InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > Nintendo Wii ombouwen

Nintendo Wii ombouwen

Het ombouwen van de Nintendo Wii spelcomputer heeft de nodige voordelen. Zo is het mogelijk om software van derden af te spelen en je kan er Nintendo Wii spellen voor downloaden. Dit is echter alleen legaal wanneer je het origineel bezit. In dit artikel bekijken we hoe je een Wii kan ombouwen met de 4.2 firmware.

Zwarte wii en ombouwen

Let er even op dat zwarte Wiií s vaak wel omgebouwd kunnen worden maar dat ze niet via de DVD backups kunnen lezen. Dit komt door een nieuwe beveiliging tegen het downloaden van illegale spellen. Het is echter nog wel mogelijk om Nintendo Wii spellen te downloaden en af te spelen door middel van de USB Loader. Je zal dan de spellen vanaf een externe harde schijf moeten afspelen.

Benodigdheden

Voor deze tutorial heb je een SD kaart nodig die is geformatteerd op FAT32. Dit kan je in Windows doen door de optie formatteren te gebruiken. Daarnaast heb je de installatiebestanden voor het Homebrew Channel nodig in combinatie met de eerste en tweede patch. Wanneer de eerste patch niet werkt kan je fix 1 of fix 2 proberen, en wanneer de tweede patch het niet goed doet kan je het proberen met de fix voor deze patch. je kan deze bestanden hier gratis downloaden.

Installeer het Homebrew Channel

Download eerst de installatiebestanden van het Homebrew Channel en pak ze uit door middel van het gratis programma 7-Zip. Plaats deze bestanden vervolgens in de root van de SD kaart door die er naar toe te verslepen in Windows. Wanneer dit gedaan is moet je de SD kaart in de Wii stoppen en naar geheugenbeheer navigeren. Kies vervolgens de SD kaart als bron en lees de voorwaarden van de software door. Accepteer deze door op A te drukken en installeer het Homebrew Channel, DVDx en BootMii.

IOS aanpassen

Download nu de eerste patch en plaats de bestanden in de root van de SD kaart. Het is belangrijk dat je de kaart eerst formatteert zodat de bestanden goed werken. Wanneer de patch op de SD kaart staat stop je de kaart weer in de Nintendo Wii. Navigeer naar het Homebrew Channel en druk op de home knop van de afstandsbediening. Druk nu op het programma BootMii en wacht tot de Wad Manager is opgestart.

Zodra je een IOS moet selecteren kies je IOS36. Wanneer dit niet werkt kan je IOS249 of IOS250 kiezen. Zodra de IOS gekozen is moet je de SD kaart als bron kiezen zodat de bestanden vanaf het goede medium worden geladen. Wanneer dit gedaan is selecteer je IOS249 en kies je de optie uninstall wad. Als dit niet lukt moet je de voorgaande handelingen opnieuw proberen met IOS249 of IOS250.

Installeer Cios38rev14

Download nu de tweede patch en plaats de bestanden op de SD kaart. Vergeet de SD kaart niet te formatteren zodat de bestanden goed werken en plaats hem in de Nintendo Wii. Selecteer vervolgens BootMii in het Homebrew Channel en startCios38rev14. Kies nu IOS249 en ga naar rechts voor de optie do not reload IOS223, 36 en 37. Kies netwerkinstelling wanneer je internet op de Wii hebt of installatie vanaf de SD kaart wanneer dit niet het geval is.

Bij problemen met Cios38rev14

Download de speciale patch voor de Cios38rev14 firmware en zorg ervoor dat je verbinding hebt met het internet op de Nintendo Wii. Plaats de inhoud van het archief vervolgens op de SD kaart en verwijder alle GameCube controllers en alle geheugenkaarten. Druk vervolgens op de Home knop en wacht tot de Trucha Bug Restorer volledig geladen is. Druk nu op de B knop en kies de optie NO IOS RELOAD. Kies vervolgens de optie downgrade IOS15 en bevestig dit door op de A knop te drukken. Herhaal dit totdat er geen LOAD IOS from SD kaart staat. Keer terug naar het Homebrew Channel wanneer dit gedaan is.

Druk nu opnieuw op de home knop en selecteer de optie BootMii en de Trucha Bug Restorer. Kies nu IOS15 en druk op A. Ga nu naar IOS36 en verander de volgende instellingen: IOS naar slot 36, hack check naar trucha Yes ES, indentify YES en NAND permissies YES. Druk nu op A en blijf dit doen wanneer er load IOS from SD kaart staat. Keer terug naar het Homebrew Channel en kies de Any Title Deleter. Keer terug naar de system titles en verwijder IOS222, IOS223, IOS249 en IOS250. Keer nu terug naar het Homebrew Channel en laad de cIOS38-rev14 installer. Selecteer IOS36 en druk op A om de netwerk installatie te selecteren en druk opnieuw op A. Ga nu verder met de tutorial: het probleem zou nu verholpen moeten zijn.

Back-Up Loader installeren en instellen

Download opnieuw het standaard installatiebestand en plaats de bestanden op de SD kaart. Vergeet de SD kaart niet opnieuw te formatteren zodat alles goed werkt. Navigeer vervolgens naar de Wad Manager en kies IOS249 met de SD kaart als bron. Installeer Neogammer8.wad als backup loader en de USBloaderGXr850.wad wanneer je spellen vanaf een externe harde schijf wilt afspelen.

Het ombouwen van de Wii is nu helemaal klaar dankzij de softmod. Je kan nu spellen afspelen en software van derden gebruiken voor je console.

Bij problemen, plaats gerust een reactie.
© 2010 - 2017 Rakker126, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Homebrew Channel: Wii spellen afspelen vanaf de harde schijfHomebrew Channel: Wii spellen afspelen vanaf de harde schijfWil je ook Nintendo Wii spellen downloaden en spelen, maar heb je geen omgebouwde Wii? Wees niet getreurd, het is ook mo…

Reageer op het artikel "Nintendo Wii ombouwen"

Reacties

Dielman, 11-03-2014 11:26 #2
Ik heb hetzelfde probleem maar dan met Skylanders. Neogamma r8, ios 249.
Via het disc kanaal vraagt hij om een update. Via Neogamma zegt hij read error 1328. Wat te doen?

M. Ketting, 11-10-2011 18:42 #1
Mijn Wii is op deze manier omgebouwd. Nu heb ik een spel gekocht, EA Sports Active 2, waarbij ik als ik het spel voor de eerste keer in de Wii stop, een melding krijg dat er op de Wii gezocht gaat worden naar updates, waarbij "illegale" waren verloren kunnen gaan. Hoe los ik dat op, gewoon "doorgaan", of moet ik de harde schijf ontkoppelen?

Infoteur: Rakker126
Gepubliceerd: 06-07-2010
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Reacties: 2
Schrijf mee!