InfoNu.nl > Electronica > Telecom > Smartphones en tablets van HEMA

Smartphones en tablets van HEMA

Smartphones en tablets van HEMA HEMA, het bedrijf dat in Nederland wereldberoemd is vanwege zijn worst en gebak, komt met eigen smartphones en tablets. Het bedrijf voert niet alleen dames- en herenkleding, babyspulletjes, kantoorbenodigdheden, interieurartikelen, verf, teken- en schildersmaterialen en cadeautjes in alle soorten en maten, maar ook smartphones en tablets met het logo van HEMA op de achterzijde. Volgens goed gebruik van HEMA zijn de apparaten betaalbaar: Echt HEMA!.

Smartphones en tablets

HEMA breidt haar assortiment uit met mobiele apparaten zoals de smartphone en de tablet. Op 17 november 2014 worden de mobiele devices gelanceerd en ze zijn meteen in de webshop van HEMA te bestellen. Het Nederlandse retailbedrijf zet twee verschillende types smartphone uit en twee types tablet. De apparaten draaien op Android. De smartphones hebben twee camera’s en met de tablets kan ook worden gebeld.

HEMA smartphone H3

De H3 smartphone is in wit en zwart te verkrijgen. Het is een stijlvolle en gebruiksvriendelijke telefoon die op de dag van de lancering 100 euro kost.
Het toestel heeft een 4.5 inch qHD scherm dat 136 mm x 66 mm meet. De smartphone van de HEMA ligt lekker in de hand. Je favoriete applicaties zijn er snel op te openen. Met het toestel is zowel privé als zakelijk te bellen vanwege de dual sim technologie.
Het toestel wordt geleverd met een 4 GB geheugen dat via een micro SD geheugenkaart kan worden uitgebreid naar 64 GB.

Specificaties

  • Android 4.4 KITKAT besturingssysteem
  • 4.5 inch qHD scherm
  • 136 mm x 66 mm x 10 mm (dikte)
  • 4 GB geheugen uitbreidbaar met 64 GB
  • 5 megapixels camera met autofocus en led flits
  • 2 megapixels front camera
  • dual sim en dual standby
  • simlockvrij
  • Quad Core 1.3 GHz processor
  • Wi-Fi, Bluetooth, GPS
  • inclusief oplader, USB kabel, oordopjes en screen protector
  • verkrijgbaar in wit of zwart

HEMA smartphone H5

De H5 is te verkrijgen in zwart met blauw of wit met zilver. De smartphone heeft een krachtigere camera en standaard een groter geheugen dan de H3. Het scherm is met z’n 5 inch HD, 143.9 mm x 72.2 mm, ook groter dan het goedkopere zusje. De mobiele telefoon beschikt net als de H3 over twee camera’s, alleen heeft die van de H5 meer megapixels.
De H5 heeft net als de H3 het dual sim technologie, zodat je privé en zakelijk kunt bellen.
Ten tijde van de lancering kost de H5 159 euro.

specificaties

  • Android 4.4 KITKAT besturingssysteem
  • 5 inch HD scherm
  • 143.9 mm x 72.2 mm x 7.2 mm (dikte)
  • 32 GB geheugen
  • 2 megapixels front camera
  • dual sim en dual standby
  • simlockvrij
  • Quad Core 1.3 GHz processor
  • Wi-Fi, Bluetooth, GPS
  • verkrijgbaar in wit met zilver of zwart met blauw

H3H3
H5H5
H8H8
H10H10

Tablet H8

De goedkoopste tablet die HEMA aanbiedt ligt voor 125 euro in de winkels. Hij is in het wit en zwart te verkrijgen en je kunt ermee fotograferen, e-mailen, surfen op het web, boeken lezen, filmpjes kijken, je blog bijhouden èn je kunt ermee bellen. De tablet heeft net als de smartphones de dual sim technologie geïntegreerd.
De H8 tablet is 208 mm x 125 mm groot – hij is iets kleiner dan de standaard tablet - en is een volwaardige tablet. Het maatje maakt hem tot een tablet die handig is voor onderweg. De H8 heeft een geheugen van 8 GB dat is uit te breiden tot 32 GB.

specificaties

  • Android 4.4 KITKAT besturingssysteem
  • 8 inch HD scherm
  • 208 mm x 125 mm x 11 mm (dikte)
  • 8 GB geheugen uitbreidbaar met 32 GB
  • 2 megapixels front camera
  • belfunctie
  • dual sim en dual standby
  • simlockvrij
  • Wi-Fi, Bluetooth, GPS
  • Quad Core 1.2 GHz processor
  • inclusief oplader en USB kabel
  • verkrijgbaar in wit of zwart

Tablet H10

De HEMA tablet H10 is een maatje groter dan de H8 en ook in wit en zwart te verkrijgen.
De H10 heeft een 10-inch scherm van 264 mm x 163 mm en daarmee is hij een mooie tussenmaat tussen laptop en smartphone. Je kunt er alles mee wat je van een tablet verwacht en dat nog eens razendsnel ook. De H10 wordt standaard geleverd met een geheugen van 8 GB dat kan worden uitgebreid tot 32 GB. De standaardversie kost ten tijde van de lancering 159 euro.
De H10 is groot en vrij zwaar, ruim 540 gram. Hij meet een halve centimeter in dikte.

specificaties

  • Android 4.4 KITKAT besturingssysteem
  • 10 inch HD scherm
  • 264 mm x 163 mm x 13 mm (dikte)
  • 8 GB geheugen uitbreidbaar met 32 GB
  • 2 megapixels front camera
  • belfunctie
  • dual sim en dual standby
  • simlockvrij
  • Wi-Fi, Bluetooth, GPS
  • Quad Core 1.2 GHz processor
  • inclusief oplader en USB kabel
  • verkrijgbaar in wit of zwart

Twee jaar garantie

HEMA voorziet de smartphones en tablets standaard van twee jaar garantie. Ze liggen simlockvrij in het schap zodat de koper zijn eigen provider kan kiezen. De toestellen zijn vanaf 17 november 2014 via de HEMA webwinkel te bestellen en komen na Sinterklaas, op 8 december 2014, in de eigen winkels te liggen. HEMA is de eerste Nederlandse winkel die zijn eigen toestellen in de markt zet. De apparaten worden in fraaie doosjes verkocht die helemaal bij de HEMA huisstijl passen.
Op de apparaten zijn HEMA apps voorgeïnstaleerd en je moet de HEMA mobile app gebruiken als je een garantiebewijs wilt hebben.

HEMA

HEMA - Hollandsche Eenheids Maatschappij Amsterdam – startte in 1926 als dochterbedrijf van De Bijenkorf. Het bedrijf werd in 1999 onderdeel van Vendex/KBB, dat na een fusie verderging als Maxeda. In juni 2007 werd de HEMA verkocht aan de Britse investeringsmaatshappij Lion Capital.
HEMA bestaat uit de vier bedrijfsonderdelen:
  1. hoofdkantoor
  2. distributiecentrum
  3. bakkerijen
  4. winkels

Eenheidsprijzen en Echt Hema

Vroeger hanteerde HEMA eenheidsprijzen van 25 en 50 cent. Die eenheidsprijzen zijn er niet meer maar HEMA staat nog altijd voor goed en goedkoop. HEMA laat veel producten speciaal voor de eigen winkels maken en plaatst met trots het HEMA logo op de producten. In 2014 werd HEMA voor het zevende jaar op rij verkozen tot meest onmisbare merk van Nederland. De winkel is bekend vanwege de heerlijk geurende en lekker smakende rookworst en ook vanwege de leuke en niet te dure babykleertjes. De slogan die bij het bedrijf hoort is: Echt HEMA.

Problemen met de exclusieve rechten
De HEMA-smartphone ligt nog niet in de winkel of er staat een bedrijf op die de HEMA beschuldigt van imitatie. ZOPO Benelux, de vertegenwoordiger van het Chinese ZOPO smartphonemerk, claimt de alleenrechten op ZOPO in de Benelux te hebben en zegt dat de HEMA-telefoon een ZOPO-smartphone met HEMA logootje is.

De Chinese smartphonefabrikant ZOPO lijkt hierbij zelf een foutje te hebben gemaakt.
Waarschijnlijk is er een deal met HEMA gesloten met de ene afdeling, terwijl de andere afdeling daar niet vanaf wist. Zo kon het gebeuren dat er aan verschillende partijen in Nederland exclusieve rechten zijn verleend die bij nadere beschouwing niet zo exclusief blijken te zijn. De merkenrechthouder van ZOPO zegt nu geen rechten aan HEMA te hebben gegeven. ZOPO gaat er alles aan doen de HEMA-modellen van de markt te halen. HEMA bevestigt niet dat de HEMA-smartphones ZOPO mobiels zijn. HEMA zegt juist dat de smartphones speciaal voor HEMA zijn ontwikkeld en gemaakt en dat het bedrijf de exclusieve rechten heeft om de H3 en H5 te mogen verkopen onder eigen merk.
ZOPO Benelux zegt zeker te weten dat de HEMA-phones uit de ZOPO fabriek komen. Ze zien er precies zo uit als de ZOPO-modellen die ZOPO Benelux in het assortiment heeft. ZOPO Benelux claimt de eerste alleenverkooprechten op het merk te bezitten.
HEMA noemt de beschuldiging vooralsnog onzin en overweegt juridische stappen.

HEMA en merken

HEMA voert veel producten onder eigen merk, die welbeschouwd niet door HEMA worden vervaardigd maar uit bekende fabrieken komen. Zo zijn de potloodjes met HEMA erop in een HEMA doosje eigenlijk Bruynzeel kleurpotloodjes en zo had de HEMA jarenlang HEMA-spekjes in het schap die dezelfde zijn als waar Frisia op staat. Ze komen alle twee uit de Frisia snoepfabriek in Harlingen en alleen de verpakking verschilt.

Geen telefoons en tablets meer

Begin 2016 zitten de telefoons en tablets niet meer in het assortiment. Wel zijn er nog accessoires en beltegoeden te koop.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Hema, toen en nuEen vast onderdeel van een winkelcentrum is de Hema. De Hema staat bekend om haar eenvoud en degelijkheid.
Hema, het warenhuis dat zich richt op gezin en individuHema, het warenhuis dat zich richt op gezin en individuDe Hollandse Eenheidsprijzen Maatschappij Amsterdam is de officiële naam van de Hema. Het is nog steeds het warenhuis vo…
Smartphones en TabletsSmartphones en TabletsTegenwoordig wordt er voor de term mobiele telefoon ook wel het woord smartphone gebruikt. Dit is een mobieltje met uitg…
Alles over de HEMABIjna in iedere woonplaats is wel een HEMA. De Hema is een groot warenhuis, met veel uiteenlopende spullen. Hema heeft v…
HEMA webshop: informatie en beoordelingDe HEMA webshop is een online winkel met een groot en divers aanbod. Wat heeft de HEMA webshop u te bieden? Hoe ziet het…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: HEMA
  • http://www.volkskrant.nl/tech/hema-komt-met-eigen-smartphones-en-tablets~a3792019/ geraadpleegd op 17 november 2014
  • http://www.ad.nl/ad/nl/5595/Digitaal/article/detail/3791996/2014/11/17/HEMA-introduceert-eigen-smartphone-en-tablet.dhtml geraadpleegd op 17 november 2024
  • http://www.telegraaf.nl/digitaal/reviews_tablets/23334756/__Review__Hema_tablet_H10__.html geraadpleegd op 17 november 2014
  • http://www.hema.nl/hema/over-hema.aspx geraadpleegd op 17 november 2014
  • http://www.wat-betekent.nl/wat-betekent-hema/ geraadpleegd op 17 november 2014
  • http://nl.wikipedia.org/wiki/Maxeda geraadpleegd op 17 november 2014
  • http://www.eurib.org/eurib-top-100-onmisbare-merken-2013.html geraadpleegd op 17 november 214
  • http://www.automatiseringgids.nl/nieuws/2014/47/smartphonemaker-zopo-daagt-hema-voor-rechter geraadpleegd op 20 november 2014

Reageer op het artikel "Smartphones en tablets van HEMA"

Infoteur: Sjaanfanameland
Laatste update: 27-03-2016
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Telecom
Special: Communicatie
Schrijf mee!