InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > Gratis games op de Wii met homebrew

Gratis games op de Wii met homebrew

Gratis games op de Wii met homebrew De Wii is de meest verkochte spelcomputer op dit moment. Veel mensen hebben de Wii dan ook in huis. Steeds een nieuw spel kopen kan duur worden. Gelukkig zijn er ook nog gratis spellen voor de Wii.

Homebrew?

Hombrew zijn applicaties of spelletjes voor spelcomputers gemaakt door de consumenten zelf. De kwaliteit van de spellen/applicaties verschilt vaak. Is homebrew legaal? Het antwoordt hierop is dat het aan de software ligt of deze legaal of niet is. Sommige software is illegaal, maar veruit de meeste software is legaal. Hier wordt alleen legale software besproken.

Benodigdheden

  • Wii (hoeft niet te zijn omgebouwd)
  • The Legend Of Zelda Twilight Princess (Origineel)
  • SD-kaart (geen SDHC)
  • SD-kaartlezer voor computer

Installeren en gebruiken

  1. Stop het SD-kaartje in de kaartlezer en sluit deze aan op de computer. Kopieer alle bestanden die u wilt bewaren naar de computer voordat u verder gaat. Ga naar 'Deze Computer' en klik met de rechtermuisknop op de SD-kaart. Kies 'Formatteren...'. Selecteer bij Bestandssysteem 'FAT', zet een vinkje voor Snelformatteren en klik vervolgens op 'Starten'. Wanneer het SD-kaartje is geformatteerd zal er een bericht verschijnen. Mocht u The Legend Of Zelda Twilight Princess hebben gespeeld, en u wilt het opgeslagen spel bewaren, ga dan naar stap 2, zo niet ga dan naar stap 3.
  2. Stop het SD-kaartje in de Wii en start de Wii. Ga links onderin naar Opties in het Wii menu en kies geheugenbeheer. Kies nu opgeslagen gegevens en vervolgens Wii. In de lijst die nu verschijnt zoekt u het bestand dat bij Zelda hoort. Selecteer deze en kies kopiëren. Na het kopiëren verwijdert u het Zelda bestand van uw Wii. Stop nu het SD-kaartje weer in de computer en knip alles naar de computer.
  3. Kijk in rechts bovenin het Wii opties menu welke versie van het menu u heeft. Voor versie 3.3 en lager download u twilight-hack-v0.1-beta1.zip. En voor 3.4 download u twilight-hack-v0.1-beta1.zip. Pak de map private uit op uw SD-kaartje met (bijvoorbeeld) WinRAR. Ga naar private -> wii -> title en verwijder alle mappen behalve rzdp. Download vervolgens the_homebrew_channel-1.0.1.tar.gz vanaf twilight-hack-v0.1-beta1.zip. En pak ook dit bestand uit met behulp van WinRAR op het SD-kaartje. Zorg ervoor dat boot.dol niet in een map op het SD-kaartje staat.
  4. Stop het SD-kaartje in de Wii en zet deze aan. Ga naar opties -> geheugenbeheer -> opgeslagen gegevens -> SD. Kopieer 'Twilight Hack' naar de Wii en ga terug naar het hoofd menu. Ga direct naar het diskmenu en start The Legend Of Zelda Twilight Princess. Laad het opgeslagen bestand (Twilight Hack). In het spel loopt u naar achteren. Er zal nu tekst op het scherm verschijnen. Volg de aanwijzingen op het scherm om The Hombrew Channel te installeren.
  5. Nadat de Wii opnieuw is opgestart is er een nieuw kanaal bijgekomen in het menu. Haal het SD-kaartje weer uit de Wii en stop het in de computer. Ga naar http://www.wiibrew.org en download Hombrew Browser. Maak op het SD-kaartje de map apps aan als deze er nog niet is en plaats de map uit het net gedownloade archief hierin.
  6. Stop het SD-kaartje weer in uw Wii en start het nieuwe kanaal (The Hombrew Channel of hbc). Kies Homebrew Browser in het menu. Als u verbinding heeft met internet zal u nu terecht komen op een pagina waar u allerlei applicaties en spelletjes gratis kunt downloaden. Deze worden dan ook meteen geïnstalleerd.
  7. Als u klaar bent met downloaden kunt u op de home knop drukken op uw afstandbediening zodat u terug gaat naar The Hombrew Channel. Hierin kun u vervolgens de applicaties/spelletjes starten die u zojuist heeft gedownload.
  8. U kunt nu eventueel nog uw opgeslagen bestand van Zelda terugzetten.
© 2009 - 2014 Waarten, gepubliceerd in Spellen en consoles (Electronica) op . Het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.

Reageer op het artikel "Gratis games op de Wii met homebrew"

Infoteur: Waarten
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Schrijf mee!