InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > Nintendo 3DS: Lijst met alle spellen

Nintendo 3DS: Lijst met alle spellen

Nintendo 3DS: Lijst met alle spellen 15 juni 2010 was de eerste grootschalige persconferentie waarin Nintendo de nieuwe Nintendo 3DS uit de doeken deed. Naast talloze specificaties over de 3DS zelf, zijn er ook al vele spellen voor bekend gemaakt - zowel potentiële toppers van Nintendo als veelbelovende games van andere ontwikkelaars. Klik op het onderwerp in de inhoudsopgave om er meteen naar toe te springen. Er ontbreken nog letters omdat hiervan nog geen games zijn aangekondigd.

Inhoudsopgave

Gameslijst

Nintendo 3DS

De Nintendo 3DS is Nintendo's laatste handheld, het nieuwe broertje van de Nintendo DS, Nintendo DS Lite, Nintendo DSi en Nintendo DSi XL. Deze DS zal echter 3D beelden af kunnen spelen: als eerste grootschalig geproduceerde draagbare apparaat. Omdat dit artikel over de spellen voor dit systeem gaat, verwijs ik u voor algemene informatie over de 3DS door naar een ander artikel: Nintendo 3DS.

Launchgames

Hieronder staat een lijst met alle games, waarvan de meesten launchgames zijn (voor de leken: spellen die tegelijk met de Nintendo 3DS zelf op de markt verschijnen ('dezelfde datum van uitgave'')) met een korte beschrijving, gesorteerd op de soort uitgever. Let op: de meeste namen zijn op moment van schrijven (16 juni 2010) nog niet definitief of volledig, omdat de Nintendo 3DS nog lang niet in de winkels ligt. De spellen zonder beschrijving (onderaan) zullen hier later nog van voorzien worden.

Spellen van Nintendo

  • The Legend of Zelda: Ocarina of Time: Eigenlijk is dit geen nieuwe titel: dit spel verscheen al jaren eerder op de Nintendo 64, een spelcomputer vóór de Nintendo Gamecube die weer vóór de Nintendo Wii kwam. Deze heruitgave zal echter niet onveranderd blijven: dit keer zal de Zelda-game, voor het eerst in de geschiedenis, in 3D speelbaar zijn. The Legend of Zelda-spellen bevatten veel puzzels en actie met zwaard en schild. Voor meer informatie omtrent de Zelda-serie verwijs ik u naar deze special: The Legend of Zelda (serie)
  • Animal Crossing: Natuurlijk mag Animal Crossing op geen enkel Nintendo-systeem ontbreken. In dit spel kunt u naar hartenlust doen en laten wat u zelf wilt. Het doel van het spel? Relaxen, tot rust komen, hebbedingetjes verzamelen (die je kunt kopen met het geld dat je verdient door fruit te plukken), vissen, noem maar op. Zo goed als zeker bevat het spel ook een online modus, waarin je samen met vrienden 'niets' kunt doen!
  • Mario Kart: Zowel op de Wii als op de Nintendo DS (en natuurlijk op de spelcomputers daarvoor) een grote hit: Mario Kart. De naam zegt het allemaal al: racen met Mario, Nintendo's stokpaardje. Er komt echter veel meer plezier bij kijken als je het je tegenstanders lastig kunt maken door bananenschillen op de weg te gooien, of ze met bommen te bestoken - en daarom kan dat allemaal! Ook dit spel zal een online modus bevatten. Pas na het spelen van dit spel weet u wat plezier is!
  • Paper Mario: Wederom schittert Mario in een spel; Paper Mario. De eerdere delen werden goed ontvangen vanwege de leuke en verfrissende gameplay. In Paper Mario gaat Mario op avontuur in een 2D side-scrolling (je loopt van links naar rechts, van boven naar beneden, of andersom, maar niet 'in' het spel) wereld. Ik hoor u al denken: waarom is 2D op een DS die 3D kan weergeven nou leuk? Omdat het verfrissende van het spel het veranderen van 2D naar 3D is! Door de dimensie te veranderen kunnen sommige paden wel betreden worden, en sommige puzzels wel opgelost worden; een goed inzicht is een vereiste.
  • PilotWings Resort: Vliegen; daar draait het om in deze kleurrijke game. Misschien kent u het spel Wii Sports Resort
  • wel, dat speelbaar was met Nintendo's accessoire WiiMotionPlus: ook dit spel bevatte een minigame waarin je kon vliegen. Dit spel volgt hetzelfde principe; op hetzelfde eiland. Dit keer is het echter een volledige game en zal het beter uitgewerkt zijn.
  • StarFox 64 3D: Aangezien 'The Legend of Zelda: Ocarina of Time' ook naar de 3DS komt (zie hierboven), kon deze game niet ontbreken. StarFox was één van de toppers van Nintendo, die nu eindelijk weer een terugkeer maakt. Het zal echter geen nieuwe game worden, maar wederom een remake (net als 'Ocarina of Time'), echter nu wel in 3D. In dit spel bestuur je een vliegtuig dat vijandelijke vechters met lasers en bommen neer moet halen, terwijl je jezelf in leven moet proberen te houden met de moeilijkste manoeuvres. Scherpe bochten, plotseling op de rem trappen, loopings; niets is te gek.
  • Steel Diver: Het is van staal en het kan duiken? Juist, een duikboot. Deze voertuigen staan centraal in deze game van Nintendo. Je missie is simpel: haal je tegenstander neer met je torpedo's en andere vormen van geschut.
  • Kid Icarus: Uprising: Door vele gamers is er reikhalzend uitgekeken naar een nieuw deel uit deze serie - en hier is hij dan, voor de Nintendo 3DS. In het spel speelt je de engel Pit, die de aarde moet redden van duistere wezens. Je kunt overal rondvliegen en vijanden verslaan met je pijl en boog in deze game vol actie en snelheid, maar - naar men zegt - toch toegankelijk voor nieuwe spelers.
  • Nintendogs + cats: Geen enkele game is in zo'n korte tijd zo populair geworden als het eerste Nintendogs-deel dat voor de Nintendo DS verscheen. Nu brengt de serie je echter een stap verder; allereerst met de toevoeging van katten. Daarnaast door de 3D-effecten: men probeert het mogelijk te maken de hond op je af te laten vliegen, het beeld uit. Ten derde door de camera's die er nog steeds op zitten; waar je eerst contact met je hond kon maken door met hem te praten, kan het nu ook met oogcontact.

Noemenswaardige spellen van andere ontwikkelaars

  • Metal Gear Solid: Snake Eater 3D: Niet Solid Snake uit het Wii-spel Super Smash Bros. Brawl, maar zijn baas, Naked Snake komt voor het eerst naar de Nintendo DS met 'Snake Eater 3D'. Dit spel is een remake van de gelijknamige Playstation 2 game, waarin Naked Snake tijdens de Koude Oorlog in de Sovjet Unie zowel kernwapens onklaar maakt en mensen redt. Uitgegeven door Konami.
  • Resident Evil: Revelations: Nog een bekende serie die zijn weg naar de 3DS vindt; Resident Evil. Dit deel is een nieuw spel en verschijnt tot nu toe exclusief op de Nintendo 3DS. Verdere details zijn nog onbekend. Uitgegeven door Capcom.

Gameslijst

A

  • Animal Crossing - Nintendo
  • Assasin's Creed: Lost Legacy - Ubisoft

B

  • Battle of the Giants - Ubisoft

C

  • Carnival Games 3DS - 2K play
  • Chocobo Racing - Square Enix

D

  • Dead or Alive Dimensions - Tecmo Koei
  • DJ Hero - Activision
  • Dragonball - Namco Bandai
  • Driver Renegade - Ubisoft

G

  • Gundam - Namco Bandai

H

  • Hollywood 61 - Ubisoft

K

  • Kid Icarus: Uprising - Nintendo
  • Kingdom Hearts - Square Enix

M

  • Mario Kart - Nintendo
  • Metal Gear Solid: Snake Eater 3D - Konami

N

  • Nintendogs + cats - Nintendo

P

  • Pac-Man & Galaga - Namco Bandai
  • Paper Mario - Nintendo
  • PilotWings Resort - Nintendo
  • Professor Layton and the Mask of Miracle - Level 5

R

  • Resident Evil: Revelations - Capcom
  • Ridge Racer - Namco Bandai

S

  • Saint's Row: Drive-By - THQ
  • Samurai Warriors 3D - Tecmo Koei
  • Sims 3 - EA
  • StarFox 64 3D - Nintendo
  • Steel Diver - Nintendo
  • Super Robot - Namco Bandai
  • Super Street Fighter IV 3D - Capcom

T

  • The Legend of Zelda: Ocarina of Time - Nintendo
  • Tom Clancy's Ghost Recon - Ubisoft
  • Tom Clancy's Splinter Cell: Chaos Theory - Ubisoft

V

  • Vektor Tank 3D+ - Bplus

Ben je van mening dat ik nog een spel mis? Laat dan even een reactie achter aan de onderkant van deze pagina.
© 2010 - 2014 Link, gepubliceerd in Spellen en consoles (Electronica) op . Het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde links
Algemene informatie 3DS.
Gerelateerde artikelen
Nintendo 3DS: Games & PrijsNintendo 3DS: Games & PrijsWat kun je allemaal doen met de nieuwe Nintendo 3DS? Welke games zijn er, welke gatgets zijn er toegevoegd?
Nintendo 3ds kopenNintendo 3ds kopenNa de gameboy, Nintendo ds, ds light komt nu de Nintendo 3ds. Met de Nintendo 3ds wordt het spelen van de spelletjes nog…
Nintendo 3DS informatie, prijs en gamesNintendo 3DS informatie, prijs en games25 maart 2011 is het zover: de opvolger van de Nintendo DS, de Nintendo 3DS, zal het licht zien. Deze nieuwe spelcompute…
De Nintendo 3DS. Nintendo's nieuwste 2011 handheld console!De Nintendo 3DS. Nintendo's nieuwste 2011 handheld console!De 3D-televisies hebben hun opmars gemaakt in 2010. Iedereen wil tegenwoordig alleen nog maar een LCD- of plasma-scherm,…
Nintendo DS spel: Legend of Zelda - phantom hourglassDe serie Zelda spellen zijn de meest populaire spellen op dit moment voor de Nintendo, waarvan de eerste verscheen op de…

Reageer op het artikel "Nintendo 3DS: Lijst met alle spellen"

Infoteur: Link
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Schrijf mee!