InfoNu.nl > Electronica > Telecom > De Sims 3 bovennatuurlijk – Waarzegger

De Sims 3 bovennatuurlijk – Waarzegger

De Sims 3 bovennatuurlijk – Waarzegger In de expansie “Bovennatuurlijk” krijg je te maken met bovennatuurlijke wezens met hun eigen kunnen en kennen. Bij deze expansie van de Sims 3 die in oktober 2012 is uitgekomen krijg je ook te maken met twee nieuwe beroepen: Alchemist en waarzegger. Het beroep van waarzegger wordt in dit artikel uitgelegd.

De Zigeunerwagen

Ga eenmaal in het spel naar het stadsoverzicht en zoek hier de zigeunerwagen. Vind je deze niet, dan kun je deze toevoegen door de optie “wijzig stad” en vervolgens bij de openbare kavels te zoeken naar de wagen en deze te plaatsen in het stadsoverzicht. Klik op de zigeunerwagen en je krijgt twee opties te zien: Je ”toekomst laten voorspellen” en “waarzegger worden”.

Eigenschappen en ervaringen

Om het tot de laatste promotie te schoppen is het handig om van tevoren een aantal eigenschappen te hebben of aan te leren. Bij het kiezen van je personage is het handig om de charisma eigenschap te kiezen, daar je tijdens deze carrière veel vrienden moet maken en ook mensen je voorspellingen moeten geloven. Verder is het goed om ervaring op te doen met alchemie (als je de helderziende richting kiest) en tuinieren (om toverdrankjes te kunnen maken). Je krijgt bij de helderziende richting later ook 20% korting op alle toverdranken.

Promotie niveaus

Niveau 1 tot 5 is hetzelfde, maar vanaf niveau 6 kun je uit twee richtingen kiezen:
  • Helderziende (de mystieke richting)
  • Bedrieger (de scam artist richting)

Basis

NiveauTitelWerktijdenSalaris
1Horoscoop lezer13.00 - 17.0068 Simoleons
2Voorspellingen rader13.00 - 17.00120 Simoleons
3Vage visionair13.00 - 18.00
4Handlezer13.00 - 19.00228 Simoleons
5Metaphysische voorspeller13.00 - 19.00288 Simoleons

Helderziende (Mystic)

Kies je deze richting, dan zul je vrienden moeten maken en moet je ook een bepaald niveau in alchemie bereiken. Wel krijg je 20% korting bij de toverdrank winkel.
NiveauTitelWerktijdenSalaris
6Goedkope trucs uitvoeren13.00 - 18.00378 Simoleons
7Spirituele gids13.00 - 18.00400 Simoleons
8Reiziger in tijd en ruimte13.00 - 18.00590 Simoleons
9Uitdeler van noodlotten13.00 - 17.00828 Simoleons
10Meester van het mystieke13.00 - 17.001800 Simoleons

Bedrieger (Scam artist)

Met deze richting houd je iedereen voor de gek en heb je voor je promoties ook geen vrienden nodig. Bovendien verdien je aan het eind van je promoties 500 simoleons meer dan bij de andere richting.
NiveauTitelWerktijdenSalaris
6Tarot-kaart haaibaai13.00 - 18.00375 Simoleons
7Observeerder van menselijk gedrag13.00 - 18.00650 Simoleons
8Nep-helderziende13.00 - 17.00960 Simoleons
9Meta-helderziende13.00 - 17.001524 Simoleons
10Beroemd helderziende13.00 - 16.002304 Simoleons

Handlezingen

Je kunt vanaf niveau 2 handlezingen verrichten bij de verschillende sims. Je kunt per sim per acht uur maar één keer zijn/haar hand lezen. Je kunt per handlezing verschillende scores behalen die corresponderen met verschillende beloningen. Houd er rekening mee dat je bij niveau nog steeds 60% kans maakt op een slechte handlezing. Een slechte handlezing levert je 15 simoleons op en een geweldige handlezing levert je 150 simoleons op. Voor je promoties is het handig om al vroeg te beginnen met de handlezingen, je hebt er op het hoogste niveau aardig wat nodig.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • www.sms3.com
  • www.wikipedia.org

Reageer op het artikel "De Sims 3 bovennatuurlijk – Waarzegger"

Infoteur: Esthercita79
Laatste update: 09-01-2017
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Telecom
Special: De Sims 3
Schrijf mee!