InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > Pokemon Diamond, Pearl en Platinum - Pal Park

Pokemon Diamond, Pearl en Platinum - Pal Park

Pokemon Diamond, Pearl en Platinum - Pal Park Op Pokémon Diamond, Pearl en Platinum is het mogelijk om Pokémon van oudere spellen over te zetten m.b.v. Pal Park. Pokémon kunnen gemigreerd worden uit Fire Red, Leaf Green, Ruby, Sapphire en Emerald. In dit artikel wordt uitgelegd hoe je dit kunt doen.

Wat heb je nodig?

  • 1 Nintendo DS of Nintendo DSlite (Let op! Met een Nintendo DSi is dit niet mogelijk)
  • 1 gamecard van Pokémon Diamond, Pearl of Platinum (Verder beschreven als 'DS-spel')
  • 1 gamecard van Pokémon Fire Red, Leaf Green, Ruby, Sapphire of Emerald (Verder beschreven als 'GBA-spel')

Pal Park

Je zult eerst Pal Park moeten vrijspelen. Hiervoor heb je de National Dex nodig (deze krijg je van Prof. Rowan als je alle pokémon uit de Sinnoh Dex gezien hebt.) Vervolgens moet je naar Route 221 gaan. Daar zal Prof. Oak op je wachten en neemt hij je mee naar binnen in het Pal Park. Hierna legt hij je uit hoe het werkt en zul je het Pal Park kunnen gebruiken.

Het verbinden van de spellen

Stop het DS-spel in Slot 1 van de DS en stop het GBA-spel in Slot 2. Start hierna het DS-Spel op. In het hoofdmenu staat nu 'Migrate from [GBA-Spel]'. Als je daarop klikt, kun je de 6 pokémon kiezen die je wilt migreren (Er kunnen niet meer of minder dan 6 pokémon geselecteerd worden). Deze pokémon mogen geen HM's hebben. Als je deze pokémon gemigreerd hebt, moet je je save game weer starten door in het hoofdmenu 'Continue' te drukken.

De Pokémon vangen in Pal Park

Ga Nadat je 6 pokémon gemigreerd hebt ben je nog niet klaar. Je moet ze nu nog vangen in het Pal Park (vlieg, surf of kruip er dus naartoe op route 221). Hiervoor krijg je 6 Park Balls, deze kunnen niet missen. Er zijn 5 gebieden in Pal Park.
  • Field: Dit is het grasveld aan het begin. Hier zul je veel pokémon tegenkomen die je normaal ook in het gras tegenkomt, zoals Bulbasaur, Sentret en Ralts.
  • Forest: Dit is het grasveld tussen de bomen. Hier zul je de pokémon tegenkomen die in bossen leven, zoals Caterpie, Gastly en Slakoth.
  • Pond: Dit is de vijver in de bergen. Hier zul je vooral kleine waterpokémon tegenkomen, zoals Squirtle, Marill en Barboach.
  • Mountain: Dit is het grasveld, wat bovenop de berg ligt. Hier kom je de pokémon tegen die normaal in grotten leven, zoals Geodude, Slugma en Aron.
  • Sea: Dit is het donkerblauw gekleurde water rechtsonderin Pal Park. Hier vind je de grotere waterpokémon, zoals Lapras, Mantine en Wailmer.

Na afloop

Voor het vangen van de pokémon krijg je een bepaald aantal punten. Dit is afhankelijk van de zeldzaamheid van de pokémon en de tijd die je erover gedaan hebt. Als prijs krijg je een berry; hoe hoger de score, des te zeldzaam de berry.
Er zal gevraagd worden of de pokémon in boxen geplaatst moeten worden. Als je YES drukt, kun je de pokémon vinden op Bebe's PC, maar als je NO klikt, zul je ze weer opnieuw moeten vangen.

Hoe vaak kun je overzetten?

Je kan van elk GBA-spel elke 24 uur 6 pokémon overzetten. Als je 2 DS-spellen en 2 GBA-spellen hebt zul je dus per dag 24 pokémon over kunnen zetten.

Overig

Je kunt bij het Pal Park 3 Pokétch applicaties krijgen.
  • De eerste krijg je direct van Prof. Oak. Hierop kun je zien hoelang je langste reeks met de pokéradar is geweest.
  • De tweede krijg je als je een vrouw in de hal een Snorlax laat zien. Deze applicatie is een kookwekker.
  • De derde krijg je als je deze vrouw een Kecleon laat zien. D.m.v. deze applicatie zul je de kleur van de pokétch kunnen veranderen.
© 2009 - 2017 Golduck, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Pokémon Black en WhitePokémon Black en WhitePokémon Black en White zijn de twee nieuwste Pokémon games voor de Nintendo DS. De spellen zit vol met nieuwe features d…
Pokémon: Een rage die nog lang niet voorbij is12 Jaar na het ontstaan is Pokémon en alles wat er mee gerelateerd is nog steeds een hype. Wie dacht dat Pokémon en de r…
Pokémon Go: tips om meer verschillende Pokémon te vindenPokémon Go: tips om meer verschillende Pokémon te vindenIn de app Pokémon Go is het de bedoeling om zo veel mogelijk Pokémon te verzamelen. Als je een Pokémon vindt die je nog…
Gratis Pokemon spellen downloaden en spelen op de PCGratis Pokemon spellen downloaden en spelen op de PCJe kunt Pokemon games gratis downloaden spelen op je PC. Deze spellen die oorspronkelijk op de Gameboy, Gameboy Color, G…
Wat is Pokémon GO en is het spelen van het spel wel veilig?Wat is Pokémon GO en is het spelen van het spel wel veilig?Pokémon GO is de rage van de zomer van 2016. Het is een interactieve game, waarbij met behulp van je smartphone Pokémons…

Reageer op het artikel "Pokemon Diamond, Pearl en Platinum - Pal Park"

Reactie

Joël, 26-07-2010 14:08 #1
Ik heb 6 zeldzame pokemon's over gezet van ruby naar diamond! (Niet wetend dat pal park bestond) Wat moet ik doen om die pokemons of terug te krijgen op ruby of op diamond te krijgen?!?

Bedankt!

Infoteur: Golduck
Gepubliceerd: 30-11-2009
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Reacties: 1
Schrijf mee!