InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > Fifa Ultimate team

Fifa Ultimate team

Fifa Ultimate team Fifa 12, waarschijnlijk het meest bekendste en populairste voetbalspel dat er op dit moment is. In Fifa 12 vinden we de online spelmodus Ultimate Team. Deze spelmodus is nog vrij nieuw en daarom niet voor iedereen bekend. In dit artikel wordt de modus daarom uitgelegd.

Je eigen club in Fifa Ultimate Team

In Fifa Ultimate Team (FUT) is het de bedoeling dat je je eigen team opricht. Je bepaald zelf de naam van team en krijgt vervolgens een team met willekeurige spelers uit de hele wereld toegewezen. Het zijn spelers die echt bestaan. Op het begin heb je spelers van erg laag niveau, waarschijnlijk ken je deze ook nog niet echt, maar daar kan snel verandering in komen.

Munten verdienen

Met munten kun je in Fifa Ultimate Team eigenlijk alles doen om je club te verbeteren. Je kunt er pakjes kaarten, spelers, managers, shirts, contracten en voetballen mee kopen. Alles behalve de pakjes kaarten kun je zowel nieuw als tweede hands lopen. Dit alles koop je dus met de munten. Je verdient deze munten door wedstrijden te spelen, waarvoor je met munten beloont wordt. Hoe beter je speelt, hoe meer munten je krijgt.

Je kunt de munten uitgeven op de vele live veilingen die je kunt vinden in de marktplaats in Ultimate team of geef ze uit in de Ultimate Team winkel, meer daarover vind je onder het kopje ‘Pakjes kaarten kopen’.

Pakjes kaarten kopen

Zoals hierboven al vermeldt kun je in Fifa Ultimate Team ook ‘pakjes kaarten’ kopen. Dit zijn pakjes met denkbeeldige kaarten. In Ultimate Team wordt bijna alles namelijk op kaarten afgebeeld. Je hebt kaarten met spelers, shirts, managers, voetballen en contracten. Je kunt de kaarten online, als nieuw, in een zakje kopen in de Fifa Ultimate Team winkel. Je krijgt dan een zogenaamd pakje te zien op je beeldscherm waaruit een aantal kaarten komen. Je kunt bronzen, zilveren en gouden kaarten pakjes kopen. Brons zijn de slechtste kaarten en goud zijn dan natuurlijk de beste kaarten met dus ook de beste spelers/managers, langste contracten of shirts van de meest bekende voetbalclubs.

Je koopt de pakjes kaarten dus met je munten. Maar als je niet zoveel tijd erin wilt besteden door wedstrijden te spelen is het ook mogelijk om de pakjes kaarten met geld te kopen, op de Xbox360 gaat dit door Microsoft Points te kopen.

Zeldzame kaarten

Er zijn ook zeldzame kaarten op de markt. In elk nieuw pakje kaarten zitten 1 of 2 zeldzame kaarten, je herkent deze aan de glans die er elke 3 seconden overheen te zien is.

Coach je eigen team

Elke speler heeft zijn eigen favoriete opstelling, deze staat op zijn spelerskaart vermeld. Het is belangrijk dat je zoveel mogelijk spelers in hun favoriete opstelling laat spelen. Als je spelers op de marktplaats koopt, let daar dan dus op.
Ook is het belangrijk dat spelers zich lekker voelen in jouw team. Spelers voelen zich goed wanneer zij staan opgesteld tussen hun landgenoten, competitiegenoten of team genoten (van belangrijkst naar minder belangrijkste). Je kunt aan de lijntjes tussen de spelers, bij het maken van de opstelling, zien of de spelers zich prettig voelen tussen hun teamgenoten. Des te groener de lijn wordt des te beter de relatie tussen twee spelers is.
Natuurlijk hebben spelers ook hun eigen favoriete positie in het veld. Zorg er ook voor dat ze op hun favoriete positie staan, ook dan zullen zij zich beter voelen en beter gaan spelen. Aan de kleur van het schoentje op de spelerskaart kun je zien hoe de speler zich voelt op die positie.

Het is echt belangrijk om spelers in hun favoriete opstelling te laten spelen en zich lekker te laten voelen in een team, anders zullen de spelers totaal niet fijn te besturen zijn in een wedstrijd. Zodra een speler zich echt goed voelt op zijn positie zal deze speler ook heel goed in de wedstrijden spelen.

Wedstrijden spelen in Fifa 12

Wedstrijden in Fifa Ultimate Team speel je gewoon op de manier zoals je in Fifa12 gewend bent. Je kunt online spelen tegen anderen met hun Ultimate Team, of kies er gewoon voor om offline tegen de computer te spelen.
Naast enkele wedstrijden is het ook mogelijk om aan toernooien mee te doen. Soms zijn toernooien gratis om mee te doen, en soms betaal je een aantal munten om mee te mogen doen aan een toernooi, maar dan zal het aantal munten dat te winnen is ook groter zijn.
© 2011 - 2017 Ruttger, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
De Web App van FIFA Ultimate Team (Companion App)De Web App van FIFA Ultimate Team (Companion App)FIFA 15 Ultimate team (FUT) is een populair onderdeel van het voetbalspel genaamd FIFA 15. In FUT moet je onder andere h…
FIFA 16 Ultimate Team (FUT), coins kopen voor PS3 en PS4FIFA 16 Ultimate Team (FUT), coins kopen voor PS3 en PS4FIFA 16 Ultimate Team (afgekort als FUT of FUT16) kun je spelen op de PlayStation 3 en PlayStation 4. Als je zelf geen z…
FIFA 16 Ultimate Team, coins kopen voor iOS (iPhone, iPad)Via de gratis applicatie genaamd FIFA 16 kun je het voetbalspel met het onderdeel Ultimate Team spelen. In dit onderdeel…
FIFA 15 Ultimate Team: TOTY keepers, genomineerden en ratingFIFA 15 Ultimate Team: TOTY keepers, genomineerden en ratingOp 12 januari 2015 wordt, door de FIFA, de beste keeper van het jaar bekend gemaakt op het jaarlijks terugkerende gala F…
FIFA 16: Deluxe en Super Deluxe Edition PS3, PS4 & XboxDe uitgebreide versies van FIFA 16 heten dit jaar de Deluxe Edition en Super Deluxe Edition. Voorgaande jaren werd deze…

Reageer op het artikel "Fifa Ultimate team"

Infoteur: Ruttger
Gepubliceerd: 30-11-2011
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Schrijf mee!