InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > Super Mario Galaxy 2

Super Mario Galaxy 2

Super Mario Galaxy 2 Super Mario Galaxy was een groot succes. Het was het derde 3D-platformspel in de Mario reeks, en speelde zich af in de ruimte. Wegens dit grote succes is in juni 2010 het vervolg uitgebracht: 'Super Mario Galaxy 2'. Het concept is grotendeels hetzelfde gebleven. Nieuwe elementen, zoals de mogelijkheid om op Yoshi de ruimte te verkennen en nieuwe power-ups, maken deze game wellicht nog succesvoller.

Super Mario Galaxy

In Super Mario Galaxy was Princess Peach door Bowser ontvoerd, en de ruimte ingebracht. Mario's taak was haar te bevrijden, door de levels uit te spelen. Deze levels bevonden zich op sterrenstelsels en planeten, vandaar ook 'Galaxy'.

Super Mario Galaxy was een groot succes, en kreeg hoge cijfers toebedeeld (IGN gaf zelfs een 9,7). Tijdens de E3 (Electronic Entertainment Expo, of te wel een beurs voor computer en video games) op 2 juni 2009 kondigde Nintendo daarom 'Super Mario Galaxy 2' aan.

Super Mario Galaxy 2

Algemene informatie

  • Uitgever: Nintendo
  • Releasedatum: 23 mei 2010 (US), 11 juni 2010 (EU)
  • Console: Wii
  • Genre: Platform
  • Leeftijdsklasse: 3+ (PEGI)
  • Speelmode: Singleplayer en Multiplayer

Inhoud

Oude elementen

Het idee en de dimensies van Super Mario Galaxy 2 zijn gelijk gebleven: Princess Peach is ontvoerd door Bowser, en Mario moet de ruimte in reizen om Princess Peach weer te bevrijden. Buiten het concept zien we veel veranderingen. Gebrek aan originaliteit is dan ook geen probleem geworden.
De bekende power-ups zijn wel allemaal teruggekeerd, behalve de 'Ice Flower'.

Nieuwe elementen

In 'Super Mario Galaxy 2' zien we Yoshi terugkeren. Het is nu namelijk mogelijk om, naast enkel met Mario, ook met Yoshi door de ruimte te reizen (zie afbeelding).
Deze mogelijkheid zagen we ook al bij Super Mario Sunshine. De Yoshi's zijn er in verschillende kleuren (door het eten van verschillend gekleurde bessen), met elk hun eigen eigen eigenschappen. Yoshi moet Mario helpen om nog lastigere puzzels op te lossen.

Tevens zal het nu mogelijk zijn om met Luigi te spelen, in plaats van met Mario.
De hub-world is vervangen voor een eigen planeet, gevormd naar Mario's hoofd. Deze planeet zorgt voor jouw transport door de ruimte. Naarmate je in het spel vordert, zal Mario's hoofd veranderen.

De multiplayer functie stelt een tweede speler in staat als Luma te spelen die nu ook vijanden kan verslaan en munten kan verzamelen.

Nieuwe power-ups zijn de 'Rock Mushroom', die Mario in staat stelt in een rots te veranderen en vijanden en opstakels te vernietigen door te rollen, de 'Cloud Flower', die Mario wolken laat creëren en op wolken laat lopen, en de 'Spiny Dig', waarmee Mario in de grond kan graven.

De moeilijkheidsgraad ligt hoger. De 'Super Guide' uit 'New Super Mario Bros.' is dan ook weer teruggekeerd onder de naam 'Cosmic Spirit'. Deze functie stelt je in staat levels die je niet kunt voltooien, door de computer toch te laten uitspelen.

Voor de trailer klik je hier.

Lees verder

© 2010 - 2017 Maarten-, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Mario Kart 64: ultieme klassieker voor Nintendo 64 of Wii!Mario Kart 64: ultieme klassieker voor Nintendo 64 of Wii!Mario Kart 64 geldt nog altijd als één van de meest populaire spellen die Nintendo ooit op de markt heeft gebracht. Het…
Mario Sports Mix voor de Nintendo WiiMario Sports Mix voor de Nintendo WiiMario Sports Mix voor de Nintendo Wii maakt het mogelijk om vier verschillende sporten te spelen met je vrienden, met me…
De geschiedenis van Mario BrosDe geschiedenis van Mario BrosLees hier alles over de boeiende geschiedenis van Super Mario Bros. Hier vind je alles over de eerste games en de ontwik…
Personages in New Super Mario Bros UPersonages in New Super Mario Bros UNew Super Mario Bros U is alweer de vierde game van de New Super Mario Bros-serie. Op 30 november 2012 werd deze game, a…
Mario Party 10 voor de Wii U: release en karakters in 2015Mario Party 10 voor de Wii U: release en karakters in 2015Op 20 maart 2015 komt het spel Mario Party 10 exclusief voor de Wii U uit in Nederland en België. Dit is alweer het tien…

Reageer op het artikel "Super Mario Galaxy 2"

Reactie

Marensa (infoteur), 20-07-2010 11:29 #1
Hoi Maarten,

er is inderdaad een Super Guide die je het spel voordoet als je er echt niet uit komt hoe je het moet halen. Aan het einde van deze Guide krijg je wel een bronzen ster en geen gouden, dus uiteindelijk moet je het level toch zelf halen om het uit te kunnen spelen.

Ik vroeg me af of jij het spel zelf ook (uit)gespeeld hebt? Ik heb nu namelijk 120 sterren verzameld en zou over moeten gaan met spelen met Luigi om de 120 groene sterren te halen. Nu kan ik in dat hokje wel veranderen naar Luigi en weer opnieuw beginnen, maar aan het einde krijg ik dan gewoon de doorzichtige ster die zegt dat je het level al hebt uitgespeeld. Hoe moet ik dan de groene sterren verzamelen?

Bedankt!

Infoteur: Maarten-
Laatste update: 16-08-2010
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Reacties: 1
Schrijf mee!