InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > Nieuwe Xbox (720) geruchten

Nieuwe Xbox (720) geruchten

Nieuwe Xbox (720) geruchten Er zijn veel websites die met geruchten komen over de opvolger van de Xbox 360. De meeste mensen gebruiken de naam Xbox 720, hoewel dit ook nog altijd een gerucht is. Met dit artikel probeer ik deze geruchten met een paar logische koppen duidelijk te ordenen. Het kan voorkomen dat geruchten na een tijdje ontkracht zijn door Microsoft zelf, dit probeer ik dan zo snel mogelijk aan te passen. Ook extra geruchten probeer ik snel in dit artikel te verwerken.

Wanneer komt de nieuwe Xbox (720)?

Dit is de vraag die de meeste websites bezig houden. Bloomberg heeft op basis van een verklaring van Microsoft gesteld dat de E3 in 2012 te vroeg zou komen voor de nieuwe Xbox 720. Op de E3 wordt over het algemeen alle nieuwe consoles aangekondigd. Het is waarschijnlijk dat Microsoft de console op de E3 van 2013 aan het publiek laat zien. De meeste websites verwachten de nieuwe console eind 2013, net voor de feestdagen.

Wat wordt de hardware?

Volgens IGN wordt de nieuwe Xbox minstens 6x zo krachtig zijn als de huidige Xbox 360. Hiermee zou de nieuwe Xbox 20% krachtiger zijn als de Wii U, die pas geleden uit is gekomen.
  • CPU clockspeed 5GHz
  • 16 of 32 processor cores
  • Graphics acceleration: AMD/ATI R700 architecture
  • DX11 features
  • minimaal 8GB Ram geheugen
  • HDD van 500GB of meer, misschien zelfs SSD
  • Alle games in 1080p
  • Alle games op 120 frames per seconde
  • 4x 3.0 USB ports
Dit is de hardware die vele sites aangeven.
32 core processor lijkt mij aan de hoge kant, 16 core is reëel.
Alle games in 1080 lijkt mij noodzakelijk om mooi 3D te kunnen gamen. Microsoft heeft aangegeven 3D gamen te willen ondersteunen in de nieuwe console. Ook 120 frames per seconde is hiervoor noodzakelijk. Het is dan mogelijk om het beeld twee keer op 60 FPS aan te kunnen voor 3D gaming.

AMD (chipfabrikant) zegt dat de nieuwe generatie consoles naast sterk verbeterde graphics ook een hogere mate van kunstmatige intelligentie (AI) beschikken. Zo zal iedere voorbijganger in bijvoorbeeld Grand Theft Auto een andere reactie kunnen vertonen als je ze aanspreekt of aanstoot.

Wat voor controllers?

Volgens het Britse magazine Xbox World zal er op de controller van de Xbox 720 een HD-touchscreen te vinden zijn. Hiermee zou de spelconsole dezelfde gameplay-ervaring moeten gaan bieden als Nintendo's aankomende Wii U. "In tegenstelling tot Nintendo's
logge controller, zal de Microsoft-tablet meer weg hebben van de PlayStation Vita en Apple's iPad", claimt Xbox World op basis van anonieme bronnen. "Het is een HD-scherm dat omringd is met de bekende Xbox-knoppen en joysticks." “Het scherm wordt de tweede manier van bedienen,” claimt het magazine.”Je kunt hem gebruiken als afstandsbediening als je TV kijkt, gebruiken bij het surfen op het internet, maar natuurlijk ook tijdens het spelen van je games of gebruiken als scherm als je je games wilt meenemen.”

DVD, Bluray of iets anders?

DVD schijfjes lijken mij onwaarschijnlijk omdat de games alleen maar groter worden, dit betekent meer schijfjes per game. De gebruiker heeft dit liever niet. Ook het gebruik van Blu-ray lijkt onwaarschijnlijk, aangezien Blu-ray van Sony is. Daarnaast heeft Microsoft al eerder laten weten geen interesse te hebben in de techniek van Blu-ray. Website VG247 is met een gerucht aangekomen dat de nieuwe xbox juist wel weer gebruik gaat maken van de Blu-Ray schijfjes. Er zijn naast deze twee opties nog drie andere opties, namelijk:
  • Eigen schijfjes introduceren die speciaal gemaakt zijn voor games, dit lijkt mij de beste oplossing.
  • 'Cloud-gaming' waarbij de games op een server staan en gestreamt worden naar je console. Hierbij hoef je geen gebruik te maken van de disk drive.
  • Ook werd er door de website MCV.com gespeculeerd over SD kaartjes.

Prijzen

Het valt mee hoeveel er wordt gespeculeerd over de prijzen, er zijn weinig websites die de gok durven te wagen. Ik denk ook niet dat de geruchten die rondcirkelen over de prijzen echt betrouwbaar zijn. Er wordt geclaimd dat de prijzen rond de 480 euro liggen, wat ik aan de hoge kant vindt om een groot publiek aan te trekken.
© 2012 - 2014 Mwilpshaar, gepubliceerd in Spellen en consoles (Electronica) op . Het auteursrecht van dit artikel en antwoorden op reacties ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Geheugen toevoegen aan de Xbox 360Geheugen toevoegen aan de Xbox 360Bij de Xbox 360 Arcade zit maar 250 Megabyte geheugen en ook sommige andere Xbox versies hebben beperkte ruimte . Deze r…
Xbox 360 openen zonder garantie verliesDe Xbox 360 willen openen? Altijd al eens de Xbox van binnen willen zien? In deze tutorial zie je hoe dat kan, bij alle…
Spelconsoles: Xbox 360Spelconsoles: Xbox 360De Xbox 360 is de tweede generatie van Microsofts Spelcomputer. Toen in 2002 de Xbox tegen een waanzinnige prijs (€ 500)…
Microsoft Project Natal voor Xbox 360Microsoft Project Natal voor Xbox 360Project Natal van Microsoft is een nieuwe manier om te gamen met de Xbox 360. Er is namelijk totaal geen controller meer…
Nintendo Wii vs. Playstation 3 vs. Xbox 360Nintendo Wii vs. Playstation 3 vs. Xbox 360In 2006 zijn zowel de Nintendo Wii als de Playstation 3 gelanceerd, om de strijd tegen de Xbox 360 aan te gaan. Welke co…
Bronnen en referenties
  • www.ign.com
  • www.techzine.nl

Reageer op het artikel "Nieuwe Xbox (720) geruchten"

Reactie

Henk, 03-03-2013 19:12 #1
Ik denk dat het wel iets meer word als 480, ik gok 600. Reactie infoteur, 04-03-2013
Dit lijkt me aan de hoge kant. Zeker gezien de vermoedelijke hardware. Deze hardware wordt in grote oplage gemaakt en is zo aantrekkelijk geprijsd. Ook wordt er vaak verlies geleden op de consoles (de winst behalen de bedrijven uit de games). De playstation 4 krijgt volgens de laatste geruchten een prijs van rond de 400 euro. Het lijkt me sterk dat Microsoft hier veel boven gaat zitten.

Infoteur: Mwilpshaar
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Reacties: 1
Schrijf mee!