InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > Online spellen spelen

Online spellen spelen

Online spellen spelen word met de dag populairder en is allang niet meer te vergelijken met de eerste online spellen die uitkwamen. In de laatste jaren is het ook nog eens zo dat online spellen ook op speciale spelcomputers online te spelen zijn. Het online spelen van spellen maakt het spelen extra leuk omdat er naast interactie met de spellen vaak ook interactie is met andere spelers die online spellen spelen. In dit artikel word het fenomeen online spellen uitgebreid besproken.

Online spellen spelen

Het spelen van online spellen word steeds populairder. Wanneer er geen multiplayer modus aanwezig is in het online spel is er in de meeste gevallen een lijst beschikbaar met de hoogste scores. Op deze manier kunnen de spelers van online spellen zich aan elkaar afmeten hoe zij hebben gescoord met een bepaald online spel. Toen er nog internet was via de telefoonkabel werden er lang niet zoveel online spellen gespeeld als nu het internet via adsl lijnen zo snel is. Het spelen van een online spel is tegenwoordig net zo snel als wanneer deze offline werd gespeeld. Uiteraard is dit wel afhankelijk van het spel wat er gespeeld word. Wanneer dit een spel is die met zeer veel andere spelers online te spelen is kan het aantal connecties binnen het spel nog weleens voor vertraging oplopen echter dit komt dan door de servers waar deze online spellen op gehost worden en niet door de online verbinding als we even uitgaan dat een online speler via adsl online spellen speelt.

Online spellen spelen op consoles

Het grote gemak van online spellen spelen op consoles is voornamelijk dat de console op de tv is aangesloten.
Op deze manier zit je niet meer krampachtig achter een bureau online spellen te spelen maar lekker onderuit op de bank met een draadloze gamepad op je tv een spel te spelen. Het mooiste van online spellen spelen op consoles is toch wel in de multiplayer modus waarbij de interactie met andere online spelers enorm hoog ligt. Zo is het vaak mogelijk om tegen elkaar en/of met elkaar te spelen. Het is ook in veel spellen mogelijk om in groepen te spelen. Consoles zijn bijvoorbeeld de Xbox of de Playstation waarvan de Playstation 3 de laatste console is in de consoles lijn. Wanneer we naar de Sony playstation 3 kijken beschikt deze console over internet onlinen spellen die met elkaar te spelen zijn middels unieke avatars die online spelers zelf op kunnen richten en personaliseren. Zo zijn er spellen te spelen zoals schaken, dammen, bowlen en nog veel meer online spellen.

Online spellen spelen met accessoires voor consoles

Tegenwoordig spelen accessoires een grote rol bij het spelen van online spellen op consoles. Deze maken het online spellen spelen niet alleen leuker maar ook eenvoudiger. In veel gevallen is het zelfs zo dat mensen die met accessoires online spellen spelen op de consoles, hogere scores halen als mensen die alleen met een gamepad online spellen spelen. Enkele voorbeelden van console accessoires zijn:
  • Race stoel
  • Race stuur
  • Fitness accessoires
  • Gamepads met extra functies
  • Tennis rackets

Online spellen spelen op een PC

Het online spellen spelen op een PC is ook enorm toegenomen in vergelijking met de jaren 90. Tegenwoordig zit er op elk spel wel een optie om online te spelen. Wanneer er een spel word aangekocht voor de PC en je wilt hiermee online spelen moet je letten op de "multiplayer" status. Wanneer er multiplayer op de doos staat wil dit altijd zeggen dat dit spel online te spelen is met andere spelers via het internet. Het spelen van online spellen die op een website staan en niet aangekocht hoeven te worden in een winkel is in de meeste gevallen zo dat deze het beste zijn te spelen met de PC vanwege de vele goede ondersteunende omgeving software en browsers. Een populair online spel wat vaak word gekocht in de winkel voor de PC is world of warcraft. Dit online spel word wereldwijd door de meeste spelers gespeeld.

Online spellen spelen met Massively Multiplayer Online Role-playing Games (MMORG)

MMORG's spellen is een vorm van online spellen die met grote heoveelheden online spelers word gespeeld. De online spellen van deze vorm zijn zo enorm groot dat dit complete virtuele werelden zijn waar men jaren zoet mee kan zijn. Dit gaat zover dat sommige mensen zelfs proberen hun echte leven in te ruilen voor een virtueel leven wat aangeeft hoe populair deze vorm van online spellen spelen is. In deze vorm van online spellen komen we in het spel enorm veel faciliteiten tegen die gamers constant moeten interesseren. Hierbij is ook gericht op verschillende type mensen en karakters van mensen. Psychologen zitten vaak in een team van programmeurs deze online spellen jaren te ontwikkelen met als doel spelers zo lang mogelijk deze online spellen te laten spelen. In deze online spellen komen we faciliteiten tegen zoals:
  • Online veilingen waarin online virtuele items te verhandelen zijn.
  • Online valuta waar virtuele items mee zijn aan te kopen
  • Complete werelden waarin je elk moment van de dag nieuw gebieden kan ontdekken
  • Een virtuele levende economie
  • Het werken voor meer karma en/of status binnen het spel ten opzichte van andere spelers in virtuele waarde's
De waarde van dit soort online spellen gaan vaak zo ver dat virtuele items en virtueel geld vaak voor echt geld word verhandeld. De meeste online spellen verbieden dit in de voorwaarden echter vanwege populariteit is dit bijna niet tegen te gaan en nemen mensen vaak het risico.

Online spellen spelen als World of Warcraft

World of Warcraft is één van dé populairste online MMORG's die gespeelt word door online spelers. Online spelers betalen maandelijks een bedrag om dit spel te kunnen spelen. Hoe meer men het spel speelt door middel van het voltooien van opdrachten des te meer vaardigheden krijgt een speler. Deze vaardigheden worden in punten uitgedrukt. Bij een bepaald aantal punten gaan de speler een level omhoog waarbij vervolgens een nieuwe puntentelling begint. Bij elk level dienen er meer punten behaald te worden. Deze manier van online spellen gaan vaak tot levels van 70 tot wel 200 stuks. Om een bepaalde periode worden er door programmeurs 10 of meer levels bij gemaakt om de online speler geinteresseerd te houden. Deze manier van online spellen spelen word steeds vaker toegepast en is zeer verslavend. Naast het systeem van levels opwaarderen krijgt men een bepaald karma n het spel wat men ook weer in het online spel met elkaar afmeet om op die manier adoratie te krijgen. Omdat deze manier van online spellen zover gaan werkt dit op bepaalde online spelers zeer verslaafd. Wanneer je deze manier van onlinen spellen goed in de hand kan houden kan het zeer leuk zijn om te spelen. Deze online spellen kosten enorm veel tijd. Om die reden worden deze spellen vaak door chinezen voor écht geld opgespeeld naar een gewenst leven, bijvoorbeeld level 40, 60, 70, 80 of level 90. Op deze manier kunnen mensen met een drukke baan of eigen bedrijf ook dit soort spellen spelen. Om enige adoratie, karma en/ of een sterke avatar te krijgen in zo'n online spel kost enorm veel tijd om dit te bereiken. Een bedrijf jouw avatar laten leven heet powerleveling en is een serieuze business geworden in veel landen waar miljoenen in omgaan.

Online spellen spelen met flash spellen

Online flash spellen worden gespeeld met de PC. Met flash spellen is niet zo heel veel mogelijk als wel online scores bijhouden tussen de verschillende spelers mits het flash spel hier niet over beschikt. Het spelen van online flash spellen is laagdrempelig en kost weinig processor snelheid en geheugen. Op die manier zijn de meeste flash spellen wel online te spelen voor de meeste computers. Er bestaan tegenwoordig veel websites waar online flash spellen verzameld en gesorteerd worden op populariteit om zo het spelen van online spellen nog leuker te maken. Populaire online spellen die men veel speelt zijn o.a. goldminer, yetisport en yahtzee.
© 2010 - 2017 Knowledge4all, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Zylom: online spelletjes spelenZylom: online spelletjes spelenZylom is een Nederlandse website waar je online spelletjes kunt spelen en (meestal tegen betaling) downloaden.
Wii spellen spelen op de computer met DolphinDe Wii is nog steeds een populaire spelcomputer maar niet voor iedereen de eerste keus. Wilt u toch die nieuwe Mario of…
Online spelletjes/Online games: het verschilOnline spelletjes/Online games: het verschilEr zijn veel sites waar je kleine spelletjes kan spelen online. Heel veel kleine spelletjes, met kleine inhoud. Er zijn…
Koop ik een Xbox, Wii of Playstation voor mijn kind?Koop ik een Xbox, Wii of Playstation voor mijn kind?Wanneer je een game-console wilt kopen voor je kind, dan is het belangrijk om zorgvuldig na te gaan welke game-console b…
Jij Bent: Online spelletjes spelenJij Bent is een website vol met online spellen die zowel gratis als betaald kunnen worden gespeeld. Speel losse spellen…

Reageer op het artikel "Online spellen spelen"

Infoteur: Knowledge4all
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Schrijf mee!