicky, 17-04-2011 11:47 #314
Ik heb al een lange tijd een ds en ook al een r4 kaartje. een lange tijd kon ik gewoon ds spellen downloaden maar sinds een tijdje krijg ik bij somige spellen een wit scherm weet iemand wat ik er aan kan doen ik krijg dit bijvoorbeeld bij pokemon black en white en bijvoorbeeld bij de sims 3
groetjes, vicky

Erik, 10-04-2011 23:00 #313
Hoi, ik een nieuwe Nintendo DSi gekregen (garantie) met versie 1.4.1e. Ik heb een DSTTi flashkaart, en geupdated met de laatste software versie 1.18. Maar als ik op de Nintendo DSi 1.4.1e de kaart selecteer (starwars logo) dan krijg ik een zwart scherm met de mededeling dat ik de Nintendo opnieuw moet opstarten, en de handleiding moet raadplegen. Hoe kan ik dit weer werkend krijgen?

Merlijn, 30-03-2011 17:03 #312
Hey, ik heb een DSTT flashkaart en ik wil er een spel op zetten, nu heb ik de ROM voor het spel gedownload maar als ik hem over wil plaatsen zegt hij dat het niet kan omdat de schijf beveiligd is tegen schrijven en dat ik de schrijfbeveliging moet verwijderen, hoe doe ik dit?

Kelisa, 10-03-2011 21:01 #311
Ben je er al achter hoe je DS-spellen op DSi kan spelen? Ik heb namelijk hetzelfde probleem, Indien wel, graag je oplossing met mij delen.

, 10-03-2011 20:00 #310
Nico ik denk dat ik je een stukje verder kan helpen. Toen ik een kaartje voor de dsi had deed die het een poosje en toen blokeerde de dsi het kaartje toen hebben we er een bestand op gezet waardoor de dsi het ziet al een spelletje (bij mij een danny phantom spelletje of zoiets) en dan doet hij het als het goed wel weer (ik weet alleen niet waar je dat bestand kan krijgen want dat heeft iemand anders voor mij gedaan.)

Nico, 31-12-2010 12:29 #309
Ik heb laats de nintendo dsi xl gebruikt voor online tegaan en heb vergeten mijn rd4 kaartje eruit tehalen, en nu heb ik een probleem de nintendo ziet nu niet meer het rd4 kaartje.
wie o wie kan mij helpen bij het probleem op te lossen.

Mar, 23-12-2010 16:00 #308
Hallo weet iemand welk kaartje ik moet hebben voor een dsxl

Poorter, 18-11-2010 16:34 #307
Ik heb een probleem een grote kaart met een klein kaartje een spel erop speelt op de ene dsi wel en op een andere (hezelfde setje ) niet
ik snap er geen bal van

Cilia, 08-11-2010 21:39 #306
Ik heb een R4 kaartje, maar die slaat geen gespeelde spelletjes tussentijds op. Wie weet hoe dit kan en hoe ik dit kan veranderen. Nu moet je steeds opnieuw beginnen met een spel en kom je niet echt verder. Dit is heel vervelend. Bij een spel zegt het spel dat hij het opgeslagen bestand verwijderd omdat het fout is. Hoe kan ik dit oplossen?

Bart, 04-11-2010 22:34 #305
Ik heb zojuist een nieuwe DSi gekocht en heb een 8gb SDHC card van Sandisk erbij gekocht. Nu heb ik een.nds-bestand op deze card gekopieerd, maar mijn DSi herkent hem niet. (er verschijnt ook geen ikoontje ofzo). Om te testen heb ik er ook een audiobestandje opgezet en deze wordt wél herkend. Doe ik iets fou? of moet ik naast de SDHC card ook nog een R4 card gebruiken? (sorry ik weet er nog niet zo veel van) :)

Elvira, 04-11-2010 11:48 #304
Ik heb professor layton en de verloren toekomst gedownload maar bij het eerste spel krijg ik een zwart scherm.
Ik heb een M3i kaartje. Hebben jullie een oplossing?
Alvast bedankt!

Laura, 19-10-2010 20:49 #303
Als ik spellen heb gedownload en op mijn r4 kaartje heb gezet dan ga je natuurlijk kijken of hij het doet. bij mij zie ik dan een zwart scherm en er staat: laden. maar voor de rest gebeurt er helemaal niks.
help me!
alsvast bedankt.
groetjes.

Maaike, 27-09-2010 15:32 #302
Ik heb net een nieuwe flashcard gekocht, zo'n DSTT-card. Nu heb ik er spellen opgezet, met een nds-bestand. Als ik nu die memorycard in de flashcard doe en die weer in de DS dan krijg ik op het bovenste schermpje een rood kaartje met een gezichtje erin en eronder 'menu?'. Ik krijg de spellen niet geopend. Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe?
Alvast erg bedankt!

Etienne, 20-09-2010 15:46 #301
Door het stoppen van downloaden Romulation, ben ik op zoek gegaan naar een andere site, ik heb Rom-freaks gevonden. Echter bij het downloaden moet ik de bestanden 2 keer uitpakken en bij de laatste 2 downloads krijg ik een foutmelding: patch errorcode=-4 system halt, dit gebeurt bij het starten van spel, kan iemand mij vertellen wat dit inhoudt? Ik zie dat de vraag reeds eerder is gesteld, maar zie geen antwoord…
Bij voorbaat dank! Groet

Jola, 19-09-2010 16:59 #300
Hey hallo kan iemand mij helpen!
Ik heb een n5 kaartje en ik wil nieuwe spellen erop zetten maar dat pakt ie niet om dat dat dus voor de nieuwe dsi nitendo is dus hoe kan ik ook op me oude versie ds nu ook nieuwe spellen spelen moet ik een bepaald software voor hebben?

Yasmine, 07-09-2010 17:19 #299
Als ik een spel voor de ds download krijg ik bij het opstarten een zwart scherm waarop 'laden' staat. En het doet het niet. Wat moet ik doen?

Vera, 03-09-2010 14:41 #298
De laatste tijd als ik een spel voor de ds heb gedownload krijg bij het opstarten alleen maar een zwart scherm. Het spel wil dus niet opstarten. Wat kan ik hieraan doen?

Danielle, 29-08-2010 23:26 #297
Hallo,

Ik heb een vraagje Probeer al een paar dagen het spelletje Art academy op mij dsi te zetten. Ik krijg alleen elke keer een wit scherm. De rest van de spellen die op het kaartje (r4gold) staan doen het wel gewoon. Ik heb er al verschillende geprobeerd en ook van de site hierboven maar weer een wit scherm. Wie kan en zou mij willen helpen

Groetjes Danielle

Annemiek, 19-08-2010 10:51 #296
Hooi
ik probeer van alles op die site maar dan druk ik op downlaoden en dan komen er cirkels, dan weet ik niet wat ik moet doen en wanneer ik dan heb geklikt op die cirkels dan komt er helemaal geen scherm waar je 20 xeconden moet wachten. bij mij komt die dan gewoon weer bij het hoofdmenu. wat moet ik nu doen?
kunnen jullie duidelijk uitleg geven please.
thanks

Eve, 18-08-2010 02:14 #295
Handige site, maar je kan de spellen veel handiger downloaden op piratebay, dan zit je ook niet met dat irritante 10 minuten wachten en kan je in 1 klap honderden spellen downloaden. Ik heb daar zojuist een pakketje van maar liefst 100 spellen gedownload, voor elk wat wils, voor jong en oud!

Natasja, 17-08-2010 11:33 #294
Hallo
ik heb soms van die spelltjes er tussen zitten met ercode 4
wat kan ik daar aan doen
als ik het spellteje downleod en dan uitpak is die gewoon heel en niet beschadigd
gr natasja

Michael Help Me!!, 03-08-2010 10:27 #293
Hallo help me alsjeblieft
Ik heb in mijn DSI een SDHC kaartje om foto's naar de computers te zetten
Alleen al doe ik hem in de pc dan vind hij hem niet!

Marina /Het memory stickje kan je wel gebruiken in een DSI alleeen je moet het memory sdtickje in r4i doen!

Monique, 18-07-2010 21:29 #292
Hoi.

Ik heb een r4 kaartje.
Als ik hem opstart5 komt er:
System files damaged, please reinstall system files.

Waar kan ik dat downloaden?

monique_vla@hotmail.com

Bedankt

Marina66 (infoteur), 17-07-2010 14:28 #291
Ik heb ook de kaart geformatteerd en software erop, spelletjes erop. Doe hem in de dsi en krijgt ook alleen maar de melding "loading" Wat is er mis?

Marina

Jesse, 16-07-2010 11:00 #290
Hoi,
het lijkt allemaal zo makkelijk maar ik heb het gedaan en dan doe ik mijn dsi aan en dan kan ik ten 1e het mapje niet vinden en ten 2e als ik het dan heb gevonden open ik het en dan zit er helemaal niks in terwijl mijn computer er 15 minuten over gedaan die map op de micro sd kaart te zetten.
HELP MIJN A.U.B.:-(

Timo, 14-07-2010 17:05 #289
Hoe kan je speletjes op je R4 zetten?
ik eh b ales gedaan maar dat werkt niet:-(

Renske, 11-07-2010 13:58 #288
Heel erg bedankt voor de site!

Het was een beetje gedonder met het opslaan, maar ik ben er uit gekomen :)

Het is heel handig. alleen moet ik vaak 10 minuten wachten voordat ik kan downloaden!

Dat is wel heel irritant. maar voor de rest, supersite!

Wilfred, 09-07-2010 16:30 #287
Hallo allemaal, ik zit met een probleempje;
mijn zoontje heeft een ds met r4 kaart, maar heb een dsi xl voor hem gekocht. nu werkt de r4 kaart niet meer:-(.
iemand een idee wat te doen? nieuwe kaart kopen of ook een nieuwe micro sd?

hoor graag

Mij, 06-07-2010 10:41 #286
Hoi mensen van wie de r4 het niet meer doet, dat komt waarschijnlijk omdat je op internet bent geweest. in de juridische info van internet staat dat nintendo het recht heeft om het systeem te updaten. als ze dat doen ondersteunt de r4 het nieuwe systeem niet meer. soms helpt het om het om je r4 te updaten met het systeem die je ds ondersteunt. als dat niet werkt moet je helaas een nieuwe r4 kopen en de oude eventueel verkopen. (ja, dure grap)r4 kaarten die je gewoon kan updaten en dan weer ondersteunt worden door je ds zijn o.a.: m3i zero, r4i gold en een dstwo. (dstwo is een aanrader maar wel duur)
ik hoop een paar geholpen te hebben

Daphne, 05-07-2010 17:35 #285
Ik heb internet op mijn DS staan, maar als ik hem wil openen verschijnt:' sluit je ds af, of sluit je extra geheugen aan' in beeld. maar ik zou niet weten hoe je dat zou moeten doen. HELP! wat moet ik doen? een andere internet ding erop zetten of eventueel extra geheugen?

Uno, 04-07-2010 14:44 #284
M3 i zero kaart is de kaart die dsi en dsi xl ondersteund. Ik had een rh i gold kaart en die ondersteunde de spellen niet. Vaak problemen en dat het vastzat. Mensen met dezelfde problemen koop een m3 i zero kaart voor uw dsi of dsi xl

Debby, 29-06-2010 21:20 #283
De R4 kaart van mijn zoon werkt niet meer. Ook de R4 kaarten van de buurkinderen doen het niet in de DS van mijn zoon. Help! Wat kan dit zijn. Gekochte spellen doen het overigens wel. Alvast bedankt.

Just_me, 26-06-2010 12:12 #282
Hey,
Ik heb een vraag
Mn vader enzo (:-p) Zeggean dat je niet internet op je Dsi Xl moet doen als je een r41 kaartje hebt. Kunnen die dan dat kaartje stukmakuh ofzo?
Sorry voor het vage gedoe
xx XD

Leiny, 23-06-2010 14:02 #281
Mijn neefje heeft een dstt kaart maar ik kan geen site vinden waar je spelletjes kan downloaden. gratis.
weet iemand een site?
& hoe krijg je trouwens die spelletjes erop?

Rob, 19-06-2010 18:58 #280
Heb een DSI gekocht, maar het lukt maar niet om de muziek erop te krijgen, de SD kaart wordt steeds niet goed gelezen. Ik heb een sd card gekocht, eerst geformateerd en toen liedjes erop gezet met aac file. Toch zegt de dsi steeds "cannot find any music on the sd card".
Wie kan me verder helpen?

Joeri, 17-06-2010 20:53 #279
Ik heb een probleem met mijn broertjes R4 kaart
( handig omte weten hij heeft het wel altijd gedaan )

Als ik dat SD kaartje in de bijgelverde usb stick stop, en de USB vervolgens in de computer stop en alles opstart enz.
en een spelletje/save file erin wil doen of verwijderen of wat dan ook, Geeft hij de fout aan dat de schijf tegen schrijven beveiligt is en dat ik het moet verwijderen ( schrijfbeveiliging ) maar weet niet hoe! alle andere usb apparaten doen het wel bij mij alleen de r4's niet, omdat die usb het dus niet goed doet denk ik super eritatn hoe kan dat?

Diana, 17-06-2010 20:44 #278
Mijn zoontje heeft een DS met een R4 kaart. Nu doet sinds 3 dagen dat kaartje het niet meer. Heb het al met een nieuwe kaart geprobeerd, maar tevergeefs.
Het apparaat zegt dan dat er geen kaart in zit, maar die zit er dus wel in.
Bij de gekochte spellen doet hij het wel gewoon.
Wie oh wie kan mij helpen?

Groetjes Diana.

Frea, 17-06-2010 10:20 #277
Heb een DSI gekocht, maar het lukt maar niet om de muziek erop te krijgen, de SD kaart wordt steeds niet goed gelezen. Heb ik de muziek mischien niet goed opgeslagen? De spellen kunnen wel gespeeld worden van het kaartje af dus daar ligt het niet aan. Kan iemand mij helpen.

Anoniem, 14-06-2010 23:32 #276
Ik heb een r4i gold kaartje gekocht maar hij doet het niet op mijn dsi en ik weet niet of ik wel de goede software heb wak kan ik hier aan doen

Yolanda, 13-06-2010 16:48 #275
Hoi,
Ik heb een DSi en een R4i kaartje van 4 GB.
Maar ik kan er maar 46 spelletjes op zetten terwijl mijn vriendin die 2 GB heeft er meer dan 100 op haar kaartje heeft.
Weet iemand wrm ik maar 46 spelletjes erop kan zetten en zij meer dan 100.

Muydearj, 11-06-2010 13:27 #274
Hallo, heb een nieuw R4 gold kaartje met 4GB micro SD (keurig geformateerd). Goede software erop gezet, spelletje erbij en laden maar. Gaat bij een aantal spellen allemaal goed, masar bij een aantal spellen die ik opstart gebeurt het volgende. Krijg het icoontje van het spel te zien maar daarna alleen maar LOADING of zwart en/of wit scherm, spelletjes werken wel op oude DSTTi kaartje wie heeft hier een oplossing voor?

Timo, 10-06-2010 18:52 #273
Rom-freaks is hartstikke slecht, je moet eerst 10 minuten wachten voordat je mag downloaden. Ik zit nu al heel lang op google te zoeken waar ik een goede site kan vinden. Weet iemand er een?
Alvast bedankt :-p

Debby, 08-06-2010 13:54 #272
Ik heb een sd card gekocht, eerst geformateerd en toen liedjes erop gezet met aac file. Toch zegt de dsi steeds "cannot find any music on the sd card".
Wie kan me verder helpen?

Billy, 02-06-2010 13:19 #271
@ Joyce, je moet de winrar uitpakken op je pc. En van daaruit kun je installeren op je kaartje.

Wouter, 28-05-2010 17:30 #270
Hee kimberly ik had het zelfde dan moet je ff een map aanmaken in het geheugen kaartje die spellen heet en daar doe je ze in :-)

Silvio, 28-05-2010 09:06 #269
Hallo, op een buurmeisje haar ds staan spelletjes in, nu wil ik andere spelletjes erbij opslaan, maar nu geeft de ds aan dat data missing etcetera, en de kaart is niet goed ingelegd, in de ds, terwijl het wel is, ligt het aan de firmware die ik moet upgraden?
het is een nintendo ds met r4 card

Bart, 25-05-2010 07:18 #268
Hallo ik heb een kleine vraag: ik heb een r41 en ik heb zojuist animal crossing wild world gedownload van de aan gegeven website ik heb de info opgevolgd maar hij staat nu als map op het r4 kaartje en in de map is geen spel te vinden klein beetje hulp graag?!… :-)

Kimberly, 12-05-2010 10:50 #267
Hallo!
ik heb een probleem :|
ik heb een r4i kaartje aangeschaft en ik heb de bovenstaande insturcties opgevolgt.
dat ging allemaal super tot dat ik mijn dsi xl aandeedt en de spelletjes wilde uitproberen.
dan staat er bij ds game card dat er het spel dany phantom in zit terwijl ik op mijn kaartje more brain training heb gezet.
als ik daar op klik komt er in mijn bovenste scherm laden. te staan en verder gebeurd er helemaal niks. ik weet niet wat ik fout heb gedaan of hoe ik dit nu moet oplossen…?

Sarina, 06-05-2010 05:01 #266
Ik heb een kaartje voor mijn DSi gekocht maar het menu staat er niet op. waar kan ik het menu van daan halen.?

Ilona, 05-05-2010 22:43 #265
Wij zijn ook eindeloos bezig geweest, wat blijkt zoals ook hieronder door iemand geadviseerd de verkeerde firmware staat op je kaart en dan werkt het niet. Je moet niet de firmware van deze site downloaden maar via google r4i firmware intypen. Je krijgt dan 4 links voor 4 verschillende r4i kaartjes, heel klein staat bv op het kaartje ultra, dan moet je de firmware voor kaartje ultra downloaden, ook win rar (om rar bestanden uit te pakken) moet je op het kaartje zetten en dan spelletjes downloaden. Als dit niet een.nds bestand is moet je er dubbel op klikken en dan gaat het uitpak bestand aan de slag, zodra het een.nds is moet het werken. Succes Ilona

Joyce, 01-05-2010 21:39 #264
Ik heb nu eindelijk alles gedownload en in mn winrar gezet, maar als ik het uitpak op mijn sd kaartje, dan kan ik geen NDS-bestand vinden. Dat heb nu iedere keer! Wat moet ik nu doen? Kan iemand mij de oplossing geven?

Joyce, 01-05-2010 21:15 #263
Bij mij moet ik bijna 10 min wachten in plaats van 20 seconde. Hoe komt dat?

Sebastiaan, 30-04-2010 10:03 #262
Ik heb het RAR bestand gedownload, vervolgens ook het Winrar bestand, maar als ik dan mijn eerste spel wil gaan downloaden, bijvoorbeeld Mario & Sonic op de Olympische spelen, wordt opnieuw het RAR bestand gedownloadt. Hoe kan ik toch spellen dowloaden, of heb ik iets verkeerd gedaan?

Alisha, 27-04-2010 17:40 #261
Hoi:-)
ik heb iets leuks ontdekt met mij r4 kaartje:-)
als je een spelletje{van je vrieden of vriend of buurman} wil die iemand anders ook heeft op zij r4 kaartje
maar je kan het niet vinden:-( heb ik voor je een oplossing:-)
het is heel simpel. je sluit de USB stik op de computter aan.
zoals gewoonlijk start hij op en geeft hij alle gegevens die erop staan prijs.
druk op kopieren en plakken dan vervolgens breng je het over en klaar is kees!:-)
en zo hoef je ook geen viruse op je conputter over te brengen:-p
groet uit r4 land alisha.
ps weten jullie ook nog een anti virus vrije websit?:-p

Judith, 23-04-2010 23:02 #260
Hey, heb een nieuw R4 gold kaartje met 8GB micro SD (keurig geformateerd). Goede sofrware erop gezet, spelletje erbij en laden maar. Gaat allemaal goed, tot ik het spel opstart. Krijg het icoontje van het spel te zien maar daarna alleen maar LOADING… heb alles al 10 keer over gedaan, wie helpt?

Angela, 19-04-2010 13:16 #259
Ik krijg een zwart scherm nadat ik verbonden was met het internet daarvoor deed mijn kaartje het, het ligt aan mijn nintendo dsi want in een andere ds doet hij het wel weet iemand wat ik kan doen om te herstellen?

Van Oudheusden, 12-04-2010 12:26 #258
Ik heb een vraag mijn zoontje heeft een DSI tot vorige week kon hij gewoon spelletjes spelen op zijn kaartje toen is er internet opgezet en nu kan hij wel spellen spelen die hij op zijn nintendo zelf gezet heeft gedownload maar zijn kaartje werkt NIET. Hoe kan dit>

Jara, 09-04-2010 18:33 #257
Hallo ik heb een vraaagje, Ik heb zelf de nitendo ds gekocht de XL maar er zit geen geheugenkaart bij, die moet ik apart kopen dat is geen probleem maar, ik wil spelletjes dowlaoden hoe moet dat? Kan iemand me helpen?

Lonneke, 26-03-2010 19:26 #256
Wie kan mij helpen? Ik heb voor mijn zoontje een ds gekocht met daarbij een r4 kaartje en adaptor. Na het downloaden, herstellen, uitpakken en op het r4 kaartje zetten, geeft de ds een foutmelding. Couldn't find_ds_menu.dat. Wat ben ik nu vergeten en waar kan ik iets downloaden om ervoor te zorgen dat het wel werkt.

Paula, 07-03-2010 21:51 #255
Ik heb een ds met een R4 kaart. Ik kon eigenlijk altijd de nieuwste spelletjes downloaden maar ineens lukt het niet meer. De bestanden kan ik wel uitpakken op het kaartje ztten maar nu krijg ik een wit scherm. Ik hen firmware V1,18 erop staan, heb de nieuwe geprobeerd maar dan krijg ik een blauw scherm en doet de ds niks meer!
Ik ben er al uren mee bezig, raak een beetje meodeloos. Wat nu, weet iemand hier misschien raad mee?

Iemand, 06-03-2010 10:08 #254
Delal je kan op het internet via de DSI browser te downloaden via ds shop maar je kan geen spelletjes spelen op spele.nl en video`s kijken op youtube, voor de spelletjes heb je een java player nodig die ondersteunt geen dsi en op youtube download je eigenlijk filmpjes en dat kan ook niet met de dsi browser

Monsterfee12
mischien gebruik je een ds adapterdan moet je op de adapter de schrijfbeveiliging uitdoen die zit aan de zijkant van een kaartje anders moet je ff bij de eigenschappen van je sd kijken miss kan je daar ook iets uitzette :-p

Delal, 26-02-2010 18:25 #253
Hallo iedereen,

ik heb een dsi en zou willen weten of daar internet op kon? En kan ej dan ook echt op spele.nl en op youtube.nl? Want wij hebben draadloze internet. Ik zou graag zo snel mogelijk een antwoord hierop willen.

Groetjes
Delal Alassady

Monsterfee12, 21-02-2010 12:45 #252
Hoi
ik heb een ds maar eerst kon ik wel spelletjes op zetten en nu ineens niet meer ik heb wel mijn pc on nieuw ingestalleert.
als ik een spelletje op doe dan staat er de diskette tegen schrijven beveiligd.verwijder de schrijfbeveiliging op deze diskette of gebruik en andere diskette.

ik wil geen andere diskette wat moet ik doen?

Diana, 19-02-2010 16:44 #251
Hallo, mijn zoontje heeft een nintendo ds en daarop heb ik een aantal spelletjes gezet, die het gisteren nog deden.
Nu staan er rare tekentjes (door welke reden dan ook) op die ik niet kan verwijderen en nog maar een paar spelletjes. Kan iemand mij uitleggen hoe ik deze tekens verwijder en de spelletjes die nu onder de multimedia button staan terug kan zetten? Ik hoor graag van je.
mvrgr, Diana Looman

Eva, 17-02-2010 18:40 #250
Hee ik ben eva maare ik heb alles gedownload alleen heeft mijn kleine zusje het bestand : _DS_MENU.DAT gewist en ik weet niet meer hoe je het er weer alleen dat erop moet zetten hopelijk helpt iemand me xx:-p

ps please voor vrijdag nog

Betul, 16-02-2010 18:54 #249
16-02-2010
hallo ik ben betul kurnaz en ik heb een ndsi en een R4 kaart maar ik weet niet hoe ik spelletjes moet dowloaden.
ik hoop dat iemand mij helpt:-)

Ioana Akande, 11-02-2010 23:13 #248
Hallo iedereen,
Voor degenen die spelletjes op een r4 kaart willen downloaden is het belangrijk dat je eerst de firmware van je kaart ( de juiste firmware op zet) download, dan moet je winrar downloaden zo dat die de spellen die je download comprest (Samenvoegt/ kleiner maakt ) en dan pas kan je die map naar je ds kaart downloaden. Maar eerst je spelletjes map compressen en dan het kopieeren naar je flashkaart.

Ilona, 11-02-2010 19:12 #247
Volgens mij moet je er dsn van maken met winrar ofzo… snap het zelf ook nog niet helemaal want hij doet het hier ook nog niet helemaal goed.

Tess, 07-02-2010 13:00 #246
Hallo:-)

ik heb een vraagje ik dowload bij freakschar.net je kan al je spelletjes vinden maar als je ze gedowload heb en ik snap dan nog niet helemaal hoe ik het er op moet zetten want er staat dat je het moet kopieren maar als ik dat doe dan staat het in een map en als ik ga kijken op me ds/f4-card dan staan die spelletjes er niet tussen heel raar help me alstublieft:-(

alvast bedankt:-)

Thecla, 06-02-2010 21:29 #245
Ik heb een r4 kaartje en ik zou graag spellen willen downloaden, maar ik krijg ze op een of andere manier niet aan de praat. Ik heb winrar gedownload, en er verschijnt dan een aantal boekjes voor de naam van spelletje. Zodra ik de kaart in nintendo dsi stop, herkent hij helemaal niets. Ja een of ander iets van danny phantom urban jungle en thq, maar ook deze wil niet een worden geopend want hij blijft maar loading aangeven. Wie o wie zou mij verder kunnen en willen helpen. Alvast bedankt, groetjes

Ling, 06-02-2010 16:01 #244
Ik heb alle stappen precies gevolgd zoals het moet, maar als ik het bestand wil openen, staat er alleen Torrent file too large.
Kan iemand me helpen?

Nancy, 06-02-2010 14:52 #243
Ik heb ook die vraag ik heb alles er al op staan maar schnt dat ik nog een.nds bestand wat dan ene map word waar je de spellen in kan doen. Dat is alles wat ik nodig heb dan zou alles moeten werken. Ik weet alleen niet waar ik dat bestand kan halen.

Ik hoop dat u me verder kunt helpen.

Mvg nancy

Bram Bijlemeer, 05-02-2010 17:05 #242
Ik heb eigenlijk dezelfde vraag als ilse,
als ik hem download krijg ik geen nds bestand, dan zet ik hem in ''games'', maar dan zie ik hem niet:-(
zou u mij kunnen helpen?

met vriendelijke groet van Bram

Jeroen, 02-02-2010 16:27 #241
Alles gedaan spellen staan op de kaart. maar na plaatsing in DS lite en opstart krijg in top scherm melding: Couldn't find_DS_menu.dat wat doe ik fout of waar kan ik de juiste drivers downlouden.

Gr Jeroen

Karin, 31-01-2010 11:51 #240
Duidelijk verhaal. Bedankt!

Jakob, 30-01-2010 15:10 #239
Hallo,
ik heb een probleempje, ik heb een r4 kaartje en de instructies gevolgd maar het spel staat niet op het kaartje op een vreemde manier.
kan iemand mij helpen?
gr jakob

Meir Jurgen, 24-01-2010 17:18 #238
Ik heb een r4i gold kaart en probeer er spelletjes voor de nintendo DSi op te zetten.Ik heb alle stappen goed gevolgdAls ik het bestand uitpak, heb ik geen NDS bestand.Ik ben hierin echt een leek en weet niet meer wat ik moet doen. Wie kan mij helpen?

Jolijn, 23-01-2010 13:48 #237
Ik moet na dat ik op het open cirkeltje heb geklikt meer dan 400 seconden wachten. Is dit normaal? Is er een snellere manier?

Desi13 (infoteur), 21-01-2010 13:31 #236
Hee iedereen,

ik hoop dat iemand mij kan helpen.
ik heb sinds kort een r4 kaartje, maar zelf kan ik geen spellen downloaden omdat mijn computer het bestand steeds op slaat als een internet bestand dus kan ik het niet uitpakken, wat moet ik doen?

en ten tweede, als ik mijn spellen wil spelen staat er eerst iets van dat er geen save file is en dan doe ik op create, dan kan ik het spel wel spelen maar niet opslaan en dat is heel vervelend want ik wil niet steeds opnieuw beginnen.

vriendelijke groetjes

Jenny, 21-01-2010 07:45 #235
Hoi,

We hebben sinds anderhalf jaar een Nintendo ds-lite met een R4-sdhc kaart.
Nu start hij de spellen vaak niet meer op, net of hij de kaart niet vind.
Hij geeft geen foutmeldingen.
Ligt dit aan de r4 kaart? Of aan de Nds zelf?

Mvg Jenny

Lijnwerker, 19-01-2010 17:19 #234
Wie kan mij uitleg geven van mijn dsi mijn dochter heeft hem pas,
nu heb ik er spellen op gedownload, bij het spel dat ik wil aan klikken staat een wittte sleutel in een grijsvakje wat betekend dit

Mirjam, 17-01-2010 15:45 #233
Het downloaden lukt eenvoudig niet. Ik doe precies wat er staat en toch… Wie kan mij helpen:-(

Esther, 04-01-2010 21:51 #232
Hoi,
Ik heb een probleem met de Dsi, als ik een spel wil spelen en ik start hem krijg ik het volgende in m'n scherm:
The save data could not be accessed, Please turn the power off and reinsert the game card.
Vervolgens zet ik hem uit haal ik het kaartje eruit, zet hem weer aan kaartje erin, en weer hetzelfde.
Dit heb ik met al m'n (legale) spellen.
Iemand enig idee wat ik hiermee moet?

Chiel, 02-01-2010 09:55 #231
Reactie voor Simone
Als je het uitgepakt hebt hoef je hem niet te openen.
Ik weet niet wat voor versie je winRaR hebt Engels of Nederlands?
maar ga in iedergeval uitpakken of extract.
Als je dat gedaan hebt verplaats hem dan naar je usb stick en je hebt er een spel op.

Luna, 02-01-2010 09:50 #230
Hallo,

Ik heb een nintendo ds met r4 kaartje, en ik heb daarmee een probleem:
als ik mijn nintendo opstart komt er te staan: "SYSTEM FILE IS MISSING"
Wat moet ik nu doen?
ik heb de firmware geïnstalleerd, en geformateerd, maar niks helpt!

Simone, 01-01-2010 22:00 #229
Ik heb via winrar een spel uitgepakt maar als ik het openen krijg ik allerlei rare tekens en geen spel.
Hoe kan dit?

Ndsombouw, 30-12-2009 16:21 #228
Reactie voor Emma,

Ongetwijfeld heeft uw DSi versie 1.4 u zal dan ook een nieuw flashkaartje moeten aanschaffen die deze versie wel ondersteund. Kijk even op ndsombouw.nl voor ondersteunende kaartjes

Mvg Gijs

Ilse, 30-12-2009 16:02 #227
Ik heb deze stappen helemaal gevolgd, maar als ik het uitgepakt heb, dan krijg ik helemaal geen nds bestand. Toch heb ik geprobeerd er op te zetten, in de map lukt nog, maar als ik mijn nds aan zet staat het niet in de lijst, het bestandstype is dus verkeerd, dus:
IK SNAP ER HELEMAAL NIKS MEER VAN =)

Groetjes.

Emma, 29-12-2009 20:18 #226
Ik kan in mijn nindedo DSI geen R4 kaart doen want hij is daar tegen beveiligd en ik heb een sd card maar daar kan ik nix op doen:-(:-(

Adriaensen Koen, 26-12-2009 15:42 #225
Ik heb al verschillende spelletjes gedownlood en uitgepakt en daarna op mijn acecard gezet vanmijn dsi. Eerst ging dit goed, want als ik het kaartje aanvinkte op mijn dsi, kwamen er alle spelletjes op te staan met een tekening er voor van het spelletje. Nu heb ik er nog een paar spelletjes bij op gezet, maar voor de spelletjes komt er nu geen tekening te staan, maar een vraagteken. Indien ik het wil starten, lukt dit niet. Weet iemand wat ik nu moet doen.

Bonnie, 24-12-2009 17:03 #224
Hoi Timo

Waarschijnlijk staat de datum niet goed, en moet je deze in het ds menu veranderen. Anders weet ik het ook niet, sorry.

succes

Carlijn, 24-12-2009 13:44 #223
Ik krijg morgen een nitendo DS vind het moeilijk om te downloaden omdat je op verschillende site's leest dat je DS kapot kan gaan of je computer. is dat waar?

Timo, 24-12-2009 09:36 #222
Ik heb een R4 en heb met met het downloaden van ROM Freaks netjes aan de uitleg gehouden.
Maar nu start ik het spel op en krijg ik de melding"the save data could not be accesed. please turn the power off and reinsert the ds card"
Dit heb ik bij meerdere spellken die ik heb gedownload.

kan iemand mij vertelllen wat ik moet doen?

Nance, 15-12-2009 22:45 #221
Van welke site kan ikhet beste spelletjes downloaden?

Mosrub, 11-12-2009 22:35 #220
Hi Lineke en Irene, Dit is een bekend probleem. Door heel veel zoekwerk ben ik hier terechtgekomen en het hielp echt. Misschien lukt het bij jullie ook. Kijk naar deze site en good luck. http://www.ndstt.com/download.html.

Heidi, 10-12-2009 19:36 #219
Wat bedoelen ze met dat je file over 90 dagen wordt verwijderd?
Worden je spel gegevens dan gewist? ö

Jay Jay, 07-12-2009 04:46 #218
Een antwoordt op vele vragen, .,,.

Ik zou proberen een kaart tot 4 liefs 2 of minder Gb Capaciteit, .
Anders is de kaart te groot, .

Of je hebt de verkeerde firmware erop zitten, .

Het zal helpen, .
Kijk maar, .
:)

Lineke Hak, 03-12-2009 17:10 #217
Ik heb alle spellen op het kaart staan maar als ik die in de DS doe en de DS aanzet krijg ikop het scherm te staan:
SCFW.SC file please turn off NDS
Wat doe ik fout. Alles staat er dus op maar wordt niet geopend.

Lineke

Irene, 30-11-2009 19:14 #216
Ik heb hetzelfde probleem als sindo. "Alles erop gezet maar hij blijft hangen op loading moet ik nog langer wachten of weet iemand een antwoord."
Weet iemand al het antwoord

Kees, 21-11-2009 08:16 #215
Hoi ik heb een vraagje over films op mijn dssti kaartje te zetten!?!?!?
ik ze er wel op zetten maarik kan ze nergens meer terug vinden of bekijken?!?!?!?!?
weet iemand wat ik moet doen? software of een site?
alvast bedankt,
kees

Stefan, 12-11-2009 16:15 #214
Haai maar weet je ook waar je ds spelletjes kan downloaden?

Jan, 08-11-2009 20:17 #213
Hoi,

Ik heb een R4 kaart en een engelse talige handleiding.
Ik ben het engels niet zo machtig,
Kan iemand mij helpen om in eenvoudige taal uit te leggen hoe ik de software installeer en de NDS spellen op mijn R4ds krijg?

Alvast hartelijk dank,

Jan

Sindo, 07-11-2009 13:35 #212
Alles erop gezet maar hij blijft hangen op loading moet ik nog langer wachten of weet iemand een antwoord

Ingrid, 03-11-2009 17:32 #211
Hoi,
ik heb het probleem dat er in mijn beeld could'nt find staat
hoe moet ik dit oplossen?

groetjes en alvast bedankt Ingrid

Zoubida, 23-10-2009 09:53 #210
Hallo, ook ik heb het probleem dat ik de medling Menu? in het rood krijg, wat kan ik hieraan doen?

Kim, 11-10-2009 00:01 #209
Ik heb bij bol.com een ndsi en een kaartje gekocht, maar het rare is, er zit geen micro card bij (of een usbstick), maar in het adapter kaartje zit ook geen gleufje ervoor. hoe moet ik nu spellen op dit kaartje zetten?

Peet, 10-10-2009 19:20 #208
Kreeg ook de foutmelding van "menu?". Bleek dat ik de verkeerde firmware erop gezet had. Je moet echt de firmware van de fabrikant hebben. Website staat op het doosje.

Hendrik, 08-10-2009 13:23 #207
Update van nds moonshell system file en menu waar kan je de laatste downloaden

Michel, 07-10-2009 17:54 #206
Ik heb de Nintendo DS Lite. Het geheugenkaartje heb ik geformateerd en de nieuwe firmware erop gezet (na uitpakken). Daarna geheugenkaartje (4gb) terug in R4 en in de Nintende DS Lite gestopt. Na reboot nog steeds een rood vierkantje met een vraagteken en menu erop. Kan het zijn dat de R4 niet werkt?

Lilian, 04-10-2009 15:45 #205
Hey carla

ik heb ook winrar en ik doe het uitpakken ook en dat gaat niet een voor een het gaat in een keer. Ik heb een map op het bureaublad gemaakt en daar pak ik ze in uit. Als je dat scherm voor je heb van waar je het uit wilt pakken.
En dan kun je ze gewoon op het kaartje zetten.

Gr Lilian

Michelle, 04-10-2009 13:40 #204
Begin eerst met winrar downloaden en dan opslaan.

Carla Hulleman, 03-10-2009 16:48 #203
Pfff, ik kom er niet meer uit.
Ik ben niet echt zo heel erg handig en had dus al uitleg gevraagd aan de buurman. Oke, ik begreep het dus aan de slag maar schijnbaar is deze computer toch weer anders dan die van hem.
Ben nu al meer als een dag aan het puzzelen en weet het echt niet meer. HELP ME.

Het lukt me om het spel te downloaden in een map maar met het uitpakken gaat het mis.(Win-rar heb ik gedownload met uitvoeren en niet met opslaan)
Volgens mij moet ik na het uitpakken verschillende mapjes krijgen maar dat heb ik niet. Het is er weer 1 maar dan niet meer met de boekjes maar de naam van het spel.

Wie kan mij helpen en goed uitleggen hoe het moet?

Liesbeth, 29-09-2009 23:01 #202
Ik heb een map met daarin.nds files, een DSTT en een 4gb micro SD. En natuurlijk een ND Lite. Hoe nu verder? Ik ben niet slim, wel handig. Wie kan mij verder helpen. Wanneer ik de spelletjes "plak" op de micro SD en deze in de DSTT stop, geeft de ND lite aan: Menu? Waar gaat het mis?

Cheyenne, 26-09-2009 17:48 #201
Heeeyy
weet iemand misschien hoe je spelletjes op een r4 kaart zet?
mail me plz trug
alvast bedankt

Jesse, 24-09-2009 16:26 #200
Hallo
weet iemand waar ik een dstti kan kopen?
alvast bedankt
jesse

Marco, 19-09-2009 07:40 #199
Hallo, kan iemand mij helpen?
Ik heb een Acecard 2 uit de 1e, oude ds in een dsi gestopt, maar die doet het niet…
Weet iemand de oplossing?
Alvast bedankt!

Silas, 16-09-2009 16:17 #198
Hallo,

Ik heb een SD kaartje voor mijn DSi. Ik wil daar games opzetten maar kan dat alleen op een R4(i) kaart of ook op een SD kaart?

MVG

Sailerman, 04-09-2009 16:08 #197
Heb juist de nieuwste firware erop gezet maar krijg altijd bij het opstarten een roodventje te zien met gesloten slot wie kan mij helpen bij het openen van dit spel ben wel een nieuweling dank

Sanpaulo (infoteur), 25-08-2009 19:26 #196
:-) Stel je vraag even op www.dsdownloadforum.nl.Je bent binnen 2 minuten geregistreerd en we zullen daar je vraag zo goed mogelijk beantwoorden. :-)

Sanpaulo (infoteur), 22-08-2009 20:07 #195
Voor alle mensen met problemen omtrent het downloaden van ds spellen en flashkaarten:
Binnekort komt er in het artikel een link naar mijn nieuwe forum waar u met al uw vragen terecht kunt, en ik deze (hopelijk samen met uw hulp) zo goed mogelijk ga proberen te antwoorden.
Kom regelmatig even kijken of onderaan het artikel het forum al dikgedrukt staat aangegeven.

Link (infoteur), 22-08-2009 13:29 #194
@ Hans: nee, zo'n programmaatje is er niet. Je moet gewoon wachten tot de uitgever van dat kaartje nieuwe software ervoor heeft gemaakt. Houd dus de website van hen goed in de gaten! Mocht er geen website zijn of als ze niets meer ontwikkelen, zul je een kaartje moeten kopen van mensen die dat nog wel doen.

Hellup, 16-08-2009 19:37 #193
Ik heb een nds en mijn geheugenkaartje blijft steeds staan op 'menu?' wat moet ik doen of heeft iemand een programmaatjevoor me Reactie infoteur, 25-08-2009
Stel je vraag even op www.dsdownloadforum.nl.Je bent binnen 2 minuten geregistreerd en we zullen daar je vraag zo goed mogelijk beantwoorden.

Chenkie, 15-08-2009 20:36 #192
Mijn broer heeft een 8 GB geheugenkaartje gekocht. Maar hoe moet ik er nou spellen opzetten? En wat bedoelen ze trouwens met: (Soms komt het voor dat er meerdere.rar-bestanden zijn, dan kunt u dezelfde stap op 1 bestand uitvoeren, waarna een nieuw.rar-bestand gemaakt wordt en dan weer dezelfde stap. Daarna heeft u de map met het NDS-bestand) Reactie infoteur, 25-08-2009

Sanne, 14-08-2009 12:27 #191
Ik heb nieuwe spelletjes op de ds gezet maar dan blijven ze vastlopen tijdens het laden.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?:-( Reactie infoteur, 25-08-2009

Hans, 13-08-2009 16:39 #190
Beste leden
Onlang's heb ik een Nintendo DSi gekocht en kreeg in beeld te staan dat er een nieuwe update beschikbaar was. Dus ik heb hem geinstalleerd op de DSi. Ik dacht, hé eindelijk nu is hij in het Nederlands. Maar nee. Met de R4 kaart in de DSi een game te spelen.
Het spel wil niet meer. Later ben ik er achter gekomen dat die update niet gedaan moest worden. Dus een nieuwe update moet je niet doen. Is er ook een programma die het weer terug kan zetten in de oude versie in de Nintendo?
Mijn dank
Hans

Rick, 11-08-2009 17:36 #189
Hoi mijn zusje heeft perongeluk de _DS_MENU.DAT gewist en we weten niet hoe we die terug krijgen als u het weet stuur een berichtje naat: rickoosterhof_ajax@hotmail.com en vertel het me please alvast bedankt

Danielle, 07-08-2009 23:37 #188
Als ik het goed begrijp is het alleen legaal als je de spellen die je al hebt downloadt. Wie doet dat? Mijn zoon (10) wil graag een R4-kaart voor zijn nieuwe DSi, maar alleen om zo spellen te kunnen spelen die hij niet heeft… Al zijn klasgenoten hebben een DS (lite, i) en ik denk dat meer dan de helft een kaart heeft en echt niet allemaal om eigen spellen te downloaden. Ik probeer mijn zoon de juiste normen en waarden mee te geven. Illegaal downloaden is niet alleen strafbaar, maar het is ook moreel verwerpelijk en (voor sommigen, waaronder mij zoon, erger) hierdoor blijft de prijs van de spellen in de winkel zo krankzinnig hoog!

Mikky, 06-08-2009 12:57 #187
Hallo,

mijn dsi met firmwire 1.3 accepteert mijn flashkaart dstti niet. Nintendo zegt hiet niets aan te kunnen en willen doen. Moet ik dit zomaar accepteren. Ik wilde de kaart gebruiken als opslagmedium.

Robin, 06-08-2009 07:24 #186
Ik heb dat van Shannon gedaan. en als ik heb het gedownload komt er een mapje te staan 'Dutch' ik heb dat hele mapje tussen me spelletjes gezet. maar als ik hem dat opstart doet ie het nog steeds niet!

gr. Robin

Sander, 03-08-2009 22:13 #185
Marga, eerst en vooral is het belangrijk dat je bij het downloaden van WinRAR kiest voor 'Uitvoeren' (en dus niet voor 'Opslaan als'). Nadat de download compleet is, ga je naar de locatie waar je gedownloade spelletjes zich bevinden. Waarschijnlijk zijn dit.rar-bestanden, te herkennen aan het logo dat er voor de spelletjes staat (dit zijn namelijk 3 op elkaar gestapelde boekjes). Je klikt dan met je rechtermuisknop hierop, en kiest voor 'Hier uitpakken… '. Enkele seconden later zie je dat er een bestand in dezelfde map is verschenen, met exact dezelfde naam als het uitgepakte.rar-bestand, maar dan met extensie.nds. Dit bestand plaats je op het microSD-kaartje, en als je dan de microSD in de R4 schuift, kan je zoontje het spel beginnen spelen.
Voor het spelen heb je wel de R4 drivers nodig (de zgn. firmware). Als je deze bestanden niet hebt, laat dan een berichtje achter.

Marga Franken, 02-08-2009 19:24 #184
Ik ben een digibeet die toch probeert om een spel te downloaden voor mijn zoontje. Ik ben met de bovenstaande beschrijving volgens mij best een eind gekomen, maar nu begrijp ik toch iets helemaal niet. Ik heb een spel gedownload. Ik heb winrar gedownload. Waarschijnlijk weet ik niet hoe ik het bestand moet uitpakken met Winrar.
Nu staat op het kaartje een spel met er achteraan Bestandsmap! Ik weet niet waar ik het verkeerd doe of wat er verkeerd gaat. Kan iemand mij dat duidelijk uitleggen (ik snap niet alles meteen, vind het toch allemaal erg ingewikkeld, maar wil het wel leren).

Shannon, 31-07-2009 10:37 #183
Hallo iedereen, ik zie dat heel veel mensen menu zien als ze hun ds opstarten ik had precies hetzelfde probleem maar nu niet meer! Dus ik ga jullie helpen:-):-)
Oke eerst ga naar www.ndstt.com je moet ergens op klikken en dan moet je een menu downloaden dat menu heet TTMENU als je het gedownload hebt zet het OP je kaartje tussen je spellen die je erop wil zetten haal je kaartje uit je computer en doe hem in je dskaartje dan dskaartje in je ds en dan doet hij het!
Hopelijk hebben jullie hier wat aan want ik weet hoe vreselijk irritant het is:-)

Shannon

Diana, 30-07-2009 08:12 #182
Dit had ik ook en vannnacht om 3 uur was het eindelijk gelukt. Ga naar de site van R4Stunter en klik links op handleidingen. Daar kies je het kaartje dat je hebt en klikt erop. Dan krijg je een hele handleiding van welk programma je eerst op je kaartje moet zetten, alvorens te kunnen spelen. Daarna kan je de spellen er gewoon bij zetten. Denk eraan, geen aparte map maken voor de spellen maar gewoon bij de programma bestanden zetten. Bij mij doet hij het nu wel. Succes.

Nina, 29-07-2009 14:59 #181
Ik heb er 1 ze zijn heel goed:-):-)

Mh, 27-07-2009 00:59 #180
Ik heb het kaartje gekocht en heb er spelletjes op gezet maar als ik hem in de ds doe dan komt er te staan
menu erop te zetten, alleen hij blijf "menu?" aangeven.
Wat kan ik doen?:-)

Janneke, 23-07-2009 15:18 #179
Maar… maar… begrijp ik goed dat je dus een zo'n R4DS kaart van 35 euro koopt en daar je spelletje op download? En hoeveel spelletjes kunnen er op zo'n kaartje?

Kyle, 23-07-2009 13:46 #178
Ik heb vandaag mijn Nitendo DS Lite ontvangen met een R4 + 4 GB maar als ik hem aan zet met het R4 kaartje erin blijft er maar Loading… in beeld staan heb al veel dingen geprobeerd zonder resultaat.

Hendrik_0125 (infoteur), 23-07-2009 12:59 #177
Waar kan ik winrar downloaden!?

hendrik

William Fong, 23-07-2009 11:13 #176
Niet zo slim om deze bestanden te wissen! Maar als je even naar www.ombouwwinkel.nl gaat dan kan je onder de downloadsectie de nieuwe besturingssoftware voor je Nintendo DS downloaden.

Jan-Christiaan Zwier, 22-07-2009 19:18 #175
Hallo Iedereen,

Ik heb me maanden lang verheugd op dat ik een R4DS zou krijgen.
Nu heb ik er een, komt er steeds Couldn't find _DS_MENU.DAT!
Ik heb Kernel versie 1.18 op de Micro-SD kaart staan, alleen heb ik per ongeluk _DS_MENU.DAT en _DS_MHSL.DAT gewist!
Weet iemand waar ik deze 2 bestanden kan downloaden, dan kan ik EINDELIJK van mijn R4 genieten!
Alvast Bedankt,

Jan-Christiaan Zwier

Ainsley, 22-07-2009 16:38 #174
Ik heb vanmiddag een R4SDHC gekocht + een micro SD 8 GB kaartje van Kingston. Software gedownload, spelletje erop gezet.Startte de DS op, kreeg Menu? Kaartje geformatteerd. Nieuwe software gedownload. Maar nu krijg ik wéér menu? Kan iemand mij helpen?

Sofie, 22-07-2009 13:56 #173
Heb ook dat menu probleem gehad en dat was enkel te wijten aan het feit dat ik nie de juiste software op het kaartje had geplaats om het menu te doen draaien.
Er moet dus de absolute juiste menu software opstaan!

Petra, 22-07-2009 13:11 #172
Je moet DSTTDUTCH.exe downloaden en op je mini sd kaartje zetten dan doen de gedownloade nintendo dsi spelletjes het wel.

Yvonne, 22-07-2009 09:00 #171
Ik heb spelletjes gedownload en daarna uitgepakt en op mijn nintendo ds gezet maar als ik de ds dan aanzet, zie ik de spelletjes niet in het scherm staan. Ik kan er dus niets mee. Wat doe ik verkeerd?

Michelle, 17-07-2009 22:45 #170
Ik heb hetzelfde probleem als vele anderen hier: menu? krijg ik te zien. Ik heb de jusite bestanden voor de R4 gedownload 1.18. Die staan op mijn microSD samen met nog 2 folders. Ik heb alles gedaan wat ik in forums kan vinden? Wie weet raad?

Sanne, 17-07-2009 08:37 #169
Ik heb spelletjes op het kaartje gezet maar als ik het kaart je in de DS doe komt er in rode letters MENU? te staan.
weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Patricia, 16-07-2009 20:32 #168
Als er menu staat dan is het meestal zo dat de software niet klopt die er op staat.
je hebt 1.25 1.21 1.19 enz. Ik heb sinds gister een r4 kaart en bij mij moest er 1.19 op. bij 1.25 deed tie het ook niet.

Manon, 16-07-2009 07:51 #167
Ik heb een tijd terug ook zo'n kaartje voor mijn Nintendo DS gekocht alleen de laatste tijd loopt hij steeds vast. Ik heb al een paar keer een nieuw TT menu gedownload maar het helpt niet. Als ik mijn Nintendo opstart, dan komt het Nintendo menu (met de waarschuwing) vaag in beeld en loopt hij vast. Of als dat goed gaat komt het Loading+icoontje in beeld en blijft hij hierop hangen. Ik blijf dan proberen maar na 15x heb ik de neiging om mijn Nintendo het raam uit te gooien. Met als resultaat dat ik niet eens meer zin heb op te spelen.
Herkent iemand dit? Doe ik iets fout of is mijn kaartje niet goed?

Help!

Roos, 13-07-2009 23:01 #166
Heei! wat een handige site is dit!:-)

maar ik heb nog een probleem met de acekard 2 i namelijk:
als ik de game open komt er in beelt te staan "system file missing"? wat betekend dit en hoe kan ik dit oplossen?
ik heb al veel geprobeerd en al veel 'help' site's gelezen maar veel van die site's zijn engels en staan niet werkende downloads op :-(:-(

als jullie mij kunnen helpen zou ik dat super vinden!:-)

Ellen, 11-07-2009 18:44 #165
Wat een problemen allemaal met de Nintendo ds.
Ik heb het zelfde, Het kleine geheugenkaartje doet het niet.
Ik heb een 4 GB en een 2 GB kaartje, alle 2 al geformatteerd, en het hele gedoe nagelopen, om er nieuwe software erop te zetten, en nog geeft ie in het rood aan, Menu?
Ik wordt er onderhand helemaal gek van. Ik heb het al bijna opgegeven, en ga gewoon dure spellen halen, want dit is niet leuk meer. Heeft iemand anders nog andere tips?
Ohja, en moet het geheugenkaartje perce voor de nintendo zijn? Of kan het ook een kaartje zijn voor wat anders? Of zijn ze allemaal hetzelfde?

Rob, 10-07-2009 22:49 #164
Kan er ook SDHC geheugen in de DSi? Wat moet ik daarvoor nogmeer aanschaffen?

Tim, 10-07-2009 22:13 #163
In de loop van 2009 vele spellen gedownload op R4 kaart via Romulation. Deze kon ik probleemloos spelen op Nintendo die ik kocht in jan. '09.Pas nieuwe Nintendo DS gekocht voor mijn andere zoon, met de "oude R4 kaart is het geen probleem en kan ik de spellen spelen, maar nu ik op nieuwe R4 kaart probeer spelletjes te downloaden krijg ik in rode letters "menu?"op het scherm en gebeurt er verder niks.

Marloes, 10-07-2009 19:50 #162
Ik heb hetzelfde probleem als Kyra op 30-06-2009. Ik heb de R4 kaart ook gekocht en heb er spelletjes op gezet maar als ik hem in de ds doe dan komt er te staan; Couldn't find _DS_MENU.DAT. Wat betekent dat en hoe gaat het weg?

Thy-G, 10-07-2009 19:16 #161
Ik heb dezelfde vraag als Suzanne:
Ik wil graag spellen dowloaden zoals: Laura's passie mode, en Laura's passie Ontwerpen. Maar helaas kan ik die niet vinden op de site www.romulation.net. Weet iemand misschien nog een andere site, waar je die spellen wel op kunt downloaden?

Deze spellen zijn voor mijn zusje, die bijna jarig is en ook een DS + R4 krijgt.

Mac, 10-07-2009 15:54 #160
Ik heb de R4 kaart verschillende keren geformatteerd, en ook Firmware 1.18-nl erop gezet, nog steeds krijg ik MENU? te zien als ik de DSL opstart. Ik heb het geprobeerd in FAT te formatteren, en in FAT 32 maar, … geen verschil. Ik heb dus wel alles op de kaart gekregen (de twee mapjes, en de 2 bestandjes). Wie heeft dit ook gehad en heeft gevonden waar het aan ligt?

Sven, 09-07-2009 10:30 #159
Ik heb alle stappen gevolgd om het menu erop te zetten, alleen hij blijf "menu?" aangeven!

Wendy, 08-07-2009 23:32 #158
Mijn zoon heeft met nieuwjaar z'n kaartje gekregen met enkele spellejtes op. Nu wil ik er spelletjes bij opzetten maar dat lukt niet. Ze staan wel op het kaartje maar niet op de lijst van de spelletjes. Wat nu?

Lieve, 08-07-2009 09:08 #157
Hallo, heb hetzelfde probleem als Esther (zie 27 juni): Niewe DSI met R41 kaart + 8 Gb. software versie 1.53 geinstalleerd, in de menu structuur van de dsi zie je wel het icoontje R4, maar als je erop klikt krijg je alleen in het bovenste scherm een wit veld met de melding MENU? in rode letters.

Erni, 07-07-2009 23:06 #156
Mijn dochter speelt Laura's Passie Geheimen op de Nintendo DS. Nu is haar dagboek vol en wil ze de data bewaren. Ik heb zo'n R4 kaart. Is er een mogelijkheid om haar data over te zetten naar PC of uit te printen o.i.d. zodat ze het kan bewaren?

Koba, 07-07-2009 10:38 #155
Ik probeer verschillende spellen te downloaden, maar bij elk spel krijg ik zodra ik het wil uitpakken de melding dat het nds bestand beschadigd is. Moet ik dan net zo lang zoeken tot ik een goed spel gevonden heb? Erg arbeidsintensief op deze manier. Of is er een manier om dit voor het downloaden te checken? Alvast bedankt voor je antwoord.

Sophie, 05-07-2009 11:53 #154
Welke taal is het als er (D) achterstaat?

Kyra, 30-06-2009 14:07 #153
Ik heb het kaartje ook gekocht en heb er spelletjes op gezet maar als ik hem in de ds doe dan komt er te staan; Couldn'tfind_DS_MENU.DAT. Wat moet ik doen?

Jaja, 28-06-2009 09:15 #152
Ik zal wel dom zijn, maar ik snap er neits van. Heb de sites met spelletjes wel gevonden, kan ze wel downloaden naar winrar, maar vanaf daar snap ik het niet meer. Kan zelfs de gedownloade spelleetjes niet vinden. Wie wil een leek in computerland helpen?

Esther, 27-06-2009 20:19 #151
Goedenavond, ik heb een dsi. ik heb een r4 kaart gekocht en nu heb ik een heleboel nds files die ik erop wil zetten, dit heb ik gedaan in een nds folder, maar ik krijg alleen nog maar in het bovenste scherm een wit veld met de melidng "menu" kunnen jullie mij helpen welk bestand ik waar kan vinden om dit probleem op te lossen?

Rebekka, 27-06-2009 08:44 #150
Hallo mensen,

Als ik een spelletje heb gedownload komen er eerst boekjes te staan.Dat is goed.Maar als ik die dan wil uitpakken, komt er geen NDS-bestand plaatje maar een tekst document of iets anders.Ik heb al zo veel geprobeerd, weet iemand iets?

Maud, 25-06-2009 18:37 #149
Is het downloaden van deze spellen veilig?

Ria Molenaar, 23-06-2009 00:02 #148
R4 kaart doet het niet op de DSi, daar moet je weer een apart kaartje voor kopen. Acecard(i) werkt bij mij het best. Vergeet ook niet de goede software erop te zetten.

W. Verhagen, 22-06-2009 14:43 #147

Tamara, 17-06-2009 20:11 #146
Ik krijg telkens als een spelletje gedownload heb en het kaartje weer in de ds doe bij het begin Directory. ik heb alles al geprobeerd, maar hoe krijg ik het spelletje opgestart.

Fam de Waal, 16-06-2009 21:25 #145
Ik heb al heel veel zitten proberen maar de DS wil niet opstarten. Ik hoef toch alleen maar de NDS file op flash-kaart te plaatsen?

Corina, 15-06-2009 12:01 #144
Ik krijg telkens als een spelletje gedownload heb en het kaartje weer in de ds doe bij het begin Directory. Het spelletje staat er wel maar geen plaatje alleen een geel mapje en daarnaast staat directory. Daaronder staat weer final revisie. Ik snap er niets meer van,
wie kan mij helpen?

Carla, 14-06-2009 23:16 #143
Je moet ook software er op zetten niet alleen de spelletjes, anders doet hij het niet.
Even op het internet zoeken, vaak bij de internet winkels staat ook software om te downloaden.

Claudia, 13-06-2009 17:03 #142
Ik heb een vraag doet de R4Ds kaart het ook op de nintendo DSI

Laura, 12-06-2009 22:34 #141

Amanda, 10-06-2009 18:18 #140
Vrolijk een Nintendo DSI gekocht, samen met een flashkaart volgens de verkoper in de winkel was dit de goede als je spelletjes wou gaan downloaden. Nu ik dit lees vraag ik mijn af of dit wel juist is, misschien of u het weet. Het gaat om een ScanDisk Ultra 2 SDHC-card. Wat ik hier lees geeft mijn twijfels, misschien dat u een antwoord heeft want zou me een hoop tijd en miss geld schelen als het de verkeerde zou zijn. Of miss weet iemand ander hoe het zit?

Go, 10-06-2009 13:36 #139
Mijn moeder heeft bij een vriendin al allemaal spelletjes erop laten zetten, en nu ben ik dan zelf begonnen. Want ja na een poosje heb je wel weer zin in nieuwe spelletjes, maar goed ik had er al een paar gedownload en op mijn DS kaartje gezet maar als ze dan zijn op gestart (de spelletjes) staat er dat ik de kaart erop nieuw in moet doen. Ik heb dat dan ook gedaan maar alsnog komt dat er weer te staan. Weet iemand er raad mee?

Berry, 09-06-2009 19:23 #138
Hallo allemaal,

Sinds kort heb ik de nintendo dsi uiteraard direct de acekard 2i gehaald met micro sd kaart van 2Gb.
Ik heb ook spelletjes op de pc staan en de hele handleiding vn mijn kaartje gevolgd en alles geinstalleerd.
Maar ik zie nu geen spelletjes verschijnen in mijn menu kan iemand mij uitleggen wat er mis gaat?

Ik hoor het graag

Groeten Berry

Bootjeee, 09-06-2009 18:45 #137
Het lukt me niet om me spelletjes op de starten uit die lijst :(:(. of hoe moet ik dat doen hellp!

Emiel, 06-06-2009 13:46 #136
Ik zie geen code naast de download? Er staat dan, rood kruisje verification image…
Hoe kan ik het spel dan downloaden?

Suzanne, 01-06-2009 08:51 #135
FOUTMELDING/ERROR: LOADING… : de belangrijkste aanduiding dat de verkeerde Firmware-versie op de Micro SD Kaart is geplaatst.
De R4DS kent vele clones. Het is dan ook belangrijk niet de officiële R4DS Firmware op een clone te plaatsen, maar de Firmware van de desbetreffende clones. Je kunt hierover veel vinden op google. bv: op de website ndsadapters.com en kijk bij foutmeldingen.
Vaak staat er een webadres op de verpakking van de R4 waar je de juiste firmware voor je kaart kunt downloaden.

Pierre, 30-05-2009 22:20 #134
Ik heb hetzelfde als Eva, Jordy en Hans en. Eerst werkte de card wel en nu verschijnt alleen nog een rood menutje. Is er ook iemand die een oplossing heeft en niet alleen aan zijn eigen vraag denkt. Ik heb bovenstaand probleem nu al tig keer gelezen maar niemand met oplossingen. Please help us!

Karin, 17-05-2009 13:25 #133
Hallo iedereen, wij hebben al ongeveer 2jaar een n5ds kaartje en ik moet zeggen, nog nooit problemen mee gehad en alles draait perfect. We hebben er al verschillende gb kaartjes in gehad en dat maakt niet uit ook die van 8 gb doet het perfect. Voor diegenen die nog twijfelen.

Mithos, 16-05-2009 19:55 #132
Ik heb een vraagje, ik heb de R4I SDHC, met 1 GB kaartje, en bij mij blijft hij op loading vasthangen met een foutmelding, met het spel Puyo Puyo 15th Anniversary(Puyo nexus patched), met in disk errcode=-2147483632,wat volgens mij eigenlijk -oneindig is sinds de getallen uit twee bytes bestaan, en dat is het maximale. maar, waarom doet hij dit?

Tara, 16-05-2009 17:25 #131
Het lukt me maar niet om spelletjes te verwijderen!

Weet iemand hoe dit moet? :-(

Abygail, 14-05-2009 12:55 #130
Voor een DSI heb je een speciaal R4I kaartje nodig. Ik dacht eerst ook dat het met een gewone wel kon, maar dat blijkt dus niet zo te zijn. In de winkel kost deze al gauw 39,95, maar ik heb hem via internet (moet je even zoeken) voor 29, 95. Succes!

Eva, 12-05-2009 20:42 #129
Hoi, ik heb het zelfde probleem als jordy en hans, ik heb spelletjes gezet op mn kaartje, heb er vervolgens ook mee gespeeld, maar toen ik mn ds opnieuw aanzette kreeg ik ook ineens dat menu icoontje in beeld, plus dat mn computer het micro sd kaartje ineens niet meer herkent :( iemand een oplossing? Alvast bedankt!

Jeroen, 11-05-2009 19:40 #128
Voor mensen die problemen hebben met r4ds hoeveel gig dan ook je moet alleen de versie 1.54 down uitpakken en de volgende bestanden naar je kaart slepen systeem moonshl _ds_menu _ds_mshl.nds:-):-):-)

Knorretje202, 10-05-2009 21:08 #127
Hallo ik heb een vraag… is het gratis dat downloaden via romulation? En als er een (E) achter staat is het dan ook in het nederlands? Vriendelijke groet.

Grobbel, 10-05-2009 18:57 #126
Hallo, ik heb een R4-III Upgrade adapter met 4 gb sd card gekocht. Ik volg exact de instructie om de benodigde software op het kaartje te zetten, zodat ik spelletjes kan downloaden en op het kaartje kan zetten. Maar, als ik de adapter (met sd card waar alles op staat) in de DS stop en ik zet 'm aan, dan krijg ik alleen in het bovenste scherm een tekening (rood) van een adapter-card te zien, met de tekst 'menu?' en verder doet het apparaat helemaal niets. Wat doe ik verkeerd, wat is de betekenis van 'menu?'?

Leonie, 08-05-2009 21:45 #125
Ik hoop dat iemand van jullie mij kan helpen? Ik heb nu de nieuwe DSI en een R4i kaartje én een 4 gb geheugenkaartje. Ik heb daarnaast ook heel veel spellen op mijn computer staan, het probleem is dat heel veel opeens niet meer schijnen te werken? Mijn zusje heeft de nintendo ds lite en daarop werken ze wel. Sommige doen het wel in de DSI en sommige niet. Maar nu lukt het mij geen een spel meer uit te pakken met WINRAR? Er komt continu de melding dat het bestand beschadigd/niet geopend kan worden. Wie heeft dat probleem ook (gehad) en er misschien een oplossing voor?

Levi, 07-05-2009 20:15 #124
Bij mijn ndsi doet de r4i card het niet, als ik hem er in stop doet hij niks.
heeft iemand eenoplossing daarvor?

Miell, 07-05-2009 10:49 #123
Bij mij komt er geen europe mirror te staan, maar europe server,
nu heb ik daar op geklikt, en nu download hij wel!
dus maakt dat uit? Reactie infoteur, 07-05-2009
Maakt niet uit, is ook goed.

Swiep, 06-05-2009 16:44 #122
Mijn nintendo DS lite doet het niet meer met een DS fire card Als ik deze kaart in een andere DS lite doe dan doet deze het wel. Gebruik ik een orgineel spel dan start hij wel op. Heb de batterij er al een keer uit gehaald maar hij werkt nog steeds niet Weet iemand miscschien waar dit aan kan liggen hetzelfde probleem doet zich voor met een R4 kaart.
Het lijkt mij dat het in de DS zit

ínci, 06-05-2009 16:35 #121
Bij mij is het okeeeeee!

Joshua99, 06-05-2009 15:36 #120
Hallo. Ik kom er niet uit. Als ik spelletjes download staat er soms geen.nds file bij. ook geen.rar. Kan ik deze spelletjes dan niet downloaden en spelen? De spelletjes Unsolved crimes. en prof Layton doen het niet. geven steeds aan dat ik het de ds uit moet zetten en de kaart erin moet doen.

Yvonne, 05-05-2009 20:59 #119
Hallo ik heb nu al 2 R4 kaarten gekocht en niet een werkt, de een geeft en rood icoontje aan met 'menu' en doet vervolgens niks.de andere geeft alleen 'loading' aan en daar blijft het bij het vreemde is dat de sd kaart het wel in een óudere versie' R4 kaart doet maar niet in mijn nieuwe R4 kaart? Ik heb geen idee wat ik moet doen… wie wel

Jody, 04-05-2009 22:22 #118
Ik heb precies t zelfde als meneer Hans ik krijg ook op t bovenste scherm een pictrogram met menu? hoe kan dat wat moet ik doen.? en nu pakt ook de micro sd kaart t niet meer op mn computer. hoe kan dit?

Stephanie, 04-05-2009 13:14 #117
Hallo, ik heb een r4 kaart 4 spelletjes er op gezet,
en als ik een spelletje download en er op wil zeten kan die het bestand niet vinden,
er zit 2 gb op de verkoper zei dat er wel 100 spelletjes op kunnen, en ik wil een spel verwijderen op de ds kan het wel maar als ik me usb erin doe dan staat hij er nog hoe kan ik dat helemaal verwijderen?

Hans, 03-05-2009 00:27 #116
Hallo, ik heb een DS voor mijn dochter gekocht en heb er een R4-III Upgrade adapter met 4 gb sd card bij gekocht. Ik volg exact de instructie om de benodigde software op het kaartje te zetten, zodat ik spelletjes kan downloaden en op het kaartje kan zetten. Echter, als ik de adapter (met sd card waar alles op staat) in de DS stop en ik zet 'm aan, dan krijg ik alleen in het bovenste scherm een tekening (rood) van een adapter-card te zien, met de tekst 'menu?' en verder doet het apparaat helemaal niets. Wat doe ik verkeerd, wat is de betekenis van 'menu?'?

Adro (infoteur), 30-04-2009 09:22 #115
Hallo als ik grand theft op mijn ds wil op starten dan komt er op het scherm THE SAVE DATA COULDNOT BE ACCESSED. PLEASE TURN THE POWER OFF AND REINSERT THE DS CARD weet iemand wat dat betekend en wat ik moet doen om grand theft te spelen via mijn r4 kaart.

Ilone, 29-04-2009 11:28 #114
Couldn't find_DS_MENU.DAT
Iets anders zegt mijn DS lite niet!
Ik heb Firmware 1.18 (Engels) en 1 mariospel van romulation net. Alles uitgepakt met winrar…
Iemand nog de gouden tip!? Word er gek van…

Sylvie, 28-04-2009 01:35 #113
Mijn moeder had 2 R4 kaartjes mee gebracht voor mij en mijn vriend. 4GB.
Ik heb zowat alles gedaan wat hier omschreven staat.

Formatteren
Firmware downloaden + Unpacken en kopieëren
Spelletjes dowloaden + Unpacken en kopieëren

Als ik dan het kaartje in de DS steek, krijg ik eveneens "loading" op mijn scherm. Mssn ligt het aan het late uur, maar ik word er moe van. :D

Mike, 25-04-2009 21:31 #112
@ Sander, je DS heeft ook een soort van besturingssysteem nodig om de spellen in te zetten. Hiervoor heb je eerst firmware nodig voor je ds.

Op de site: http://www.r4ds.cn/download/r4ds.html kun je versie 1.18 downloaden, dit is de laatste. Kopieer deze software naar je kaartje en zet dan alle spellen in de juiste map. Indien de map 'games' meteen aangemaakt wordt dien je de spellen in deze map te zetten, anders kun je ze gewoon los neerzetten zoals je hiervoor ook al deed. Nu zou je probleem verholpen moeten zijn.

Sander, 22-04-2009 12:26 #111
Ik heb die r4ds reader en een 2 gig geheugenkaart. Ik heb spellen gedownload en op die geheugenkaart gezet. Als ik die geheugenkaart in de r4ds gestoken en die in de ds heb gedaan krijg ik in het beeldscherm: Could' find_DS_Menu.dat? Wat kan ik het betse doen nu?

Ronald, 21-04-2009 08:04 #110
Ook ik loop tegen hetzelfde probleem aan na formattering, en plaatsen van de uitgepakte spelletjes op de SD kaart met nieuwe firmware (met R4 adaptor):
an error was detected while trying to access the disc or a file.
Heeft iemand hier een oplossing voor?
Grt, Ronald

Ze Wan End Only, 18-04-2009 13:36 #109
Deze week een R4 SDHC aangeschaft, incl. 2Gb micro SD, de usb-adapter en de flash adapter. Wanneer ik de R4 in de NintendoDS steek (uiteraard met de 2Gb erin) dan lijkt de DS deze te herkennen. Maar wanneer ik de MicroSD in de USB adapter steek en in m'n pc plug, dan herkent m'n pc deze totaal niet, laat staan dat ik er iets kan opzetten… Kan iemand me zeggen wat ik fout of tekort doe aub? Ben sufgezocht. Alvast dank! De papa en de zoon… :-)

Capt Newbee, 16-04-2009 16:23 #108
@Sander, het is een standaard Sandisk adapterkaartje waar de MicroSD in past. Inmiddels wijzer geworden; spellen kunnen alleen via de R4 worden gespeeld omdat de R4 van firmware kan worden voorzien.

Sander, 16-04-2009 15:44 #107
Ook ik ben benieuwd of het vanaf het SD kaartje in de DSi gaat werken.

@Capt.Newbee
Welke adapter heb je gekocht (en werkt het?)

Capt Newbee, 15-04-2009 20:33 #106
Ahum, sinds vandaag wordt ik "geconfronteerd" met de Nintendo DSi van dochterlief. Beter gezegd: voor haar verjaardag heeft zij een Nintendo gekregen en nu mag ik er voor zorgen dat ze spelletjes kan spelen. Daarom een Sandisk MicroSD 2Gb + adapter gekocht maar zo lezend, gebruikt iedereen de R4-kaart. Is het niet mogelijk om gedownloade spelletjes vanaf de SD-kaart te laden?

Joyce, 13-04-2009 19:34 #105
Ik heb alle handelingen gedaan die nodig zijn. Kaartje gereed gemaakt voor het downloaden van de spellen. Op het moment dat ik een spel uitpak op het SDHC kaartje, staat deze erop, maar zodra ik het SDHC kaartje in het R4 kaartje in de DS doe en deze aanzet, krijg ik een foutmelding, nadat ik games heb gekozen. Na herhaaldelijk opnieuw formatteren en downloaden werkt het nog steeds niet. Wie kan mij vertellen wat ik moet doen om het spelletje wel te kunnen openen?

Superyuna, 12-04-2009 12:32 #104
Hoi allemaal,

Ik heb oo een probleem met een nintendo ds R4 kaartje.
Nadat ik er nieuwe firmware heb opgezet blijft hij in de nintendo op "loading"hangen en wordt door de pc niet meer herkent. Heeft iemand enig idee hoe je dit kan oplossen?
Doordat de pc de kaart niet herkent kan deze dus ook niet worden geformatteerd.
Zou fijn zijn als iemand een oplossing heeft!
Alvast bedankt!
Groetjes!

Maureen, 11-04-2009 20:56 #103
Heej :D

Ik had een vraag.

Ik probeer er spellen op te zetten dan download ik die maar als ik dat gedaan heb en ze in de juiste map heb geplaast zie ik ze niet allemaal weer terug in mijn ds als ik die er weer in heb gestopt dat kaartje? Ik heb al een stuk of 7 spellen er geprobeerd op te zetten en er kwamen er maar 2 echt op waarvan er maar weer 1tje deed.?!?:-( Kan iemand mij vertellen wat ik moet doen of fout doe?

Groetjes Maureen

Eric, 10-04-2009 21:15 #102
Hoi
ik heb een r4 met 2gig kaartje.
het probleem is als ik een spel verwijder dan krijg ik geen extra ruimte op mijn sd kaartje, ook al haal ik alle spellen eraf. Hij staat vol met spellen, maar als ik er 1 van 64 mb eraf haal, zou ik 64 mb vrij moeten krijgen op mijn kaartje.
Dit is echter niet het geval, wat kan ik doen?

Roel, 03-04-2009 20:32 #101
Hoi, allereerst goede site! Ten tweede, de site werkt prima totdat ik een game selecteer en dan op downloaden druk dan kom ik bij een foutmelding 403 en verboden. Toegang tot internet staat overal op laag dus snap niet echt wat het blokkeert… iemand?

Frunnik, 03-04-2009 20:21 #100
Kan ik ook mp3 op de r4ds 2 gig zetten en afspelen met de ds?

Thijs, 03-04-2009 16:55 #99
Ik heb die r4ds reader en een 2 gig geheugenkaart. Ik heb spellen gedownload en op die geheugenkaart gezet. Als ik die geheugenkaart in de r4ds gestoken en die in de ds heb gedaan krijg ik in het beeldscherm: Could' find_DS_Menu.dat? Wat kan ik het betse doen nu? Heb ook al geprobeerd om die kernel te downloaden is ook niet gelukt icm het erop zetten. Mvg thijs

Sandra, 30-03-2009 16:12 #98
Mijn TTDS kaart staat vol met spelletjes, alles werkt perfect, dankzij de uitleg hier. Maar hoe kan ik een spelletje verwijderen van deze kaart? Niet met de rechtermuisknop en voor verwijderen kiezen. Dan krijg ik een foutmelding. Iemand enig idee?

Eva, 28-03-2009 20:42 #97
Hoi, Ik heb van mijn Vader een R4 gekregen met alles erop en er aan… Behalve de CD. Er staat op de verpakking dat er een CD in zit maar ik heb de hele verpakking onderzocht en ik kan hem niet vinden! Ook als ik de DS opstart met de SD kaart in de R4 staat er: Couldn't find Ds menu.dat. Ik heb iets gelezen over software waar dat menu op staat. Kan je dat ergens downloaden?

Beekhuizen, 23-03-2009 20:14 #96
Ik heb het probleem denk ik gevonden. de sd card werkt wel met de bijgeleverde micro sd usb stick! vreemd dat de adapter dan niet werkt. je kunt de sd met de adapter wel openen in de pc, maar er dus niets mee doen! very strange.

Beekhuizen, 23-03-2009 17:55 #95
Ik snap er helemaal niets van. op mijn (vrij nieuwe) pc krijg ik de melding 'schijf beveiligd' als ik vanaf de usb stick of vanaf een andere directory het spel wil zetten op de micro sd card. hoe kan dat of wat moet ik instellen. de micro sd card het ik niet beveiligd of zo. een kennis van mij heeft er 20 spelletjes opgezet en ik krijg er niets op!

Jakob, 21-03-2009 18:09 #94
Ik heb Grand theft auto Chinatown gedownload, maar als ik het spel wil spelen en erop klik komt er dit: The save data could not be accessed. Please turn the power off and reinsert the DS Card. Ik heb de Nds uitgedaan en er zelf een paar spellen af gehaald, ook heb ik het spel bij een andere site gedownload, maar dan komt er steeds dit in het beeld.
Als ik een ander spel start gebeurd dit niet. Weten jullie raad? Reactie infoteur, 21-03-2009
Probeer eens een andere versie van het spel te downloaden ;)

Juud, 16-03-2009 16:49 #93
Hallo,

Is het voldoende als ik alleen de NDS bestanden op mijn pc bewaar?

Bedankt!:-) Reactie infoteur, 21-03-2009
Hey,
ja dat kun je het beste doen, is mooi overzichtelijk en de rest heb je niet nodig ;)

Esmeralda, 14-03-2009 17:00 #92
Hee suzanne. probeer het eens op isohunt.com
s6

Esmeralda, 14-03-2009 16:57 #91
Hallo,
ik hoop dat iemand mij kan helpen.
mijn dochter heeft een ds lite met een r4 die perfect werkt.
nu komt er een vriendinnetje met een oudere ds(geen lite) EN PROBEERT TE SPELEN OP DAT KAARTJE MAAR DE DS zegt dat er geen spel in zit…
heb al vanalles geprobeerd maar weet het niet meer.
kan iemand mij nog helpen?
thnx alvast

Suzanne, 13-03-2009 19:30 #90
Ik wil graag spellen dowloaden zoals: Lara's passie mode, en Laura's passie Ontwerpen. Maar helaas kan ik die niet vinden op de site www.romulation.net. Weet iemand misschien nog een andere site, waar je die spellen wel op kunt downloaden?

Beer, 13-03-2009 17:42 #89
Ik heb net een r4 kaart ik stop hem in de apple computer (kan dat?) dan komt er niks te staan, weet iemand wat ik moet doen?:-(

Dirk, 12-03-2009 20:13 #88
Wanneer ik meerdere spelletjes erop zet, kan ik enkel het laatste spelen.Wanneer ik de nintendo opstart, start onmiddellijk het laatste spelletje op

Tamara, 07-03-2009 12:27 #87
Ik heb hetzelfde probleem als Esmee, ik krijg de melding: Couldn't find_DS_MENU.DAT
Ik heb mijn R4 kaart geformatteerd maar hoe moet er een nieuwe firmware opgezet worden? En waar kan ik deze vinden? Ook heb ik bij mijn R4 + 2GB een micro s adapter meegeleverd gekregen maar, waar kan deze voor gebruiken? Reactie infoteur, 12-03-2009
In de micro s adapter doet u uw microsd card, en die doet u in de computer. Dan moet u even op google zoeken waar de ds software staat.

Aiy, 02-03-2009 22:19 #86
Ik heb alles presies opgevolgd, maar als ik dat microsd kaart in de r4 kaart stop om dat weer in de nds te doen, zie ik alleen maar menu op de beeldscherm. Ik heb de microsd kaart eerst geformatteerd en dan de nieuwe software eropgezet. Alsnog krijg ik alleen maar menu te zien. Hoe kan ik dit probleem oplossen.

Issam, 27-02-2009 10:38 #85
Ik heb de 4 bestandjes (_system_, moonshl, _DS_MENU, _DS_MSHL.NDS) op me R4 kaart gezet. En ik heb ook een spel gedownload. Het NDS bestand van het spel heb ik nu. Nu is mijn vraag in welke map moet ik het NDS bestand plaatsen? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Reactie infoteur, 28-02-2009
Gewoon in de eerste map, de map die opent als het kaartje in de PC komt.

Esmee, 26-02-2009 18:19 #84
Ik heb alles presies opgevolgd, maar als ik dat microsd kaart in de r4 kaart stop om dat weer in mijn dsk te doen zegt mijn dsl couln't find_ds_menu.dat. ik weet me echt geen raad meer. Reactie infoteur, 28-02-2009
Had u al het kaartje geformatteerd en nieuwe firmware erop gezet?

Nintendooo, 26-02-2009 14:38 #83
Hoi kaartje

dat hat ik in het begin ook maar volgens mij als je er een paar spelletjes op zet is het dan anders

Kaatje, 26-02-2009 10:56 #82
Hallo,
Ik heb r4 voor ds heb de kaart geformateerd de nieuwe fireware opgezet en een spelletje maar hij blijft alleen maar loading geven…?/
Wat kan ik nu nog doen?

Nintendooo, 25-02-2009 16:41 #81
Kost dat downloaden dan geen geld? Reactie infoteur, 25-02-2009
Nee, is gratis ;)

Eva, 25-02-2009 16:11 #80
Super handig! Maar is een R4 ongeveer het zelfde als zo'n TT kaart? Kan je op de zelfde manier spelletjes op zetten? Reactie infoteur, 28-02-2009
Ongeveer, kijk even op google naar een handleiding voor het eropzetten van games op de TT.

C. de Snoo, 21-02-2009 22:49 #79
Hallo, Ik heb per ongeluk een M3DSReal kaart in andermans DS geplaats en deze doet het niet meer. Andermans DS speelde wel met een R4 kaart. Heeft iemand hier ervaring mee en zo ja wat kan ik er aan doen?

Selina, 20-02-2009 10:21 #78
Ten eerste hulde aan deze website!
Ten tweede ik heb laatst een microsd en een dstt gekregen. Spelletje opgezet en alles werkte. Maar sinds een week wordt het kaartje niet meer herkend door mijn computer (er kan er dus geen nieuwe spelletjes opzetten, maar kan nog wel alles spelen op mijn ds). Met de cardreader die erbij zat krijg ik de verwisselbare schijf niet te zien in deze computer. Bij de nieuw gekochte cardreader zie ik de verwisselbareschijf wel, maar als ik daar op druk krijg ik na lang wachten de melding dat het apparaat niet toegankelijk is door een fout in i/o apparaat. Kunt u mij verder helpen?

Mariska, 19-02-2009 19:51 #77
Hoi, ik heb een N5 kaart en heb daarbij een 4gb kaartje met spellen compleet zo gekocht ( die werkt prima ), maar nu dacht ik dat ik met een andere micro SD kaart van 1gb ook wel spellen moest kunnen spelen op mijn DS maar ik krijg nu ook aldoor een zwart scherm met loading in beeld. Heb de micro sd kaart al 2 keer geformateerd en al een aantal keer de N5 software opnieuw op de sd kaart gezet maar het lukt me maar niet, wie kan me helpen? Ik wil zo graag dat het lukt!

:-(

Jelle, 18-02-2009 17:28 #76
Ook ik heb het probleem dat als ik mijn kaart nu in de DS stop dat ik er alleen maar loading in beeld krijg.
Ook ik heb al een aantal keren geprobeerd te formatteren en de software er opnieuw opgezet maar houd toch steeds het loading in beeld.
Wat nu te doen? Reactie infoteur, 18-02-2009
Vraag aan de verkoper wat het zou kunnen zijn.

Daniella, 18-02-2009 13:28 #75
Ik had hetzelfde probleem, memorycard geformatteerd en nieuwte software erop gezet. nu blijft de DS op loading staan. ik heb het met een ander R4 kaartje geprobeerd(nieuwe) en toen kon ik alle spelletjes die op de memorycard staan weer spelen. dus bij mij was de R4 kaart niet goed

Ilona, 16-02-2009 15:58 #74
Hallo, ik ben hier totaal nog onbekend mee.
kan ik met een tt kaart hetzelfde volgen als voor een R4 kaart

Inter, 14-02-2009 15:46 #73
Hallo allemaal door een foutje is onze R4DS gewist.
nu hebben we nieuwe software gedownload en er een nieuw spel opgezet. de kaart weer in de DS en aangezet.
maar nu blijft hij continu op loading staan en gebeurt er verder niets. heeft iemand enig idee wat ik verkeerd heb gedaan? Reactie infoteur, 14-02-2009
Hoi, probeer eens eerst de memorycard te formatteren en dan weer de nieuwe software erop te zetten.

Bibi, 13-02-2009 20:30 #72
Beste allemaal,
Heb al een tijdje een M3DS Real kaart met 4Gb SDHC zonder problemen. Nu heb ik die 4 Gb voor een 8 Gb SDHC vervangen. Een hele lading games op de NDS directory geplaatst, echter ik krijg in het menu voor de GAmes geen icoontjes meer, achter de games staat 0Mb, en de NDS Lite is erg traag geworden. De M3DS Real moet toch overweg kunnen met 8 Gb SDHC? Als ik wat spellen verwijder is het probleem opgelost. Iemand een andere oplossing om toch het aantal spellen te behouden?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden Reactie infoteur, 14-02-2009
Hoi,
De kaartjes werken minder met grote data aan spellen. Zo is de 2gb het meest aan te raden. Hoe meer geheugen daarna, hoe langzamer.

Stanley, 13-02-2009 19:49 #71
Hallo ik heb een probleem ik heb een n5 kaartje en k weet niet welke software je daarvoor moet downloaden en hoe je daar spelletjes opzet? kun jij mij helpen? Reactie infoteur, 14-02-2009
Kijk eens op google: N5 ds software downloaden

Hogenberg, 12-02-2009 16:42 #70
Hoi om het kaartje te formatteren ga je naar deze computer met de rechtermuis knop op de verwisselbareschijf die je gebruikt klikken, dan staat er formatteren, aanklikken en deze word geformatteerd.

Martijn, 11-02-2009 10:48 #69
Bijna 2 weken geleden ook een R4DS + 2 GB gekocht. Bijgeleverde software naar de root gekopieerd, spelletjes naar mapje Games (aangemaakt) gekopieeerd. Wat mp3-tjes naar mapje MUSIC (ook aangemaakt) gekopierd. Werkt allemaal prima :-). Heb van de software versie 1.18, weet alleen niet meer of dit bijgeleverd of gedownload is :-p

Mijn zusje heeft een M3DS Real kaartje, ook met 2 GB dacht ik. Ik vind het menu dat daarbij zit mooier. Nu is mijn vraag : Is de M3DS Real software bruikbaar op een R4DS kaartje? Reactie infoteur, 11-02-2009
Beste Martijn,

Niet dat ik weet: sorry ;)

Denise, 10-02-2009 22:09 #68
Hallo,
ik heb vandaag een r4 kaartje gekocht en een klein kaartje van 2gb. Ik kreeg in mijn beeld menu in het rood te staan met een? ik heb al verschillende adviezen van je opgevolgd, maar ik kan het formatteren niet vinden op mijn computer wat kan ik hier aan doen om toch spelletjes erop te kunnen zetten? Reactie infoteur, 11-02-2009
Hoi,
u moet toch echt formatteren en daarna nieuwe software erop zetten. Op google vindt u erg gedetailleerde handleidingen.

Danielle, 10-02-2009 12:27 #67
Ik heb inderdaad na het downloaden van 2 spellen voor de Nintendo ds, een zwart scherm met de tekst loading… Krijg dus geen spellenmenu meer. Ik heb de 2 spellen alweer verwijderd maar het zwarte scherm met loading blijft… Wat kan ik hieraan doen? Reactie infoteur, 10-02-2009
Dat komt omdat u een oude versie gebruikt van de r4 kaart. Zoek op google naar 'r4 kaart updaten' en volg de stappen.

John, 08-02-2009 19:43 #66
Is er ook een verkenner voor op de NDS, zoals de Windows Verkenner? Het gaat mij erom geblokkeerde sav.bestandjes direct op de NDS te kunnen verwijderen, en niet eerst de geheugenkaart aan de PC te koppelen. Reactie infoteur, 09-02-2009
Niet dt ik weet!

Andre, 02-02-2009 19:04 #65
Hallo, ik heb een spel gedownload zoals boven is omschreven en uitgepakt met winrar. alleen als ik het spel gekopieerd heb naar de micro sd en in de NDS heb geplaatst en aan gezet heb komt er in beeldscherm te staan "geen toegang tot opslaggegevens. zet aub het systeem uit en plaats de ds card opnieuw" wat heb ik fout gedaan? en kan iemand mij hier mee helpen.

Gr Andre

Eemel, 02-02-2009 00:55 #64
Hallo, Heb ook een r4 kart aangeschaft maar zodra ik ok maar iets via de usb adapter erop wil zetten loopt alles vast. Kan niet formateren of ook maar iets op de kaart zetten.

hellup! Reactie infoteur, 03-02-2009
Probeer het eens op een andere computer.

Kajan, 31-01-2009 16:52 #63
Hallo…

Als ik een game download is het een winrar bestand. deze pak ik uit… maar dan krijg ik allemaal kleine.rar bestanden. moet ik die ook allemaal stuk voor stuk uitpakken of moet ik die gewoon in zijn geheel op de stick zetten? Reactie infoteur, 01-02-2009
Hallo, U moet op een van de kleine.rar bestanden op uitpakken drukken, dan wordt dit in één map uitgepakt met daarin het te branden bestand

J. Peeters, 29-01-2009 22:44 #62
Hallo, als ik een spel heb gedownload en probeer deze uit te pakken blijft hij vragen om een cd te plaatsen omdat er meer volume nodig is, wat houdt dit in, en is er ook voor een apple computer een goed uitpak programma aanwezig om spellen voor r4 uit te pakken:-( Reactie infoteur, 01-02-2009
Dat betekent dat het geheugen op de harde schijf bijna leeg is, voor het uitpakken zie: http://forums.whirlpool.net.au/forum-replies-archive.cfm/697168.html

Sandra, 27-01-2009 21:27 #61
Ben de hele avond al bezig om spelletjes te kunnen spelen op de ds lite. Heb van een vriendin dvd gekregen met spelletjes erop. Heb via sidder.nl een mircro sd 8 gb gekocht en z'n r4 kaartje. Nu heb ik al de nieuwe firmware erop gezet, precies op de manier zoals hier staat beschreven. Nu lukte het nog steeds niet. Daarna heb ik me kaartje geformateerd en nogmaals de firmware erop gezet en daarna ook de spelletjes, maar nu geeft hij de hele tijd aan Loading en dan kan je verder niks doen. Heeft u misschien een oplossing? Reactie infoteur, 27-01-2009
Hallo,
Ik geloof dat een 8gb niet compatible is met de r4, vraag dit eens na of kijk op google.

Shirley, 24-01-2009 19:12 #60
Ik heb ook een r4 kaartje maar af en toe heeft hij kuren. Dan blijft hij staan of gaat een stap terug. Weet iemand waar dit aan ligt? Reactie infoteur, 25-01-2009
Hey, zet de nieuwe firmware er eens op

Mirella, 24-01-2009 16:29 #59
We kregen eerst steeds een foutmelding. Onze dstt kaart leeg gemaakt en opnieuw alles gedownload.
Vervolgens de spellen erop gezet het en het probleem was opgelost… dachten we want
Na een dag speelplezier blijft elk spel heel lang hangen in loading maar start niet meer op.
Kent iemand dit, en wat kan ik er aan doen.
(in mijn omgeving blijk ik niet de enige met dit probleem te zijn)

alvast bedankt mirella Reactie infoteur, 25-01-2009
Probeer eens nieuwe firmware erop te zetten

Martino, 20-01-2009 20:36 #58
Weet iemand hoe je originele spellen van een origineel kaartje krijgt? Zo'n 15 originele spelen die ik graag op mijn r4 wil meenemen op vakantie… Wie heeft de oplossing? Reactie infoteur, 25-01-2009
Je kan het beste al die spellen downloaden en dan op de r4 zetten/

Infoteur: Sanpaulo
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Reacties: 357
Schrijf mee!