InfoNu.nl > Electronica > Telecom > Samsung Galaxy S5 - Specificaties en prijs

Samsung Galaxy S5 - Specificaties en prijs

Samsung Galaxy S5 - Specificaties en prijs De Samsung Galaxy S5 is aangekondigd en zal op 11 april 2014 op de Nederlandse markt verschijnen. De nieuwste telefoon van Samsung is uitgerust met een aantal nieuwe features en heeft ook een nieuw omhulsel gekregen. De Galaxy S5 is nu al te bestellen bij de grote telecomaanbieders. De adviesprijs is 699 euro, maar in combinatie met een abonnement kan dit altijd goedkoper. Bij sommige abonnementen krijg je het toestel er zelfs gratis bij. Wat is er zo revolutionair aan de Samsung Galaxy S5?

Samsung Galaxy S5

De Samsung Galaxy S5 is de opvolger van de Samsung Galaxy S4, die op 14 maart 2013 is geïntroduceerd in New York. De nieuwste telefoon van Samsung is uitgerust met een groter beeldscherm en de twee belangrijkste nieuwste features zijn de hartslagmeter en vingerafdrukscanner. Samsung wil met de laatste feature bereiken dat het stelen van je telefoon minder aantrekkelijk wordt, omdat alleen de eigenaar van de telefoon hem kan ontgrendelen. De telefoon zal in het zwart, wit, blauw en goudkleur op de Nederlandse markt te kopen zijn.

Adviesprijs

De adviesprijs die gehanteerd wordt voor een los toestel zonder abonnement is 599 euro. Bij sommige telefoonaanbieders is het toestel gratis bij een abonnement, maar de meeste aanbieders betaal je naast de aanschaf van het abonnement een kleine bijdrage tot 100 euro bij de aanschaf van de Samsung Galaxy S5. Mocht je een abonnement nemen voor meerdere jaren, krijg je het toestel vaak gratis.

Gezonde apps

Samsung is met applicaties als S Health de gezonde weg ingeslagen. Deze app is in verbeterde vorm weer terug te vinden op het nieuwe vlaggenschip van Samsung. Deze app zal je helpen om je eet- en leefgewoonten in kaart te brengen met als doel een gezonder en fitter leven. Daarnaast registreert de applicaties tijdens een workout ook zaken als verbrande calorieën en duur van de workout. Deze app werkt ook samen met:
  • Samsung Body Scale
  • HRM, een uitgebreide hartslagmeter tijdens de workout
  • Samsung Galaxy gear

Camera

De camera heeft Samsung groots aangepakt. De 16 megapixel camera aan de voorkant van de telefoon focust binnen 0,3 seconde. Als Samsung dit waar maakt is het de snelste camera in een smartphone ter wereld. Het filmen is ook verbeterd. De camera kan nu overweg met 4K. Hiermee kun je films op het formaat 4.640 × 3.480 pixels schieten.

Moeite waard?

Zoals van te voren verwacht heeft Samsung niet een geheel nieuwe telefoon uitgevonden, maar borduurt het voort op het succes van zijn voorganger. De Samsung Galaxy S5 is sneller en is uitgevoerd met een betere processor en camera. De nieuwste gezondheidsapps in combinatie met de aangekondigde Samsung Galaxy Gear beloven een nieuwe trend te worden. Als je de camera vergelijkt met de camera van de nieuwste iPhone heeft Samsung die strijd alvast gewonnen. Een ding is al zeker; de Samsung Galaxy S5 zal weer massaal over de toonbank vliegen.

Specificaties

Dit zijn de specificaties volgens de officiële website van Samsung:
  • 5,1 inch Super Amoled scherm met 1080 bij 1920 pixels
  • Qualcomm Snapdragon 801 processor: quadcore, 2,5 GHz kloksnelheid
  • RAM: 2 GB, interne opslag: 16 of 32 GB, microSD kaart
  • Camera achter: 16 megapixel, 4K UHD video opname op 30 frames per seconde
  • Hartslagmeter, vingerafdrukscanner, IP67 rating: stof- en waterdicht, Ultra Power Saving Mode, Download Booster
  • Afmetingen: 142.0 x 72.5 x 8.1mm, gewicht: 145 gram
  • Batterij: 2800 mAh, verwisselbaar
  • Software: Android 4.4.2, TouchWiz UX
  • Release: april
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • http://www.samsung.com/be/promotions/unpacked2014episode1/

Reageer op het artikel "Samsung Galaxy S5 - Specificaties en prijs"

Infoteur: Eddwin
Laatste update: 13-07-2015
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Telecom
Schrijf mee!