InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > Sims 2 - Appartementen Bouwen

Sims 2 - Appartementen Bouwen

Sims 2 - Appartementen Bouwen Het tot nu toe laatste uitbreidingspakket van De Sims 2 - Appartementsleven, krijg ik vaak de vraag of ik uit kan leggen hoe je precies een appartement moet bouwen. Dit werkt dus met een cheatcode. In dit artikel zal ik stap voor stap uitleggen hoe je een zelf een appartement kan maken in De Sims 2.

Informatie Vooraf

Voordat je kunt gaan beginnen met het bouwen van een appartement zijn er een aantal dingen die je vooraf moet weten:
  • Om een appartement te bouwen heb je een cheat code nodig.
  • Er kunnen maximaal vier gezinnen in een appartement waar je mee kunt spelen.
  • Als je van plan bent cheat codes te gaan gebruiken in het spel, zorg er dan altijd voor dat je een backup hebt gemaakt voordat je het spel opstart. Het gebruik van cheat codes kan het spel laten crashen. (meestal gebeurd dit niet, maar voor de zekerheid...)

Bouwen

Ga naar de buurt waar jij het appartement wil bouwen. Ik raad aan een middelgrote kavel te pakken. Bij grote kavels loop je de kans dat het spel gaat schokken en dat is niet leuk spelen. Als je een PC hebt met een snelle en goede videokaart dan kun je gerust wat groter gaan, maar gemiddeld geldt een middelgrote kavel.

Als je een kavel hebt uitgekozen kies je voor een woonkavel en geef je de kavel een naam. Daarna op OK.

Nu kun je maximaal vier appartementen maken zoals jij dat wilt. Elk appartementencomplex heeft ook een gezamelijke ruimte waar alle bewoners gebruik van kunnen maken. (Denk aan een speeltuin, gezamelijke spellen, schaakborden, dartborden enz.) Je kunt deze ruimte overdekt maken of in de openlucht. Het is ook wel leuk als je de kavel mooi opleukt met een tuin waar de bewoners elkaar kunnen ontmoeten of waar ze hun groenten en fruit kunnen telen. Misschien een leuke vijver erbij. (Sims die samen vissen bouwen sneller een band met elkaar op.)

Zorg ervoor dat je vier opzichzelfstaande appartementen hebt. Dus dat er geen muren ontbreken waardoor bewoners zo bij elkaar naar binnen kunnen lopen. Ook geen deuren plaatsen waar iedereen zomaar naar binnen kan, anders zal de cheat code niet geaccepteerd worden.

Elk appartement moet maar één ingang hebben en die ingang bestaat uit een deur die in de bouwmodus onder deuren staat. Deze deur kun je herkennen aan het welkomsmatje dat ervoor ligt. Geef elk appartement één deur anders word de code wederom niet geaccepteerd.

Het is toegestaan om meer dan vier appartementen te bouwen. In princiepe kun je eindeloos doorgaan, maar je kan maar met maximaal vier gezinnen spelen op een appartementenkavel. De overige appartementen zullen bewoont worden door NPC's. (Non Playing Characters)

Meubileren

Tevens kun je de appartementen alvast voorzien van meubels, maar vele worden verwijderd op het moment dat een gezin het appartement betrekt. Zorg er in ieder geval voor dat de kamers klaar zijn en dat alle muren op de juiste plek staan voordat je de kavel omtovert tot appartementencomplex, want de bewoners zijn niet in staat muren te plaatsen als ze er eenmaal wonen. Het enige dan de bewoners kunnen doen is een ander behangetje aanbrengen en nieuwe vloerbedekking naar hun eigen smaak plaatsen. Alle andere opties in de bouwmodus zullen uitgeschakeld zijn, dus zorg ervoor dat elk appartement naar je smaak is, want je kunt het later dus niet meer veranderen.

Er zijn meubels die je kunt plaatsen en die, wanneer er bewoners gaan wonen, niet verwijderd zullen worden.

Meubels die blijven staan:
  • WC
  • Bad/Douche
  • Wasbak in badkamer
  • Keukenkasten
  • Wasbak in keuken
  • Koelkast
  • Bedden
  • Kledingkasten

Plaats deze items dus naar hartelust in de appartementen. Je Sims kunnen hier gebruik van blijven maken maar kunnen deze ook verwijderen als ze er eenmaal wonen.

Verder blijft alles uit de koop catalogus beschikbaar voor de Sims na intrek in een appartement.

Omtoveren tot Appartement

Nu je een paar keer gecheckt hebt of alles klopt kun je de kavel gaan omtoveren tot appartementencomplex. Volg de stappen hieronder:
  • Zorg dat je op de kavel aanwezig bent. (dus niet in de buurt)
  • Open het cheatscherm door Ctrl + Shift + C ingedrukt te houden.
  • Typ nu in het cheatscherm ChangeLotZoning Apartmentbase en druk op Enter.
  • Sla je kavel op.
  • Keer terug naar de buurt.

Als de cheat heeft gewerkt dan zie je boven de kavel die je net omgetoverd hebt een groene kubus. Als dit het geval is dan kun je nu beginnen een gezin te verhuizen naar het appartement. Maximaal vier gezinnen zijn per complex toegestaan. Als je met je muis op het complex gaat staan zie je wat de weekelijkse huurprijzen zijn.

Bij deze hoop ik dat ik je genoeg informatie heb gegeven om te gaan beginnen met bouwen. Mochten er toch nog vragen zijn, schrijf deze dan even als reactie onder dit artikel. Ik zal zo snel mogelijk antwoorden.

Veel Speelplezier

Klik hier voor meer info over De Sims 2 - Appartementsleven

Lees verder

© 2009 - 2014 Kwulletje, gepubliceerd in Spellen en consoles (Electronica) op . Het auteursrecht van dit artikel en antwoorden op reacties ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
PC game The Sims 3De sims 3 is in 2009 uitgekomen na lang wachten. Inmiddels zijn er al vele uitbreidingen beschikbaar, waardoor de Sims 3…
Sims 2 - Een uitgebreid spelSims 2 - Een uitgebreid spelDe Sims 2 werd in 2006 uitgeroepen als dé PC Game aller tijden. Nu twee jaar later is het achtste uitbreidingspakket op…
De Sims 3 - Een uitgebreid spelDe Sims 3 - Een uitgebreid spelIn de Sims 3 gaat er wederom een hele nieuwe wereld voor je open. Je sims zijn nu in staat om vrij te breken en zitten n…
The Sims 3 en uitbreidingspakkettenThe Sims 3 en uitbreidingspakkettenThe Sims 3 is het vervolg op het daverende succes van zijn twee voorgangers: The Sims en The Sims 2. Het spel is versche…
Welke Simulatie games zijn het waard om te spelen?Welke Simulatie games zijn het waard om te spelen?Hoe moeilijk is het dezer dagen om te beslissen welke game je op je computer zal spelen. Om u te helpen bij uw keuze heb…

Reageer op het artikel "Sims 2 - Appartementen Bouwen"

Reacties

Mandy, 19-02-2013 20:33 #17
Hey ik ben mandy, Ik heb net een hele lang tijd aan mijn appartement gezeten om te bouwen enzo, maar nu staat er dat ik hem niet kan betreden ofzoiets.

Hoe kan dit? En wat is er fout gegaan?

Ik Ben Een Baas, 08-12-2011 16:19 #16
Als je iets wil veranderen aan je appartement, moet je eerst 'boolprop TestingCheatsEnabled true' aan hebben staan, dan hoef je alleen maar op Ctrl + Shift + C te drukken en 'changelotzoning residential' in de voeren. Keer dan terug naar de buurt en ga opnieuw naar het huis. Dan is het weer ene gewone woonkavel en kun je alles weer veranderen. Als je op Ctrl + Shift + C klikt, en dan 'help' intoetst, dan naarboven scrollt en stopt bij changeLotZoning, zie je op die zelfde regel ook allemaal andere soorten gebouwen staan waar je de kavel in kunt veranderen. Zoals een openbare kavel, een studentenhuis, etc. Ik hoop dat het jullie nu lukt!

Wendy, 11-10-2011 14:23 #15
Hoii.
Ik heb een vraag. Ik heb een apartement gemaakt.
Maar ik ben tuinhekjes vergeten. Kan je van een appartement nog een gewone woonkavel maken? Of weet u wat ik hier aan kan doen. Anders moet ik alles opnieuw bouwen.
Alvast bedankt.

Bas Dijkhuis, 13-06-2011 13:42 #14
De cheat code werkt wel (zonder hoofdletters voor zoekende mensen), alleen mijn sims kunnen geen appartement huren, omdat er iets fout is. Ik heb echter alle appartementen van elkaar af gescheiden met muren, vloeren, plafonds maar tevergeefs. Ik heb ook gewoon de deur met de deurmat gebruikt. Misschien komt het door openbare hal, of door de ramen, maar dat kan ik mij niet voorstellen. WIE KAN MIJ HELPEN?

Laila, 03-06-2011 17:32 #13
Ik heb een vraag, ik wil heel graag een huis met een hoog plafond maken. En dat je dan een soort plateau hebt in de kamer. Maar ik heb géén idee hoe. Kan iemand mij helpen?

Jeffrey, 07-04-2011 17:09 #12
Je moet hem zonder hoofdletters typen :)

Laurien, 23-05-2010 19:15 #11
Bij kan ik een apartement maken en de code doet het maar als ik er met een familie in wil staat er iets van dit is niet de goede kavel of zo iets :-(

Lisa, 28-02-2010 19:45 #10
Ik heb een appartement gebouwd, hij voldoet alleen niet aan de eisen, want ik heb een deur geplaats waar andere sims kunnen komen. Ik kan dit alleen niet meer veranderen! Iemand een idee? Want heb er lang aangezeten.

Rixt, 21-02-2010 11:57 #9
Hoi,
kun je zelf ook de huurprijs bepalen?
Groetjes Rixt

Twinkeltje, 02-02-2010 12:43 #8
Hallo,

Ik heb een vraagje over het bouwen van een lift, krijg het niet voor elkaar.
Op de onderste verdieping zet ik de lift met deuren en de andere 2 verdiepingen een schacht. Wat doe ik fout?

Groetjes Twinkeltje

Marr, 12-01-2010 15:25 #7
Ik heb een appartement gebouwd maar omdat ik moest stoppen heb ik er nog geen deuren in geplaatst. en dat kan nu niet meer! kan ik dit nog veranderen of moet alles overnieuw?:-(

Timo, 03-01-2010 16:16 #6
Ik heb dit herhaaldelijk geprobeert.
maar het werkt niet bij mij. is het gebruik van een lift of het maken van een inkomhal zodat je een hoofddeur hebt en dan pas de appartementsdeuren schadelijk? ik zou anders niet weten waar het aan ligt.

grts

Sharz, 26-11-2009 18:47 #5
Hallo
bij mij werkt de cheat niet als ik de code intyp dan komt er error in beeld te staan met o zonder hoofdletters het werkt niet!
weet jij misschien iets:-(

Liz, 29-05-2009 02:08 #4
Na tig keer proberen kwam ik erachter dat je de cheat niet met hoofdletters in moet vullen, verder is hij gewoon goed:-p

Denise, 06-05-2009 11:04 #3
Bij mij doet de cheat het ook niet. :-( Reactie infoteur, 06-05-2009
Over welke cheat heb je het dan?

Natasha, 12-04-2009 15:20 #2
Hallo ik ben natasha van de bilt en ik zou wat willen vragen.
als ik een appartement bouw moet ik dan voor een ncp ook meubels neerzetten of gebeurt dat vanzelf?
Ik zou het te gek vinden als het zelf gebeurt maar zou jij voor de zekerheid even willen kijken?
dankjewel groetjes natasha van de bilt Reactie infoteur, 24-04-2009
Hoi Natasha,

Een aantal dingen zullen blijven staan zoals de keuken, badkamer, bedden en kledingkasten. De rest moeten de bewoners zelf kopen nadat ze in het appartement getrokken zijn.

Zou inderdaad leuker zijn als het allemaal automatisch ging, maar dat is helaas niet zo.

Groetjes van Gerda (Kwulletje)

Tam, 13-02-2009 16:11 #1
Bij mij werkt die cheat niet :( Wat moet ik nu doen?

Infoteur: Kwulletje
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Special: Sims 2
Reacties: 17
Schrijf mee!