InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > Grand Theft Auto: Chinatown Wars voor de Nintendo DS

Grand Theft Auto: Chinatown Wars voor de Nintendo DS

Grand Theft Auto: Chinatown Wars voor de Nintendo DS Ben je een echte liefhebber van games en likte je ook je vingers af bij de vorige game uit de GTA serie? Nou dan kun je je lol weer op in 2009, want dat komt Grand Theft Auto: Chinatown Wars er aan. Je moet echter wel de beschikking hebben over een Nintendo DS want dit is het enige platform waar de game op uit komt. De eerste informatie over de nieuwe GTA telg is inmiddels bekend en voor screenies kun je ook op het internet terecht.

Grand Theft Auto: Chinatown Wars

  • Ontwikkelaar: Rockstar Leeds/ Rockstar North
  • Publisher: Rockstar Games
  • Spelcomputer: Nintendo DS
  • Release datum: 2009, tweede kwartaal
  • Genre: Actie
  • Media: Nintendo DS Game Card
  • Input methodes: Touch screen

Grand Theft Auto: Chinatown Wars is een game die in 2009 uitkomt exclusief voor de Nintendo DS en die is ontwikkeld door het vertrouwde Rockstar Leeds, in samenwerking met Rockstar North. De exacte releasedatum is nog net bekend, maar het moet gaan gebeuren in het tweede fiscaal kwartaal van 2009, dus ergens tussen februari en april. Dit werd in juli 2008 op een persconferentie van Rockstar wereldkundig gemaakt. Het is de tiende titel in de serie van Grand Theft Auto en de vierde die wordt uigebracht voor Nintendo, na Grand Theft Auto en Grand Theft Auto 2 voor de Game Boy Color, en Grand Theft Auto Advance voor de Game Boy Advance.

De game zal gebruik maken van de Rockstar Games Social Club (een gratis online service van producent Rockstar), maar voor zo ver bekend is de enige mogelijkheid hiervan het uploaden van gameplay statistieken via de ingebouwde WiFi van de Nintendo DS. Deze details zijn bekend gemaakt in augustus 2008 via RockstarWatch. Hier zijn ook de eerste echte screenshots te bewonderen voor hen die niet kunnen wachten.

Het plot

Het verhaal draait dit keer om de persoon van Huang Lee, een lid van de Triads, die een zwaard van zijn pas vermoorde vader Yu Jian, moet bezorgen bij zijn oom Wu Lee. Huang wordt uiteraard onderweg op alle mogelijke manier aangevallen om te voorkomen dat hij slaagt in zijn zo belangrijke missie voor zijn familie. Niet alleen moet hij het zwaard afleveren, maar hij moet uiteraard ook wrak nemen voor de dood van zijn geliefde vader Yu Jian.

Gameplay

Chinatown Wars heeft een nogal andere opzet dan de vorig games uit de GTA reeks. In plaats van een zogeheten behind-the-player camera of een top-down camera, wordt er in Chinatown Wars gebruik gemaakt van een isometrische camera benadering. Het verhaal speelt zich af in 'de wereld' van Grand Theft Auto IV Liberty City, maar dan zonder Alderney. Huang Lee kan mensen op straat recruteren om ze voor zijn gang in te zetten en te laten helpen. De game heeft ook een Tattoo mode, zoals wel bekend van andere games de laatste tijd. Anders dan in Grand Theft Auto IV, moet je zoveel mogelijk politieauto's uitschakelen om aan ze te ontsnappen dan simpelweg jezelf verplaatsen naar een andere zone. De omgeving is interactief en realistisch, ze kopen voedsel op straat en praten met elkaar. Er is ook een dag/nacht cyclus en real-time weereffecten. De interface is is ontwikkeld als die van een PDA. De laadtijden zouden minimaal moeten zijn. In de game komen CCTV camera voor waar op geschoten kan worden. Dit zijn de secret packages van dit spel. In minigames worden drugtransacties gedaan.

Lees verder

© 2008 - 2014 Dessal, gepubliceerd in Spellen en consoles (Electronica) op . Het auteursrecht van dit artikel en antwoorden op reacties ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Grand Theft Auto: Chinatown Wars voor de Nintendo DS"

Reactie

Steff Damm, 21-11-2009 13:19 #1
Zijn er cheats voor auto's?
en zijn er ook cheats voor een tank?
en zijn er ook cheats voor MEER geld?
ik zou het fijn vinden als je die zou zeggen alvast bedankt! :-)

Infoteur: Dessal
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Special: Games 2009
Reacties: 1
Schrijf mee!